Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbereiden op de komst van onze pup nilles

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

poppetje82
Zeer actief
Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles

Voorbereiden op de komst van onze pup nilles

Ongelezen bericht door poppetje82 »

Afgelopen weekend zijn wij bij ons hondje weesten kijken (zoals sommige al wel weten denk ik zo :mrgreen: ), en sindsdien ben ik niet meer te houden en shop me helemaal verloren. Zo leuk deze voorpret. We hebben inmiddels gekocht:
-een mandje
-een mand in de vorm van een huisje
-verschillende maten riempjes (we zien wel welke gaat passen :denken: sommige zijn dus op de groei gekocht :piew: )
-bench
-vetbedjes voor in de bench
-paar speeltjes
-kleinste maat kong (maat s) maar nu begrijp ik dat er speciale puppy kongs zijn, dus moet even uitzoeken hoe dat nu zit. In de winkel vroeg ik nog: zijn dit de kleinste die er zijn? ja mevrouw dit is de kleinste die er bestaat :oeps:
-etensbakjes (heel functioneel maar niet leuk, dus moet nog op zoek naar leukere :mrgreen: )
-speciale riem zodat ik nilles vast kan zetten in mijn hondenmand, ben eigenlijk op zoek naar een rekje wat ik op de fietsmand kan bevestigen, maar kan geen passende vinden :oohja: vind dat namelijk veiliger. Maar goed, met het riempje wat ik gekocht heb kan hij in ieder geval er niet uit springen :ok:

Vandaag bij een dierenwinkel geweest voor en borstel en kammetjes. Ze hadden alleen maar spullen voor grote honden. Alle schappen waar de kleine dingen moesten liggen waren leeg. Ook bij de riempjes gekeken, maar een riempje wat in de juiste maat was :piew: (en die was nog lelijk ook) en er was dus maar één speeltje wat ook een leuke maat was. Dit was dus dezelfde winkel als waar ik de kong heb gehaald. Wel jammer dat deze winkel niet echt aan de verwachtingen voldoet want het is op 5 minuten lopen van ons huis (faunaland, dus daar zou je toch wel een ruimer assortiment verwachten)

Morgen ben ik vrij en ga ik even bij wat andere dierenwinkels kijken :cheer: Ik vermaak me wel tot nilles bij ons is, eer hij er is kan hij z'n mooie kontje niet meer keren in huis omdat het helemaal vol ligt met prullaria voor hem :engel:

Heeft iemand nog tips wat ik nog meer in huis moet halen?
Afbeelding
Foto gemaakt door ladybird
Ik heb een eigen weblog: www.ikbennilles.nl
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Voorbereiden op de komst van onze pup nilles

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat voor hondje het wordt :F:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Zo te lezen ga je vrij grondig te werk op shopgebied dus ik denk dat je alles vast wel hebt. Mss wat boeken mbt opvoeden oid?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Wacht maar tot je de internetwinkels ontdekt :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Carmen schreef:Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat voor hondje het wordt :F:
Als ik het goed heb begrepen wordt het Lionel van Ladybird ;). De zoon van Mitya.

Heel veel succes met je puppemans! Volgens mij komt 't helemaal goed. Heb je genoeg knaagspulletjes in huis waar hij z'n puppytandjes op kan uitleven :wink: ? En een fototoestel *hint*?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Expecting schreef:Zo te lezen ga je vrij grondig te werk op shopgebied dus ik denk dat je alles vast wel hebt. Mss wat boeken mbt opvoeden oid?
Dat was ook mijn eerste gedachte, boeken over honden! Ik heb me destijds bij de eerste hond helemaal blind gelezen. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
poppetje82
Zeer actief

Carmen schreef:Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat voor hondje het wordt :F:
Ik twijfeld al om de link van de foto's en het filmpje er even bij te zetten, maar dus bij deze :mrgreen: : http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 91963.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke2 schreef:
Expecting schreef:Zo te lezen ga je vrij grondig te werk op shopgebied dus ik denk dat je alles vast wel hebt. Mss wat boeken mbt opvoeden oid?
Dat was ook mijn eerste gedachte, boeken over honden! Ik heb me destijds bij de eerste hond helemaal blind gelezen. :D
Ik heb al een paar weken boeken in huis van de bibliotheek, dus ben al druk aan het lezen geweest. Op dit moment ben ik druk aan het lezen in de gebruiksaanwijzing van ons fototoestel, vanmiddag ga ik ermee oefenen. De foto's waren namelijk zo goed als allemaal mislukt (er was er maar één scherp :(: ) Stilstaande beelden waren voorheen geen probleem geweest, maar ja de pups wilden niet stilzitten :Q: Maar ik weet inmiddels hoe dat komt, vanmiddag is het hondje van mijn ouders (genaamd booike, cavelier king charles spaniel van 6 jaar oud) fotomodel, eens kijken of het nu wel goed gaat komen met de foto's. Zo niet dan weet ik een leuk verjaardagscadeau (ben morgen jarig namelijk :cheer: )
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Magic schreef:Wacht maar tot je de internetwinkels ontdekt :mrgreen:
jaaaa, die heb ik al ontdekt :engel: anders had ik nu nog steeds geen manden gehad namelijk. Ook de riempjes komen daar vandaan :mrgreen: .

Kijk dit hebben we besteld:
AfbeeldingAfbeelding

En verschillende riempjes (maar daarvan kan er al een naar mijn ouders, want die zal te groot blijven :oohja: ):
Deze zal als het goed is gaan passen (hoop ik :denken: )
Afbeelding

Voor de rest dus ook speeltjes via internet besteld. Ook de benche en vetbedden komen van interent (jeetje dat scheelde veel zeg qua bedrag :eek: )
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Is de kong die je hebt ook vrij zacht? Dan kan dat prima.

Verder, weet je al wat je gaat geven qua voer en ben je de zoektocht naar een goede puppyschool al gestart?
Als je een tuin hebt, heb je die al puppyproef gemaakt? Je kunt ook een hoek afzetten met een puppyren.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Je gaat ook naar de verkeerde winkel.
Die heeft idd weinig leuks en is nog duur ook.

Weet niet of Mulders dr nog zit ?
Ga daar anders ff kijken.

Veel leuke speeltjes en vooral riempjes
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
poppetje82
Zeer actief

Renske schreef:Is de kong die je hebt ook vrij zacht? Dan kan dat prima.

Verder, weet je al wat je gaat geven qua voer en ben je de zoektocht naar een goede puppyschool al gestart?
Als je een tuin hebt, heb je die al puppyproef gemaakt? Je kunt ook een hoek afzetten met een puppyren.
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat de kong wel vrij zacht is. In ieder geval een stuk zachter dan de zwarte kong :mrgreen: Het is maat s geschikt voor hondjes van 1 tot 10 kilo.

en helaas hebben we geen tuin, wel een balkon, daarbij moeten we de kieren aan de onderkant nog dichtmaken zodat hij er niet onderdoor kan kruipen :N: gelukkig hebben we bij onze voordeur ook nog een ruimte (meer ruimte dan ons balkon)waar we dingen kunnen wegzetten, dus als het bijvoorbeeld extreem warm is dan is het misschien wel lekker om daar bijvoorbeeld een zwembadje te vullen.

En we hebben al een puppyschool gevonden.
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

** Angela ** schreef:Je gaat ook naar de verkeerde winkel.
Die heeft idd weinig leuks en is nog duur ook.

Weet niet of Mulders dr nog zit ?
Ga daar anders ff kijken.

Veel leuke speeltjes en vooral riempjes

Heeeeee angela :cheer:

Ja die winkel is echt niet leuk hoor :tong: Ik ben trouwens al wel bij mulders weesten kijken voor een mand, maar ik ben een zeikerd haha. Ze hadden best wel mooie manden, maar heel veel met van dat gevlochten riet. Die waren echt supermooi hoor, maar ze staan echt niet bij ons interieur (niet dat dat perse moet, maar liever wel natuurlijk :8): ) Vandaag wilde ik daar inderdaad terug naar toe gaan voor een extra riempje en ook voor etensbakjes en wat speeltjes :cheer: En hopelijk hebben ze daar wel kleine maten borstels en kammetjes!
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

poppetje82 schreef:
en helaas hebben we geen tuin, wel een balkon, daarbij moeten we de kieren aan de onderkant nog dichtmaken zodat hij er niet onderdoor kan kruipen :N: gelukkig hebben we bij onze voordeur ook nog een ruimte (meer ruimte dan ons balkon)waar we dingen kunnen wegzetten, dus als het bijvoorbeeld extreem warm is dan is het misschien wel lekker om daar bijvoorbeeld een zwembadje te vullen.
Owja, dat moet we dicht hoor. Hij is bezeten van gleuven om onder/doorheen te kruipen. :mrgreen: Een echte houdini in spé.
Afbeelding
Renske
Zeer actief

poppetje82 schreef:
en helaas hebben we geen tuin, wel een balkon, daarbij moeten we de kieren aan de onderkant nog dichtmaken zodat hij er niet onderdoor kan kruipen :N:
Inderdaad, het balkon alvast heel goed afzetten.
Misschien dat je daar, of bij je voordeur een paar graszoden neer kunt leggen?
Pups moeten er heel vaak en heel snel uit, als je hem dan direct went aan gras dan zijn ze heel snel zindelijk.
poppetje82
Zeer actief

ladybird schreef:
poppetje82 schreef:
Owja, dat moet we dicht hoor. Hij is bezeten van gleuven om onder/doorheen te kruipen. :mrgreen: Een echte houdini in spé.

Komt goed hoor. Ik moet alleen nog even mijn schoonpapa lief aankijken (dennis heeft twee linkerhanden :ugh: ) Maar dat komt wel goed. Ik haal dan ook maar een puppyren om hier voor de voordeur te zetten, want daar zit dezelfde omheining als bij het balkon (maar daar mag ik het niet dichtmaken want het is een gemeenschappelijke ruimte). haha op het balkon mag het eigenlijk ook niet, maar daar trek ik me niks van aan :pffff: (doen heel veel mensen namelijk ook niet)
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Krijg net een telefoontje van mijn werk dat de spulletjes bezorgd zijn, dus ik ga me aankleden en het snel ophalen. Ik ben zo benieuwd hoe het er in het echt uitziet :cheer:
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Moet nog naar mijn werk om het pakket op te halen. Ik moest nog even wachten want het pakket van een andere online winkel zou ook vandaag afgeleverd worden, maar dan wel thuis. Die is dus net bezorgd. Hebben ze alleen de verkeerde vetbedje opgestuurd. Dus ik bel erheen om te vragen hoe dat opgelost gaat worden. Ze kunnen omgeruild worden, maar dat kan pas na hun vakantie. Dus ik geef aan dat ons hondje eind augustis hier zal zijn, en ik ze dan dus wel echt nodig heb. Tja ze kon ze echt niet eerder versturen. Dus ik geef aan, is het anders niet mogelijk dat u dan de juiste vetbedjes vandaag nog verstuurd. Nee dat deden ze niet, ze versturen pas de nieuwe vetbedjes als de oude binnen zijn ivm slechte ervaringen in het verleden. En toen begon ze ook nog over het probleem van de extra verzendkosten. Toen was ik het beu en gaf ik aan dat dat niet mijn probleem is aangezien ik toch echt de juiste heb bestel en zijzelf de fout hebben gemaakt om de verkeerde op te sturen. Ik moet ze nu ook zelf terugsturen waar kosten aan zullen zitten, dus dan moet ze er niet over gaan zeuren vind ik! Ik had dus maar afgesproken dat ik ze dan terug zal sturen en ze na hun vakantie ze dan omruilen, maar het zat me niet lekker.

Dus net even teruggebeld. Ik ga nu nieuwe bestellen, deze worden dan vandaag nog verzonden (mits ik gelijk betaal) en dan kan ik de andere terugsturen en krijg ik daar na hun vakantie het geld van terug gestort. Jammer dat het zo omslachtig moet en dat ik er zelf extra kosten door krijg door hun fout :boos: Gelukkig zijn ze wel dusdanig veel goedkoper dat het nu nog steeds goedkoper is dan wanneer ik alles gewoon in een winkel had gekocht, maar dit zijn dus eht dingen waar ik een hekel aan heb. Ik ziealtijd het liefst meteen wat ik koop. Gelukkig wortd het nu toch nog enigzins netjes opgelost.
Laatst gewijzigd door poppetje82 op 29 jul 2010 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Het hele pakket gaat retour afzender. De bench is zo krom als een hoepel :piew: Het ligt niet aan de vloer, want heb hem net expres ook even in de badkamer gezet (zie vloer is helemaal recht) als je op de linker hoek voor drukt gaat hij rechtsachter helemaal omhoog zag maar. Je kan er gewoon in schommelen. Ik weet dat dit bij de bench van mijn oudrs absoluut niet het geval is. Ik ga dus maar gewoon naar een winkel, dan maar meer geld kwijt. Het rammelt ook, dus stel dat ons hondje erin zou liggen en hij wilt even anders gaan liggen dan wiebelt dat ding straks met alle kabaal wat erbij hoort :oohja: Niet echt fijn dus.

Echt niet leuk dit :tong:
Afbeelding
Keanu
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Keanu »

Hmm vervelend.
Kan je nog meer verzendkosten gaan betalen, zo'n bench is ook niet het lichtste wat er is.
Dus al met al heb je niks van daar maar ben je wel geld kwijt?
Renske
Zeer actief

Gaat het om een metalen bench?

Dan staat er nog eentje bij Armanda die je wel mag gebruiken! Kan Nillis daar ook al direct aan wennen :wink:.

Het gaat om een bench van mij die Armanda ivm een opvangertje heeft geleend.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Das kl*te zeg

Maar bij mulders hebben ze ook goede benches hoor.
En anders ff bij de intratuin kijken.

Die 2 van mij komen ook bij intratuin vandaan.
Eentje heb ik al 5 jaar en daar mankeert nog helemaal niks aan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

poppetje82 schreef:Het hele pakket gaat retour afzender. De bench is zo krom als een hoepel :piew: Het ligt niet aan de vloer, want heb hem net expres ook even in de badkamer gezet (zie vloer is helemaal recht) als je op de linker hoek voor drukt gaat hij rechtsachter helemaal omhoog zag maar. Je kan er gewoon in schommelen. Ik weet dat dit bij de bench van mijn oudrs absoluut niet het geval is. Ik ga dus maar gewoon naar een winkel, dan maar meer geld kwijt. Het rammelt ook, dus stel dat ons hondje erin zou liggen en hij wilt even anders gaan liggen dan wiebelt dat ding straks met alle kabaal wat erbij hoort :oohja: Niet echt fijn dus.

Echt niet leuk dit :tong:
Jeetje, dat is echt pech hebben. :ugh: Hier meerdere benches bij witjes vandaan en die gaan echt al jaren mee. Ik had het je ook niet aangeraden als het bij ons niet altijd goed was gegaan. Vlak voor het nest ook vetbedden besteld bij ze en dat is ook goed gegaan.

@Renske, die bench van jou is een maatje puppyren voor Lionel :mrgreen: Echt veel en veel te groot voor een griffiepupje :wink:
Laatst gewijzigd door ladybird op 29 jul 2010 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Ik hbe mijn vader gebeld, hij komt me zo ophalen om het pakket naar ah te brengen zodat het terug kan, en dan rijden we gelijk door naar mulders :ok: voor een goede bench :ok:

Dennis was het er natuurlijk niet mee eens, en heeft teruggebeld. Hij heeft het nu voor elkaar gekregen dat wij alles terug mogen sturen en dat ook de verzendkosten die wij nu maken ook retour wordt gestort. Toch nog iets wat ze goed doen :oohja: Baal er wel van, want ik denk echt dat wij gewoon pech hebben gehad, want van ladybird hoorde ik dat ze er gewoon goede ervaringen mee hadden. Tja waar mensen werken worden fouten gemaakt :W:
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

@ ladybird gelijktijdig gepost zie ik. Ik denk ook dat wij gewoon pech hebben, en dan ook nog eens vlak voor hun vakantie. Als ze nu niet met vakantie waren gegaan dan had alles ook wat netter opgelost kunnen worden denk ik. Ik vind het alleen niet echt klantvriendelijk om voor deze ene keer geen uitzondering te maken om het toch alvast om te ruilen omdat ze zelf met vakantie gaan, maar het toch omruilen zoals ze normaal altijd doen (dus eerst terugsturen, dan pas nieuw ontvangen) waardoor het wel heel erg lang zal duren eer wij onze goede spulletjes in huis zullen hebben. Die bench is waarschijnlijk een maandagochtendbench ofzo, maarja ik ga niet minstens 3 weken wachten eer deze omgeruild gaat worden, en misschien zelfs nog later zodat we de spullen nog niet hebben als nilles hier al is. Gelukkig is het probleem nu opgelost.
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Renske schreef:Gaat het om een metalen bench?

Dan staat er nog eentje bij Armanda die je wel mag gebruiken! Kan Nillis daar ook al direct aan wennen :wink:.

Lief van je dat je het aanbied. Maar ik zal maar voor een maatje kleiner gaan als ik armanda goed begrijp :ok:

aangepast omdat ik ladybird's berichtje niet goed gelezen had
Laatst gewijzigd door poppetje82 op 29 jul 2010 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

poppetje82 schreef:
Renske schreef:Gaat het om een metalen bench?

Lief van je dat je het aanbied. Maar ik zal reggy z'n bench maar niet inpikken haha. :engel:
De bench van Renske staat hier in de schuur :mrgreen: Hebben we geleend omdat er een oude Franse Bullenteef in opvang was :wink:
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Benches koop je ook goedkoop bij Cranenbroek (als die bij je in de buurt zit) en daar hebben ze ook andere leuke honden-dingetjes (voor weinig) :lol1:

Veel voorpret gewenst :cheer:
Afbeelding

Happy en Lemmi
poppetje82
Zeer actief

De andere spulletjes, die op mijn werk waren binnengekomen, zijn echt supercool :mrgreen:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

poppetje82 schreef:
Ik twijfeld al om de link van de foto's en het filmpje er even bij te zetten, maar dus bij deze :mrgreen: : http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 91963.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke2 schreef:
Ik heb al een paar weken boeken in huis van de bibliotheek, dus ben al druk aan het lezen geweest. Op dit moment ben ik druk aan het lezen in de gebruiksaanwijzing van ons fototoestel, vanmiddag ga ik ermee oefenen. De foto's waren namelijk zo goed als allemaal mislukt (er was er maar één scherp :(: ) Stilstaande beelden waren voorheen geen probleem geweest, maar ja de pups wilden niet stilzitten :Q: Maar ik weet inmiddels hoe dat komt, vanmiddag is het hondje van mijn ouders (genaamd booike, cavelier king charles spaniel van 6 jaar oud) fotomodel, eens kijken of het nu wel goed gaat komen met de foto's. Zo niet dan weet ik een leuk verjaardagscadeau (ben morgen jarig namelijk :cheer: )
wAT EEN LEUKERD :ok:
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Als je een leuk speeltje wilt voor je pup kan ik je deze aanraden:
Afbeelding

Yoda heeft er 1 en ik had Yoda zijn zusjes er ook 1 gegeven.
Alle 3 zijn ze er helemaal wild van.
Ze piepen niet echt heel hard, maken wel geluid maar niet zo'n hoge piep.
En het is een mooi klein speeltje, mooie maat dus voor een klein hondje :wink:
En lekker zacht want het is latex.
Heb de mijne bij de Jumper gekocht, ze zaten daar in een plastic emmertje dus ze hingen niet aan de stelling.

Veel voorpret gewenst, het is altijd heerlijk, dat shoppen :mrgreen:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”