Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat die hond dan toch thuis!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Laat die hond dan toch thuis!

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik werk als hulp-kok in een restaurant in het openluchtmuseum van Bokrijk. Een goede vriendin van me werkt daar ook, maar dan als ober.
Vandaag stonden we buiten eventjes wat te praten toen er op dat moment toch weinig te doen was. Het terras zat wel tamelijk vol maar iedereen had zijn eten en drinken al dus kregen we een paar minuutjes pauze.
Mijn vriendin, Michelle, merkte dat er nieuwe mensen het terras op kwamen en wou hen dus de menukaart gaan brengen.
Maar wanneer ze langs enkele tafels wandelt om naar die nieuwe mensen toe te gaan sprong er opeens een (erg) grote duitse herder tegen haar op die zich onder een van de andere tafels had schuilgehouden.
De hond droeg gelukkig een muilkorf maar gromde en snauwde heel hevig toen hij tegen haar op vloog! Natuurlijk verschrok Michelle zich en (ze is niet zo heel erg groot en zwaar) viel naar achteren. De DH stond nu boven haar te grommen.
Het baasje stond nu eindelijk ook recht en had zijn hond van haar af getrokken net voordat ik eraan kwam gespurt.

Terwijl ik Michelle terug recht help zegt die man nog kwaad tegen haar "Weet je dan niet dat het enorm lomp is om zomaar langs een hond te stappen die je niet kent?!" :boos: :boos:
((Geloof me, die vent heeft van mij en van Michelle een hele tirade mee gekregen voordat hij het is afgetrapt! :L: ))

Een hond die zo reageert neem je toch niet mee naar een terras waar er zowizo altijd veel mensen zitten en waar ook kleine kinderen rondlopen?!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Laat die hond dan toch thuis!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maar dat IS toch ook ongelooflijk dom...???

..

...

....

Om een hond mee te nemen waarvan je weet dat die zo reageert??!!
Is die man helemaal besode.... gek geworden???

Suzanne
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Tja sommige mensen denken dat als iets tot hun familie behoort "het" overal maar welkom moet zijn ongeacht het gedrag. Doen ze ook wel eens met kinderen :F:
Groetjes Ilse
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ja jeetje daar moet je als ober toch rekening mee houden !

wat een lul van een vent zeg..als je al een uitval hond hebt.. of een hond die alles interessant vind om het andere uiterste te noemen :wink: ga je ergens in een hoek zitten waar je het overzicht hebt met een hele lading vreet zodat je de hond al voor kan zijn als er een potentieel reageer moment kan komen, als je er mee aan de slag wilt tenminste..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sowieso. :D

En ja, te gek voor woorden, je gaat niet op een terras zitten met een hond die vervelend gaat lopen doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Tja, ik ben schuldig.

Ik zat een keer met vriendin plus hond (zie avatar - netjes gevraagd) aan een tafeltje, net boven een trappetje. De ober stormde op een gegeven moment het trappetje op- en Chacho vloog hem zowat aan, van onder het tafeltje vandaan. Geheel toevallig had ik hem net vast en is er dus geen schade aangericht. Ober was wel lijkbleek. Uiteraard duizend excuses aangeboden. Ik had het écht niet aan zien komen. Typisch gevalletje van 'doet ie anders nooit....'.
Voortaan wel erg mee opgepast natuurlijk.

Kees
Klokkebaai
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kangal, Anatolische Herder, Oud-duitse Herder, Mechelse herder, Oostenrijkse Pinscher, Parson Jack Russel Terrier.
Zou een beetje krap zijn op een studentenflatje. Eerst maar eens sparen voor die monumentale boerderij met een paar hectare grond. ....

Ongelezen bericht door Klokkebaai »

Duidelijk een geval van ik wil een grote hond, maar ik had er beter eentje op batterijen kunnen nemen. Als ik die kerel zijn hond had opgevoed, dan had die zich gedragen. Zijn frustratie die hij heeft omdat hij zijn hond niet aankan botviert hij op diegene tegen wie de hond opvliegt.
Ik ben wel benieuwd wat je tegen hem hebt gezegd. :D
Het kan regenen, waaien, heet of koud zijn. Als ik bij honden ben heb ik de tijd van mijn leven. Zeker als het mijn favoriete ras is heb ik mijn buik vol met vlinders. Als ik zou proberen te sporen, dan zou ik ontsporen. Dan spoor ik liever niet.
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Dat moet wel een rommeltje geworden zijn op dat terras. Zo'n grote hond die onder een tafel ligt en dan ineens overeind komt, gooit dan toch op z'n minst die tafel om. Of lag hij naast de tafel en schrok hij van je collega?.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze was in ieder geval weer wakker, :engel: en zo wordt het nooit saai :F:
Maxine
Zeer actief

sjef schreef:Dat moet wel een rommeltje geworden zijn op dat terras. Zo'n grote hond die onder een tafel ligt en dan ineens overeind komt, gooit dan toch op z'n minst die tafel om. Of lag hij naast de tafel en schrok hij van je collega?.
De man zat aan zo'n lange houten tafel met twee lange banken dus de hond had het niet kunnen omduwen.
Hij had wel alle nodige aandacht getrokken van de andere klanten...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

en door dat soort mensen mogen wel opgevoedde honden ook niet meer op terrassen en in restaurants komen :(
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik snap eigenlijk niet waarom het zo leuk is je hond mee te nemen naar een terras :denken:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien wordt hij alleen thuis ook wel helemaal hysterisch :19:
Zomaar een gedachte hoor :roll: maar zou toch kunnen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een hork!
Als je weet dat je hond zo is hou je hem in de gaten of laat hem als het weer het toelaat in de auto.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

als je met je hond een wandeling gaat maken kan je ook altijd eens wat gaan drinken

toen we vijf of vier malamutjes hadden zijn we op een terrasje gaan zitten dat nog relatief leeg was. terwijl we er zaten begon het volk toe te stromen en tegen dat we gingen vertrekken zat het echt volledig vol.

Onze rakkers hadden heel die tijd moi stil onder de stoelen en tafel gelegen en toen we opstonden was de verrassing van een tafel naast ons zo groot met het zien van deze grote meute dat ze verschrikt opsprongen en hu eigen tafel om lieten vallen :mrgreen:
kan je niet onze schuld noemen :pffff: :smile:

maar het toont wel aan dat een hond niet automatisch storend is bij een terrasje. als ze goed opgevoed zijn vallen ze nauwelijks op (tot ze rechtstaan :engel: )

honden die reageren zoals deze DH zouden echt niet mogen daar zijn, en dan voornamelijk met zo een baas :mep:
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

kitty2 schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom het zo leuk is je hond mee te nemen naar een terras :denken:
Als ik ga wandelen met de honden dan neem ik ze ook mee het terras op. Zo gek is dat toch niet. Alleen zorg ik er wel voor dat ze bij mij blijven.
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Hoe is het met je collega, die is zich natuurlijk helemaal lam geschrokken, ik kan me voorstellen dat ze komende tijd achterdochtig naar alle honden kijkt.

Ik wil geen woorden vuil maken aan de herder"baas" , jammer voor de hond.punt :piew:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tsja ik heb mn honden ook wel is meegenomen naar een terras hoor.
Ze blijven wel netjes bij me en gaan gewoon liggen slapen.

Waarom ik dat doe, omdat het soms wel is zo uit komt, na een wandeling op het strand ofzo
of dat we weer is een heel stuk moesten rijden en onderweg ff moesten eten, en ja ik laat mijn honden niet graag alleen in de auto (zowiezo niet met dit weer)

Ik heb ze daarom als pup expres al mee genomen, daarom doen ze het nu zo goed!

Dus niet je hond altijd maar binnen hebben en een blokje mee lopen en ineens het briljante idee hebben dat je wel is naar een terasje kan, maja shit de hond...
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Jojoke schreef:Hoe is het met je collega, die is zich natuurlijk helemaal lam geschrokken, ik kan me voorstellen dat ze komende tijd achterdochtig naar alle honden kijkt.

Ik wil geen woorden vuil maken aan de herder"baas" , jammer voor de hond.punt :piew:
Die heeft natuurlijk een hele schrik te pakken gekregen.
Gelukkig heeft ze zelf ook een hond en heeft ze voordien nog enkele andere grote honden gehad, dus ze kan zich er wel overheen zetten. Het zal dus geen trauma blijven.
Maar ik denk wel dat ze de komende dagen toch wel in een boogje rond terrashonden heen stapt.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ayurveda schreef:Tsja ik heb mn honden ook wel is meegenomen naar een terras hoor.
Ze blijven wel netjes bij me en gaan gewoon liggen slapen.

Waarom ik dat doe, omdat het soms wel is zo uit komt, na een wandeling op het strand ofzo
of dat we weer is een heel stuk moesten rijden en onderweg ff moesten eten, en ja ik laat mijn honden niet graag alleen in de auto (zowiezo niet met dit weer)

Ik heb ze daarom als pup expres al mee genomen, daarom doen ze het nu zo goed!

Dus niet je hond altijd maar binnen hebben en een blokje mee lopen en ineens het briljante idee hebben dat je wel is naar een terasje kan, maja shit de hond...
:denken: Ehm, je hebt wel gelezen waar het om ging ?

En ja zo'n hond hoor je gewoon lekker thuis te laten, dan ben je toch niet wijs. Beest ligt al met een muilkorf om dus voor de baas is het ook geen verrassing dat ie uitvalt. Belachelijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ilse met haar witte schreef:Tja sommige mensen denken dat als iets tot hun familie behoort "het" overal maar welkom moet zijn ongeacht het gedrag. Doen ze ook wel eens met kinderen :F:
inderdaad, sommige mensen houden niet rekening met elkaar maar alleen met zichzelf. Niks aan te doen. Misschien alle honden behalve blindegeleidehonden (in opleiding) verbieden?
Afbeelding
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

waarom moet iedereen toch gestraf worden voor foute mensen?
geef toch gewoon een boete naargelang wat er misloopt en in welke situatie.
dan zullen mensen twee keer denken om met een agressieve hond op het terras te gaan zitten en hem veel bewegingsvrijheid te geven :mep:

binnekort mag je niet meer links of rechts bewegen zonder te vragen of dat wel mag :oohja:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Klokkebaai schreef:Duidelijk een geval van ik wil een grote hond, maar ik had er beter eentje op batterijen kunnen nemen. Als ik die kerel zijn hond had opgevoed, dan had die zich gedragen :D
:blah:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lellibel
Zeer actief

shinju schreef:waarom moet iedereen toch gestraf worden voor foute mensen?
geef toch gewoon een boete naargelang wat er misloopt en in welke situatie.
dan zullen mensen twee keer denken om met een agressieve hond op het terras te gaan zitten en hem veel bewegingsvrijheid te geven :mep:

binnekort mag je niet meer links of rechts bewegen zonder te vragen of dat wel mag :oohja:
Dan zullen er al gauw verwarringen en ruzies ontstaan. "onze hond heeft NIKS gedaan!" "onze hond viel niet aan maar blafte alleen" "onze hond werd boos omdat die ober hem heeft uitgelokt" en zo voort. Als je daar boetes voor gaat geven kan je heel veel ruzie verwachten. Maar goed, ik ben de eigenaar niet, die weet het beter.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Cash schreef:
Klokkebaai schreef:Duidelijk een geval van ik wil een grote hond, maar ik had er beter eentje op batterijen kunnen nemen. Als ik die kerel zijn hond had opgevoed, dan had die zich gedragen :D
:blah:
Pff, inderdaad.

Maar on topic, uiteraard heel gek om zo'n hond mee te nemen. En dan nog je vriendin de schuld geven ook, belachelijk.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

kitty2 schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom het zo leuk is je hond mee te nemen naar een terras :denken:
Hier gaan beiden mee naar het terras. Gewoon, gezellig, vinden mijn honden ook. :pffff:

Maar de gezelligheid houdt rap op als de hond in kwestie zich zo misdraagt. Ik zou in staat zijn hond-plus-eigenaar het terras af te mikken.
Anne&Taar
Zeer actief

Lellibel schreef:
Ilse met haar witte schreef:Tja sommige mensen denken dat als iets tot hun familie behoort "het" overal maar welkom moet zijn ongeacht het gedrag. Doen ze ook wel eens met kinderen :F:
inderdaad, sommige mensen houden niet rekening met elkaar maar alleen met zichzelf. Niks aan te doen. Misschien alle honden behalve blindegeleidehonden (in opleiding) verbieden?
Tuurlijk. Laten we meteen alle honden dan maar preventief muilkorfen. Just to be sure. :roll:
Lellibel
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Lellibel schreef:
Tuurlijk. Laten we meteen alle honden dan maar preventief muilkorfen. Just to be sure. :roll:
wat er met andere honden of mensen gebeurt is niet het probleem van dat pand, wat er met die collega's gebeurd wel :ok:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Lellibel schreef:[wat er met andere honden of mensen gebeurt is niet het probleem van dat pand, wat er met die collega's gebeurd wel :ok:
Veiligheid valt niet te garanderen. Of denk je dat, als een personeelslid binnenshuis aangerand wordt door een lid van de mannelijke helft van de bevolking, er een groot bord op de deur komt met 'verboden voor mannen'? :roll:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Zeven weken geleden zaten wij met een boerboel en 4 personen op een terras voor een late lunch. De hond was mee want die was gedekt die dag :lol1: . Het is een lieverd die gewoon rustig half onder de tafel tegen ons aan ligt. Absoluut geen kik naar andere gasten of obers. Maar toen het laatste bord gebracht werd schrok het jonge obertje zich de pleuris van de hond en liet het bord vallen :smile: :smile: . Was wel jammer dat het erg lang duurde voordat de 4de aan tafel gegeten had :oohja:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”