Bij mij in de buurt loopt een zwaar getatoueerde baas met twee honden. Een intacte reu die zo te zien een kruising stafford en een teefje die op een ministafford lijkt (formaat jr maar verder sprekend een staff). Uiteraard niet aangelijnd

. Reu vind het leuk om stoer te doen en het teefje is zo´n irritant geval die overal op afstuift, dan vlak voor andere honden op de rug rolt, opspringt, om de andere hond heen holt en dat rustig een kwartier volhoudt. En verder racen die twee achter elkaar aan en beuken dan tegen/door andere honden.
Normaal zie ik ze al van ver en draai ik me om en maak dat ik wegkom want zelfs Kyra heeft al een paar keer haar lip opgetrokken omdat ze ze zo irritant vindt en Lyndie en Lisa weten niet hoe snel ze van ze weg moeten komen. En Cody, die normaal alle teefjes leuk vindt, zie ik al klaar staan om het kleine teefje eens mores te leren.
Vanmorgen was ik te laat omdat ze om een bocht stonden. Ik was net bezig om Cody los te gooien toen ze al aan kwamen stormen

. Teefje was dus al weer bezig om tegen al mijn honden aan te springen en de reu sloop al fixerend af op Cody. Vervolgens gaan reu en teefje rondjes rennen om Cody en mij heen en iedere keer van achteren tegen hem aan botsend. Vervolgens springt reu op Lisa die al gillend op de grond valt (Lyndie en Kyra waren inmiddels al 20 meter weggerend) en baas van een afstand roepen.
Cody was al aan het schuimbekken, Liesje hinkend opgestaan en ik bezig schopbewegingen naar die twee krengen te maken (ik raakte ze niet hoor

). Ik ben uiteindelijk 10 minuten bezig geweest om daar weg te komen voor dat die vent zijn honden ophaalde.
Wat zou ik die vent ook graag een schop hebben gegeven

.