Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buitenkennel versus bijkeuken met kleed

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Aantal honden: 2

buitenkennel versus bijkeuken met kleed

Ongelezen bericht door sjuutje »

Haai :mrgreen:

Tot op heden gaat mijn hond elke werkdag naar de dagopvang. Ze heeft daar veel plezier en speelt heerlijk met de andere honden.
Er komt echter een dilemma aan; momenteel hebben we nog 2 auto's maar er zal er hoogstwaarschijnlijk 1 van weg moeten. Dat houdt in dat ik mijn hond niet meer mee kan nemen naar de dagopvang (ga dan nl. op de motor) en ze dus thuis moet blijven. Ze is nu bijna 6 maanden oud en ik werk 3 dagen per week.
Ze zal maximaal 6 uren alleen zijn op mijn werkdagen maar waar laat ik haar dan?

Nu gaat ze altijd met me mee en als dat niet kan, dan zit ze in de bench. Ook in de nachten slaapt ze in de bench en ze heeft geen problemen met het in de bench liggen. Overdag staat het ding open en ligt ze er zeer regelmatig lekker in te slapen.
Toch wil ik haar niet de hele nacht + nog eens 6 uren in die bench laten liggen verplicht op mijn werkdagen, voor mijn gevoel is dat te lang.

Ik heb de mogelijkheid om van ons overdekte fietsenhok van 4 x 4 meter een buitenkennel te maken met een hondenhok of om haar op mijn werkdagen in de bijkeuken "op te sluiten". De bijkeuken is wel kleiner en staat wat voller (wasmachine, droger, kast, wasmanden e.d.), uiteindelijk zal er misschien 2 vierkante meter "loopruimte" zijn in de bijkeuken.
Waar zal de voorkeur vanuit de hond gezien naar uit gaan?
Frisse buitenlucht en meer loop/speelruimte of een verwarmde bijkeuken met de helft minder speel/loopruimte?

Kom maar op met jullie ideeen!
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Re: buitenkennel versus bijkeuken met kleed

Ongelezen bericht door Kit »

Nanna schreef:Motor verkopen en er een leuk klein 2ehands autootje voor terugkopen ;-)

Mijn idee :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Drie dagen per week, 6 uur alleen, dat moet kunnen. Ik zou haar gewoon in de woonkamer laten.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

in de bijkeuken, dit omdat ik denk dat een hond buiten veel meer hoort en daar op kan gaan reageren ( blaffen)
succes met de keuze :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Renske schreef:Drie dagen per week, 6 uur alleen, dat moet kunnen. Ik zou haar gewoon in de woonkamer laten.
Dat zou ik ook proberen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
UknowPoppetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek

Ongelezen bericht door UknowPoppetje »

Ik zou haar gewoon in de woonkamer laten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lekker buiten in de frisse lucht :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Ik zou haar in de woonkamer of bijkeuken laten en dan een hondenuitlaatservice inschakelen, of gewoon een particuliere uitlater.
Dan is ze sowieso van de 6 uur dat jij werkt alweer een uur onder de pannen en meestal daarna lekker moe.
Ik heb een uitlaatster die Daya ook weleens de rest van de dag mee naar huis neemt, maar dat is wel mazzel hoor.
Maar goed, daar betaal je ook voor....
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

wendy71 schreef:
Renske schreef:Drie dagen per week, 6 uur alleen, dat moet kunnen. Ik zou haar gewoon in de woonkamer laten.
Dat zou ik ook proberen. :wink:
Zo gaat dat hier ook.... :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Als ze bij mij zolang alleen zijn, dan zitten ze gewoon binnen.

Ook omdat ik geen buitenkennel heb, maar ik ben van mening dat die van mij buiten meer herrie gaan maken dan binnen. nou zijn die van mij nooit meer als drie uur alleen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kijk naar wat de hond leuker vindt en of ie niet gaat blaffen buiten. mijn sam zou ik buiten zetten, lola binnen gewoon naar karakter van de hond.

motor verkopen is natuurlijk onzin. die paar uur kan een hond makkelijk alleen en als jij motor wil rijden is het onzin die om de hond naar een opvang te brengen weg te doen :ok:
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

sjuutje schreef: Waar zal de voorkeur vanuit de hond gezien naar uit gaan?
Frisse buitenlucht en meer loop/speelruimte of een verwarmde bijkeuken met de helft minder speel/loopruimte?

Kom maar op met jullie ideeen!
je krijgt hier natuurlijk veel verschillende antwoorden, maar jij weet het beste het antwoord en de oplossing :wink:
ik ken je hond niet, dus weet zijn/haar "voorkeur" ook niet :19:
en ik zou sowieso voor meer loop/speelruimte gaan, 2 vierkante meter vind ik erg weinig.
Onze honden liggen buiten in de ren als wij werken zijn.
de ren is van 3 kanten dicht (muur) en de voorzijde is in de zomer geheel open en in de winter maken we het nog eens voor de helft dicht, verder ligt er in de winter stro in het nachthok zodat ze ook wat warmer liggen :ok:
Maar ze blijven ook veel gewoon in de woonkamer.
dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze he...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb sowieso geen honden die in een buitenkennel kunnen dus die van mij blijven lekker binnen.. en idd wat de andere zeggen, motor verkopen en klein autootje ervoor terug kopen, kan ze nog steeds lekker overal mee naartoe :tongue:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er zijn hele mooie hondenkarren die achter een auto, maar ook achter een motor passen :wink:
Je moet dan wel uitkijken met filerijden.
De kar mag je misschien bij de dagopvang laten staan? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sjuutje
Actief

Loop je niet het risico dat als de hond overdag op werkdagen buiten zit in de kennel, ze het te warm krijgt overdag in huis op de dagen dat we wel thuis zijn?
Ik bedoel, ik wil haar zo veel als mogelijk is bij me hebben in huis, tenzij we dus langer dan een boodschapje weg gaan. En hoe kom je dan met de vacht, krijgt een hond wel voldoende wintervacht als ie maar zo relatief weinig buiten is?
Een paard doe je een winterdek om als hij/zij het niet gewend is om in de kou/regen te staan maar bij een hond.....

Overigens zou onze "buitenkennel" ook van 3 kanten dicht zijn en aan de voorzijde een oversteek hebben. Daar kan ik zelfs ook nog een gedeelte van dicht maken als het echt erg koud zou worden. Verder natuurlijk een warm hok met stro op een pallet erbij in. Droog blijft ze dus altijd wel, uit de wind ook!

In de bijkeuken kan ik niet meer ruimte maken die ook veilig is.. dan moet ik de gang erbij betrekken en zitten we met een glazen voordeur (waar inderdaad de postbode bijv. komt en regelmatig mensen langs lopen).. dat is echt max. 2,5 vierkante meter vloeroppervlakte.
Buiten zou ze zeker 16 vierkante meter vloeroppervlak hebben!
sjuutje
Actief

ranetje schreef:Er zijn hele mooie hondenkarren die achter een auto, maar ook achter een motor passen :wink:
Je moet dan wel uitkijken met filerijden.
De kar mag je misschien bij de dagopvang laten staan? :idea:
neuhhhhh, lijkt me helemaaaaaaaal niets... de hondenkar niet maar al helemaal niet achter een motor :(
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een motor kun je zo maken dat ze toch meekan.
Aanhanger, zijspan, dat zijn opties.
Wil je dat niet, dan zou ik voor die kennel gaan. Die van 16 m2 ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En waarom niet gewoon in de woonkamer, sloopt ze?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjuutje
Actief

Zoek stok! schreef:En waarom niet gewoon in de woonkamer, sloopt ze?
Ze is nog een jonge hond en wil graag nog kauwen. Als onze kinderen iets kwijt zijn is de eerste plek om te gaan kijken in de bench :zweep:

Van de week had ik haar in de gang gezet, we " moesten" naar een trouwerij en het zou wat langer duren. Vond het in de bench wat sneu. Ze heeft de kamerdeur opengesprongen of hij heeft niet goed dicht gezeten, dat laat ik in het midden. Het feit was wel dat ze een rodi worst had gevonden en die met verpakking en al opgesnoept had... alleen de worst zat versmeerd in mijn luie stoel, over mijn bank en door de hele kamer over de vloer.... Verder had ze ook nog de verpakking van een CD te pakken gekregen... niet echt ideaal dus!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

sjuutje schreef:
Ze is nog een jonge hond en wil graag nog kauwen. Als onze kinderen iets kwijt zijn is de eerste plek om te gaan kijken in de bench :zweep:

Van de week had ik haar in de gang gezet, we " moesten" naar een trouwerij en het zou wat langer duren. Vond het in de bench wat sneu. Ze heeft de kamerdeur opengesprongen of hij heeft niet goed dicht gezeten, dat laat ik in het midden. Het feit was wel dat ze een rodi worst had gevonden en die met verpakking en al opgesnoept had... alleen de worst zat versmeerd in mijn luie stoel, over mijn bank en door de hele kamer over de vloer.... Verder had ze ook nog de verpakking van een CD te pakken gekregen... niet echt ideaal dus!
Ohhh, maar dat valt toch reuze mee?
Opruimen in het toverwoord :)

Mijn hond blijft gewoon in de kamer als we weg zijn. Maar als we slippers, sokken of andere kledingstukken laten slingeren pakt hij ze. Tsja, onze eigen schuld!
sjuutje
Actief

Machie schreef:
sjuutje schreef:

Ohhh, maar dat valt toch reuze mee?
Opruimen in het toverwoord :)
Weet jij wel hoe moeilijk vette rodiworst van de houten vloer en uit de bekleding van een stoel te krijgen zijn.... en CD's zijn NIET om op te eten.... nope, hier geen hond in de kamer als er geen mensen in huis zijn... dan hoef ik niets op te ruimen naderhand, hoef ik me ook geen zorgen te maken dat ze iets doet wat gevaarlijk voor haar is en ben ik altijd vrolijk als ik thuis kom en mijn hondje begroet me.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Met twee kinderen is het me nog nooit overkomen maar sinds ik een hond heb, zijn hier de deurklinken vertikaal gezet :ugh:

hier ook geen hond in de kamer, maar wel in de gang 4x3 meter óf in een soort van luxe kennel naast het huis met zicht op de straat en tuin met een hok van 2x1,5 meter. In de gang is ze relaxter dan gaat ze vaak slapen, buiten is ze alerter en ligt ze vaak voor het hek te wachten. Afhankelijk van het weer en de tijd dat we weg zijn kiezen we de plek.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ga je het alleen zijn wel opbouwen trouwens. Het is best een stap, van drie dagen dagopvang naar drie dagen alleen. Mijn reu is een maand drie dagen alleen geweest ipv de dagopvang. Hij kan dat prima, maar hij was dol en dolblij dat hij weer naar de opvang mocht :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

sjuutje schreef:Loop je niet het risico dat als de hond overdag op werkdagen buiten zit in de kennel, ze het te warm krijgt overdag in huis op de dagen dat we wel thuis zijn?
Nee hoor
Ik bedoel, ik wil haar zo veel als mogelijk is bij me hebben in huis, tenzij we dus langer dan een boodschapje weg gaan. En hoe kom je dan met de vacht, krijgt een hond wel voldoende wintervacht als ie maar zo relatief weinig buiten is?
Onze honden hebben genoeg wintervacht, wij hebben een labrador en border collie
Een paard doe je een winterdek om als hij/zij het niet gewend is om in de kou/regen te staan maar bij een hond.....
er zijn ook honden"jasjes" dus dat kan ook een optie zijn :wink:

Overigens zou onze "buitenkennel" ook van 3 kanten dicht zijn en aan de voorzijde een oversteek hebben. Daar kan ik zelfs ook nog een gedeelte van dicht maken als het echt erg koud zou worden. Verder natuurlijk een warm hok met stro op een pallet erbij in. Droog blijft ze dus altijd wel, uit de wind ook!
dat is dus prima :ok: hetzelfde als bij onze buitenkennel

In de bijkeuken kan ik niet meer ruimte maken die ook veilig is.. dan moet ik de gang erbij betrekken en zitten we met een glazen voordeur (waar inderdaad de postbode bijv. komt en regelmatig mensen langs lopen).. dat is echt max. 2,5 vierkante meter vloeroppervlakte.
dat is toch wel weinig voor 6 uur
Buiten zou ze zeker 16 vierkante meter vloeroppervlak hebben!
Ik zou dus gewoon lekker voor de buitenkennel gaan
Ik heb al wat antwoord gegegevn in je eigen tekst.
Verder zou ik vanaf nu al langzaamaan beginnen, met 1 dag thuis in de buitenkennel en 2 dagen dagopvang, daarna 2 dagen kennel en 1 dag dagopvang, totdat jullie de 2e auto niet meer hebben en vanaf dan dus gewoon 3 dagen buitenkennel, is goed te doen hoor voor een hond.

Ik vind de antwoorden van motor verkopen etc beetje raar, want blijkbaar rijden jullie geen motor.
en 2 auto's + een motor is blijkbaar geen optie voor TS.
en de motor zou ik ook niet weg doen, is ook hobby hoor :lol1:

Verder zitten onze 2 honden ook 3 dagen buiten in de ren. lijden ze niets van hoor.
Ik werk op deze 3 dagen van 8.00 tot 17.30u, maar ben tussendoor wel 1,5 uur thuis om met de honden te wandelen etc.
dus mijn honden zitten deze 3 dagen 8 uur alleen
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ilse met haar witte schreef:Met twee kinderen is het me nog nooit overkomen maar sinds ik een hond heb, zijn hier de deurklinken vertikaal gezet :ugh:

hier ook geen hond in de kamer, maar wel in de gang 4x3 meter óf in een soort van luxe kennel naast het huis met zicht op de straat en tuin met een hok van 2x1,5 meter. In de gang is ze relaxter dan gaat ze vaak slapen, buiten is ze alerter en ligt ze vaak voor het hek te wachten. Afhankelijk van het weer en de tijd dat we weg zijn kiezen we de plek.

Die vertikalen deurklinken kunnen hele nare wonden aan een hondenpoot geven, als ze er tegenop springen en de klink dwars door hun voet gaat,kijk daar aub mee uit
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dogluna schreef:
Ilse met haar witte schreef:Met twee kinderen is het me nog nooit overkomen maar sinds ik een hond heb, zijn hier de deurklinken vertikaal gezet :ugh:

Die vertikalen deurklinken kunnen hele nare wonden aan een hondenpoot geven, als ze er tegenop springen en de klink dwars door hun voet gaat,kijk daar aub mee uit

heb jij speerklinken? :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dogluna schreef: Die vertikalen deurklinken kunnen hele nare wonden aan een hondenpoot geven, als ze er tegenop springen en de klink dwars door hun voet gaat,kijk daar aub mee uit
:80:
Wat voor deurklinken heb jij?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

dogluna schreef:

Nou mijn hond hoeft niet te springen om bij de deurklink te komen, het zal wel meevallen :F:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

sjuutje schreef:

Bouw (zelf vastbinden) om je bench een ruime puppyren. Dan kan ze in de bench slapen met de deur open. Heeft ze ruimte genoeg om te spelen en is ze niet opgesloten. Er zijn Starline puppyrennen van bv 90cm hoog.
sjuutje
Actief

Wilm@ schreef:
sjuutje schreef:

Bouw (zelf vastbinden) om je bench een ruime puppyren. Dan kan ze in de bench slapen met de deur open. Heeft ze ruimte genoeg om te spelen en is ze niet opgesloten. Er zijn Starline puppyrennen van bv 90cm hoog.
Ik heb een hekwerkje in de tuin om haar achter te houden zodat ze niet mijn beplanting in heel mijn tuin uitgraaft... dat hekwerkje is 1 meter hoog en daar springt ze vanuit stilstand overheen... ze is gekruist met een kangaroo he :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”