Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn bloeddruk weer is naar 220

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Mijn bloeddruk weer is naar 220

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

pffff
het is weer mooi weer hoor..
dus alle honden moeten ineens weer uitgelaten worden en wel los te verstaan..

ik liep de bocht om (dan moeten ze bij mij altijd volgen omdat ik dan niets kan zien)..
en natuurlijk loopt er iemand met 2 losse honden... wat met mijn geluk natuurlijk ook 2 reutjes zijn :mrgreen:
en met het geluk dat ik al had.. zag hij mij natuurlijk ook niet..
en ik zag niet direct dat ze niet aan de lijn zaten want ze liepen redelijk dichtbij de baas..

en jha hoor komen ze op ons af stiefelen.. :N:
dus ik roxy vrij gegeven... die het heerlijk heeft opgelost door ff wat aan ze te snuffelen en hun aan roxy.. en in die afleiding kon de baas ze gelukkig pakken..
maar goed storm wel over de zeik natuurlijk.. maar ik had hem aan zijn tuig op gehesen...
wat ik trouwens een super tuig vind (k9) daar zit een handvat op en ik kon hem met 1 arm van de grond hijsen (zal wel adrealine zijn)..

maar het was eigenlijk niet nodig geweest dat ie over de zeik ging vooral omdat het de laatste tijd zo goed gaat met hem..
hij draagt geen slipketting meer (op aanraden van marc dacht ik) en aan zijn tuig kan ik hem dus goed handelen...
ik heb nu meer het idee dat ik de trigger ben voor hem.. bij mijn vriend blijft ie veel rustiger... ik raak sneller in paniek.. en hijs hem bij voorbaat al op terwijl er eigenlijk nog geen directe dreiging is want roxy en de hondjes waren op behoorlijke afstand...

nu wil ik graag vragen of er mensen zijn die tips voor mij hebben... hoe blijf ik rustig in zon situatie en wat is handig voor mij om te doen zodat mijn gedrag niet overslaat op storm..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Mijn bloeddruk weer is naar 220

Ongelezen bericht door wendy71 »

Helaas geen tip :roos: , bij mij klotst het zweet ook onder mijn oksels als ik loslopende reuen tegenkom. :N:
Wij mogen god op onze blote knietjes danken voor een Roxy en een Lola :engel: die succesvol dienen als bliksemafleider.
Van zoiets gaat mijn hartslag ook vele malen omhoog, gelukkig maak ik het niet veel mee. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ja zo'n K9 tuig is echt heel handig.
Ik til Fynn er niet mee op ,38 kg :lol1: ,maar kan hem wel beter houden als ik het handvat vast heb.
Ik merk dat Fynn ook heel erg op mijn reactie let en als ik schrik of met wat spanning loop hij dat feilloos oppikt en feller reageerd.
De laatste tijd gaat het weer beter met hem en groeit mijn zelfvertrouwen ook weer dus minder spanning.
Dus loop wat relaxter maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Gewoon rustig blijven. :engel:

In het geval van patsende grote losopende reuen wil ik niet dat ze vlakbij een aangelijnde Benthor en Iarik komen. Hier laat ik Iarik meestal los (of geef hem meer lijn) omdat hij andere reuen vriendelijk doch duidelijk verzoekt om hun weg verder te vervolgen. Benthor blijft gewoon naast mij en kijkt samen met mij rustig toe. Wat zou kunnen helpen is diep zuchten. Daar wordt je zelf rustiger van en de hond ook. Als je tegen de hond praat, hoe gek hij ook doet, doe dat dan op een rustige manier. Probeer de lijn nooit strak te houden. Aan het tuig optillen zou ik alleen doen als de andere hond te dichtbij is en je echt een gevecht verwacht.

Als hier kleinere reuen op ze aflopen of als ik zie aan de lichaamstaal van de kerels dat ze niet dominant alert zijn, dan laat ik een kennismaking eigenlijk altijd toe. Dat gaat altijd goed en dat is goed voor ze.

Ik kan een uitval aan de lijn van de kerels in de richting van grote intacte reuen nog niet altijd voorkomen maar wat ik al wel bereikt heb is dat de rust veeel sneller is teruggekeerd. Gewoon door zelf rustig te blijven.

Wat ik doe ter oefening is sommige zaken opzoeken. Zo woont er in de buurt een pitbull die altijd woest waakt als we langs zijn tuin lopen. Daar loop ik dus regelmatig langs. De pitbull helpt mij door te waken, zodat ik mijn honden duidelijk kan maken dat ze gewoon door moeten lopen. En we boeken steeds weer vooruitgang. :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

EstherK schreef:Gewoon rustig blijven. :engel:

In het geval van patsende grote losopende reuen wil ik niet dat ze vlakbij een aangelijnde Benthor en Iarik komen. Hier laat ik Iarik meestal los (of geef hem meer lijn) omdat hij andere reuen vriendelijk doch duidelijk verzoekt om hun weg verder te vervolgen. Benthor blijft gewoon naast mij en kijkt samen met mij rustig toe. Wat zou kunnen helpen is diep zuchten. Daar wordt je zelf rustiger van en de hond ook. Als je tegen de hond praat, hoe gek hij ook doet, doe dat dan op een rustige manier. Probeer de lijn nooit strak te houden. Aan het tuig optillen zou ik alleen doen als de andere hond te dichtbij is en je echt een gevecht verwacht.

Als hier kleinere reuen op ze aflopen of als ik zie aan de lichaamstaal van de kerels dat ze niet dominant alert zijn, dan laat ik een kennismaking eigenlijk altijd toe. Dat gaat altijd goed en dat is goed voor ze.

Ik kan een uitval aan de lijn van de kerels in de richting van grote intacte reuen nog niet altijd voorkomen maar wat ik al wel bereikt heb is dat de rust veeel sneller is teruggekeerd. Gewoon door zelf rustig te blijven.

Wat ik doe ter oefening is sommige zaken opzoeken. Zo woont er in de buurt een pitbull die altijd woest waakt als we langs zijn tuin lopen. Daar loop ik dus regelmatig langs. De pitbull helpt mij door te waken, zodat ik mijn honden duidelijk kan maken dat ze gewoon door moeten lopen. En we boeken steeds weer vooruitgang. :wink:
kennis making zit er hier gewoon absoluut niet in.. als het een reu is springt ie er gelijk op
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

StormenRoxy schreef:pffff
het is weer mooi weer hoor..
dus alle honden moeten ineens weer uitgelaten worden en wel los te verstaan..

ik liep de bocht om (dan moeten ze bij mij altijd volgen omdat ik dan niets kan zien)..
en natuurlijk loopt er iemand met 2 losse honden... wat met mijn geluk natuurlijk ook 2 reutjes zijn :mrgreen:
en met het geluk dat ik al had.. zag hij mij natuurlijk ook niet..
en ik zag niet direct dat ze niet aan de lijn zaten want ze liepen redelijk dichtbij de baas..

en jha hoor komen ze op ons af stiefelen.. :N:
dus ik roxy vrij gegeven... die het heerlijk heeft opgelost door ff wat aan ze te snuffelen en hun aan roxy.. en in die afleiding kon de baas ze gelukkig pakken..
maar goed storm wel over de zeik natuurlijk.. maar ik had hem aan zijn tuig op gehesen...
wat ik trouwens een super tuig vind (k9) daar zit een handvat op en ik kon hem met 1 arm van de grond hijsen (zal wel adrealine zijn)..

maar het was eigenlijk niet nodig geweest dat ie over de zeik ging vooral omdat het de laatste tijd zo goed gaat met hem..
hij draagt geen slipketting meer (op aanraden van marc dacht ik) en aan zijn tuig kan ik hem dus goed handelen...
ik heb nu meer het idee dat ik de trigger ben voor hem.. bij mijn vriend blijft ie veel rustiger... ik raak sneller in paniek.. en hijs hem bij voorbaat al op terwijl er eigenlijk nog geen directe dreiging is want roxy en de hondjes waren op behoorlijke afstand...

nu wil ik graag vragen of er mensen zijn die tips voor mij hebben... hoe blijf ik rustig in zon situatie en wat is handig voor mij om te doen zodat mijn gedrag niet overslaat op storm..
Cesar Millan?

Ik ben geen blinde volgeling, maar zijn 'calm&assertive' werkt wel. Jij hebt jouw hond onder controle, en tenzij er een levensgevaarlijke hond al grommen en grauwend op jullie af komt stormen, is er dus niks om bang voor te zijn. Niet je aandacht focussen op die andere honden, maar je eigen hond tot kalmte brengen.

Nou heb ik natuurlijk geen Storm aan de lijn, dus ik heb wel makkelijk praten, maar sinds ik een beetje loop te CM-en, is Lilo echt veel relaxter tegenover honden waar ze voorheen nog hysterisch tegen deed. En indirect is Jack ook (nog) socialer geworden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

EstherK schreef:Wat ik doe ter oefening is sommige zaken opzoeken. Zo woont er in de buurt een pitbull die altijd woest waakt als we langs zijn tuin lopen. Daar loop ik dus regelmatig langs. De pitbull helpt mij door te waken, zodat ik mijn honden duidelijk kan maken dat ze gewoon door moeten lopen. En we boeken steeds weer vooruitgang. :wink:
Beetje off-topic, sorry, maar ik vind dit wel interessant omdat ik met een zelfde idee loop te spelen en het nog niet echt aan durf. Eindje verderop woont een DH die zijn tuin verdedigt alsof we van plan zijn om hem en zijn bazen op gruwelijke wijze om te brengen. En mijn honden, en dan vooral Lilo, reageren daarop. Ik loop er nu met een boog omheen, maakt voor de herder nul verschil, die gooit zich nog steeds helemaal woest tegen de schutting, maar voor mijn honden wel, die negeren het gedoe als ik voldoende afstand hou.

Hoe heb jij het aangepakt om er echt langs te kunnen lopen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo reageert ook op mij, dat merkte ik een tijdje terug op. Als ik merk dat het een reu is, word ik al wat iebelerig. Niet dat Elmo gelijk korte metten met de andere hond maakt. Hij wil er altijd maar wat graag naar toe. Vanochtend liep hij gewoon fatsoenlijk door toen aan de andere kant van de straat 2 honden stonden te blaffen enzo. En ik hield hem met 1 hand vast :80: (kon niet met 2 want was aan het roken :mrgreen: )

Dus idd je moet zelf rustig blijven en eigenlijks op je hond vertrouwen dat hij het wel kan....
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Héél herkenbaar.
Jace accepteerde ook geen reuen in zijn buurt.
Sinds we Meagan hebben, gaat het al veel beter.
Ik heb heel veel, maar dan ook heel veel met hem getraind, door vaak naar de stad (Roermond) te lopen, gewoon door woonwijken.
Dan kom je vanzelf wel veel honden tegen, maar die zijn in een woonwijk en in de stad allemaal aangelijnd.
Oefenen en nog eens oefenen, heel veel belonen en ik reageer dus totaal niet meer als hij ook maar aanstalten maakt om naar een andere hond te blaffen.
Ik draai me om, of loop door, maar zorg wel dat ik niet dicht langs de andere hond kom.
Dus ik kijk, als ik met Jace loop, heel ver vooruit.
Zie ik iemand met een hond aankomen, dan steek ik al over. Dat doe ik dus zo, dat Jace niet in de gaten heeft dat ik oversteek omdat er een hond aankomt. Hij ziet de hond ndan wel, maar die hond loopt aan de andere kant van de weg en dat is prima.
Ik heb zelf veel meer vertrouwen in Jace gekregen de laatste tijd en ik denk dat hij dat merkt. IK BEN DE BAAS over hem, en hij heeft naar mij te luisteren. Als hij met mij aan de lijn loopt, dan gaat het goed. We wandelen zelfs met groepen van 30 honden, Jace bij mij aan de lijn en hij valt geen keer uit. Zelfs niet als we ergens langs lopen waar een hond achter een hek staat en die uitvalt naar Jace.
Als mijn man hem vastheeft, dan valt Jace dus wel uit, dus dat wil ik niet meer hebben, want anders is al het werk dat ik erin heb gestopt voor niets.
Het heeft me bloed zweet en tranen gekost, maar ik blijf volhouden.
Hij zal nooit sociaal worden naar reuen, maar als het zo blijft gaan, ben ik tevreden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

wendy71 schreef:Helaas geen tip :roos: , bij mij klotst het zweet ook onder mijn oksels als ik loslopende reuen tegenkom. :N:
Wij mogen god op onze blote knietjes danken voor een Roxy en een Lola :engel: die succesvol dienen als bliksemafleider.
Van zoiets gaat mijn hartslag ook vele malen omhoog, gelukkig maak ik het niet veel mee. :wink:
Ik heb dan toch echt Tease over hahaha! :mrgreen:
Maar die zou ik dan echt wel los laten, en met Kira snel doorlopen.
Die lost dat netjes op, dat ben ik wel gewend van hem. ( ligt natuurlijk ook aan de andere reuen )

Ik heb Kira ook aan het K9 tuig, idd super fijn, kan haar vastpakken en doorlopen en indien nodig optillen idd!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”