Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oudjes in het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

oudjes in het asiel

Ongelezen bericht door Lellibel »

ah kom op 14 jaar. :ugh:

Naam: MAX Seniorenhond

Rasgroep: Helemaal onherleidbaar bastaard
Ras: Kruising herder (catlledog )
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: bruin gestroomd

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Onbekend
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Onbekend
Kan mee in de auto: Onbekend

Omschrijving:

De inspectie-dienst voor gezelschapsdieren ,IDG , heeft Max aangemeld voor opname in het seniorentehuis voor oude honden op 30 Maart 2010. Max is tijdelijk opgenomen geweest in dierentehuis Velp. Nu mag gaan genieten van een fijne oude dag. Er zijn weinig gegevens van Max bekend. Het is een middelgrote gecastreerde reu. De dierenarts schat zijn leeftijd op ongeveer 14 jaar . Dus geboren in 1996. Bij gezondheidscontrole is bevestigd door de dierenarts dat Max gezond is. Hij ziet er ook veel jonger uit dan zijn leeftijd zou vermoeden. Bij binnenkomst had Max wat huidproblemmen, maar dat wordt inmiddels behandeld.Max heeft staar aan zijn ogen, wat ook wel bij zijn leeftijd past. Max kan goed met de andere honden overweg in de huiskamer. Hij is nog erg actief voor zijn leeftijd. Max is herplaatsbaar, alhoewel wij weten dat dit wel moeilijk zal zijn. Maar bij de juiste liefhebber zal dit geen probleem hoeven te zijn. Men moet zich dan wel realiseren dat men geen jonge hond in huis neemt. We hopen dat er nog iemand is die Max een mand gunt bij de kachel !

Afbeelding

zou iemand hem willen ik heb zo'n medelijden gekregen met die hond :ugh: Ik moet echt minder op die sites kijken.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Re: oudjes in het asiel

Ongelezen bericht door Maxine »

Bij ons in het asiel zitten er ook veel oude hondjes.
Enkele maanden terug zat er zelfs eentje van 16 jaar! Maar gelukkig is heeft ze toch nog een thuis gevonden voor de rest van haar leventje.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb toevallig gisteren de bezettingslijst bekeken, 9 honden van boven de tien. Ons grootste zorg is oude Isli: http://www.groningen.dierenbescherming. ... zoektthuis" onclick="window.open(this.href);return false; Die kan ik wel wegkijken uit het asiel!

En niet lang geleden kwam Chico van 14 jaar binnen, kruising labrador die heel vrolijk en fit aan het worden is. En nog goed kan brommen!

Maxine, wat is bij jullie het percentage 10+ers? Wij hebben er 9, dus een kwart van de honden is 10+.

(een kwart is herder of herderkruising, een kwart is jack russel!! 2/3 is reu, 1/3 is teef, 12 honden die langer dan een jaar zitten).
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zit ook regelmatig te kijken... En dan al die koppie's die je zo aankijken... oef.
Weet wél dat, als we aan een volgende hond toe zijn, dat een asielhond wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”