en het gaat heel goed met hem...
zijn agressie en uitvallen is behoorlijk afgenomen...
we hebben hem een paar maand terug chimisch gecastreerd de castratie opzich was niets want hij werd er veels te traag van..
we gaan hem dus ook NIET castreren maar ik denk dat we in de tijd van de castratie wel een doorbraak hebben gehad met de training.. hij blijft nu alert op ons onder het lopen en als er een andere hond langs komt kunnen we met een slappe lijn passeren (wel met praten en een snoepje) dit was voor die tijd niet haalbaar toen was het tegen elke reu uitvallen... als er nu wel een agressive reu langs komt die tegen heb begint uit te vallen (meestal zie je dit al in de verte) dan laten we hem zitten en doen we gewoon wat simpele commandos met hem.. als zit af en pootje.. dan reageert ie ook niet op de hond..
op vakantie ging het dan ook perfect met hem geen uitval niets terwijl er veel honden waren.. waarvan een paar zelfs op hem af gingen
wij zijn op oudjaars avond nooit thuis want we werken in de horeca.. we blenderen alles en de radio staat dan aan.. en ik woon in een boeren gedeelte en hier word heel weinig geknald de buurman kijkt ook altijd ff hoe het gaat avonds... en ze doen het altijd goed volgens hem.. heb het natuurlijk alleen zelf nooit gezien.. (ben de afgelopen 6 jr elke oudejaars avond aan het werk geweest) nu waren ze op de caming (of naast) vuurwerk aan het afsteken van die potten en zo die heel hard knallen als lawinie pijlen.. dus toen kon ik goed de reactie zien.. roxy bleef lekker liggen waar ze lag reageerde helemaal niet... en storm die stond er naar te kijken..
dus ik ben heel trots op mijn schatjes