Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was weer zo'n moment..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Het was weer zo'n moment..

Ongelezen bericht door Carmen »

Arie werd vandaag achtervolgd door een keffende witte eenhapscracker die door een 5-jarig jongetje op de fiets werd uitgelaten zonder riem. Daar word ik toch zo chagrijnig van. Het beestje woog amper 3 kg denk ik en vloog keffend achter ons aan. Dan zou ik willen dat ik Arie even kon optillen. Maar goed zulke ouders snap ik dus niet he, hoe graag wil je van je hond af, je kunt hem ook naar het asiel brengen :roll:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Het was weer zo'n moment..

Ongelezen bericht door _Leonie »

Diep zuchten.. 5 jarig jochie! Stel dat een grote hond dat hondje grijpt, het arme kind houd er een trauma aan over!
Wat niet wegneemt dat dit voor jullie ook erg vervelend is.. :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Je verwacht toch dat mensen wel beter zouden weten... :roll:

Laatst hadden we de hond naast de fiets aan de springer, komt er een keffend hondje achter ons aangestormd en gaat Rhodin in zijn achterpoten happen! Rhodin kon zich niet verweren door de springer, dus ik brullen naar dat hondje, maar die ging gewoon door. Uiteindelijk kreeg mijn vriend zijn fiets (voorzichtig) tussen de honden en brulde dat kleine hondje weg. Baasjes deden niets, terwijl het ook nog op een drukke straat was. :19:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Een tijdje terug was ik aan het fietsen, toen kwam er ook zo'n keffer achteraan. Die vrouw zag me aan komen fietsen, riep de hond ook helemaal niet ofzo. En toen zette bubbels de achtervolging in. Mevrouw deed eerst niets, toen ging ze roepen, maarja, ik fietste gewoon door :19:. Toen moest ze er toch maar rennend achteraan, op een gegeven moment gaf bubbels het op :smile2:
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

ja en als Arie dan wat doet is hij een K*T hond en zijn ze allemaal hetzelfde :roll:

hier in het dorp was ook een jochie van denk ik 5 jaar en die had een mopshondje aan de rollijn. ik passeerde met Dusty maar dat hondje krijgt natuurlijk vol riem. ik wil door lopen gaat dat jochie al lachend achter ons aan lopen en geeft die hond vol de riem. die mops bleef maar bij Dusty aan zijn kont zitten. toen ik voor de 3 keer om draaide en zei dat die zijn hond bij zich moest houden stond die mij verontwaardigd aan te kijken :hmmm:

er lopen hier in het dorp een paar honden waarbij die dit echt niet moet doen, dan is het dag mopsje en als dat manneke er tussen gaat zitten.... :N:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja typich :19: , helaas kun je ze soms niet ontlopen
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ja ik snap daar ook echt niks van.
Hier lopen ook heel wat kinderen met honden.
Die moeten dan tussen de middag de hond schijnbaar even snel laten plassen.
Het leuke hier is ook nog dat het merendeel van die honden doodsbang zijn voor alles wat er maar rondloopt en dan staat er dus zo'n jochie van 8 jaar aan een doodsbange boxer te trekken en te doen. :ugh:

En van de week een jochie met een chihuahua reutje die luid keffend op mij en aangelijnde Bikkel afkwam.
Nu kan dat met Bikkel geen kwaad....die heeft even gesnuffeld bij 't hondje en het was best een leuk beestje maar toch, ik snap het werkelijk niet.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

nog even.
Als ik met Hera loop vind ik dit soort dingen dus niet zo grappig.
Ik roep dan ook altidj naar ze "hou je hem heel goed vast!! niet loslaten he!" om vervolgens met een grote boog om ze heen te lopen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

T,is vaak het ongemak van het weekend en de vakanties.
Dan kunnen Pa en Ma nog even langer van hun pyama dagje genieten. :love:

Dan moeten ze ook niet cremeneren als er daadwerkelijk iets met hun hond gebeurd.
Ik trek dan ook mijn mond wel open hoor. :boos:
Heb een verrekte hekel aan mensen die hun hond zgn los laten lopen en denken dat
een ander er wel om denkt. Mooi niet dus :oohja: .

Andersom kan trouwens ook he?
Hier in ons dorp loopt een jochie van plm 10/11 jaar met een Cane Corso... :80:
Da,s pas leuk....... :lol1:
Voor die keffertjes van mij dan he? ( die wel vast zitten) :engel:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Eenhapscracker.. :smile:

ik ben er zelf ook absoluut niet blij mee...
gelukkig valt het met de duitsers mee die houden hun honden goed bij hun... als ze zien dat de ander aangelijnd is..

maar ik loop er zelf altijd met een boog om heen... en als ik een loslopende aan zie komen (en ik kan er niet omheen) doe ik gelijk zijn muilkorf om..
om eventule onverwachte dingen op te vangen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier gister ook twee meisjes met een vrij jonge hond, die vlogen gewoon achter dat beestje aan op Hades af, papa liep er een paar meter achter met de handen in de zakken. 'Is het een jongetjeeeee?' 'Ja, Hades is een jongetje' 'Oh wat leukkkkkk, deze is óók een jongetje!' en stuiterballetje maar stuiteren en zijn lijn rond Hades z'n poten wikkelen. Niet écht handig. Nu maakt het Hades gelukkig niet zoveel uit als zo'n enorm blij jong ding op 'm af komt stieren (zolang het niet gaat patsen) maar ik weet ook wel honden in de buurt die daar meteen korte metten mee maken :oohja: . Niet écht leuke ervaringen voor kleine kids, jammer dat veel ouders dat niet zien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Frederiek schreef: Niet écht leuke ervaringen voor kleine kids, jammer dat veel ouders dat niet zien.
Daar denken ouders inderdaad niet aan. Hun Fifi doet niks dus kunnen de kinders er makkelijk mee gaan wandelen. Dat er ook nog andere honden op de wereld zijn zie misschien niet zo lief zijn, ontgaat ze volkomen.
En tja , het is natuurlijk wel makkelijk : kinderen zijn buiten, dus lekker rustig thuis, en tegelijk wordt de hond uit gelaten.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Er loopt nu ook een meisje hier in de buurt van een jaar of 12 à 13. In de ene hand een blikje cola, in de andere hand een telefoon en oh ja, ook nog een grote stafford reu. :roll: Leuk als je die moet passeren op een smalle stoep.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik moet zeggen dat ik kleine kinderen met grote honden nog een veel grotere verschrikking vind. Als er dan 2 gaan vechten zit ook zo'n kind er nog tussen.
Maar het risico is hier zo groot. Arie heeft nog nooit gebeten maar ik vertrouw hem niet. En met zo'n klein hondje kan 1 correctie fataal zijn. En dat kleine jochie maar rondjes fietsen en Binkie roepen en dat kleine frummel maar keffend achter ons aan rennen.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

hier een tijd terug boze vader scheldend aan de deur met kind van 6 naast zich (huilend) dat mijn herder hun hond heeft gebeten en dat zijn vrouw nu opweg is naar de dierenarts.
Na een gescheld van mr. en wat dood bedrijgingen naar mijn hond toe werd hij wat rustiger omdat ik hem er van overtuigt had dat mijn honden niet loslopen in de buurd.
Volgens het kind die ineens haar verhaal aanpaste is hij door "een" grote bruine hond gepakt ipv eerst dus mijn hond. :denken:

Man en kind naar huis toen vrouw belde dat ze gelijk van de dierenarts naar utrecht moesten omdat hij niets meer kon doen hondje (boemertje) lag van voor naar achter open.
Ze waren onderweg naar huis hond was tijdens het gesprek overleden.

uur later boze scheldende moeder aan de deur met een grote brede boze sceldende man die beide ook weer mij en mijn hond op verschillende manieren zouden vermoorden :blah: nou ben ik niet bang uitgevallen e knal met gemak terug mog het zo ver komen (moet het wel heeeel ver komen) maar goed ik hou er niet van om voor mijn deur zo benaderd te worden en dat heb ik rustig en duidelijk uitgelgt waarna deze mensen weggingen.

2 maanden later ziet mijn moeder het meisje lopen en vraagt hoe het met haar is en of ze al weten welke hond het gedaan heeft.
Kind verteld laggend : ik heb gelogen want hij is niet gebeten door een hond maar ik mogt hem niet loslaten en toen ik dat wel deed is hij onder een auto gekomen en aangereden :denken:

Trouwens nooit sorry oid gehoord.

Kind heeft nu een nieuw hondje die ze wel vast houd als ze alleen gaat lopen :boos:
En mijn hond word nu schef aangekeken omdat ze zgn vals is.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Oja, kleine kinderen en grote honden. Kortgeleden hier een man met een jochie van een jaar of 7 met een grote boxer aan de lijn. Boxer dook grommend bovenop Otto, kind kon hem niet houden. Gelukkig greep de man in, maar toch.

En vanmorgen die man met zijn twee immer loslopende Drentse patrijzen - op een plek waar ze aangelijnd moeten. Een van de twee heeft de pik op Otto, dat werd kortgeleden duidelijk toen we elkaar tegenkwamen, maar die man deed weer niks riep niet, bleef gezellig peukierokend op zijn fietsje kachelen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Frysian Beer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Bulldog

Ongelezen bericht door Frysian Beer »

sky schreef:Kind verteld laggend : ik heb gelogen want hij is niet gebeten door een hond maar ik mogt hem niet loslaten en toen ik dat wel deed is hij onder een auto gekomen en aangereden :denken:
Had die dierenarts dat niet kunnen zien dan? Bijtwonden lijken mij er wel iets anders uitzien dan wonden van een aanrijding. :denken:
Afbeelding

Geval apart.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

StormenRoxy schreef:Eenhapscracker.. :smile:

ik ben er zelf ook absoluut niet blij mee...
gelukkig valt het met de duitsers mee die houden hun honden goed bij hun... als ze zien dat de ander aangelijnd is..

maar ik loop er zelf altijd met een boog om heen... en als ik een loslopende aan zie komen (en ik kan er niet omheen) doe ik gelijk zijn muilkorf om..
om eventule onverwachte dingen op te vangen

Maar als die van jou dan wel wordt aangevallen, dan kan hij toch niets terug doen met een korfje om?

Maar loslopende honden loop ik ook altijd met een boogje omheen hoor.
Ik heb twee vreselijke JRT ( waar toch iedereen een hekel aan heeft) :E:
Er gaat altijd een mevrouw met een boomer elk tuinpad in als ik er aan kom.
Lachen..........
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

een collega van mijn moeder had vorig week pas echt wat ergs.

die liep met haar hond, toen kwam er een jochie van 12 met een engelse staf aan en die wou haar hond grijpen. die jonge kon de hond niet houden. wat er toen precies gebeurde weet ik niet maar ze wou haar hond beschermen en mist nu haar wijsvinger,middelvinger en ringvinger tot ongeveer het 2de kootje en haar pink is gebroken en haar duim uit de kom.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Dusty schreef:een collega van mijn moeder had vorig week pas echt wat ergs.

die liep met haar hond, toen kwam er een jochie van 12 met een engelse staf aan en die wou haar hond grijpen. die jonge kon de hond niet houden. wat er toen precies gebeurde weet ik niet maar ze wou haar hond beschermen en mist nu haar wijsvinger,middelvinger en ringvinger tot ongeveer het 2de kootje en haar pink is gebroken en haar duim uit de kom.
Dat meen je..mag ik vragen wat de gevolgen zijn voor de jongen met de staff?
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

blondie schreef:

Ik gok dat je de afloop voor de staff wel kunt raden...
Afbeelding
Iedere dag feest!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zo irritant vind ik dat! Hier in de buurt woont een gezin recht tegenover het hondenveld hier. Twee Collies en een Chihuahua maar de dochter van hooguit een jaar of 7 is bang voor alle andere honden. Moet wel hun eigen honden uitlaten dus als ik er met Nilo loop (die is eng en vals volgens hun) gaat mams in de deuropening boos staan kijken tot ik weg ga, want dan kan ze haar dochter naar buiten laten met de honden :piew:
Dusty
Zeer actief
Toller

blondie schreef:

sorry had je reactie niet gezien.

ik had er ook naar gevraagd maar mijn moeder wist het niet, der collega moet vandaag of morge geopereerd worden. dus die heeft ze ook nog niet gesproken. ze zou het nog even vragen.
Afbeelding
EnkA
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door EnkA »

Een hele tijd geleden waren we op vakantie in noord limburg.
We gingen die dag met onze vorige hond, mazzeltje kano varen wat hij altijd geweldig vond.
Op weg na de rivier liep een aantal meter achter ons aan de overkant van de straat
een jongetje van 8-10jaar met een bouvier.
Boef ziet mazzel, sleurt kind mee de straat over, en grijpt mazzel in z'n rug.
Als gevolg had mijn vader de boef zijn kloten blauw geschopt, onze hond had zijn rug helemaal open liggen,
kind zijn benen open geschaafd,en iedereen panisch natuurlijk.

Het was nog redelijk goed afgelopen... kind en boef hadden zo onder de auto kunnen komen...
mijn vader kon net zo goed als ik hierboven las vingers kwijt zijn geraakt...
mazzeltje had de rug gebroken kunnen hebben...

Kinderen en honden uitlaten is gewoon een fouten combinatie.
Of ze kunnen het gewicht van de hond niet aan,
of de hond loopt los en of luisterd niet,
of ze denken dat alle honden het leuk vinden om met hun hond te snuffelen
en geven de hond volle lengte van de flex als je ze wil passeren.

De ouders confronteren is meestal zo goed als zinloos, als het redelijke mensen zijn
zouden ze in eerste instantie nooit zo met het leven van hun hond en kind spelen.

het beste wat je kan doen is omlopen! :ok:
Niels & Santi
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK liep vorige week te wandelen met mijn Golden, en omdat het mooi weer was hadden bepaalde mensen hun voordeur open staan.
Opeens komen er twee chihuahua's uit een huis gerend recht op Beau af, het was een kortharige en een langharige, de kortharige viel Beau aan en probeerde konstant Beau in zijn achterpoten te bijten.
IK had Beau aan de riem en die stond konstant rondjes te draaien, en ik natuurlijk ook, om dat kleine kreng van Beau af te houden. Gelukkig kwam er een meisje van 'n jaar of 18 uit het huis gerend, en riep de kortharige maar die luisterde voor geen meter. Na ik weet niet hoeveel rondjes draaien kreeg het meisje de hond te pakken. Heb nog even met haar staan praten terwijl ze die kleine rat op haar arm had, die nog steeds flink te keer ging, ik zei dat de kortharige heel agressief was, en dat beaamde ze ook.
Het langharige was echt een liefje, die deed ook helemaal niks.
Ben ik even blij dat Beau op zo'n moment een sulletje is en niks terug doet.
Mijn Golden is zo'n goedzak, die doet echt niks terug, ook niet als hij door een grotere hond aangevallen wordt. Soms zou ik wel eens willen dat hij 'n keer terug hapte. :S: :U:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Wees blij dat ie zo'n goedzak is, beter zo dan dat ie ruzie gaat lopen maken met van alles en nog wat.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Hier trouwens ook vrij veel kinders in de wijk die honden uitlaten, heb ik als "bosloper" geen last van gelukkig, maar zie ze wel altijd.
Er loopt een jochie van ee jaar of 8 met een Boxer pup, hond is nu denk ik een maand of 5. Ze hebben ook een volwassen Boxer, loopt ie ook geregeld mee. Als ik hem zie lopen en ik loop dan wel toevallig met Anouk en Yoda hier loop ik even de andere kant op. Boxer is vast wel lief (ken ze niet, wonen er net) maar zo'n klein jochie met zo'n sterke hond, neuj dank je, daar ga ik niet langs.

D'r loopt hier trouwens een nog veel irritanter typje rond, een vrouw die samen met manlief 3 of 4 Dober's heeft.
Zij houd die honden niet, honden reageren bij haar ook allemaal agressief op andere honden. Zodra ze een andere hond ziet raakt ze helemaal in paniek, gaat lopen gillen dat je je hond bij je moet houden (ehm, hallo, die zit al vast aan een riem van 2 meter en ik loop al aan de andere kant van het grasveld :roll: ) en vervolgens ketent ze zich met hond en al vast aan een lantaarnpaal of boom :hmmm:
Heel functioneel, je hond zo uitlaten :Q:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik zou mijn dochter van 7 nog niet met Jonna (Maltezer) uitlaten maar je kunt je grotere hond toch ook opvoeden zodat hij geen eenhapscrackertjes iets aan doet???
Jonna is ook twee keer aangevallen door dezelfde herder, ze liepen allebei los en Jonna gaat in de speelhouding maar die hond hapt en bijt er meteen op los. Tja, wie zit er dan fout?? Volgens mij ik niet maar een excuus van de herderbazin kan er niet af hoor!!
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”