Het is een lieve reclame vind ik, beetje jammer alleen dat pupje Bram gespeeld wordt door een teefje
En jaaa, er zijn ergere dingen op de wereld, maar het viel me opeens op
Moderator: moderatorteam

Die verwarring had ik ook ja. Eén seconde maar, maar tochsjaak-k schreef:Jemig, ik dacht gewoon echt even, waarom gebruiken ze nou een blinde hond

en wat doen wij mensen dan?Carmen schreef:Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet

Een hond heeft gewoon een veel beter leventje als ie puur als luxe- en wegwerpartikel is aangeschaft. Dat weet je toch.sjaak-k schreef:en wat doen wij mensen dan?Carmen schreef:Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet
ja, dat is natuurlijk ook zo. Dit geldt voor honden die niet uit hondenliefde worden aangeschaft maar met een ander doel. Dat geldt ook voor honden die als accessoire worden aangenomen of om stoer te lijken of om in een handtas mee te worden genomen. Maar blijkbaar kwam het opvallend vaak voor dat deze dame die een gerenommeerd gedragstherapeut is dat opviel aan uitgerangeerde honden. Dus nee, het geldt niet voor de complete bevolkingsgroep blinden met hulphonden maar blijkbaar komt het bij hulphonden bovengemiddeld vaak voor.Liesbeth schreef:Hoe het met de hond gaat hangt van de eigenaar/geleider af, niet van zijn of haar taak. Er zullen best hulphonden zijn die het minder goed getroffen hebben, maar dat geldt ook voor andere werkhonden en voor veel HT&K-honden.
Ik vind het zo makkelijk om een bepaalde groep over één kam te scheren.
Sluit ik me volledig bij aan!mariaa schreef:het ligt aan de baas of een (werk) hond een goed leven heeft, blind zijn heeft hier weinig mee te maken.
Jij hebt het over klachten als agressie. Ik heb het over honden die halverwege hun leven al helemaal op zijn. Als je gaat werken met honden van 's morgens tot 's avonds dan is dat idd niet gek dat ze halverwege hun leven op zijn, maar dat maakt het niet okeeAnne&Taar schreef:Als je hoge eisen aan een hond stelt, of dit nu op recreatief- of op werkgebied is, dan zal je idd meer klachten krijgen, ja. Das toch niet zo raar? Klachten van de gemiddelde eigenaar, waarvan de hond enkel 2x daags t hondenveldje ziet, zullen idd minder voorkomen. Die knopen er bv gewoon een muilkorfje aan vast bij agressie. Als we mazzel hebben.
Carmen schreef:ja, dat is natuurlijk ook zo. Dit geldt voor honden die niet uit hondenliefde worden aangeschaft maar met een ander doel. Dat geldt ook voor honden die als accessoire worden aangenomen of om stoer te lijken of om in een handtas mee te worden genomen. Maar blijkbaar kwam het opvallend vaak voor dat deze dame die een gerenommeerd gedragstherapeut is dat opviel aan uitgerangeerde honden. Dus nee, het geldt niet voor de complete bevolkingsgroep blinden met hulphonden maar blijkbaar komt het bij hulphonden bovengemiddeld vaak voor.Liesbeth schreef:Hoe het met de hond gaat hangt van de eigenaar/geleider af, niet van zijn of haar taak. Er zullen best hulphonden zijn die het minder goed getroffen hebben, maar dat geldt ook voor andere werkhonden en voor veel HT&K-honden.
Ik vind het zo makkelijk om een bepaalde groep over één kam te scheren.

Lieve puppies halen nou eenmaal makkelijker mensen over om te doneren dan een mini-documentaire.Zoek stok! schreef:Ik vind het bijzonder dat KNGF zich altijd zo op de honden richt. De honden zijn toch maar het middel waarmee ze blinden helpen? Het lijkt in spotjes en andere uitingen alsof ze het voor de honden doen. En het wordt ook wel eens voorgesteld als een goed doel voor honden. Dat is het niet.
En ik denk idd dat het erg aan de persoon ligt die de hond krijgt. Hier in de buurt twee blindegeleidehonden die volgens mij wel een leuk leven hebben.
Ja ja uit geldbinnenhalenoogpunt snap ik het wel. Maar ik mag me er ook aan storen tochLiesbeth schreef:Lieve puppies halen nou eenmaal makkelijker mensen over om te doneren dan een mini-documentaire.Zoek stok! schreef:Ik vind het bijzonder dat KNGF zich altijd zo op de honden richt. De honden zijn toch maar het middel waarmee ze blinden helpen? Het lijkt in spotjes en andere uitingen alsof ze het voor de honden doen. En het wordt ook wel eens voorgesteld als een goed doel voor honden. Dat is het niet.
En ik denk idd dat het erg aan de persoon ligt die de hond krijgt. Hier in de buurt twee blindegeleidehonden die volgens mij wel een leuk leven hebben.

Tuurlijk mag je datZoek stok! schreef:Ja ja uit geldbinnenhalenoogpunt snap ik het wel. Maar ik mag me er ook aan storen toch