Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Australian Cattle Dog Rescue, we zijn in de lucht!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Australian Cattle Dog Rescue, we zijn in de lucht!
Zoals een aantal van jullie vast al gehoord hebben is er een Stichting in het leven geroepen. Voluit Stichting Australian Cattle Dog Rescue NL/BE. Deze Stichting heeft als doel Cattle Dogs in nood te helpen.
Er zijn altijd vrijwilligers nodig, in welke vorm dan ook. Daarom wordt deze dag georganiseerd.
Dus wanneer je iets wilt bijdragen aan de Stichting en wilt weten wat het betekent om vrijwilliger te zijn dan ben je van harte welkom op deze dag. Hier wordt alles uitgelegd en besproken en kun je met al je vragen terecht.
Datum: 8 augustus 2010
Tijd: 13.00
Lokatie: Desudo Blindengeleidehonden
Kwikstraat 5
8211 AM Lelystad
routebeschrijving
Er zijn altijd vrijwilligers nodig, in welke vorm dan ook. Daarom wordt deze dag georganiseerd.
Dus wanneer je iets wilt bijdragen aan de Stichting en wilt weten wat het betekent om vrijwilliger te zijn dan ben je van harte welkom op deze dag. Hier wordt alles uitgelegd en besproken en kun je met al je vragen terecht.
Datum: 8 augustus 2010
Tijd: 13.00
Lokatie: Desudo Blindengeleidehonden
Kwikstraat 5
8211 AM Lelystad
routebeschrijving
Laatst gewijzigd door Drijver op 01 sep 2010 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Re: Australian Cattle Dog Rescue
Wat vind ik dát nou jammer, precies dat weekend ben ik er niet 

met dank aan Twinkel
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn er ook niet. Anders was ik gekomen. Vindt het leuke honden.
Maggie
-
- Zeer actief
Nee hoor, is geen stomme vraag
In 2009 tot en met mei 2010 zijn er om en nabij de 40 Cattledogs voor herplaatsing aangeboden. Het is dus echt wel nodig. Dit zijn wel voornamelijk de honden uit de zwartfok en een sporadische van een erkende fokker.
Mensen verdiepen zich niet in dit heerlijke maar niet doorsnee ras, zien een leuk kleurtje en willen het hebben. Tsja en daar leent MP zich natuurlijk goed voor.

In 2009 tot en met mei 2010 zijn er om en nabij de 40 Cattledogs voor herplaatsing aangeboden. Het is dus echt wel nodig. Dit zijn wel voornamelijk de honden uit de zwartfok en een sporadische van een erkende fokker.
Mensen verdiepen zich niet in dit heerlijke maar niet doorsnee ras, zien een leuk kleurtje en willen het hebben. Tsja en daar leent MP zich natuurlijk goed voor.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
- Zeer actief
De RV heeft ongeveer 110 hoofdleden dus ga uit van 200 honden wat bekend is. En dan nog de honden die niet bekend zijn bij de RV en de honden uit de zwartfok. Ik schat het zelf op zo'n 400 honden maar ik doe maar een gooi in de richting.Tara schreef:
Oh wat veel zeg!![]()
Hoeveel ACD 's zijn er ongeveer in Nederland?
Heel verstandig! Het zijn heerlijke honden maar het is geen overbodige luxe om je erin te verdiepen voordat je eventueel tot aanschaf over gaat.Tara schreef: Ik vind ze in elk geval wel vreselijk leuk, mooi robuust en stoer.![]()
Ik zou er best heel graag ooit nog eens eentje willen hebben, maar dan zou ik er toch eerst veel meer van willen weten, horen en zien.
-
- Zeer actief
Dat zou hier 20 minuten vandaan zijn. Je bent ook altijd welkom om hier thuis te komen hoor. Als je maar even belt van tevoren
En wees niet bang, ik ga je echt geen pup/hond aansmeren
, ik vind het alleen maar leuk als mensen geinteresseert zijn in het ras.
10% Is aardig wat ja. De geregistreerde fokkers zoeken hun kopers over het algemeen wel goed uit en daar komt sporadisch een hondje van terug. Maar de mensen die op MP adverteren met hun goedkopere pups letten in de regel nergens op, als ze ze maar kwijt zijn. En daar gaat het dus vaak mis.

En wees niet bang, ik ga je echt geen pup/hond aansmeren

10% Is aardig wat ja. De geregistreerde fokkers zoeken hun kopers over het algemeen wel goed uit en daar komt sporadisch een hondje van terug. Maar de mensen die op MP adverteren met hun goedkopere pups letten in de regel nergens op, als ze ze maar kwijt zijn. En daar gaat het dus vaak mis.
-
- Zeer actief
De dag was een succes! De reacties waren erg positief en men vond het er gelikt en professioneel uit zien.
Op 1 september wordt de site gelanceerd: http://www.australiancattledog-rescue.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 1 september wordt de site gelanceerd: http://www.australiancattledog-rescue.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Zeer actief
Een uurtje geleden, precies om 0.00 uur is de site de lucht in gegaan!
http://www.australiancattledog-rescue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.australiancattledog-rescue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Hoe heb ik dat nou kunnen missen?? Ik ga meteen kijken 

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Re: Australian Cattle Dog Rescue, we zijn in de lucht!
Er is een nieuwe startpagina met onder andere foto's van herplaatser Face en Pepsi die probeert te treibballen (ehm... bal-balanceren) 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Leuke site! Ik ben al tijden aan het twijfelen of ik een australian cattle dog wil, de grootste twijfel zit hem in het feit dat ik niet weet hoe mijn hond gaat reageren op een andere hond in huis :N:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Wat een prachtige site, en wat is Face een mooierd.
Ik hoop dat hij zo een fijne baas kan vinden.
Wat betreft het verhaal dat er zo veel Cattle Dogs herplaatst worden, hetzelfde gebeurt nu met de Catahoula's. En daarbij zijn de percentages nóg hoger...
Er zijn er maar een stuk of 50 in Nederland en er is altijd wel één of meer op zoek naar een nieuwe eigenaar. Van alle honden van vorig jaar op de Catahouladag waren er maar vier honden die van pup af aan bij dezelfde eigenaar zaten. Iemand die actief is in Nederland binnen het ras gaat, als het allemaal lukt, een Catahoulaopvang beginnen. Ik vind het zo jammer, dat het nodig is, maar ik ben heel blij dat mensen zich er hard voor willen maken. Goed werk Jolanda! 

Wat betreft het verhaal dat er zo veel Cattle Dogs herplaatst worden, hetzelfde gebeurt nu met de Catahoula's. En daarbij zijn de percentages nóg hoger...

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dogs
- Contacteer:
Sheyla, dit is een teefje van 3 jaar en wil heel graag bij de mensen zijn.
Zij kan met andere honden samen, buiten gaat ze nog achter katten aan, in huis heeft ze er minder moeite mee als de katten niet wegrennen.

Zij kan met andere honden samen, buiten gaat ze nog achter katten aan, in huis heeft ze er minder moeite mee als de katten niet wegrennen.

Laatst gewijzigd door Caat op 10 nov 2010 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Oeh, Face is een praaachtige hond.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ergens heb ik een klik met deze honden, en ik wist maar niet hoe dat kwam.
Tot dat ik mij bedacht dat ik vroeger (was 10 jaar oud) samen met mij ouders op een hond paste die Sydney heette.
Toen ik laatst een wat lichtere cattle dog op de foto zag wist ik het weer, Sydney
We moesten een keer met hem naar de dierenarts omdat hij een bloedneus kreeg, ik heb toen de dierenarts mogen helpen.
Hij was mijn eerste echte ervaring met een hond in huis, en ik denk dat ik daarom interesse heb in dit ras.
Of die ook ooit hier in huis komt weet ik niet, maar als het ooit zover mocht komen dan ga ik zeker op deze site kijken.
Tot dat ik mij bedacht dat ik vroeger (was 10 jaar oud) samen met mij ouders op een hond paste die Sydney heette.
Toen ik laatst een wat lichtere cattle dog op de foto zag wist ik het weer, Sydney
We moesten een keer met hem naar de dierenarts omdat hij een bloedneus kreeg, ik heb toen de dierenarts mogen helpen.
Hij was mijn eerste echte ervaring met een hond in huis, en ik denk dat ik daarom interesse heb in dit ras.
Of die ook ooit hier in huis komt weet ik niet, maar als het ooit zover mocht komen dan ga ik zeker op deze site kijken.
Groetjes en een poot van Mick

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Gossamme, wat is dat een mooie hond zeg!Caat schreef:Face zoekt nog altijd een nieuwe baas, hij is nu 1 jaar en wil graag voor je werken, hij kan ook met andere honden en katten samen.
En wát een uitstraling!
Nu met de pup is het geen goed idee, maar mijn eerste instinctieve reactie was: MAILEN!
Ik ga het niet doen, maar damn wat een lekker ding.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dogs
- Contacteer:
Hij is niet alleen mooi maar hij is ook heel erg lief, natuurlijk heeft hij zijn bagage maar als iemand een beetje moeite aan hem wil doen dan heb je een super hond.
Ik kan niet alle honden houden maar hij heeft een heel speciaal plekje bij mij.
Hij wil zo graag alles goed doen en is zo verkeerd begrepen in zijn tijd bij zijn andere baas.
Ik kan niet zeggen dat hij geen moeilijke kanten heeft maar welke hond is volmaakt?
Ik kan niet alle honden houden maar hij heeft een heel speciaal plekje bij mij.
Hij wil zo graag alles goed doen en is zo verkeerd begrepen in zijn tijd bij zijn andere baas.
Ik kan niet zeggen dat hij geen moeilijke kanten heeft maar welke hond is volmaakt?