Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pijnstiller, aspirine???
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
pijnstiller, aspirine???
Mijn hondje mankt zo nu en dan, helemaal nagekeken door de dierenarts in eerder stadium. Het is vooral stijfheid na liggen na inspanning.
Nu heb ik hem vanmiddag, nadat iemand die bij het asiel werkt en zelf 5 honden heeft, zei dat dit kon, een kwartje paracetamol gegeven...
Ik lees dat dit slecht is. Gelukkig weinig gegeven, tot 500 mg per 10 kg zou niet toch vergiftiging lijden lees ik op een dierenkliniek site.
Kinder aspirine zou wel mogen...
Ik wil hem zeker niet standaard pijnstillers geven en ben ook begonnen met andere supplementen voor zijn spieren/gewrichten.
Geven jullie wel eens aspirine???? Of toch rimadyl ofzo aanschaffen..
Nu heb ik hem vanmiddag, nadat iemand die bij het asiel werkt en zelf 5 honden heeft, zei dat dit kon, een kwartje paracetamol gegeven...
Ik lees dat dit slecht is. Gelukkig weinig gegeven, tot 500 mg per 10 kg zou niet toch vergiftiging lijden lees ik op een dierenkliniek site.
Kinder aspirine zou wel mogen...
Ik wil hem zeker niet standaard pijnstillers geven en ben ook begonnen met andere supplementen voor zijn spieren/gewrichten.
Geven jullie wel eens aspirine???? Of toch rimadyl ofzo aanschaffen..
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: pijnstiller, aspirine???
Ik zou een hond zeker geen aspirine geven!
Het wordt heel slecht in de lever en nieren afgebroken en er kunnen allerlei complicaties ontstaan.
Sowieso zou ik nooit medicijnen die voor mensen bedoeld zijn aan dieren geven.
Het wordt heel slecht in de lever en nieren afgebroken en er kunnen allerlei complicaties ontstaan.
Sowieso zou ik nooit medicijnen die voor mensen bedoeld zijn aan dieren geven.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Rimadyl in huis, ik durf het niet aan om mensenpijnstillers te geven.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Simpele regels, die maar heel soms niet opgaan:
Mensenmedicatie is voor mensen.
Hondenmedicatie is voor honden.
Ofwel
Geen mensenpijnstillers aan je hond geven.
Even overlegge met een DA en gerichte medicatie voor laten schrijven.....
Suzanne
Mensenmedicatie is voor mensen.
Hondenmedicatie is voor honden.
Ofwel
Geen mensenpijnstillers aan je hond geven.
Even overlegge met een DA en gerichte medicatie voor laten schrijven.....
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geef rimadyl in overleg met mijn DA.
Paracetamol is helemaal niet goed voor honden (en katten!!).
Dus waarom zou je het doen als er andere mogelijkheden zijn?
Paracetamol is helemaal niet goed voor honden (en katten!!).
Dus waarom zou je het doen als er andere mogelijkheden zijn?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb zowiezo voor Bowie altijd carprodyl in huis. Pasha heeft daar nu ook een keer dankbaar gebruik van gemaakt, dus ik zorg er ook na Bowie voor, dat ik altijd iets in huis heb. Speciaal voor honden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik weet niet hoe oud je hond is, maar die opstartproblemen klinken als artrose, en waarom dan niet dagelijks pijnstilling? Ik zou lekker aan de rimadyl gaan met die hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
ik ken een dierenarts die zegt dat je wel eens een kwartje motilium mag geven als je hond braakt. Omdat het hetzelfde is als de hondenmedicijnen. Maar dat zal dan ook wel echt hetzelfde zijn, pijnstillers zijn misschien totaal anders en dus ook niet gezond..
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een hond met artrose hoeft echt niet gelijk aan de pijnstilling hoor. Dat is ook voor de maag weer niet goed. Er zijn voldoende andere middelen, waar eerst mee gestart kan worden voordat je continue pijnstillers gaat geven..Hanneke2 schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is, maar die opstartproblemen klinken als artrose, en waarom dan niet dagelijks pijnstilling? Ik zou lekker aan de rimadyl gaan met die hond.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, tuurlijk is glucosamine en wat er meer is ook prima, maar ik zie ook niet wat er mis om dagelijks voor mijn part een kwart of een halve rimadyl te geven. Die maag kan wel wat hebben, en die hond komt morgen heel wat blijer uit z'n mand. En vandaag en morgen is wat telt voor een hond, niet dat hij over een paar jaar gezondere organen heeft.nathalie schreef:Een hond met artrose hoeft echt niet gelijk aan de pijnstilling hoor. Dat is ook voor de maag weer niet goed. Er zijn voldoende andere middelen, waar eerst mee gestart kan worden voordat je continue pijnstillers gaat geven..Hanneke2 schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is, maar die opstartproblemen klinken als artrose, en waarom dan niet dagelijks pijnstilling? Ik zou lekker aan de rimadyl gaan met die hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik ga mijn hond niet direct aan de pijnstillers zetten. Zou dat zelf ook niet doen. Hoorde dat mensen medicatie voor de schildklier voor mensen aan hun hond gaven en dat werkte perfect en kostte een fractie. Natuurlijk moet je dan wel weten wat je doet.
Kinderaspirine schijnt wel te mogen als je niks anders hebt. Jullie hebben gelijk dat er niet voor niets dieren en mensen medicijnen zijn.
Maar inderdaad ik geef dat niet.
Ik ga visolie caps halen en heb Gewrciht + besteld (Hokamix).
Sasha's blend schijnt ook goed te zijn. Ik had glucosamine gekocht maar merk daar niks van en hij lust het slecht (kersensmaak!) en ook hiervan zegt mijn da dat het niet goed werkzaam is voor dieren. De vorige da zei overigens dat dat wel gebruikt wordt...dat je het kon proberen
Ik kijk het aan als het zo blijft dan moet ie maar aan een dierenarts kuur. Maar ik werk liever oorzakelijk dan symptomatisch.
Pijnstillers hebben, behalve bijwerkingen (HANNAH) ook nog het nadeel dat de hond makkelijk chronisch gaat overbelasten en dan is het over een paar jaar helemaal over...
Dat wil ik dus absoluut niet.
Kinderaspirine schijnt wel te mogen als je niks anders hebt. Jullie hebben gelijk dat er niet voor niets dieren en mensen medicijnen zijn.
Maar inderdaad ik geef dat niet.
Ik ga visolie caps halen en heb Gewrciht + besteld (Hokamix).
Sasha's blend schijnt ook goed te zijn. Ik had glucosamine gekocht maar merk daar niks van en hij lust het slecht (kersensmaak!) en ook hiervan zegt mijn da dat het niet goed werkzaam is voor dieren. De vorige da zei overigens dat dat wel gebruikt wordt...dat je het kon proberen
Ik kijk het aan als het zo blijft dan moet ie maar aan een dierenarts kuur. Maar ik werk liever oorzakelijk dan symptomatisch.
Pijnstillers hebben, behalve bijwerkingen (HANNAH) ook nog het nadeel dat de hond makkelijk chronisch gaat overbelasten en dan is het over een paar jaar helemaal over...
Dat wil ik dus absoluut niet.
-
S@ndr@
- Zeer actief
medicatie voor de schildklier is een hormoon substituut( en eigenlijk zijn die nog voor mensen , nog voor dieren duur), en dat is inderdaad hetzelfde , pijnstillers zijn van een andere orde 
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Voor mij klinkt het als spierpijnHanneke2 schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is, maar die opstartproblemen klinken als artrose, en waarom dan niet dagelijks pijnstilling? Ik zou lekker aan de rimadyl gaan met die hond.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Bijzonder advies als je de hond nog niet eens kent.Hanneke2 schreef:Ja, tuurlijk is glucosamine en wat er meer is ook prima, maar ik zie ook niet wat er mis om dagelijks voor mijn part een kwart of een halve rimadyl te geven. Die maag kan wel wat hebben, en die hond komt morgen heel wat blijer uit z'n mand. En vandaag en morgen is wat telt voor een hond, niet dat hij over een paar jaar gezondere organen heeft.nathalie schreef:Een hond met artrose hoeft echt niet gelijk aan de pijnstilling hoor. Dat is ook voor de maag weer niet goed. Er zijn voldoende andere middelen, waar eerst mee gestart kan worden voordat je continue pijnstillers gaat geven..Hanneke2 schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is, maar die opstartproblemen klinken als artrose, en waarom dan niet dagelijks pijnstilling? Ik zou lekker aan de rimadyl gaan met die hond.
* * *
- Ariane
- Erelid
Daarvoor gebruik ik Okugest; is voor mens en dier.sTefaniA schreef:ik ken een dierenarts die zegt dat je wel eens een kwartje motilium mag geven als je hond braakt. Omdat het hetzelfde is als de hondenmedicijnen. Maar dat zal dan ook wel echt hetzelfde zijn, pijnstillers zijn misschien totaal anders en dus ook niet gezond..
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Okugest is homeopatisch.Ariane schreef:Daarvoor gebruik ik Okugest; is voor mens en dier.sTefaniA schreef:ik ken een dierenarts die zegt dat je wel eens een kwartje motilium mag geven als je hond braakt. Omdat het hetzelfde is als de hondenmedicijnen. Maar dat zal dan ook wel echt hetzelfde zijn, pijnstillers zijn misschien totaal anders en dus ook niet gezond..
Pijnstillers zijn over het algemeen regulier
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Ariane
- Erelid
Dat is waar natuurlijk.MoniqueDM schreef:Okugest is homeopatisch.Ariane schreef:Daarvoor gebruik ik Okugest; is voor mens en dier.sTefaniA schreef:ik ken een dierenarts die zegt dat je wel eens een kwartje motilium mag geven als je hond braakt. Omdat het hetzelfde is als de hondenmedicijnen. Maar dat zal dan ook wel echt hetzelfde zijn, pijnstillers zijn misschien totaal anders en dus ook niet gezond..
Pijnstillers zijn over het algemeen regulier.
Toch zou ik ook dan niet alles aan een dier geven.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
geef aub geen asprine, heb iets meer dan een jaar als paraveterinair in een dierenkliniek gewerkt en ben het redelijk vaak tegen gekomen.
er zitten stoffen in die de lever niet kan verwerken, ga je aspirine vaker geven stapelen die stoffen zich op en dat kan uiteindelijk gevolgen hebben..
voor katten is het helemaal een NONO want die kan je er mee vergiftigen omdat je daar al snel veeel te veel van geeft..
mijn hond krijg dagelijks rimadyl, ze is bijna 10 en heeft ernstige atrose in beide ellebogen door eerdere operatie van LPA, daarnaast krijgt ze ook glucosamine. als ze dit niet krijgt kan ze niet verder dan 5 min wandelen want dan gaat ze elke keer als ik stil sta liggen om haar ellebogen te ontzien..
lees dat jou hond moeilijk uit de mand komt, loopt hij daarna wel soepel? dan zou ik het eerst met alleen hulpstoffen proberen zoals glucosamine, (wel dagelijks!)
als je niet elke dag wilt geven is het advies van onze dierenarts sowieso 3 dagen achter elkaar te geven, zo bouw je een soort barrière op. halve tabletten geven heeft geen zin, het is op gewicht, ga je daar onder zitten kan je het beter niet geven want dat is zonde van de tabletten..
succes, groetjes lieke
er zitten stoffen in die de lever niet kan verwerken, ga je aspirine vaker geven stapelen die stoffen zich op en dat kan uiteindelijk gevolgen hebben..
voor katten is het helemaal een NONO want die kan je er mee vergiftigen omdat je daar al snel veeel te veel van geeft..
mijn hond krijg dagelijks rimadyl, ze is bijna 10 en heeft ernstige atrose in beide ellebogen door eerdere operatie van LPA, daarnaast krijgt ze ook glucosamine. als ze dit niet krijgt kan ze niet verder dan 5 min wandelen want dan gaat ze elke keer als ik stil sta liggen om haar ellebogen te ontzien..
lees dat jou hond moeilijk uit de mand komt, loopt hij daarna wel soepel? dan zou ik het eerst met alleen hulpstoffen proberen zoals glucosamine, (wel dagelijks!)
als je niet elke dag wilt geven is het advies van onze dierenarts sowieso 3 dagen achter elkaar te geven, zo bouw je een soort barrière op. halve tabletten geven heeft geen zin, het is op gewicht, ga je daar onder zitten kan je het beter niet geven want dat is zonde van de tabletten..
succes, groetjes lieke
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
ja sorry zeg het misschien verkeerd omdat mijn hond 1 hele van 100 mg moet hebben.. bedoel uiteraard dat halve dosering geven geen zin heeft.Inge O schreef:halve tabletten geven heeft natuurlijk wel zin, je geeft immers geen 'tablet' maar een bepaald aantal mg per kg, een dosering dus.wiebel schreef: halve tabletten geven heeft geen zin, het is op gewicht, ga je daar onder zitten kan je het beter niet geven want dat is zonde van de tabletten..
of je dat dan bereikt door een hele of een halve tablet maakt uiteraard niks uit.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
- CKS
- Zeer actief
Iemand die schildklierhormoon voor mensen aan een hond geeft weet waarschijnlijk juist niet wat ie doet, want de dosis voor honden is zoveel hoger dat je weet ik hoeveel mensenpilletjes zou moeten geven om het gewenste effect te bereiken. Per pilletje zal de mensenvariant inderdaad wel een stuk goedkoper zijn ja, maar daar zit dan ook véél minder inAnneMarie schreef:Hoorde dat mensen medicatie voor de schildklier voor mensen aan hun hond gaven en dat werkte perfect en kostte een fractie. Natuurlijk moet je dan wel weten wat je doet.
Als je niets anders hebt dan ga je naar de dierenarts om iets anders te halen. Waarom is dit toch zo moeilijk te begrijpen? Als het ´s avonds of in het weekend is dan wcht je maar even, en als het zo erg is dat er niet gewacht kán worden dan moet je sowieso niet zelf gaan lopen fröbelen en moet je toch een noodconsult.Kinderaspirine schijnt wel te mogen als je niks anders hebt.
Kees
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik geef mijn hond geen aspirine hoor maar als je op internet googelt zijn er DIERENARTSEN die aangeven dat kinderaspirine wel mag de rest van de pijnstillers niet.
Ik snap dat glucosamine alleen helpt als je het voldoende geeft.
Jammer altijd dat reguliere artsen alleen aan pijnstilling en remming doen en niet de oorzaak aanpakken. Glucosamine zou helpen of niet daar is ook niet iedereen het over eens...
Ik snap dat glucosamine alleen helpt als je het voldoende geeft.
Jammer altijd dat reguliere artsen alleen aan pijnstilling en remming doen en niet de oorzaak aanpakken. Glucosamine zou helpen of niet daar is ook niet iedereen het over eens...
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Veterinaire schildklier pillen zijn nog geen eens zo lang op de markt. Paar jaar nu. Daarvoor konden we niet anders.
Daarvoor was het trouwens ook een stuk goedkoper. Het is heel erg mooi dat er tegenwoordig veel medicatie op de markt komt speciaal voor dieren maar het wordt daardoor ook ontzettend duur. Want zo gauw je de licentie in handen hebt mogen dierenartsen geen humane middelen meer voorschrijven dus zijn ze gedwongen tot een bepaald middel. Fabrikanten verdienen hier dik aan.
Dus als mensen in sommige gevallen humane middelen gaan gebruiken kan ik mij dat goed voorstellen, als je maar op let wat je doet.
Het is natuurlijk wel heel mooi dat er tegenwoordig veel onderzoek gedaan wordt en dat er steeds meer op de markt komt maar er is ook een keerzijde.
Met pijnstilling is het echter heel anders zoals hierboven al beschreven staat.
De vraag of je standaard pijnstilling gaat geven of niet hangt van de klachten af. Hoe oud is de hond, hoe zwaar is de hond, welk ras? Zijn er rontgenfoto's gemaakt?
Als het een oudere hond is en hij doet het goed op de pijnstilling zou ik dit niet stoppen. Maar als het een jongere hond is waar je die klachten niet van zou verwachten zou ik verder onderzoek doen.
Daarvoor was het trouwens ook een stuk goedkoper. Het is heel erg mooi dat er tegenwoordig veel medicatie op de markt komt speciaal voor dieren maar het wordt daardoor ook ontzettend duur. Want zo gauw je de licentie in handen hebt mogen dierenartsen geen humane middelen meer voorschrijven dus zijn ze gedwongen tot een bepaald middel. Fabrikanten verdienen hier dik aan.
Dus als mensen in sommige gevallen humane middelen gaan gebruiken kan ik mij dat goed voorstellen, als je maar op let wat je doet.
Het is natuurlijk wel heel mooi dat er tegenwoordig veel onderzoek gedaan wordt en dat er steeds meer op de markt komt maar er is ook een keerzijde.
Met pijnstilling is het echter heel anders zoals hierboven al beschreven staat.
De vraag of je standaard pijnstilling gaat geven of niet hangt van de klachten af. Hoe oud is de hond, hoe zwaar is de hond, welk ras? Zijn er rontgenfoto's gemaakt?
Als het een oudere hond is en hij doet het goed op de pijnstilling zou ik dit niet stoppen. Maar als het een jongere hond is waar je die klachten niet van zou verwachten zou ik verder onderzoek doen.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Dit is al lang achter haald. Er wordt tegenwoordig juist heel veel aan de oorzaak gedaan. Zowel de grote voer merken Hills als Royal Canin hebben voeders op de markt waar glucosamine en dergelijke inzit. Er zullen vast nog wel meerdere voer fabrikanten zijn die dit hebben. Of je speciaal voer wilt gebruiken is ten tweede.AnneMarie schreef: Jammer altijd dat reguliere artsen alleen aan pijnstilling en remming doen en niet de oorzaak aanpakken. Glucosamine zou helpen of niet daar is ook niet iedereen het over eens...
Daarnaast zijn er heel veel suplementen op de markt. Die juist ook veel bij dierenarsten verkocht worden. Denk aan: fortiflex, sasha blend, glucosamine complex van de groene os, doils oil enz enz.