Ben er nog niet zo heel erg goed in hoor, dit is m'n eerste spiegelreflex.
Ik heb ze ook verkleind, daar wordt de kwaliteit niet beter van zie ik.

Moderator: moderatorteam

Haha ja dat viel mij ook al op.shanty schreef:Ik vind je naam een beetje te groot opvallend. Verder lekker oefenen hoor
Vind het zelf ook wat te druk inderdaad.Wilm@ schreef:Wat ik meestal doe is een klein schaartje meenemen. Zo had je het blad op foto 1 dan netjes kunnen verwijderen. Nu is die foto te druk, bloem, beestje en blad. Terwijl er op de achtergrond nog een bloem opstaat.
Lekker verder oefenen, doe ik ook.![]()
Nikon heeft ook een forum waar je lid van kunt worden. Google daar maar eens op en de tips die je daar leest zijn heel goed bruikbaar.
Ik heb nog niet echt op de compositie gelet inderdaad.LéonieHonden schreef:Vind de 1e 2 wel leuk. De anderen zijn niet echt interessant zeg maar, ook qua compositie.
Zou bij de eerste dat groene blad weg hebben geplukt - al werd dat lastig ivm de vlieg, die de foto maakt.
De laatste vind ik wel een prettige foto om naar te kijken.
Alles wat ik meer dan 50% moet croppen,word bij mij ook helaas al gauw wat minder inderdaad.Ineke schreef: Ik heb ze ook verkleind, daar wordt de kwaliteit niet beter van zie ik.![]()
Vind ik toch een minder goed plan,mooie foto's zijn leuk,maar als alle fotografen de natuur gaan 'bijknippen' blijft er niet veel over.Wilm@ schreef:Wat ik meestal doe is een klein schaartje meenemen. Zo had je het blad op foto 1 dan netjes kunnen verwijderen.
Ik zal even kijken of dat bij de originelen ook zo is, want door het verkleinen gaat de kwalileit hard achteruit.billy schreef:Ik vind er veel ruis in zitten, ik zou de iso richting de 200 zetten en dan wat spelen met je andere instellingen.
En gewoon veel oefenen.