het is weer mooi weer hoor..
dus alle honden moeten ineens weer uitgelaten worden en wel los te verstaan..
ik liep de bocht om (dan moeten ze bij mij altijd volgen omdat ik dan niets kan zien)..
en natuurlijk loopt er iemand met 2 losse honden... wat met mijn geluk natuurlijk ook 2 reutjes zijn
en met het geluk dat ik al had.. zag hij mij natuurlijk ook niet..
en ik zag niet direct dat ze niet aan de lijn zaten want ze liepen redelijk dichtbij de baas..
en jha hoor komen ze op ons af stiefelen.. :N:
dus ik roxy vrij gegeven... die het heerlijk heeft opgelost door ff wat aan ze te snuffelen en hun aan roxy.. en in die afleiding kon de baas ze gelukkig pakken..
maar goed storm wel over de zeik natuurlijk.. maar ik had hem aan zijn tuig op gehesen...
wat ik trouwens een super tuig vind (k9) daar zit een handvat op en ik kon hem met 1 arm van de grond hijsen (zal wel adrealine zijn)..
maar het was eigenlijk niet nodig geweest dat ie over de zeik ging vooral omdat het de laatste tijd zo goed gaat met hem..
hij draagt geen slipketting meer (op aanraden van marc dacht ik) en aan zijn tuig kan ik hem dus goed handelen...
ik heb nu meer het idee dat ik de trigger ben voor hem.. bij mijn vriend blijft ie veel rustiger... ik raak sneller in paniek.. en hijs hem bij voorbaat al op terwijl er eigenlijk nog geen directe dreiging is want roxy en de hondjes waren op behoorlijke afstand...
nu wil ik graag vragen of er mensen zijn die tips voor mij hebben... hoe blijf ik rustig in zon situatie en wat is handig voor mij om te doen zodat mijn gedrag niet overslaat op storm..