Tot op heden gaat mijn hond elke werkdag naar de dagopvang. Ze heeft daar veel plezier en speelt heerlijk met de andere honden.
Er komt echter een dilemma aan; momenteel hebben we nog 2 auto's maar er zal er hoogstwaarschijnlijk 1 van weg moeten. Dat houdt in dat ik mijn hond niet meer mee kan nemen naar de dagopvang (ga dan nl. op de motor) en ze dus thuis moet blijven. Ze is nu bijna 6 maanden oud en ik werk 3 dagen per week.
Ze zal maximaal 6 uren alleen zijn op mijn werkdagen maar waar laat ik haar dan?
Nu gaat ze altijd met me mee en als dat niet kan, dan zit ze in de bench. Ook in de nachten slaapt ze in de bench en ze heeft geen problemen met het in de bench liggen. Overdag staat het ding open en ligt ze er zeer regelmatig lekker in te slapen.
Toch wil ik haar niet de hele nacht + nog eens 6 uren in die bench laten liggen verplicht op mijn werkdagen, voor mijn gevoel is dat te lang.
Ik heb de mogelijkheid om van ons overdekte fietsenhok van 4 x 4 meter een buitenkennel te maken met een hondenhok of om haar op mijn werkdagen in de bijkeuken "op te sluiten". De bijkeuken is wel kleiner en staat wat voller (wasmachine, droger, kast, wasmanden e.d.), uiteindelijk zal er misschien 2 vierkante meter "loopruimte" zijn in de bijkeuken.
Waar zal de voorkeur vanuit de hond gezien naar uit gaan?
Frisse buitenlucht en meer loop/speelruimte of een verwarmde bijkeuken met de helft minder speel/loopruimte?
Kom maar op met jullie ideeen!