Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe reclame KNGF

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Nieuwe reclame KNGF

Ongelezen bericht door Moos »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een lieve reclame vind ik, beetje jammer alleen dat pupje Bram gespeeld wordt door een teefje :mrgreen: Laat dan dat buikie niet zien denk ik dan, of geef dat hondje een meisjesnaam :pffff:

En jaaa, er zijn ergere dingen op de wereld, maar het viel me opeens op :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Nieuwe reclame KNGF

Ongelezen bericht door Hilde »

Mooie reclame :ok: Maar wel zonde van die buik/naam inderdaad :mrgreen:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Jemig, ik dacht gewoon echt even, waarom gebruiken ze nou een blinde hond :oeps:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou ik lees nu het commentaar onder het filmpje en vraag me af of ze dat teefje gewoon echt Bram genoemd hebben? Hoe dan ook, ik vond het toch een beetje 'afleidend' :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Aaahh...Wat een leuke en schattige reclame... :I:

(en dat ontbrekende piemeltje...Kniesoor die daar op let. :pffff: )
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Weten jullie dan niet dat die ook pas later gaan groeien?
Net als dat ze pas na 2 weken kunnen zien :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik had de reclame nog niet gezien, dus keek ik hem net even op Youtube. Het filmpje was net gedaan en.... opeens hoor ik de reclame op tv!!! :mrgreen:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Waarom niet gewoon Roos of zo, neee het moet persé Bram zijn :pffff:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

sjaak-k schreef:Jemig, ik dacht gewoon echt even, waarom gebruiken ze nou een blinde hond :oeps:
Die verwarring had ik ook ja. Eén seconde maar, maar toch :oeps:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik had em ook al een keer gehoord. Super reclame.
Ze veranderen vaak honden van geslacht.. Heb ooit foto's gezien van een mooie dalmatier reu die in een mode blad stond.
Ze hadden zijn benen langer gemaakt en zijn piemol was ineens weg :hmmm:
haha
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik ken meer vrouwtjes dieren die Bram heten... maar zo zal dit niet zijn bedoeld.
Mooi filmpje toch.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lellibel
Zeer actief

ik denk ook niet dat blindegeleidehonden het echt getroffen hebben, maar ze helpen de mensen er wel enorm mee. En ze weten niet beter, voor een blindegeleidehond is de baas hun leven, en ze doen er ook alles aan hem te pleasen en ze krijgen er ook liefde voor terug.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik denk juist dat een blindegeleidehond dolgelukkig is.
Hij heeft een taak en mag elke dag werken voor zijn baas.
Hij krijgt meestal enorm veel beweging, en mag geregeld even lekker los rennen.

Hier loopt ook een man met een blindegeleidehond, een DH.
Ik zie hem heel erg vaak met zijn hond los, dan speelt de hond lekker en is aan het rennen.
Die man heeft er sinds kort zelfs een tweede DH bij, als maatje voor zijn geleidehond.
Als hij naar de stad gaat, dan zie ik hem alleen met zijn geleidehond, maar als hij ze los laat rennen, dan neemt hij beide honden mee.
Ik vind het een prachtig plaatje om te zien, elke keer als ik hem zie met zijn twee honden, aan het spelen en apporteren dan smelt ik weer :I:
:zweep:
Lellibel
Zeer actief

ik ken hier iemand met een labrador, beest gaat bijna niet los, alleen als baasje "even tijd heeft", het dier heeft geen andere maatjes want anders weet hij dat het leven zonder baas leuker is. Tenminste, dat is me ooit verteld. Die baas komt ook heel weinig buiten en als zij buiten komt gaat ze naar de winkel of zo. Ik heb gelukkigere honden gezien.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dan heeft die geleidehond die ik ken het een stuk beter idd.

Maar om eerlijk te zijn, hoeveel honden die geen geleidehond zijn hebben net zo'n leven als wat jij net beschrijft?
En eigenlijk nog erger, omdat ze zich nog meer vervelen aangezien ze geen taak hebben ook nog.
:zweep:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa heeft hier gisteren ook lekker lopen rennen en spelen met een blindegeleidehond. Die man had alle tijd van de wereld en vond het machtig dat die honden zich zo uitleefden. Hij vond het bijna jammer dat de honden stopten en hun eigen weg gingen.

Er zijn zoveel honden die nooit loskomen, om diverse redenen. Dat vind ik veel zieliger dan een blindegeleidehond die heel vaak met de baas meegaat en ja daar moet hij/zij soms bij werken. Dat is ook niet 24/7.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Carmen schreef:Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet
en wat doen wij mensen dan?
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

het ligt aan de baas of een (werk) hond een goed leven heeft, blind zijn heeft hier weinig mee te maken.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Carmen schreef:Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet
en wat doen wij mensen dan?
Een hond heeft gewoon een veel beter leventje als ie puur als luxe- en wegwerpartikel is aangeschaft. Dat weet je toch. :pffff:
Liesbeth
Zeer actief

Hoe het met de hond gaat hangt van de eigenaar/geleider af, niet van zijn of haar taak :19: . Er zullen best hulphonden zijn die het minder goed getroffen hebben, maar dat geldt ook voor andere werkhonden en voor veel HT&K-honden.
Ik vind het zo makkelijk om een bepaalde groep over één kam te scheren.

Carmen
Zeer actief

Liesbeth schreef:Hoe het met de hond gaat hangt van de eigenaar/geleider af, niet van zijn of haar taak :19: . Er zullen best hulphonden zijn die het minder goed getroffen hebben, maar dat geldt ook voor andere werkhonden en voor veel HT&K-honden.
ja, dat is natuurlijk ook zo. Dit geldt voor honden die niet uit hondenliefde worden aangeschaft maar met een ander doel. Dat geldt ook voor honden die als accessoire worden aangenomen of om stoer te lijken of om in een handtas mee te worden genomen. Maar blijkbaar kwam het opvallend vaak voor dat deze dame die een gerenommeerd gedragstherapeut is dat opviel aan uitgerangeerde honden. Dus nee, het geldt niet voor de complete bevolkingsgroep blinden met hulphonden maar blijkbaar komt het bij hulphonden bovengemiddeld vaak voor.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

mariaa schreef:het ligt aan de baas of een (werk) hond een goed leven heeft, blind zijn heeft hier weinig mee te maken.
Sluit ik me volledig bij aan!
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Anne&Taar
Zeer actief

Als je hoge eisen aan een hond stelt, of dit nu op recreatief- of op werkgebied is, dan zal je idd meer klachten krijgen, ja. Das toch niet zo raar? Klachten van de gemiddelde eigenaar, waarvan de hond enkel 2x daags t hondenveldje ziet, zullen idd minder voorkomen. Die knopen er bv gewoon een muilkorfje aan vast bij agressie. Als we mazzel hebben. :19:
Carmen
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Als je hoge eisen aan een hond stelt, of dit nu op recreatief- of op werkgebied is, dan zal je idd meer klachten krijgen, ja. Das toch niet zo raar? Klachten van de gemiddelde eigenaar, waarvan de hond enkel 2x daags t hondenveldje ziet, zullen idd minder voorkomen. Die knopen er bv gewoon een muilkorfje aan vast bij agressie. Als we mazzel hebben. :19:
Jij hebt het over klachten als agressie. Ik heb het over honden die halverwege hun leven al helemaal op zijn. Als je gaat werken met honden van 's morgens tot 's avonds dan is dat idd niet gek dat ze halverwege hun leven op zijn, maar dat maakt het niet okee :19:
En of het daadwerkelijk vaker voorkomt bij hulphonden ja of nee heb ik geen cijfers van, maar praat nu even iemand anders na die ik hoog heb zitten. Misschien klopt dit niet dat kan ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel zo is.
Liesbeth
Zeer actief

Carmen schreef:
Liesbeth schreef:Hoe het met de hond gaat hangt van de eigenaar/geleider af, niet van zijn of haar taak :19: . Er zullen best hulphonden zijn die het minder goed getroffen hebben, maar dat geldt ook voor andere werkhonden en voor veel HT&K-honden.
ja, dat is natuurlijk ook zo. Dit geldt voor honden die niet uit hondenliefde worden aangeschaft maar met een ander doel. Dat geldt ook voor honden die als accessoire worden aangenomen of om stoer te lijken of om in een handtas mee te worden genomen. Maar blijkbaar kwam het opvallend vaak voor dat deze dame die een gerenommeerd gedragstherapeut is dat opviel aan uitgerangeerde honden. Dus nee, het geldt niet voor de complete bevolkingsgroep blinden met hulphonden maar blijkbaar komt het bij hulphonden bovengemiddeld vaak voor.

Ik geloof meteen dat die vrouw dat geconstateerd heeft. Mijn reaktie had meer te maken met wat Martijn hier zo stellig neer heeft gezet. Namelijk dat hij vind dat een blindengeleidehond hond het tamelijk kloterig getroffen heeft. Dan scheer je een hele groep over één kam en daar hou ik niet zo van.

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het bijzonder dat KNGF zich altijd zo op de honden richt. De honden zijn toch maar het middel waarmee ze blinden helpen? Het lijkt in spotjes en andere uitingen alsof ze het voor de honden doen. En het wordt ook wel eens voorgesteld als een goed doel voor honden. Dat is het niet.

En ik denk idd dat het erg aan de persoon ligt die de hond krijgt. Hier in de buurt twee blindegeleidehonden die volgens mij wel een leuk leven hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Liesbeth
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik vind het bijzonder dat KNGF zich altijd zo op de honden richt. De honden zijn toch maar het middel waarmee ze blinden helpen? Het lijkt in spotjes en andere uitingen alsof ze het voor de honden doen. En het wordt ook wel eens voorgesteld als een goed doel voor honden. Dat is het niet.

En ik denk idd dat het erg aan de persoon ligt die de hond krijgt. Hier in de buurt twee blindegeleidehonden die volgens mij wel een leuk leven hebben.
Lieve puppies halen nou eenmaal makkelijker mensen over om te doneren dan een mini-documentaire.

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Liesbeth schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind het bijzonder dat KNGF zich altijd zo op de honden richt. De honden zijn toch maar het middel waarmee ze blinden helpen? Het lijkt in spotjes en andere uitingen alsof ze het voor de honden doen. En het wordt ook wel eens voorgesteld als een goed doel voor honden. Dat is het niet.

Lieve puppies halen nou eenmaal makkelijker mensen over om te doneren dan een mini-documentaire.
Ja ja uit geldbinnenhalenoogpunt snap ik het wel. Maar ik mag me er ook aan storen toch :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Liesbeth
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ja ja uit geldbinnenhalenoogpunt snap ik het wel. Maar ik mag me er ook aan storen toch :mrgreen:
Tuurlijk mag je dat :roos: .

Ik sta er nogal neutraal in en stoor me er dus niet zo aan.
Er zijn "groepen" honden waar ik (in het algemeen, als groep dan) meer medelijden mee heb :ugh: .

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”