Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jogger verdrinkt in Samber na achtervolging door hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marika
Actief

Jogger verdrinkt in Samber na achtervolging door hond

Ongelezen bericht door Marika »

Wat voor tafereel moet dit zijn geweest. :ugh:
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... ?id=680504

Triest om zo aan je eind te moeten komen. Maar ook triest dat je in eerste instantie door niemand wordt gemist, ook al heb je het landelijk nieuws gehaald.
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... ?id=680932
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Jogger verdrinkt in Samber na achtervolging door hond

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Daarom ben je dus bijvoorbeeld verplicht een ID kaart te dragen ;).
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Die verdronken man is van Afrikaans orgine staat er, die mensen zijn meestal heel bang voor honden.
IK zie het hier ook wel eens als ik met mij Golden aan het wandelen ben, dat zuke mensen helmaal aan de andere kant gaan lopen, als ze je aan zien komen met je hond.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat zielig voor iemand dat die zo bang is voor een hond dat hij liever verdrinkt dan in de buurt van de hond is. Ik lees dat hij in het water sprong terwijl hij niet kon zwemmen? Dan ben je echt ten einde raad.
Koda's maatje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door Koda's maatje »

Dit zou niet mogen gebeuren. Als je een hond hebt die dit soort gedrag vertoont, houd je hem gewoon onder appèl of aan de lijn. Daarnaast is het ook nog eens een ras dat voor veel mensen extra bedreigend overkomt (al hoeft dat natuurlijk vaak niet zo te zijn) Mensen die bang zijn voor honden hebben vaak niet veel/geen positieve ervaringen met honden gehad en hebben vaak vooroordelen t.a.v. dit soort honden én honden in het algemeen.
Koda rent nooit trimmers ofzo achterna maar als ik wielrenners, trimmers e.d. aan zie komen, roep ik hem terug en laat hem gaan zitten. Veel mensen vinden dit heel fijn en bedanken vriendelijk.
Veel groetjes van Koda en Brigitte
Valerie
Zeer actief

Koda's maatje schreef:Dit zou niet mogen gebeuren. Als je een hond hebt die dit soort gedrag vertoont, houd je hem gewoon onder appèl of aan de lijn. Daarnaast is het ook nog eens een ras dat voor veel mensen extra bedreigend overkomt (al hoeft dat natuurlijk vaak niet zo te zijn) Mensen die bang zijn voor honden hebben vaak niet veel/geen positieve ervaringen met honden gehad en hebben vaak vooroordelen t.a.v. dit soort honden én honden in het algemeen.
Koda rent nooit trimmers ofzo achterna maar als ik wielrenners, trimmers e.d. aan zie komen, roep ik hem terug en laat hem gaan zitten. Veel mensen vinden dit heel fijn en bedanken vriendelijk.
Nou zo raar gedrag is het niet hoor, als een hond een gillend springen en vervolgens rennend persoon achterna rent :wink:
Hier negeren ze joggers gewoon, maar ik denk als eentje erg aandacht zal trekken wat iemand wel doet die doodsangsten uitstaat dan kunnen ze daar ook achteraan rennen.
Valerie
Zeer actief

Inge O schreef:
Valerie schreef:
Koda's maatje schreef:Dit zou niet mogen gebeuren. Als je een hond hebt die dit soort gedrag vertoont, houd je hem gewoon onder appèl of aan de lijn. Daarnaast is het ook nog eens een ras dat voor veel mensen extra bedreigend overkomt (al hoeft dat natuurlijk vaak niet zo te zijn) Mensen die bang zijn voor honden hebben vaak niet veel/geen positieve ervaringen met honden gehad en hebben vaak vooroordelen t.a.v. dit soort honden én honden in het algemeen.
Nou zo raar gedrag is het niet hoor, als een hond een gillend springen en vervolgens rennend persoon achterna rent :wink:
Hier negeren ze joggers gewoon, maar ik denk als eentje erg aandacht zal trekken wat iemand wel doet die doodsangsten uitstaat dan kunnen ze daar ook achteraan rennen.
vanuit het standpunt van de hond is het geen raar gedrag maar vanuit het standpunt van de baas die dit zomaar toestaat des te meer.
Oh daar ben ik het zeker mee eens hoor :wink:
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: Nou zo raar gedrag is het niet hoor, als een hond een gillend springen en vervolgens rennend persoon achterna rent :wink:
Ik ga er van uit dat die jogger niet gillend en springend rondrende :piew: Die begon pas met gillen nadat die hond de achtervolging inzette.
En als jij weet dat jouw hond (en zéker een ras met toch al een slechte naam) achter joggers aanvliegt dan hou je hem maar lekker vast. Of je het nou wel of niet raar gedrag van je hond vindt boeit helemaal voor gene meter. :neenee:
Jij verzint er weer van alles bij wat niet verteld wordt.
Koda's maatje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door Koda's maatje »

Hoe dan ook, ik denk inderdaad dat het voor een hond wel leuk of (in zijn beleving) zinvol kan zijn achter joggers, fietsers etc aan te rennen maar vind dat dat niet tolerabel is. Als baas kan je dat, in mijn ogen, niet toestaan. Hoe goed je jouw hond ook kan begrijpen. Hier wordt het echt tijd om even de báás te zijn. Zélfs als de hond "niks doet" kan hij mensen aardig de stuipen op het lijf jagen door hen achterna te rennen.
Veel groetjes van Koda en Brigitte
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Zielig voor die man, die stafford moest gewoon luisteren, en zo niet aan de lijn toch. Waarom heeft de eigenaar die man niet geholpen trouwens'? Hij zag toch wel dat hij verdronk.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hond die jogger dood injoeg gevonden en geëuthanaseerd

Ik vraag me af of dit voorval dezelfde reacties op zou hebben geroepen als het om een ander type hond zou zijn gegaan, bvb een Cocker, Lab, St. Bernard of mixje.

Voor iemand die bang is van blaffende honden die op je af komen rennen en je achterna gaan als je bang wegrent maakt het lijkt me niet uit wat voor hond het is, zelfs een blaffende dwergteckel kan je dan de dood injagen, maar of die dwerg afgesppoten zou worden waag ik te betwijfelen, zelfs als diens baasje voor dood door schuld vastgezet zou zijn.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

het is des honds om achter joggers en fietsers aan te gaan. mensen leren dit af. maar het is voor een hond geen abnormaal gedrag.

het is een hele trieste samenhang van omstandigheden. een man die heel bang is, en waarschijnlijk ``gek``doet in de ogen van de hond.

wat gewoon heel raar is, is dat de eigenaar blijkbaar niet gereageerd heeft. op zowel zijn hond als die man. of andere omstanders.

dat de hond is afgespoten vind ik ook overdreven. alhoewel we niet weten of die hond echt agressief was. dus wat de motieven waren van de hond.

dat de eigenaar ook niet is wezen kijken naar de man en geen hulp heeft geboden is ook weer heel raar.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vanuit de hond misschien logisch, maar die eigenaar heeft níks gedaan om die man te redden, dat vind ik erg raar. Ik was echt wel het water ingesprongen ofzo hoor, jemig.
Ik zou heel veel moeite hebben dat er door jouw fout iemand is overleden, zeker omdat je geen reet hebt gedaan om hem te redden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk, als Cleo op iemand af rent die van Afrikaanse afkomst is en hysterisch wordt om vervolgens de plomp in de springen dan hoeft ze echt niet dood hoor. :neenee: Als je in Amsterdam zag hoe mensen konden reageren dan weet ik dus ook dat hier helemaal niks aan de hand hoeft te zijn geweest. Cleo doet niks, nooit. Maar ze reageert wel op mensen die raar doen. Dan loopt ze daar kwispelend op af en gaat als een huskie betaamd lekker loeien en tegen die persoon opspringen. Dat vindt ze fantastisch want ze is stapeldol op mensen en aandacht. Gaat die persoon rennen dan rent ze er al joelend achteraan. Springt die persoon dan de plomp in dan is dat echt niet omdat ik zo'n kutbaas ben of de hond zo'n kuthond. Dat ligt aan de hysterische angst van die persoon. Wie springt er nu de plomp in als je niet kan zwemmen en je ook helemaal niet gebeten bent door die hond? :denken: Het is ook eigen verantwoordelijkheid om iets aan fobieën te doen. Je kan niet je fobie als normaal zien en een normale hond als belachelijk asociaal.

Die rivier is wild en die man is misschien wel meteen gezonken. Dan ziet de baas dat en die kan de man niet vinden. Dan neemt hij zijn hond mee en denkt, shit, straks wordt mijn hond hierom afgemaakt. Dat keur ik niet goed maar ik ga er echt niet zomaar vanuit dat die hond zo erg was aangezien er niets staat over bijten oid. En ik weet inmiddels hoe idioot hysterisch mensen op honden kunnen reageren. Dat is wel hun eigen verantwoordelijkheid. Klinkt immers niet als wandelen in de bebouwde kom dus er kan wel eens een hond lopen dan. Wat doe je daar als je voor elke hond de plomp inspringt uit irreële angst?

Dit is een theorie, maar zeker niet onmogelijk. Had mij dus ook kunnen gebeuren met Cleo. Die springt nl poeslief eens in de 6 maanden wel eens tegen iemand aan. Excuses van mijn kant en het is klaar :ok: Springt die persoon de plomp in terwijl hij niet kan zwemmen dan voel ik me daar echt niet verantwoordelijk voor. Wel kut, maar niet verantwoordelijk. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”