Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje van Marktplaats?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rinki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): West highland white terrier / Cairn terrier

hondje van Marktplaats?

Ongelezen bericht door Rinki »

Onlangs schreef ik hier dat ik enorm twijfelde over het nemen van een nieuw hondje na het overlijden van onze Sammy. Door alle hartelijke/eerlijke reacties heb ik steeds meer het gevoel dat het goed is om nu al weer aan een nieuw hondje te beginnen. Ik ben een beetje aan het rondkijken in div. asielen maar ik zag op Marktplaats ook een hondje van 13 weken oud die ze (volgens de advertentie) wegdoen omdat de eigenaren uit elkaar gaan. Ik vind het best een risico om een hondje van Marktplaats te halen, heeft iemand hier ervaring mee?
Als je trouwens ziet wat er allemaal wordt aangeboden via Marktplaats.... is gewoon te triest voor woorden.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: hondje van Marktplaats?

Ongelezen bericht door Lellibel »

Tja het is altijd een risico natuurlijk.. heeft het hondje een stamboom? Heb je die advertentie nog? Zou wel fijn zijn. :wink:

Overigens vind ik het toch wel wat raar : 5 weken bij de eigenaars, die gaan uit elkaar , en het pupje mag weg? Ik denk sneller dat ze het pupje gewoon niet kwijt kunnen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Lellibel schreef:Tja het is altijd een risico natuurlijk.. heeft het hondje een stamboom? Heb je die advertentie nog? Zou wel fijn zijn. :wink:

Overigens vind ik het toch wel wat raar : 5 weken bij de eigenaars, die gaan uit elkaar , en het pupje mag weg? Ik denk sneller dat ze het pupje gewoon niet kwijt kunnen.
het kan altijd, maar het kan ook gewoon broodfok in een mooi jasje zijn
Afbeelding
Rinki
Vaste gebruiker

dit is de advertentie: http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... s-oud.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Ik heb zelf verschillende honden van MP.
Maar het is idd goed uitkijken.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk over het verleden van de hond te achterhalen, zoals wie zijn de vader en moeder.
En ik vraag dan ook bij de eigenaar van de reu na of dit klopt.
Ook ga ik dan vaak zelfs ook bij de reueneigenaar thuis naar papa hond kijken.

Je zou in dit geval ook kunnen vragen naar het adres van de fokker en dan daar navraag doen.
Je ziet nml nog wel vaak dat pups tegen een goedkoop bedrag onder valse voorwendselen gekocht worden,
en dat die dan later weer voor een hoger bedrag (weer met een onzin verhaal) op MP staan.

Ook zijn er woonplaatsen die zo veel op MP staan dat alle alarmbellen moeten gaan rinkelen, en ook het kijken bij alle advertenties
van de adverteerder helpt wel eens. (al zijn de meeste verkopers al zo slim om onder meerdere namen en plaatsen op MP te staan).

Mensen die nog maar kort aktief zijn op MP, zoals maar 1 dag of 1 week vraagt ook om voorzichtigheid.

Dus gewoon voorzichitg zijn en proberen zoveel mogelijk verleden van de hond te achterhalen.
Lukt dit niet dan de hond niet nemen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm. Ik zou dit niet doen. Pup is 13 weken en nou al uit elkaar? Weet niet.. Fokkers genieten toch mijn voorkeur.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hij kan goed alleen zijn, staat er bij. :ugh: Ik vind het ook geen blije foto's, alleen maar slapend en hangend.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mwa 150 euro en dit krijg je er allemaal bij

Honden bench.
Honden mand.
Voer.
Voer en waterbak.
Heel veel speeltjes.
Koekjes.
halsband + riem.

Er word ook een telefoon verkocht onder dezelfde naam. Ik zou gewoon langsgaan om te kijken. Teckels zijn aardig gezonde hondjes toch?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

DebbieZ schreef:Hij kan goed alleen zijn, staat er bij. :ugh: Ik vind het ook geen blije foto's, alleen maar slapend en hangend.
Nou ja goed zijn ook slechte foto's en als diegene niet vaak fotografeerd..
Clauwtje87

Ongelezen bericht door Clauwtje87 »

Ik heb Spike ook via marktplaats.
Zijn oude eigenaar had geen tijd meer voor hem.
Dus zijn we wezen kijken en hij reageerde goed op ons en wou gelijk met ons mee.
Maar je moet wel goed opletten.
Je kan pech hebben maar ook geluk
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Een kennis van me had eens een windhondje via internet gekocht. Niet via marktplaats, maar ook via een dergelijke advertentie.
Die heeft ze na 3 maanden al moeten laten inslapen wegens ziektes etc...
Een vriendin van mijn oma heeft een franse bulldog ook via internet gekocht. En die is uitgegroeid tot een gezonde (voor ze ver dat mogelijk is voor franse bulltjes) hond.

Het is dus ook een beetje 'geluk' hebben...
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Maxine schreef:Een kennis van me had eens een windhondje via internet gekocht. Niet via marktplaats, maar ook via een dergelijke advertentie.
Die heeft ze na 3 maanden al moeten laten inslapen wegens ziektes etc...
Een vriendin van mijn oma heeft een franse bulldog ook via internet gekocht. En die is uitgegroeid tot een gezonde (voor ze ver dat mogelijk is voor franse bulltjes) hond.

Het is dus ook een beetje 'geluk' hebben...
klopt, ik ken mensen die hun hond in hebben moeten slapen of heel veel operaties uitvoeren, maar mijn neef heeft een winnende showreu, echte stamboom , geen drager.. gratis van marktplaats.. hij was toen nog niet winnend toen hij op marktplaats stond hoor.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat dit wel betrouwbaar is. Ik ken geen broodfokkers die zoveel spulletjes bij een pup weggeven. :mrgreen: Verder kost het beestje haast niks dus wat zou daar broodfok aan moeten zijn? :denken: Ja misschien de eerste tijd en dat ze hem daar zelf vandaan hebben. Maar als het een lief en vrolijk beestje is gewoon meenemen. Niet overal zit iets achter. Dan kan je ook fokkers met argusogen gaan bekijken en nooit meer een hond nemen. Als je een hondje van de straat neemt uit Spanje is die ook niet bij een goede fokker geboren hoor. Mijn Spaanse hond is superlief en al best heel oud met haar 11 jaar. Ze heeft wel 1 probleem en dat is een chronische luchtweginfectie oid. Maarja, als dat alles is :wink:
Afbeelding
Harley
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet

Ongelezen bericht door Harley »

Je word altijd gewaarschuwt voor marktplaats.
Soms terecht soms niet terecht.
Mijn pup was 15 weken toen ik hem kocht van marktplaats.
Hij was 100 euro (had al 2 entingen gehad) dus hun hebben der niks aan verdient.
En hij was de laatste uit het nest van 9. Dus het kan ook goed gaan.
Maar wat ik raar vind bij de advertentie is dat er staat. Hij is helemaal zindelijk.
Oke, misschien kan het, maar 13 weken... die zal vast ngo wel is wat in huis doen.
En er staat hij kan goed alleen zijn.... (staat neit bij hoelang)
Maar wie laat zijn pup van 13 weken alleen lang alleen?
Ik denk zelf gewoon dat dit weer mensen zijn die dacht leuk een hondje.
Maar er niet goed over hebben nagedacht.
Het zal geen broodfok zijn anders krijg je er niet zoveel bij.
Dus als het klikt met het hondje, moet je het gewoon doen.
Dan kan jij het hondje tenminste een goed huis bieden!
Afbeelding
www.whippet-bentley.nl
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Mijn honden komen ook van MP
Ben wel wezen kijken...
Dit hondje lijkt me op het oog prima..
Ik zou er wel een reisje voor over hebben om te kijken.
Misschien kan je vragen waar het beestje weg komt. Bij mijn ene hond waren beide ouders aanwezig
En bij de andere alleen de moeder. De buurhond had zijn best gedaan ( wel twee JRT gelukkig)
Beide honden zijn gezond en gelukkig.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hondje zit er wel een beetje ziekjes/zieligjes uit (zeker op de eerste foto).
Als je gaat kijken, vooral opletten of het hondje een beetje tierig is en naar z'n gezondheid informeren.
Afbeelding
Rinki
Vaste gebruiker

Dank voor jullie reacties. Ik denk ook niet meteen aan broodfok want daar is de prijs niet naar. Maar ik ben zo bang dat het hondje misschien geborgen gebreken heeft waardoor ze ervanaf willen. Als een hondje zijn entingen krijgt wordt hij verder toch ook gekeurd? Dus als hij iets mankeerd moet het in het paspoort staan?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Verborgen gebreken kom je toch niet achter en een paspoort moet je niet vanuit gaan.
Als je dit hondje ziet zitten dan zou ik bellen en gaan kijken. En dan kritisch kijken, ook naar de mensen. Je gevoel zegt je vaak wat meer in het echt dan via een advertentie.

Ik heb een MP hondje trouwens, met stamboom. Bleek een erfelijke afwijking te hebben maar dat wist die eigenaar helemaal niet; dat zit dan gewoon in de lijn van de betrouwbare fokker.
Het kan verkeren. Dus mijn advies; gewoon gaan kijken.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

tsja je moet het zelf een beetje kunnen filteren.
wat een goede verkoper is en wat niet
maar dat geld ook als je het buiten MP om doet hoor

Shadow kwam van MP bij liefdevolle mensen die voor 1x een pret nestje wilde en het zag er allemaal tip top uit! :ok:

Pulchra heb ik al via MP besproken voor hij geboren was en die mensen fokken normaal gesproken stamboom dwerg schnauzers en ik ben daar ook meerdere keren wezen kijken :ok:

Dus ik zou zeggen neem is contact op (behoed je zelf wel dat je ook NEE moet kunnen zeggen) en ga is een gesprek aan

Alleen een advertentie zegt niet altijd alles he ;)
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Rinki schreef:Dank voor jullie reacties. Ik denk ook niet meteen aan broodfok want daar is de prijs niet naar. Maar ik ben zo bang dat het hondje misschien geborgen gebreken heeft waardoor ze ervanaf willen. Als een hondje zijn entingen krijgt wordt hij verder toch ook gekeurd? Dus als hij iets mankeerd moet het in het paspoort staan?
Hoi, als die mensen een serieus en goed adres zoeken kan jij eens voorstellen om af te spreken samen naar de dierenarts te gaan op jouw kosten? Dat mag geen enkel probleem zijn. Even een algehele check. Daar heb je recht op als jij de kosten draagt. Is alles goed dan ben je meteen goed gerust. Ga dan naar hun eigen dierenarts want die werkt niet mee aan verzwijgen van gebreken. Dan zeg je dat jij hem over wil nemen maar even het zekere voor het onzekere wil nemen omdat je bang bent voor verborgen gebreken en dan een gebroken hart. Dat geeft niks en is dood normaal. :ok: Als ik een goed tehuis voor mijn hond zocht zou ik er geen enkel probleem mee hebben als een ervaren hondenliefhebber dat graag zo wilde. Dus ga dat diertje maar ophalen vanavond want jij verdient een hondje en dat hondje verdient een goed huisje :ok:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik denk dat je toch veel meer zekerheid hebt door een hond uit een asiel te nemen dan een hond van marktplaats. :19:
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Och, voor een pupje? Een pup in het asiel weten ze vaak ook niks vanaf. Ik zou trouwens wel even een foto vragen waarop het beestje wakker staat :F:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Jinx schreef:Och, voor een pupje? Een pup in het asiel weten ze vaak ook niks vanaf.
Wel voor wat betreft de gezondheid. De (vaste) dierenarts die betrokken is bij het asiel zorgt er voor dat alleen gezonde honden/pups in aanmerking komen voor herplaatsing.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:
Rami schreef:
Jinx schreef:Och, voor een pupje? Een pup in het asiel weten ze vaak ook niks vanaf.
Wel voor wat betreft de gezondheid. De (vaste) dierenarts die betrokken is bij het asiel zorgt er voor dat alleen gezonde honden/pups in aanmerking komen voor herplaatsing.
maar dat geldt alleen voor de besmettelijke ziekten zoals parvo ed., niet voor erfelijke problemen :wink: .
Nee, dat is dan niet uit te sluiten. Maar besmettelijke ziekten (en ook algehele conditie, goed functionerend bewegingsapparaat en dergelijke) zijn toch ook best belangrijk zaken. Een MP-hond/pup wordt wellicht niet eerst door een da gezien voordat hij/zij naar een nieuw baasje gaat.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nee maar daarbij is een oplossing als die van Marc weer handig. Bedoelde inderdaad dat je bij een asielpup weinig meer weet dan de zichtbare en testbare dingen op die leeftijd dan van een MP pup waarmee je naar je eigen DA of hun DA gaat :wink:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Godallemachtig !!!!! als Sarah niet zo'n spinnekop was zou dit poepie morgen hier wonen. :I:
Soms moet je een risico nemen in het leven. Ga dervoor en haal dat schatje op.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

De enige kattekening die ik hierbij kan verzinnen is al eerder genoemd: Ik vind het heel knap dat een pupsel van 13 weken al helemaal zindelijk is en al geleerd heeft om alleen thuis te zijn... :denken: Dat zou bij mij het enige zijn waarom ik ga twijfelen.

Verder zou ik zeggen: ga kijken! Je merkt gauw genoeg of het goed zit of niet.

Ik vind het zelf in elk geval een schatje om te zien. :I:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Gewoon bellen of mailen en een heleboel vragen stellen.
De buurt waar deze mensen wonen is een redelijk "gegoede" buurt en ik denk niet dat je daar broodfokkers vind. Maar goed dat zegt niet alles, natuurlijk.

DebbieZ schreef:Hij kan goed alleen zijn, staat er bij. :ugh: Ik vind het ook geen blije foto's, alleen maar slapend en hangend.

Misschien hebben ze hem juist slapend op de foto gezet, omdat het een enorme woelwater is en het onmogelijk is om hem wakker te fotograveren :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik dacht ook gelijk; met die prijs en alles wat je erbij krijgt, lijkt me het wel oprecht. De foto's (allemaal moe of slapend) kunnen toevallig zijn, maar goed naar het hondje zelf kijken lijkt me sowieso een aanrader... dus als je echt interesse hebt, gewoon gaan kijken. :)

Een risico loop je altijd, waar je ook koopt....
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Zazoe komt ook van marktplaats :pffff:

Nu vind niemand hem zeker meer leuk :N:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”