Mijn hondje heeft echt last van zijn gewrichten. De dierenarts schrijft pijnstillers/ontstekingsremmers voor ik wil graag ook oorzakelijk iets doen.
Ventje is 8 jaar en ik wil nog veel jaren van en met hem genieten
Moderator: moderatorteam

Mee eens, hier gebruiken wij voor artrose bij onze hond Cosequin (tabletten met chondroïtine en glucosamine). Primeval hebben wij ook geprobeerd, maar dat werkte minder goed bij onze hond.S@ndr@ schreef:tja wat goed werkt bij jouw hond is gewoon uitproberen, want iedere hond reageert weer anders op de middelen
Mensen die er geen kaas van gegeten hebben, heeft helemaal niets met suiker te maken, waarschijnlijkDieseltje schreef:Ik ken Primeval van de paarden en ik hoor altijd dat het een erg duur potje suiker is, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me nooit verdiept heb in de ingredienten.
In Primeval zit ook geen glucosamine........AnneMarie schreef:Mensen die er geen kaas van gegeten hebben, heeft helemaal niets met suiker te maken, waarschijnlijkglucosamine gehoord en daar glucose van gemaakt.
SandraH schreef:In Primeval zit ook geen glucosamine........AnneMarie schreef:Mensen die er geen kaas van gegeten hebben, heeft helemaal niets met suiker te maken, waarschijnlijkglucosamine gehoord en daar glucose van gemaakt.
![]()
http://www.primeval.nl/faq.aspx?steID=10&catID=1003" onclick="window.open(this.href);return false;

welke visolie gebruik jij dan? en welke verhouding is dit dan?jessica74 schreef:visolie van de drogist is niet goed genoeg qua verhouding.

Ik gebruik Doils alleen omega 3 want in veel zitten teveel omega 6.mariaa schreef:welke visolie gebruik jij dan? en welke verhouding is dit dan?jessica74 schreef:visolie van de drogist is niet goed genoeg qua verhouding.
okejessica74 schreef:Ik gebruik Doils alleen omega 3 want in veel zitten teveel omega 6.mariaa schreef:welke visolie gebruik jij dan? en welke verhouding is dit dan?jessica74 schreef:visolie van de drogist is niet goed genoeg qua verhouding.
Daarnaast moet het epa en dha in een bepaalde verhouding zijn en is het aandeel in een aantal visolies veel minder.
hier is het epa: 390 mg per ml en dha: 160 mg per ml.
Tevens is deze visolie gezuiverd, dus geen metalen, dioxines en pcb's.
Op heel veel drogist capsules staat niet dat het gezuiverd is en mag je ook niet gebruiken bij jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Het zuiveren is best duur dus daar zie je het verschil.

Is doils alléén voldoende dan, dacht altijd dat dit naast glucosamine of andere supplementen gegeven werd?roksefloks schreef:Ik geef mijn ouwe doos Doils joint.![]()
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... DgodeWqlbQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel geef je Perloquan, per 10 kg hond?Ody schreef:Ik gebruik Perloquan (bevat ook duivelsklauw) en geef daar nog vitamine C en visolie bij.
Das wel apart eigenlijk dat we honden gezuiverde visolie geven (terecht) en als mensen visolie en vis eten die boordevol zware metalen PCB's ed zittenjessica74 schreef:Ik gebruik Doils alleen omega 3 want in veel zitten teveel omega 6.mariaa schreef:welke visolie gebruik jij dan? en welke verhouding is dit dan?jessica74 schreef:visolie van de drogist is niet goed genoeg qua verhouding.
Daarnaast moet het epa en dha in een bepaalde verhouding zijn en is het aandeel in een aantal visolies veel minder.
hier is het epa: 390 mg per ml en dha: 160 mg per ml.
Tevens is deze visolie gezuiverd, dus geen metalen, dioxines en pcb's.
Op heel veel drogist capsules staat niet dat het gezuiverd is en mag je ook niet gebruiken bij jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Het zuiveren is best duur dus daar zie je het verschil.
Naast de visolie krijgt ze niets extra's.AnneMarie schreef:Is doils alléén voldoende dan, dacht altijd dat dit naast glucosamine of andere supplementen gegeven werd?roksefloks schreef:Ik geef mijn ouwe doos Doils joint.![]()
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... DgodeWqlbQ" onclick="window.open(this.href);return false;