Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klierige honden en klierige baas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Klierige honden en klierige baas

Ongelezen bericht door lieke »

Bij mij in de buurt loopt een zwaar getatoueerde baas met twee honden. Een intacte reu die zo te zien een kruising stafford en een teefje die op een ministafford lijkt (formaat jr maar verder sprekend een staff). Uiteraard niet aangelijnd :roll: . Reu vind het leuk om stoer te doen en het teefje is zo´n irritant geval die overal op afstuift, dan vlak voor andere honden op de rug rolt, opspringt, om de andere hond heen holt en dat rustig een kwartier volhoudt. En verder racen die twee achter elkaar aan en beuken dan tegen/door andere honden.

Normaal zie ik ze al van ver en draai ik me om en maak dat ik wegkom want zelfs Kyra heeft al een paar keer haar lip opgetrokken omdat ze ze zo irritant vindt en Lyndie en Lisa weten niet hoe snel ze van ze weg moeten komen. En Cody, die normaal alle teefjes leuk vindt, zie ik al klaar staan om het kleine teefje eens mores te leren.

Vanmorgen was ik te laat omdat ze om een bocht stonden. Ik was net bezig om Cody los te gooien toen ze al aan kwamen stormen :(: . Teefje was dus al weer bezig om tegen al mijn honden aan te springen en de reu sloop al fixerend af op Cody. Vervolgens gaan reu en teefje rondjes rennen om Cody en mij heen en iedere keer van achteren tegen hem aan botsend. Vervolgens springt reu op Lisa die al gillend op de grond valt (Lyndie en Kyra waren inmiddels al 20 meter weggerend) en baas van een afstand roepen.
Cody was al aan het schuimbekken, Liesje hinkend opgestaan en ik bezig schopbewegingen naar die twee krengen te maken (ik raakte ze niet hoor :wink: ). Ik ben uiteindelijk 10 minuten bezig geweest om daar weg te komen voor dat die vent zijn honden ophaalde.

Wat zou ik die vent ook graag een schop hebben gegeven :devil: .
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Re: Klierige honden en klierige baas

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat vreselijk irritant!
:zweep:
roy van dijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Suomen Lapinkoira ( Finse Lappenhond )
Contacteer:

Ongelezen bericht door roy van dijk »

wat een irritante vent zeg.....ik zou graag met je meeschoppen :lol1: hier bij mij in de buurt lopen er ook zat van dat soort idioten rond.
Afbeelding

Groetjes,

Roy van Dijk en een poot van Kovu & Kenji
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een klojo, zeg! :devil: Sommige mensen zou je inderdaad zelf een schop willen geven :boos: Hoe gaat het met Lisa? Ik hoop niet dat ze er wat aan overgehouden heeft. Geef ze allemaal maar een dikke knuffel :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Zoals ik het lees, lopen er twee ketende terriërs om je heen. Ik zou het wel gezellig vinden :engel:
Je klinkt nogal gestrest, het is wel belangrijk om op zo'n moment rustig te blijven. De kans is dan groot dat je honden ook rustiger blijven.

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de opmerking dat de baas zwaar getatoeëerd is?
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

EstherK schreef:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de opmerking dat de baas zwaar getatoeëerd is?

Ja dat vroeg ik mij ook al af :denken:

verder wel vervelend van die honden die het wandelen voor de ander verpesten!
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

EstherK schreef:Zoals ik het lees, lopen er twee ketende terriërs om je heen. Ik zou het wel gezellig vinden :engel:
Je klinkt nogal gestrest, het is wel belangrijk om op zo'n moment rustig te blijven. De kans is dan groot dat je honden ook rustiger blijven.

Nou whahaha, wat een gein zeg. Twee ketende terriers, wat leuk. Nee nou dat maakt alles gelukkig weer goed. Lieke niet zo zeuren hoor, volgende keer blij naar het baasje lachen. Ze wilden alleen maar spelen :roll: Of jouw honden dat nou willen of niet.

Edit; sorry, beetje chagarijnig, en het is mijn achilleshiel. :wink:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ri@ schreef:
EstherK schreef:Zoals ik het lees, lopen er twee ketende terriërs om je heen. Ik zou het wel gezellig vinden :engel:

Nou whahaha, wat een gein zeg. Twee ketende terriers, wat leuk. Nee nou dat maakt alles gelukkig weer goed. Lieke niet zo zeuren hoor, volgende keer blij naar het baasje lachen. Ze wilden alleen maar spelen :roll: Of jouw honden dat nou willen of niet.
Jouw reactie is precies wat ik bedoel. Ik maak de opmerking dat ik twee ketende terriers wel gezellig zou vinden en jij maakt het allemaal heel dramatisch door er van alles bij te verzinnen.

Wat in mijn ogen dus van belang is, is dat de bazen in kwestie rustig blijven. Dan blijven de honden ook rustiger.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

EstherK schreef: Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de opmerking dat de baas zwaar getatoeëerd is?
Dat vroeg ik mij dus ook af :19: maar dacht zet het er maar niet neer :wink:
Maar wel vervelend voor je honden Lieke
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Die ene baas met de terriers bleef alleen een beetje TE rustig.......nu kon het terrier teefje hard tegen Lisa aan springen. Ik zou hier ook niet blij mee geweest zijn. Ik vind het altijd moeilijk om rustig te blijven. Vooral als de andere baas zo traag is om zijn honden bij zich te roepen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

EstherK schreef:
Ri@ schreef:

Jouw reactie is precies wat ik bedoel. Ik maak de opmerking dat ik twee ketende terriers wel gezellig zou vinden en jij maakt het allemaal heel dramatisch door er van alles bij te verzinnen.

Wat in mijn ogen dus van belang is, is dat de bazen in kwestie rustig blijven. Dan blijven de honden ook rustiger.
Maar waarom heb jij de indruk dat Lieke niet rustig is gebleven? Dat ze nu van zich af schrijft dat het vervelend was wil niet zeggen dat ze op het moment zelf geen rustige uitstraling heeft gehad.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik zou ook "not amused" zijn als er een hond tegen mijn honden zou lopen beuken. Senna vindt opdringerige honden sowieso al vervelend en daar komt bij dat ze last van haar rug heeft. Waardoor ik behoorlijk wat centjes naar de orthopeed breng. Heb weinig zin om door zo'n lakse baas weer een kreupele hond te hebben. Hoe is het nu met Lisa?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ten eerste:
ik hou niet van ketende honden. Of het nou terriers zijn of niet. Zeker niet omdat Cody er niet van houdt en ik geen zin heb in een uitvallende hond. Ik heb Cody net een beetje op de rails en dan gaan 2 van die vervelende honden het lopen verpesten. Bovendien moeten mensen hun honden bij zich houden. Doe ik nl. óók.
Ten tweede:
die opmerking over 'zwaar getatoueerde baas' is mijn persoonlijke frustratie. Omdat de meest vervelende ervaringen met honden en dito bazen vrijwel altijd met dit soort types was. Ik geef gelijk toe dat ik enorm bevooroordeeld ben en schrijf het maar toe aan het feit dat ik een enorme burgertrut ben van middelbare leeftijd die opgevoed is met bepaalde vooroordelen t.o.v tatouages, piercings, nethemden en oorbellen.
Ten derde:
ik blijf altijd rustig maar God hoort me brommen.
Ten vierde: Lisa hinkt niet meer maar ik heb net een colliewandeling op de Ginkelse heide achter de rug en waar zij normaal de afstand 3x racend aflegt, heeft ze nu heel braaf vastgeplakt aan mijn been gelopen.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

lieke schreef:Lisa hinkt niet meer maar ik heb net een colliewandeling op de Ginkelse heide achter de rug en waar zij normaal de afstand 3x racend aflegt, heeft ze nu heel braaf vastgeplakt aan mijn been gelopen.
och germ, ze is dus toch nog niet helemaal zichzelf :(
vervelend dat je honden door zo'n bazen eigenlijk worden "verpest"
Mijn Baily zal nooit goed los kunnen met kleine hondjes, doordat ze als pup gebeten is door een kruising Jack Russel :ugh:
waarvan de baasjes ook wisten dat het hondje beet, dus het hoeven niet altijd terriers etc te zijn.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Belachelijk en heel herkenbaar!!!
Je mag nog blij zijn dat de baas ze roept, die klieren :piew: :piew:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Baily&Luna schreef: doordat ze als pup gebeten is door een kruising Jack Russel :ugh:
waarvan de baasjes ook wisten dat het hondje beet, dus het hoeven niet altijd terriers etc te zijn.

Jack Russells ZIJN Terriers.... :tongue:
:zweep:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Vervelend dat sommige mensen hun honden gewoon niet bij zich houden. Ik liet mijn hond ook wel eens op een andere hond afrennen maar nu niet meer hoor. Ik vind het ook zwaar irritant als je wandeling wordt verpest door zo iets. Nou zijn het waarschijnlijk leuke honden maar als je honden zo gaan reageren is er natuurlijk niks aan.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Paulala schreef:
Baily&Luna schreef: doordat ze als pup gebeten is door een kruising Jack Russel :ugh:

Jack Russells ZIJN Terriers.... :tongue:
ja maar TS bedoeld denk ik staffords etc :wink: niet die kleine kef terriers :tongue:
je weet best wat ik bedoel :pffff: :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lellibel schreef:Vervelend dat sommige mensen hun honden gewoon niet bij zich houden. Ik liet mijn hond ook wel eens op een andere hond afrennen maar nu niet meer hoor. Ik vind het ook zwaar irritant als je wandeling wordt verpest door zo iets. Nou zijn het waarschijnlijk leuke honden maar als je honden zo gaan reageren is er natuurlijk niks aan.
Fijn dat je het licht hebt gezien :ok:
Het is nog niet zo heel lang geleden dat je het de normaalste zaak van de wereld vond dat Roos andere honden lastig viel toch?
Ik ben benieuwd vanwaar de ommezwaai, is ze uiteindelijk toch tegen een verkeerde aangelopen of zag je echt zelf in dat je niet helemaal goed bezig was?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

renee-uk schreef:
Lellibel schreef:Vervelend dat sommige mensen hun honden gewoon niet bij zich houden. Ik liet mijn hond ook wel eens op een andere hond afrennen maar nu niet meer hoor. Ik vind het ook zwaar irritant als je wandeling wordt verpest door zo iets. Nou zijn het waarschijnlijk leuke honden maar als je honden zo gaan reageren is er natuurlijk niks aan.
Fijn dat je het licht hebt gezien :ok:
Het is nog niet zo heel lang geleden dat je het de normaalste zaak van de wereld vond dat Roos andere honden lastig viel toch?
Ik ben benieuwd vanwaar de ommezwaai, is ze uiteindelijk toch tegen een verkeerde aangelopen of zag je echt zelf in dat je niet helemaal goed bezig was?
Is het niet zo lang geleden dan? Voor mij lijkt het al heel lang maar ik kan er naast zitten. Het is omdat ik het gewoon niet meer wou, ik snap achteraf ook helemaal niet waarom ik haar toch liet gaan altijd, het is zo fijner. We doen nu ook meer dingen samen in plaats van dat ze zelf dingen doet. Ik denk dat het daar aan ligt. Nu gaat ze niet zo vaak meer met honden om, behalve als het een vriend is en ze nog niet moe is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”