Haar lymfeklieren zijn niet opgezet en dat was een redelijk positief teken volgens Ellen.
Hebben jullie ervaringen met een sarcoom bij de hond en het weghalen daarvan?
Pfff, ik vind het zo eng...
Moderator: moderatorteam

Ja, die Ellen is het. Ik vind haar een erg fijne arts, ze weet waar ze het over heeft (heb weleens anders meegemaakt). Met Kazan heeft ze me ook enorm gesteun vorig jaar na de diagnose. Ik hoop heel erg dat ze gelijk heeftDemi schreef:Is dit Ellen van ABC? Ik moet zeggen dat ze meestal wel gelijk heeft. Ik duim voor je meisje!

moosje schreef:In het twitter topic had ik al geschreven dat Zarah een bultje op haar poot had zitten. Gisteren ben ik bij de DA geweest voor een biopt en Ellen (DA) had net mijn voicemail ingesproken. Het is idd een tumortje, een sarcoom. Komende dinsdag word het weggehaald en opgestuurd voor verder onderzoek.
Haar lymfeklieren zijn niet opgezet en dat was een redelijk positief teken volgens Ellen.
Hebben jullie ervaringen met een sarcoom bij de hond en het weghalen daarvan?
Pfff, ik vind heT zo eng...

Dank je!Odette schreef:Weet je wat voor sarcoom het is???
Ik heb namelijk ervaring met een neurofibrosarcoom.
Op dit forum terug te vinden vanwege de amputatie van de voorpoot van onze Nicky.
Ik hoop natuurlijk dat er bij jullie niet van die rigoureuze maatregelen genoemen hoeven te worden. Maar zoals ik uit je verhaaltje begrijp wordt de tumor nu eerst weggehaald. Dat kon bij Nicky al niet, dus ik denk en hoop dat het om een ander sarcoom gaat.
Heel veel succes. Ik weet precies hoe je je voelt onder deze spanning. Als je vragen hebt, hoor ik het graag en zal ze zo goed mogelijk (proberen) te beantwoorden.
Sterkte![]()
Odet

Dat was bij Nicky ook. Ze had nergens last van. In het begin dacht ik ook dat IK me er meer zorgen over maakte dan zijzelf. Ze rook er nooit aan, likte er niet aan, eigenlijk keek ze er niet naar om. Maar ja .... die kl.. tumoren kunnen grote consequenties hebben blijkt bij ons. Ik hoop echt dat het er bij jullie minder rigoureus aan toe hoeft te gaan. Is het eigenlijk haar voor of achterpoot?Dank je!
Ik weet niet wat voor sarcoom het is. Dat wordt volgende week hopelijk duidelijk na de ingreep. Dan word de tumor opgestuurd voor onderzoek.
Zarah heeft helemaal nergens last van. Ze ziet er goed uit, glimt mooi, eet nog steeds alsof ze haar hele leven nooit iets gehad heeft, en ze is gewoon lekker vrolijk en gezellig. Er zit alleen zo'n stom
bultje...

Het is rechts achter. Op die poot (heup) heeft ze al een groot litteken zitten, dus er kan er best nog 1 bij.Odette schreef:Dat was bij Nicky ook. Ze had nergens last van. In het begin dacht ik ook dat IK me er meer zorgen over maakte dan zijzelf. Ze rook er nooit aan, likte er niet aan, eigenlijk keek ze er niet naar om. Maar ja .... die kl.. tumoren kunnen grote consequenties hebben blijkt bij ons. Ik hoop echt dat het er bij jullie minder rigoureus aan toe hoeft te gaan. Is het eigenlijk haar voor of achterpoot?
Nogmaals: heel veel succes, sterkte en wijsheid de komende tijd.

Ahhhhh ... vandaar dat er ruimte was om de tumor te verwijderen en goed te onderzoeken. Dat is erg fijn. Op een voorpoot is dat veel lastiger natuurlijk. Wanneer krijg je de uitslag? Ik ben erg benieuwd en ook hier worden er duimen gedraaid voor jullie.moosje schreef:Het is rechts achter. Op die poot (heup) heeft ze al een groot litteken zitten, dus er kan er best nog 1 bij.

Dan zal de uitslag snel volgen nu het weekend voorbij is.moosje schreef:Normaal zeggen ze binnen 5 dagen. Dat was met het biopt en met het laatste uitgebreide bloedonderzoek ook. Toen had ik echter beide keren de uitslag de volgende dag al binnen.

Het is ook eng!moosje schreef: En toch vind ik het eng...
Is ook eng. Maar het kan gelukkig ook goed aflopen. Mijn Billy had zo'n twee jaar geleden zo'n zelfde tumor aan zijn achterpoot/heup. Hebben ze goed weg kunnen halen (schone snijranden). En tot nog toe geen uitzaaiingen/nieuwe bultjes.moosje schreef:Ik probeer positief te zijn en blijven, maar het is verdomd moeilijk.
We gaan er op de doedag ook gewoon bij zijn.Dus geen complicaties en zo, wat hier tot nu toe eigenlijk bij alle honden wel gebeurd is die een ingreep moesten ondergaan. Nou ja, dit gaat gewoon allemaal goed, en de uitslag is ook gewoon goed.
Daar gaan we gewoon van uit. En toch vind ik het eng...