Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontspoorde hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ontspoorde hond..

Ongelezen bericht door _Leonie »

We hebben in het pension een Kelpie. Kwam echt over de zeik binnen, blaffen en in de riem, hondagressief, noem maar op.. De oppas mocht hem hierheen brengen van zijn baas want bij haar thuis ging het niet.. Die vrouw was de hond ook helemaal zat.
De hond wou eerst op mensen rijden, vooral vrouwen en hapte de hele tijd beetje in het rond. :oeps:
1 week later: hond zit in een groep, kent de hondentaal stukken beter. Vandaag met hem gaan wandelen, een heel eind, en hij werd helemaal relaxed. We hebben geknuffeld en hem met Frolicjes oefeningen laten doen (ook zoekspelletjes). Zijn bek werd steeds blijer en aan het eind was hij ontspannen en wou de hele tijd met me spelen. :cheer:
Ik ben om. Wát een lief beest!

Ontspoord? Echt niet.. :ok:
Wat ben ik blij dat ik de hond zo'n fijne dag heb kunnen geven! Morgen gaan we weer! :cheer:

Jullie hebben hier niks aan, maar vond het wel even leuk te vertellen.
_Leonie
Zeer actief

Re: Ontspoorde hond..

Nanna schreef:Evengoed jammer dat zulke werkhondjes pur sang vaak bij van die nitwits van eigenaren komen....die ze alleen maar willen omdat het van die "gehoorrzamuh hondjuhs" zijn....
Dat vermoeden we helaas wel ja. Die oppas bleef rukken aan de slipketting en wou zelfs de hond slaan met de riem.. Toch maar snel voorkomen. :N:
Leuke oppas ook.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Dit soort honden worden vaak verkeerd begrepen en genomen omdat ze zomooi en apart zijn.

Als er iemand naar ons belt die een "werkhond" wil afstaan, vraag ik vaak als eerste wat er mee gedaan is en of ze eigenlijk alleen als huishond gehouden zijn. Meestal is het dat laatste. Dan wordt er vaak gezegd, ja maar ik gooi wel veel balletjes en ga er mee fietsen. Mensen staan dan vaak raar te kijken als je zegt dat ze mentale uitdaging nodig hebben.
Jammer van de honden, want het zijn vaak ontzettende lieve honden! Alleen konden ze niet doen wat ze moeten doen!

Was de eigenaar op vakantie? Ik neem aan dat ie terug gaat en daar wel de behandeling krijgt die hij hoort te krijgen.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Juist mooi om te lezen, geniet ervan :cheer:
Groetjes Ilse
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Toppie! :ok: En nu een baasje vinden dat uren met hem aan de sjouw gaat en lekker veel oefeningetjes met hem doet en dan komt het vast wel goed zo te horen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

-Gaby- schreef:Toppie! :ok: En nu een baasje vinden dat uren met hem aan de sjouw gaat en lekker veel oefeningetjes met hem doet en dan komt het vast wel goed zo te horen.
Wat Gaby zegt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

LéonieHonden schreef: Jullie hebben hier niks aan, maar vond het wel even leuk te vertellen.
Welles, dit is heel leuk om te lezen.
_Leonie
Zeer actief

Oh even een bericht, hij zit in het pension. Niet asiel. :wink: Voordat ik daar fouten over maak haha.

Heb net met iemand gesproken die de eigenaren kent en GELUKKIG bevestigd die dat hij leuke baasjes heeft die wat met hem doen. Diegene die hem binnenbracht (oppas) was denk ik niet helemaal de juiste persoon voor een Kelpie.
Heb vandaag weer oefeningen gedaan en even lekker laten rennen (aan de riem uiteraard). Vond die geweldig. Hij wil echt graag dingen doen voor me, ook zonder Frolic, en hecht zich zó snel aan mij.. Als hij geen baasje had wist ik het wel. :mann:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

LéonieHonden schreef:Oh even een bericht, hij zit in het pension. Niet asiel. :wink: Voordat ik daar fouten over maak haha.

Heb net met iemand gesproken die de eigenaren kent en GELUKKIG bevestigd die dat hij leuke baasjes heeft die wat met hem doen. Diegene die hem binnenbracht (oppas) was denk ik niet helemaal de juiste persoon voor een Kelpie.
Heb vandaag weer oefeningen gedaan en even lekker laten rennen (aan de riem uiteraard). Vond die geweldig. Hij wil echt graag dingen doen voor me, ook zonder Frolic, en hecht zich zó snel aan mij.. Als hij geen baasje had wist ik het wel. :mann:
ach, nee heb je, ja kan je krijgen :engel:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marieta
Zeer actief

Fijn om te horen dat de baasjes wel de goede dingen met hem doen :D

Maar dat is het mooie van die dingen. Dat contact dat je op kunt bouwen en dat je zo zichtbaar een hond blij kunt maken! Heerlijk is dat! geniet er van zo lang hij daar is!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

zonde van zo'n hond he.

Wij hebben zo ooit eens Sam uit het asiel gehaald. Die zou volgens 4 vorige eigenaren mens agressief zijn en katten dood bijten. Bij de laatste eigenaar zat hij opgesloten in een schuur omdat ze zo bang waren.
We hebben hem meegenomen en na een week duidelijk vertellen dat we van gegrom en bijten e.d. niet gediend waren draaide hij om als een blad aan een boom.
Sam bleek een heerlijke jongen te zijn, en hoe gek het ook mag klinken....hij was vreselijk sociaal naar mens en dier.
Menig opvang/loge hondje heeft bij hem in de kennel mogen logeren, de katten lagen tegen hem aan te slapen en aten mee van zn brokken, de kinderen waar hij super lief voor was.....
Het enige was; je moest hem niet kwaad maken. Dan had je de verkeerde aan hem.
Een vreselijk leuke hond was het.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marieta
Zeer actief

Wj hebben ook meerdere van dat soort honden gehad. vooral herder kwamen terug met die verhalen. Maar de mensen waren TE lief voor de hond en gaven geen leiding. Veel van die herders zijn uiteindelijk bij een goede baas terecht gekomen en kunnen nu met honden, mensen. Allemansvriendjes zeg maar. Puur door duidelijk te zijn! Dat doet al zo veel.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”