Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verdorrie net te laat, vlooien allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

verdorrie net te laat, vlooien allergie

Ongelezen bericht door Innuendo »

Vorig jaar had Sam zich nav een of meerdere vlo(ooien) geheel kaal geplukt op zijn achterhand. (waardoor ik hem heb moeten scheren :( )
Ik heb hem toen behandeld met anti-vlo spul (bolfo geloof ik) en program.
Ondanks de program (wel elke maand gebruikt vanwege de allergie maar vorige maand vergeten, want het was op) zag ik Sammie en Maxi zich gister avond weer krabben.
Vandaag gelijk frontline gehaald en ze behandeld.
Maar ik was schijnbaar te laat, want Sam heeft zich zelf al een klein kaal plekje bezorgd, wederom op zijn achterhand :ugh:
Ondanks het sprayen zag ik hem net even krabben.
Nu kan ik niet in de bijsluiter vinden of de vlooien direct dood neer vallen of, dat dat even duurd. Iemand een idee?

Heb ook gelijk weer program gehaald om ze mee te behandelen, wel dom van me zeg dat ik niet direct nieuwe heb gehaald :boos:

Ik heb hun en de katten gekamt met de vlooien kam (maar geen vlo gevonden, wel heb ik de katten behandeld met de frontline)
Zou het helpen als ik ze kam met een vlooien kam? Of heeft dat geen enkel nut?
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: verdorrie net te laat, vlooien allergie

Ongelezen bericht door blondie »

Als je hond echt een vlooien allergie heeft, dan ben je idd te laat..
Mijn kat bleek ook vlooienallergie te hebben ontwikkeld.. twee jaar geleden ontdekt ook omdat de kont dus kaal werd en ook de buik.. Alle dieren behandeld, mijn huis grondig gereinigd (alle dekentjes wassen, dekens en pluche dieren op het logeerbed waar de katten altijd liggen, gesprayd in huis etc. etc.
En met twee maanden dus weer vlooienkuur, tot ik het onder controle had.
Ik heb me door de da laten vertellen dat een dier met vlooienallergie al reageert door de beet van 1 vlo.
Deze kat wordt dus wat eerder behandeld met dat spul zodat een vlo geen vat op hem heeft.
Goed dat je erover begint trouwens, denk dat het wel weer tijd wordt nu het weer wat warmer wordt ook.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”