Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo trots als een pauw!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

zo trots als een pauw!

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

inmiddels hebben we storm nu bijna 2 jaar...
en het gaat heel goed met hem...

zijn agressie en uitvallen is behoorlijk afgenomen...
we hebben hem een paar maand terug chimisch gecastreerd de castratie opzich was niets want hij werd er veels te traag van..
we gaan hem dus ook NIET castreren maar ik denk dat we in de tijd van de castratie wel een doorbraak hebben gehad met de training.. hij blijft nu alert op ons onder het lopen en als er een andere hond langs komt kunnen we met een slappe lijn passeren (wel met praten en een snoepje) dit was voor die tijd niet haalbaar toen was het tegen elke reu uitvallen... als er nu wel een agressive reu langs komt die tegen heb begint uit te vallen (meestal zie je dit al in de verte) dan laten we hem zitten en doen we gewoon wat simpele commandos met hem.. als zit af en pootje.. dan reageert ie ook niet op de hond.. :cheer: ik hoef dus eindelijk niet meer het halve blok om te lopen als ik een hond zie :F:

op vakantie ging het dan ook perfect met hem geen uitval niets terwijl er veel honden waren.. waarvan een paar zelfs op hem af gingen

wij zijn op oudjaars avond nooit thuis want we werken in de horeca.. we blenderen alles en de radio staat dan aan.. en ik woon in een boeren gedeelte en hier word heel weinig geknald de buurman kijkt ook altijd ff hoe het gaat avonds... en ze doen het altijd goed volgens hem.. heb het natuurlijk alleen zelf nooit gezien.. (ben de afgelopen 6 jr elke oudejaars avond aan het werk geweest) nu waren ze op de caming (of naast) vuurwerk aan het afsteken van die potten en zo die heel hard knallen als lawinie pijlen.. dus toen kon ik goed de reactie zien.. roxy bleef lekker liggen waar ze lag reageerde helemaal niet... en storm die stond er naar te kijken.. :piew: behalve op het moment supreme (de grote klapper werd ie wat zenuwachtig) we kregen van de buren het compliment dat onze honden zo rustig waren.. aangzien die van haar aan het plafond van de camper zaten...

dus ik ben heel trots op mijn schatjes
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: zo trots als een pauw!

Ongelezen bericht door ranetje »

Heerlijk dat je de chemische castratie zo goed hebt weten te benutten :ok:
Moet jou ook echt een goed gevoel geven :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ranetje schreef:Heerlijk dat je de chemische castratie zo goed hebt weten te benutten :ok:
Moet jou ook echt een goed gevoel geven :D
jha ik ben ook blij dat het nog ergens voor gewerkt heeft
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Suomen Lapinkoira ( Finse Lappenhond )
Contacteer:

Ongelezen bericht door roy van dijk »

kan me voorstellen dat je trots bent op je hond!! en idd goed de chemische castratie benut op deze manier.

ik zelf heb een soortgelijk probleem gehad, mijn hond kovu is als pup zijnde en als jonge hond zijnde veel aangevallen en gegrepen door loslopende honden die eigenlijk niet los horen. sindsdien viel hij ook uit naar iedere hond ( vooral reu-en ) die voorbij kwam niet echt aggressief uitvallen maar meer angst. zijn toen flink met hem gaan trainen dat ging stukje bij beetje vooruit. toen we hem onder narcose moesten brengen voor het verwijderen van en bult lieten we hem gelijk castreren dat wilde sowieso al om wellicht voor hem meer rust te brengen/geven en aangezien hij toch al onder zeil was lieten we dit gelijk maar doen. nadat alles geheeld was en hij weer helemaal opgekanpt was merkte we het verschil een hele ommeslag gemaakt en het gaat nou super geen nerveus gedrag meer buiten geen uitvallen meer veel aandacht voor mij en mijn vriendin. was echt helemaal blij.

dus kan me goed voorstellen hoe trots jezelf moet zijn geweest op je hond :D
Afbeelding

Groetjes,

Roy van Dijk en een poot van Kovu & Kenji
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”