Even een kleine update.
Hij is nu bijna 8 en een halve (die halve doet t m) week, en hij heeft me een persoonlijkheid! Zelfs mijn vriend valt het op, terwijl hij er niet zo mee bezig is.
Hij houdt van water (alleen zijn voeten en zijn gat, hij gaat dan ook pontificaal in zijn zwembadje zitten, maar Oh WEE als het water een centimetertje te hoog staat

), de tuinslang is zijn grootste vijand, en het bedelen om aandacht samen met Molly is begonnen.
Hij is erg luidruchtig. Blaft gerust het hele huis bij elkaar om maar wat aandacht te krijgen, en soms gaat ie op zijn gat zitten en jankt een potje.
Hij heeft ontdekt dat hij soms ook ergens op kan klimmen. De poging tot het 'besteigen van de bank' vanavond was niet zo'n succes. Een weekje en hij kan erop!
Hij is erg graag in de tuin, de honden slapen nu 's nachts buiten en dat bevalt prima. In de tuin natuurlijk, dat is veilig.
Ze gaan rond een uurtje of 11 's avonds naar buiten, rond drie uur sta ik op voor werk dus ga ik even bij ze zitten, en dan vanaf 7 uur ben ik weer terug. Dan krijgen ze buiten ontbijt, en als vriendlief naar zijn werk gaat, rond 8 uur 's morgens, mogen ze naar binnen als ze dat willen (maar vaak willen ze helemaal niet naar binnen

). En dan sowieso twee uurtjes in de middag als ik weer moet werken zijn ze in de tuin. De avonden zijn ze sowieso binnen want in de winter zullen ze dan weer wat meer binnen zijn. Vind het wel belangrijk dat Diesel daar ook aan went.
Molly kan heel goed alleen blijven maar in de tuin met Diesel vind ze veel gezelliger.
Het is nu wel even makkelijk, want met korte nachten kan ik het me niet veroorloven om nog eens een keer extra 's nachts uit bed te gaan aangezien Diesel dus echt niet doorslaapt nog. Standaard om de twee uur moet hij plassen en dat is nu met mijn schema even lastig. Kan niet wachten tot hij wat ouder is

Een heel geregel zo.
Vriendlief 'slaapt' er niet op, en voordat hij uit bed is en met de pup buiten staat had ik het zelf al 10 keer kunnen doen

, dus dat gaat ook niet werken.
En kan hem wel laten plassen en weer mee naar binnen nemen, maar dan is ie klaarwakker en zet de slaapkamer op stelten

En nu al, als hij beweegt (verliggen bijv) is het net alsof er een kudde olifanten door de kamer walsen, dus dan slaap je echt niet meer
Een bench was natuurlijk wel een oplossing maar daar kan hij nog steeds maar niet aan wennen. Hij gaat er wel braaf in, maar het ligt helemaal aan zijn bui of het goed gaat. Soms gaat hij lekker liggen slapen, maar soms vertikt hij het ook, en als ik hem dan los laat (als hij stil is) dan gaat hij onder ons bed liggen slapen
Dus bench staat weer op zolder. Zoals we nu het 'schema' hebben werkt het voor ons. Maar straks in de winter wil ik wel graag dat hij lekker binnen slaapt. Het kan zelfs hier wel eens een nachtje vriezen en voor mijn gevoel is dat dan toch niet goed. Zeker omdat we dan ook de verwarming aan hebben, en dat van binnen naar buiten gesleep...nou ja. je snapt t wel.
We komen er vast wel uit. Het zat niet in de planning om een pup in huis te hebben EN om zo plotseling dit baantje aan te nemen, dus we moeten roeien met de riemen die we hebben. Tot nu toe is iedereen wel aardig tevreden