Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie of toch iets anders...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Allergie of toch iets anders...

Ongelezen bericht door lianne05 »

Laika heeft het weer, na t.5 jaar weg te zijn geweest is nu weer heel dr kin stuk, naja stuk, rood, haren beetje weg en jeuk...2.5 jaar terug heeft ze het ook gehad en ook rond dr oog...naar de DA 2 verschillenden en die vertelde me dat het een allergie was, testen laten doen, uitslag voor veel dingen kan ze een allergische reactie geven maar hoeft niet...wist dus nog niks, ondertussen zelf de plekken behandel met tae three en na verloop van tijd ging het weg en werd het rustig...vorige jaar had ze allergieplekjes op de buik daar gaf ik puur jeuk voor en ging weg...
Nu is het weer terug onder de kin, het is altijd rond dezelfde periode, zo vanaf april (nieuwe gras is ze volgens mij zowiezo gevoelig voor)
Ik behandel het nu weer met tea three en het lijkt ff erger te worden dat kan bij gebruik...maar ik vraag me af of het nou niks anders is dan een allergie...
Ik zal vanavond een foto maken dat praat makkelijker, maar misschien weet iemand nu iets...
Ik wordt er zo moe van nog steeds kreupel (vanaf maart) en nu dit, zat ook al te kijken naar auto imuum lupus maar ze is voor de rest vrolijk, geen koorts en dr plekken komen rond dezelfde tijd terug...ook is er in mei nog bloed genomen waar alles goed was...
Groetjes Lianne
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Allergie of toch iets anders...

Ongelezen bericht door Moniek B. »

He bah!
Ik zou wel beetje voorzichtig zijn met de tea tree; is prima spul maar op geirriteerde huid kan het meer irritatie gaan veroorzaken. Het is prima spul om te ontsmetten, maar om de huid wat te doen kalmeren kun je beter voor iets kiezen als calendula (desnoods met een druppeltje tea tree erbij). Of een druppel of 2 tea tree op zeg 30 ml jojoba-olie doen. Dan is het iets milder.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Loopt ze soms door berenklauw?
Donna is ook allergisch voor berenklauw en dat geeft ook jeuk en een vuurrode huid aan de voorhand en tussen de oksels.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Je zou dit eens uit kunnen proberen:
http://www.purelijfkracht.nl/cardiflor_emulsie" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er zelf zeer goede ervaringen mee en dit verzacht enorm.
lianne05
Zeer actief

Moniek B. schreef:He bah!
Ik zou wel beetje voorzichtig zijn met de tea tree; is prima spul maar op geirriteerde huid kan het meer irritatie gaan veroorzaken. Het is prima spul om te ontsmetten, maar om de huid wat te doen kalmeren kun je beter voor iets kiezen als calendula (desnoods met een druppeltje tea tree erbij). Of een druppel of 2 tea tree op zeg 30 ml jojoba-olie doen. Dan is het iets milder.
Tea three mix ik wel met afgekoeld gekookt water hoor dus doe het er niet puur op, heeft in het verleden prima geholpen.
MoniqueDM schreef:Loopt ze soms door berenklauw?
Donna is ook allergisch voor berenklauw en dat geeft ook jeuk en een vuurrode huid aan de voorhand en tussen de oksels.
Nee dat is 1 ding wat zeker is, omdat ze kreupel loopt lopen we niet veel en alleen maar aangelijnd en door laag gras...
SandraH schreef:Je zou dit eens uit kunnen proberen:
http://www.purelijfkracht.nl/cardiflor_emulsie" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er zelf zeer goede ervaringen mee en dit verzacht enorm.
Heb even gekeken maar zo te lezen moet je dit niet smeren op open wondjes, en dat is dus bij laika wel zo, sommige plekjes zijn open, door het schuren...
Groetjes Lianne
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

lianne05 schreef:Heb even gekeken maar zo te lezen moet je dit niet smeren op open wondjes, en dat is dus bij laika wel zo, sommige plekjes zijn open, door het schuren...
Eczeem is een verzamelnaam voor huidaandoeningen van uiteenlopende aard en oorsprong
en wordt in het algemeen gekenmerkt door de vorming van bultjes, kloofjes, korstjes, schilfers en jeuk. Kenmerkend voor het homeopathisch geneesmiddelbeeld voor Cardiospermum halicacabum is irritatie van de huid die gepaard gaat met roodheid en jeuk. Cardiflor emulsie bevordert het natuurlijk herstel van de huid en stilt de jeuk.

:wink: Het is geschikt voor zware huidirritaties tot aan 'open wond exceem' of nat exceem aan toe. Het is voor bepaalde huidaandoeningen effectiever dan Calendula.
lianne05
Zeer actief

SandraH schreef:
lianne05 schreef:Heb even gekeken maar zo te lezen moet je dit niet smeren op open wondjes, en dat is dus bij laika wel zo, sommige plekjes zijn open, door het schuren...
Eczeem is een verzamelnaam voor huidaandoeningen van uiteenlopende aard en oorsprong
en wordt in het algemeen gekenmerkt door de vorming van bultjes, kloofjes, korstjes, schilfers en jeuk. Kenmerkend voor het homeopathisch geneesmiddelbeeld voor Cardiospermum halicacabum is irritatie van de huid die gepaard gaat met roodheid en jeuk. Cardiflor emulsie bevordert het natuurlijk herstel van de huid en stilt de jeuk.

:wink: Het is geschikt voor zware huidirritaties tot aan 'open wond exceem' of nat exceem aan toe. Het is voor bepaalde huidaandoeningen effectiever dan Calendula.
Oke, dat kon ik niet opmaken uit de bovenstaande tekst die ik al gelezen had, ik zal morgen is kijken in de winkel.

Ik zal vanavond ook een foto plaatsen, kan nu helaas niet...zit op het werk.. :mann:
Ik ben benieuwd of mensen er iets anders in zien dan allergie...het ziet er best heftig uit namelijk... :ugh:
Groetjes Lianne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”