Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spondylose, het gaat niet goed..HELP!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Spondylose, het gaat niet goed..HELP!!

Ongelezen bericht door joe »

Met tranen in mijn ogen zit ik dit bericht te typen.
BIj Boy is een tijd geleden ernstige spondylose vastgesteld. Hij was stijf in de rug, maar verder ging het redelijk.
Hij kreeg van de DA norocarp en prednison. Hij deed het er erg goed op.
Hij ging weer rennen in het bos en met andere honden spelen.
Als het wat te veel was, was hij altijd 2 daagjes stijfjes.
NU heeft hij vorige week zaterdag maar 5 minuutjes los gerend in het bos, omdat het niet zo goed ging. Maar hij ging wel tekeer en heb ik hem snel vastgemaakt.

De volgende dag kon Boy niets meer. Hij kon niet staan en viel door zijn achterpoten heen. Oei..dacht ik..veel rust nu. DA gebeld voor extra pijnstlliers, maar hij mocht maar een halfje meer. NU na een dikke week, is er nog geen verbetering. Hij kan niet zelfstandig staan en hijgt erg veel en snel (is dat een teken van pijn??)

Het loopt scheef en het lijkt wel of hij een soort van acute hernia heeft.
Ben weer terug naar de DA geweest. Die zei dat het gewoon teveel is geweest en hij heeft nu ook joint canine gekregen.
Maar het verbeterd niet....IK ben zo bang dat het fout zit...
Het voelt gewoon niet goed. Het gaat niet beter, nu ook na 8 dagen niet.

HIj kan ook weer in de poephouding zitten, wat hij voorheen niet kon....zou er een stuk van zijn extra botgroei geknapt kunnen zijn???

Iemand hier ervaring mee??? Ik weet het niet meer.....

Groetjes,
Esther
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Spondylose, het gaat niet goed..HELP!!

Ongelezen bericht door Jacky »

hijgen kan een teken van pijn zijn, maar ook van stress. Ik kan je met de overige vragen niet helpen. Ik zou gewoon de DA bellen .
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

Ik heb zelf Spondylose , dat scheef staan en lopen is niet heel raar en een reactie van het lichaam om aan de pijn te ontsnappen , er zitten botwoekeringen in de rug en de spieren en pezen schuren daarlangs , vooral bij foute beweging en te weinig spiermassa of kracht zeg maar , en de pezen en spieren zullen na een bepaald moment dat niet meer verdragen en trekken dan de rug scheef in een soort stijve kramptoestand om aan die botwoekeringen te ontkomen , deze toestand is behoorlijk pijnlijk en verstijft de rug enorm en vooral als ze geslapen heeft of lang gelegen dan verstijft het erg , het is , voor mij altans , heel belangrijk dat ik gedoseerd rust of zit etc en tussendoor beweeg en vooral ook beweeg in de juiste houding want dat laat de spieren zo min mogelijk in contact komen met de woekeringen en dat mijn spieren ook sterk zijn om het scheef trekken zoveel mogelijk tegen te gaan ...... ik zelf heb therapie om met bepaalde oefeningen het scheef trekken weer recht te trekken ......hoe ik dat naar een hond moet vertalen weet ik alleen niet .....en daarnaast is het belangrijk om voorzichtig te blijven bewegen om het niet nog erger te maken en de scheefstand niet uiteindelijk vergroeit .
Kou en tocht is funest .....ik bedek mijn rug zelfs als het buiten 30 graden is :D tocht is tocht en verstijft en die spieren moeten soepel blijven .
Pijnstillers zouden kunnen helpen de ergste verstijving wat tegen te gaan doordat je iets meer pijnvrij wat soepeler loopt en het minder verstijft ...alleen moet daarbij dus eigelijk wat massage of therapie om de rug recht te krijgen en te versterken ....

Hoe gek het ook klinkt maar beweging helpt wel ...al doet het verrekte pijn als de rug zo scheef staat .....
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou ook een tweede mening willen, mijn boerenfoxje van bijna 15 leeft al vanaf haar 8ste met spondylose in haar onderrug, zonder dagelijkse pijnstilling. Soms maakt ze een gekke beweging en valt ze ( ze denkt zelf dat ze nog jong is) dan geven we haar een metecam en de volgende dag gaat het weer goed.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”