Aan de topictitel valt al af te lezen dat Tapas en ik geslaagd zijn voor de C-cursus, we mogen dus nu gaan meetrainen in de G&G-B groep!

Het ging ook erg lekker, ondanks mijn eeuwige zenuwen, Tapas deed goed haar best en er gebeurde niets raars onderweg tijdens het individuele deel, en het groepsdeel daarvoor was ook al van een leien dakje gegaan.
En ondanks de warmte kon ik Tapas lekker enthousiast aan het werk houden, iets wat bij de anderen veelal wat problemen opleverde, waardoor er dingen bij hen de mist in gingen die normaal nooit een probleem waren.
Maar goed, hier de punten:
1. Gedrag hond/hond: 10 punten (verplicht minimum aantal: 6)
2. Staan/betasten: 10 punten (verplicht minimum aantal: 6)
3. Gebit tonen: 10 punten
4. 2 minuten AF in zicht: 10 punten
5. Volgen aan de lijn: 9 punten (commentaar: prima, op het goede moment een hulpje aangeboden)
6. Los volgen : 8 punten (commentaar: super, leuk en goed opgelost [ik was Tapas even kwijt onderweg])
7. Komen op bevel: 10 punten (verplicht minumum aantal: 6) (commentaar: loopt iets door, voet wat rommelig [Tapas vond het wederom nodig om te proberen of aan de voet ook tussen de benen mocht zijn, ik moet dus echt mijn benen gaan sluiten als ik haar aan de voet vraag!])
8. Terug plaats: 10 punten (commentaar: heel netjes!)
9. Vlak apport: 9 punten (staat, wel vrolijk [ik was nog niet zo ver dat ik haar al mét apport kon laten zitten vandaar dat ze nog stond bij het afgeven, gaan we aan werken])
10. Omgang baas/hond en hond/baas: 10 punten (verplicht minimum aantal: 6) (commentaar: super!)
Totaal aantal punten: 95 van de maximaal te halen 100.
Na de zomerstop gaan we aan de G&G-B beginnen, in oktober is bij ons op de KC een G&G wedstrijd en ik denk dat ik ga proberen daar examen te gaan doen, de gewone G&G examens zijn in november pas dus mocht ik op de wedstrijd niet aan mijn punten komen, dan kan ik het daarna op het reguliere examen proberen.
Maar we gaan lekker zo!