Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor degenen die kvv met brokken combineren: vraagje
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Voor degenen die kvv met brokken combineren: vraagje
Django is duidelijk geen groot fan van brokken, hij eet er amper van. Omdat hij toch al niet al te goed voer kreeg (en stonk), ben ik overgegaan op kvv (smuldier) icm met brokken (carocroc, op aanraden vd dierenspeciaalzaak). Mijn vraag is: hoeveel moet ik geven? De vrouw vd dierenzaak zei 1 bakje (400 gr dus) smuldier en de rest van de dag zorgen dat er droge brokken tot zijn beschikking staan. Is dat een goede verhouding? Hij is helemaal leip vd kvv, heeft ie nooit gehad. Hij likt de bak echt helemaal uit :smile1: Maar de brokken laat hij staan. Nu is het wel warm natuurlijk wat de eetlust mss beïnvloed maar als hij dit zo blijft doen, alleen de kvv eten, is dat dan te weinig? Is het ook mogelijk om dan bijv de kvv aan te vullen met bijv zilvervliesrijst of oud bruin brood?
Ik weet niet hoeveel Django weegt, maar het is een middelgrote, sterke hond.
Ik weet niet hoeveel Django weegt, maar het is een middelgrote, sterke hond.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: Voor degenen die kvv met brokken combineren: vraagje
Waarom ook brokken?
KVV in de complete versie is prima, en als hij het zo lekker vindt is het helemaal goed
KVV in de complete versie is prima, en als hij het zo lekker vindt is het helemaal goed
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat ik doe is de honden 6 dagen in de week brokken geven en 1 dag KVV. Dus op de dag zelf heeft hij niets te kiezen. Nu eten die van mij sowieso wel en Nilo is duidelijk meer een KVV fan maar hij eet net zo makkelijk brokken.
Wat betreft de hoeveelheid weet ik het niet zo. Wij geven Duck en dat hebben ze in plakjes.
Wat betreft de hoeveelheid weet ik het niet zo. Wij geven Duck en dat hebben ze in plakjes.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
twee bakjes KVV? 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat weegt ie?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hier krijgen ze 's ochtends brok en 's avonds kvv (smuldier)
overigens laat ik nooit voer staan, het is eten of niet eten.. niet eten is het weg... en hebben ze 's avonds weer een kans.
Hier laten ze nooit iets staan, alleen als mn teef loops is wil mijn ene reu weleens niet eten. Maar helemaal niets dus ook geen kvv.
je kunt het ook mengen natuurlijk, half bakje smuldier met half brok en dat 2 x per dag.
overigens laat ik nooit voer staan, het is eten of niet eten.. niet eten is het weg... en hebben ze 's avonds weer een kans.
Hier laten ze nooit iets staan, alleen als mn teef loops is wil mijn ene reu weleens niet eten. Maar helemaal niets dus ook geen kvv.
je kunt het ook mengen natuurlijk, half bakje smuldier met half brok en dat 2 x per dag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
idd, en niet aanvullen met granen zoals rijst of brood waar een hond niets aan heefttekkel schreef:Waarom ook brokken?

- Naima
- Zeer actief
Ze zei dat het beter was voor zijn gebit als hij er ook droge brokken bij had? Maar 2 bakjes kvv kan dus ook? Ik krijg hem niet in zn geheel op de weegschaal maar hij weegt denk ik ergens tussen de 30 en de 35 kilo.Hutsje schreef:idd, en niet aanvullen met granen zoals rijst of brood waar een hond niets aan heefttekkel schreef:Waarom ook brokken?
KVV in de complete versie is prima, en als hij het zo lekker vindt is het helemaal goed.
Dus volledig kvv kan wel gewoon?
Nog 1 vraag: gewoon vlees (zeg maar voor menselijke comsumptie) zoals een stuk kipfilet, of runderlappen oid, mag hij dat ook hebben (bijv snij afval of als ik van een stuk over heb, rauw dan wel)?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Voor het gebit hoeft je het zekerniet te doen
, het kan zijn dat soms de hond( met name de bulldog) het beter doet op brokken of op de combi van beide , maar als hij het goed doet op KVV, dan is dat altijd beter voor zijn gebit dan brokken 
en gewoon een kipfiletje kan best als traktatie hoor, of iets van rundvlees
en gewoon een kipfiletje kan best als traktatie hoor, of iets van rundvlees
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou beginnen met anderhalf bakje smuldier per dag. Brok is hetzelfde als liga, niet erg lekker voor je tanden
Voor zijn tanden kun je beter een lekkere penslap geven.
Je kunt elk vlees aan een hond geven, zelf geef ik geen varkensvlees. Snijafval is dus geen probleem.
Je kunt elk vlees aan een hond geven, zelf geef ik geen varkensvlees. Snijafval is dus geen probleem.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja hoor, vindt hij vast heerlijk! Inderdaad gewoon rauw.Expecting schreef:Nog 1 vraag: gewoon vlees (zeg maar voor menselijke comsumptie) zoals een stuk kipfilet, of runderlappen oid, mag hij dat ook hebben (bijv snij afval of als ik van een stuk over heb, rauw dan wel)?
Geen varkensvlees (schijnt ouderwets te zijn dat ik dat zeg, maar ja....).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
S@ndr@
- Zeer actief
kijk dat is dan weer flauwe kul , ten eerste heeft een hond geen voorvvertering in de mond,( zoals de mens) dus gaatjes krijgt hij er niet van, en niet alles wat wij eten van koolhydraten gedraagt zich hetzelfde als liga.Valerie schreef:Ik zou beginnen met anderhalf bakje smuldier per dag. Brok is hetzelfde als liga, niet erg lekker voor je tanden![]()
alleen een liga kleeft als een liga
en ik kan geen kleverige drab in het bekkie van mijn hond vinden hoor na het eten van brokken
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
volgens mij worden de tanden van de hond niet schoon van het eten van brokken, daar hebben ze kauwbotjes voor of vers vlees.
of de hond last van tandsteen krijgt, hangt volgens mij samen met de zuurgraad van de bek, van vers eten(barf of kvv) krijgt de hond een hogere zuurgraad, en dus schonere tanden
sommige mensen zeggen dat brokken (krokante) anders verteerd dan kvv, vandaar dat dit dan niet samen gegeven mag worden maar er zijn ook genoeg mensen die het wel mengen
moet je even kijken hoe je hond dit verteerd.
je hebt ook geperste brokken, deze zou het zelfde verteren als kvv dus dat kan dan wel samen ( of op dezelfde dag)
de meeste kvv zijn compleet, dit staat op het pakje, je hoeft hier dan geen brokken meer bij te geven.
dus als django het goed doet op kvv, dan zou ik dat zo laten als ik jou was
of de hond last van tandsteen krijgt, hangt volgens mij samen met de zuurgraad van de bek, van vers eten(barf of kvv) krijgt de hond een hogere zuurgraad, en dus schonere tanden
sommige mensen zeggen dat brokken (krokante) anders verteerd dan kvv, vandaar dat dit dan niet samen gegeven mag worden maar er zijn ook genoeg mensen die het wel mengen
je hebt ook geperste brokken, deze zou het zelfde verteren als kvv dus dat kan dan wel samen ( of op dezelfde dag)
de meeste kvv zijn compleet, dit staat op het pakje, je hoeft hier dan geen brokken meer bij te geven.
dus als django het goed doet op kvv, dan zou ik dat zo laten als ik jou was

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Met dat laatste ben ik het eens maar omgekeerd is het natuurlijk aperte onzin dat het eten van brokken voor schone tanden zou kunnen zorgenS@ndr@ schreef:kijk dat is dan weer flauwe kul , ten eerste heeft een hond geen voorvvertering in de mond,( zoals de mens) dus gaatjes krijgt hij er niet van, en niet alles wat wij eten van koolhydraten gedraagt zich hetzelfde als liga.Valerie schreef:Ik zou beginnen met anderhalf bakje smuldier per dag. Brok is hetzelfde als liga, niet erg lekker voor je tanden![]()
alleen een liga kleeft als een liga![]()
en ik kan geen kleverige drab in het bekkie van mijn hond vinden hoor na het eten van brokken. dus een beetje overdrijven mag best, maar hier ben ik het niet mee eens
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
ik geef tegenwoordig een dag of 10 brokken en dan 5 dagen kvv, dit werkt bij ons goed.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Bob eet Kvv (smuldier e.d.) en met zijn 15 kg krijgt hij 1 bakje op een dag. We geven hem wel af en toe brok (om hem gewend te houden voor vakanties e.d.).
Dus alleen KVV compleet is geen probleem
En de groeten van de mannen 

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat had ik ook al in een eerdere reactie aangegeven, maar je hoeft ook niet compleet door te slaanBadu schreef:Met dat laatste ben ik het eens maar omgekeerd is het natuurlijk aperte onzin dat het eten van brokken voor schone tanden zou kunnen zorgenS@ndr@ schreef:kijk dat is dan weer flauwe kul , ten eerste heeft een hond geen voorvvertering in de mond,( zoals de mens) dus gaatjes krijgt hij er niet van, en niet alles wat wij eten van koolhydraten gedraagt zich hetzelfde als liga.Valerie schreef:Ik zou beginnen met anderhalf bakje smuldier per dag. Brok is hetzelfde als liga, niet erg lekker voor je tanden![]()
alleen een liga kleeft als een liga![]()
en ik kan geen kleverige drab in het bekkie van mijn hond vinden hoor na het eten van brokken. dus een beetje overdrijven mag best, maar hier ben ik het niet mee eens
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
kwa gebit is Kvv denk ik echt beter dan brok.
op Kvv hier altijd hagelwitte tanden gehad.
nu met brok zie ik heel lichte tandsteen ontstaan. kan natuurlijk ook komen doordat ze iets ouder worden. maar ik denk toch dat brok er mee te maken heeft.
helaas gaat onze Buster obsessief hondenpoep opzoeken en opeten als ik alleen Kvv geef. en aangezien dat heel irritant loslopen is, als hij enkel erg gefocust is op het eten van hondendrollen, geef ik dus grotendeels brok. want dan doet hij dit niet.
maar voor het gebit denk ik juist dat kvv beter is.
nu met brok zie ik heel lichte tandsteen ontstaan. kan natuurlijk ook komen doordat ze iets ouder worden. maar ik denk toch dat brok er mee te maken heeft.
helaas gaat onze Buster obsessief hondenpoep opzoeken en opeten als ik alleen Kvv geef. en aangezien dat heel irritant loslopen is, als hij enkel erg gefocust is op het eten van hondendrollen, geef ik dus grotendeels brok. want dan doet hij dit niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou die brokken niet laten staan, op die manier creëer je juist slechte eters.
Niet eten is na een minuut of 10 de bak weg en pas bij de volgende etenstijd weer terug en zolang hij niet graatmager is kun je dat een hele tijd volhouden
Maar als hij kvv zoveel lekkerder vindt zou ik daar zeker op overgaan.
Niet eten is na een minuut of 10 de bak weg en pas bij de volgende etenstijd weer terug en zolang hij niet graatmager is kun je dat een hele tijd volhouden
Maar als hij kvv zoveel lekkerder vindt zou ik daar zeker op overgaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
he, en als je hem af en toe iets te knagen geeft zoals een penslap en af en toe runderknars, blijft het gebit dan ook niet schoner.Emma schreef:kwa gebit is Kvv denk ik echt beter dan brok.
deed ik bij de bullen ook altijd, werkt ook goed, en wat je zegt van dat poep en rotzooi eten langs de weg dat ervaar ik met Van Gils ook .
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ik zou beginnen met 600 tot 800 gram smuldier per dag. De brokken zou ik mee stoppen. Hij geeft zijn voorkeur prima aan.
Je zou hem wekelijks even kunnen wegen (bij mijn DA kan dat gratis in de wachtkamer) om te monitoren welke hoeveelheid smuldier voor het beste bij hem past.
Je zou hem wekelijks even kunnen wegen (bij mijn DA kan dat gratis in de wachtkamer) om te monitoren welke hoeveelheid smuldier voor het beste bij hem past.
- Naima
- Zeer actief
Oh tnx dat zal ik eens vragen, of dat hier ook kan!EstherK schreef:Ik zou beginnen met 600 tot 800 gram smuldier per dag. De brokken zou ik mee stoppen. Hij geeft zijn voorkeur prima aan.![]()
Bedankt allemaal voor de reacties! Denk dat ik dan idd doe, overgaan op kvv. Wil wel kijken of ik hem 1 of 2 dagen op brokken kan houden maar als hij echt niet wil dan gaan we gewoon helemaal op kvv.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hier hetzelfde. Als het vlees bijna op is heb ik wel wat vaker brokken dagen. Tijdens schijnzwangerschap eet ze bijna geen brokken. Tja dan eet ze maar een dag niet, eet ze volgende dag wel haar brokken opReny schreef:Bob eet Kvv (smuldier e.d.) en met zijn 15 kg krijgt hij 1 bakje op een dag. We geven hem wel af en toe brok (om hem gewend te houden voor vakanties e.d.).
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik hoor dat wel vaker op kvv.S@ndr@ schreef:he, en als je hem af en toe iets te knagen geeft zoals een penslap en af en toe runderknars, blijft het gebit dan ook niet schoner.Emma schreef:kwa gebit is Kvv denk ik echt beter dan brok.
deed ik bij de bullen ook altijd, werkt ook goed, en wat je zegt van dat poep en rotzooi eten langs de weg dat ervaar ik met Van Gils ook .
Volgens mij ligt dat echt aan te weinig ruwvezel/voedingsvezel.
Dit kun je heel gemakkelijk zelf toevoegen aan zijn kvv hoor, gewoon rauwe groentemixjes maken, wat gekookte groente, gekookte bataat etc.