Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chimp en witte tijgers

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Chimp en witte tijgers

Ongelezen bericht door laura b »

Wat lief zeg
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Wat idioot!

Ik weet nooit of ik dit soort dingen nou lief en schattig moet vinden of alleen heel erg onnatuurlijk (en gevaarlijk).
Het geeft iig schattige foto's, maar ik zie die chimp liever in een groep met andere chimps
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat een geweldige manier om ook nog de moederinsticten van deze Chimp te gebruiken. Misschien kan ze wel niet meer goed functioneren tussen andere chimps, maar dit doet ze blijkbaar wel goed.

Ik vind het echt schattig om te zien, ook dat trotse hoofd van de Chimp als ze met de tijger knuffelt...
Het zal wel goed gaan, anders zouden ze het niet vaker herhalen
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Zo zie je dat de mens nog heel erg dichtbij de aap ligt, het is haast niet over het hoofd te zien dat dit aapje trots en blij is. Die oogjes erbij :I:
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Als ze zo graag wil moederen, dan kun je d'r beter in een groep chimps zetten, kan ze daar zelf babychimps krijgen en ook over de andere babychimps moederen.

Dat overigens nog los van het effect dat dit heeft op de tijgers later. Ik weet niet, ik denk dat ik alles liever wat natuurlijker heb :19: . Maar dat komt ook omdat ik nu bezig ben met een groots reintroductieproject van luipaarden in Rusland en enigszins geindoctrineerd word. Foto's zoals hierboven zijn dan uit den boze :N: Alles moet zo natuurlijk mogelijk zijn, met zo min mogelijk menselijk contact. Niet te vergelijken met deze plaatjes, maar ik word er toch nogal door beinvloed geloof ik :wink:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Dat snap ik, maar hoe voed je dan jonge luipaarden??
Die moeten toch ook de fles, en zodra ze afgespeend zijn lijkt me dat rehabilitatie proces pas te beginnen? (of moet ik minder Animal Planet kijken?) over het zelf babychimps krijgen ben ik het niet zo mee eens, opvangen is 1, maar er mee fokken zonder ze terug te kunnen zetten vind ik zelf te ver gaan (hoe schattig het ook is)
En de bovengenoemde chimp kan ook zo dermate getraumatiseerd zijn dat ze niet meer tussen de chimps kan. Ik ben zelf ook zo van laat ze met soortgenoten zitten, maar soms kan dit niet (weet niet hoe het met deze chimp zit)
Trouwens wel een leuk project met die luipaarden, zou er wel wat beelden/verhalen over willen lezen?
Assie
Zeer actief
Contacteer:

EschaenStefanie schreef:Dat snap ik, maar hoe voed je dan jonge luipaarden??
Die moeten toch ook de fles, en zodra ze afgespeend zijn lijkt me dat rehabilitatie proces pas te beginnen? (of moet ik minder Animal Planet kijken?) over het zelf babychimps krijgen ben ik het niet zo mee eens, opvangen is 1, maar er mee fokken zonder ze terug te kunnen zetten vind ik zelf te ver gaan (hoe schattig het ook is)
En de bovengenoemde chimp kan ook zo dermate getraumatiseerd zijn dat ze niet meer tussen de chimps kan. Ik ben zelf ook zo van laat ze met soortgenoten zitten, maar soms kan dit niet (weet niet hoe het met deze chimp zit)
Trouwens wel een leuk project met die luipaarden, zou er wel wat beelden/verhalen over willen lezen?
Die luipaarden worden door hun ouders opgevoed. Komt geen flesje aan te pas ;) .
Fokken is ook belangrijk vind ik. Je moet toch de populatie in de dierentuinen in stand houden, zónder dieren uit het wild te halen en als een toevoeging aan de dieren in het wild.
Ben het wel eens met je verhaal over trauma's, ik weet de achtergrond niet natuurlijk, maar goed, dat zei ik al in mijn eerste reactie, weet nooit zo goed of ik het nu schattig of gewoon raar/onnatuurlijk moet vinden.

Als je me je e-mailadres even pb't dan stuur ik je morgen een deel van het reintroductieplan, als je dat leuk vindt. Het is allemaal nog niet openbaar op het web te vinden, want het zit nog in de beginfase, maar ook zeker niet geheim.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”