Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft KK2 al gedaan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wie heeft KK2 al gedaan?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb vorig jaar KK1 gedaan en ben daar in April voor geslaagd. Nou twijfelde ik toen of ik dat wel moest doen tijdens de opleiding, maar dat ging prima. Ik ben ook wel een theoriemens, heb eigenlijk niets aan KK1 gedaan behalve tijdens de lessen goed opletten :N:

Maaaar, bij genoeg deelname beginnen ze in Oktober aan een KK2 cursus :mann: En die wil ik ook graag doen (en daarna E&B) maar dan weer de vraag, is dat niet iets te veel van het goede samen met het examenjaar van een MBO opleiding? Die mag er natuurlijk niet onder lijden, KK2 is leuk voor erbij. Maar tegelijkertijd, nu zit ik er in, in dat leren. Zou ook jammer zijn om het niet nu te doen terwijl het best kan.

Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Is het te doen naast een MBO opleiding, of zeggen jullie 'doe maar niet?'
Syllvero

Re: Wie heeft KK2 al gedaan?

Ongelezen bericht door Syllvero »

Als je denkt dat je het zelf wel aan kan, gewoon doen. :ok:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

KK2 is wel meer leerwerk dan de KK1, vond ik althans.
Het gaat echt veel dieper in op een aantal zaken. Heel interessant!
KK1 ging niet verder dan lekker een avond bezig zijn met/over honden en voor t examen wat nakijken.
Heb trouwens geen examen gedaan voor de KK2, achteraf vind ik dat wel jammer.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Geen ervaring met MBO en KKII wel met HBO-propadeuse + KKII (ik denk vergelijkbaar). Als je geen bijbaantje neemt wat veel tijd kost en niet veel vaker dan één avond in een kroeg hangt, dan is dit prima voor een student te doen was mijn ervaring.
Het examen deed ik als goede oefening voor de 2e keer, maar ik slaagde direct.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

KK2 staat in geen verhouding tot KK1 voor wat betreft het leerwerk. KK1 deed ik ook zonder te studeren, nou dat feest ging bij KK2 niet door :ugh: .
Ik had het dus flink onderschat en moest het een keer opnieuw doen.
Maar misschien dat het meevalt als het studeren nog je dagelijkse bezigheid is. :wink:

In oktober start ik wel weer met E&B :D
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik denk dat dat geen probleem is hoor! Zoveel is het nou ook weer niet, en bovendien, als je erin geinteresseerd bent, dan gaat het lezen en leren toch veel sneller?

Ik heb KK2 examen gedaan zonder cursus, heb het allemaal zelf doorgenomen en ben direct geslaagd met mooie cijfers nog ook :wink: Dit gedaan trouwens naast m'n studie op de universiteit. Dus doen, zou ik zeggen!
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij

Ongelezen bericht door bieb4 »

oei...ik denk daar dus niet zo heel makkelijk over want ook ik heb er 2 keer over gedaan(had erg veel zenuwen met dat mondeling). KK1 is niet moeilijk een beetje hondekennis en je bent al een heel eind. Maar KK2 gaat toch veel dieper in op bepaalde dingen.

Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor studie je nu doet, want als je bv biologie heb in je pakket dan heb je al een voorsprong.

succes
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

*Charlotte schreef:Ik denk dat dat geen probleem is hoor! Zoveel is het nou ook weer niet, en bovendien, als je erin geinteresseerd bent, dan gaat het lezen en leren toch veel sneller?

Ik heb KK2 examen gedaan zonder cursus, heb het allemaal zelf doorgenomen en ben direct geslaagd met mooie cijfers nog ook :wink: Dit gedaan trouwens naast m'n studie op de universiteit. Dus doen, zou ik zeggen!
Achteraf denk ik dat het zonder cursus misschien beter gegaan was, niet dat ik daar niet veel geleerd heb, integendeel, maar het examen is toch vooral gebaseerd op het boek en zonder cursus houd je je daar dus bij.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

ik heb wel de KK-2 cursus helemaal gevolgd, maar door familie-omstandigheden destijds geen examen gedaan. KK-2 is duidelijk meer studeren dan KK-1, waar ik me ook niet echt voor ingespannen heb. Examen doen voor KK-2 zit nog steeds in de planning, ik vond het een erg leuke en leerzame cursus
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha moeilijk hoor, heel veel verschillende ervaringen dus :mrgreen: Moet zeggen dat ik KK1 erg interessant vond maar bij sommige dingen er wel dieper op in had willen gaan. Vandaar dat ik toen al heel hard riep dat ik KK2 ook wou doen. En dat wil ik ook heel graag, maar of dat verstandig is? Ik leer wel heel snel, vooral als het me interesseerd. Dan moeten de KK2 boeken maar mee naar school :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Je kunt altijd de cursus volgen. Wordt het je te veel ivm je studie, kun je altijd besluiten om geen examen te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”