Hallo,
Ik heb iets raars. Is al vaker gebeurd maar nu duurt het wel erg lang.
Max de middelste van de drie labradors durft niet meer de kamer in of niet meer de kamer uit.
In de huiskamer hebben wij een grote kussen liggen, dat is hun plaatsje om op te liggen. Als hij daar op ligt durft hij er niet meer vanaf en druft niet meer naar de keuken te lopen. Dan moeten we hem echt helpen.
Als hij in de keuken is of van de tuin afkomt dan durft hij niet meer de kamer in te wandelen. Dan moeten we hem daar ook mee helpen.
Dit is wel al is vaker zo geweest maar nu is het erg extreem. De andere twee lopen wel overal rond en hij wil dus ook elke keer mee, en als wij hem niet helpen begint hij te janken, want dan is hij het er niet mee eens.
Hij heeft nergens geen pijn ofzo want buiten speelt hij als de beste.
Wat kan ik doen?? Hem juist negeren of hem blijven helpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond is bang denk ik
Moderator: moderatorteam
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
hond is bang denk ik

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
- Aantal honden: 2
Re: hond is bang denk ik
Hebben jullie een gladde vloer in de kamer???
Heb wel eens gehoord dat een hond op de gladde vloer is uit gegleden en zich pijn had gedaan en daardoor niet meer op een gladde vloer wilde lopen.
Heb wel eens gehoord dat een hond op de gladde vloer is uit gegleden en zich pijn had gedaan en daardoor niet meer op een gladde vloer wilde lopen.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
De hond van onze oude buren was ook onderuit gegaan op een gladde vloer en durfte dan alleen nog maar onder begeleiding over die vloer. Heel sneu, ze hebben een kleed voor op de vloer gekocht en het was weer goed! Misschien is het zoiets.

-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ik heb ook een Bearded Collie gehad die niet meer op plavuizen durfde te lopen.
Erg lastig want ons huis lag er vol mee.
Ze durfde in de kamer alleen langs de muren als steun en niet over open stukken, en de hal (waar dezelfde tegels liggen) durfde ze helemaal niet.
Het gekke is dat ze niet anders kende als plavuizen want ze is bij ons geboren.
Ik denk ook dat ze een keer uitgegleden is ofzo, maar het is haar hele leven gebleven.
Erg lastig want ons huis lag er vol mee.
Ze durfde in de kamer alleen langs de muren als steun en niet over open stukken, en de hal (waar dezelfde tegels liggen) durfde ze helemaal niet.
Het gekke is dat ze niet anders kende als plavuizen want ze is bij ons geboren.
Ik denk ook dat ze een keer uitgegleden is ofzo, maar het is haar hele leven gebleven.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Goh lastig zeg!
Ik zou hard gaan brainstormen over de oorzaak, in welke omstandigheden deed ie het vroeger, is er iets gebeurd voor het nu begon? Gladde vloer klinkt aannemelijk maar denk in eerste instantie heel breed; iets lichamelijks (bewegingsapparaat, ogen, duizelig etc.), koud/warm, interactie met de andere honden, geven jullie wel eens een commando daar te liggen en durft de hond het niet te verbreken, zon/schaduwstrepen, reageert de hond wel vaker op veranderende ondergrond of heeft hij angst voor nauwe openingen, andere huisdieren in het spel, een keer tussen de deur gekomen en daardoor bang? etc. etc. Eens wat dingen uitproberen, b.v. ligplaatsen weghalen/verplaatsen, deur verder open, zelf eens ergens gaan zitten? Als je het weet kun je proberen het probleem op te lossen/weg te nemen.
In de tussentijd zou ik zelf wel wat helpen/steunen denk ik op een ''ferme/neutrale manier zonder teveel te trutten/zielig te vinden maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Succes!
Ik zou hard gaan brainstormen over de oorzaak, in welke omstandigheden deed ie het vroeger, is er iets gebeurd voor het nu begon? Gladde vloer klinkt aannemelijk maar denk in eerste instantie heel breed; iets lichamelijks (bewegingsapparaat, ogen, duizelig etc.), koud/warm, interactie met de andere honden, geven jullie wel eens een commando daar te liggen en durft de hond het niet te verbreken, zon/schaduwstrepen, reageert de hond wel vaker op veranderende ondergrond of heeft hij angst voor nauwe openingen, andere huisdieren in het spel, een keer tussen de deur gekomen en daardoor bang? etc. etc. Eens wat dingen uitproberen, b.v. ligplaatsen weghalen/verplaatsen, deur verder open, zelf eens ergens gaan zitten? Als je het weet kun je proberen het probleem op te lossen/weg te nemen.
In de tussentijd zou ik zelf wel wat helpen/steunen denk ik op een ''ferme/neutrale manier zonder teveel te trutten/zielig te vinden maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Succes!