Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oefenfoto's Nikon D5000

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Oefenfoto's Nikon D5000

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik heb zaterdag heel wat geoefend, puntjes van kritiek?
Ben er nog niet zo heel erg goed in hoor, dit is m'n eerste spiegelreflex.
Ik heb ze ook verkleind, daar wordt de kwaliteit niet beter van zie ik. :ugh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
shanty

Re: Oefenfoto's Nikon D5000

Ongelezen bericht door shanty »

Ik vind je naam een beetje te groot opvallend. Verder lekker oefenen hoor
Ineke

shanty schreef:Ik vind je naam een beetje te groot opvallend. Verder lekker oefenen hoor
Haha ja dat viel mij ook al op.
Volgende keer even om denken, thanx. :ok:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wat ik meestal doe is een klein schaartje meenemen. Zo had je het blad op foto 1 dan netjes kunnen verwijderen. Nu is die foto te druk, bloem, beestje en blad. Terwijl er op de achtergrond nog een bloem opstaat.

Lekker verder oefenen, doe ik ook. :ok:

Nikon heeft ook een forum waar je lid van kunt worden. Google daar maar eens op en de tips die je daar leest zijn heel goed bruikbaar.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vind de 1e 2 wel leuk. De anderen zijn niet echt interessant zeg maar, ook qua compositie.
Zou bij de eerste dat groene blad weg hebben geplukt - al werd dat lastig ivm de vlieg, die de foto maakt.
De laatste vind ik wel een prettige foto om naar te kijken. :ok:
Ineke

Wilm@ schreef:Wat ik meestal doe is een klein schaartje meenemen. Zo had je het blad op foto 1 dan netjes kunnen verwijderen. Nu is die foto te druk, bloem, beestje en blad. Terwijl er op de achtergrond nog een bloem opstaat.

Lekker verder oefenen, doe ik ook. :ok:

Nikon heeft ook een forum waar je lid van kunt worden. Google daar maar eens op en de tips die je daar leest zijn heel goed bruikbaar.
Vind het zelf ook wat te druk inderdaad.
Ik ben ook niet echt op pad gegaan toen met het idee om macro's te gaan maken, meer om de camera te testen op de honden. :wink:
Handige tip, een schaartje mee!
Zal ik de volgende keer 'ns doen. :ok:
Ineke

LéonieHonden schreef:Vind de 1e 2 wel leuk. De anderen zijn niet echt interessant zeg maar, ook qua compositie.
Zou bij de eerste dat groene blad weg hebben geplukt - al werd dat lastig ivm de vlieg, die de foto maakt.
De laatste vind ik wel een prettige foto om naar te kijken. :ok:
Ik heb nog niet echt op de compositie gelet inderdaad. :engel:
Dat komt nog wel.
Ik wilde kijken hoe de camera het doet en wat hij allemaal kan.
Die laatste is een leuke bureaubladfoto.
Niet echt bijzonder, maar wel leuk.
Vind ik. :pffff:
Chuz
Actief
Mijn ras(sen): Roteb-Terrier

Ongelezen bericht door Chuz »

Ineke schreef: Ik heb ze ook verkleind, daar wordt de kwaliteit niet beter van zie ik. :ugh:
Alles wat ik meer dan 50% moet croppen,word bij mij ook helaas al gauw wat minder inderdaad.
Wilm@ schreef:Wat ik meestal doe is een klein schaartje meenemen. Zo had je het blad op foto 1 dan netjes kunnen verwijderen.
Vind ik toch een minder goed plan,mooie foto's zijn leuk,maar als alle fotografen de natuur gaan 'bijknippen' blijft er niet veel over. :ugh:

Grt. Chuz
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind er veel ruis in zitten, ik zou de iso richting de 200 zetten en dan wat spelen met je andere instellingen.

En gewoon veel oefenen. :ok:
Afbeelding
Ineke

billy schreef:Ik vind er veel ruis in zitten, ik zou de iso richting de 200 zetten en dan wat spelen met je andere instellingen.

En gewoon veel oefenen. :ok:
Ik zal even kijken of dat bij de originelen ook zo is, want door het verkleinen gaat de kwalileit hard achteruit.
Ben af en toe al een beetje aan het spelen met de iso-waarden, maar vooral met actiefoto's.
Er zit ook één of andere instelling op voor (iso)ruis, dat moet ik allemaal nog uit gaan vogelen.
Vind het heel erg leuk om alle instellingen en combinaties van instellingen uit te proberen, het levert soms leuke plaatjes op.
Bedankt voor de tip! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”