Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat krabt hond - Update: gat in oog
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Kat krabt hond - Update: gat in oog
Ik loop buiten met hond kort aangelijnd. Kat springt als een kamikaze piloot uit de bosjes en krabt hond op/in oog.
Hond heeft nu een wit laagje op oog en ik ga naar de dierenarts.
Ik heb geen idee van wie de kat is, maar ik wil wel dat die voortaan binnen gehouden word en dat mijn rekening betaald word.
Wat te doen?
Hond heeft nu een wit laagje op oog en ik ga naar de dierenarts.
Ik heb geen idee van wie de kat is, maar ik wil wel dat die voortaan binnen gehouden word en dat mijn rekening betaald word.
Wat te doen?
Laatst gewijzigd door Valerie op 09 jun 2010 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Kat krabt hond
het is wel klote dat ie in het oog gekrabt heeft.. sterkte er mee
vang de kat breng hem naar het asiel voor zwerver.. daar kun je mss het chipnummer achter halen (als deze hem al heeft)
of heeft ie mss halsbandje met adres..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Valerie
- Zeer actief
Geen halsbandje.
Ja ik had het verhaal ook wel grappig gevonden als mijn hond niets aan haar oog had
Ik ben nu niet al te blij.
Ja ik had het verhaal ook wel grappig gevonden als mijn hond niets aan haar oog had
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Misschien kan je in de buurt navragen van wie die kat is.
Sterkte zometeen bij de DA, kattenwonden kunnen erg lelijk zijn en dan ook nog eens in het oog..
Sterkte zometeen bij de DA, kattenwonden kunnen erg lelijk zijn en dan ook nog eens in het oog..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nou lekker dan. Sterkte.
Ik geef je alleen weinig kans, je kunt niet bewijzen dat het precies die kat was.
Ik geef je alleen weinig kans, je kunt niet bewijzen dat het precies die kat was.

Linda, Izzie en Bram
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
als ie geen bandje heeft zou ik hem naar het asiel brengen..
je komt er dan mss neit achter maar de baasjes moeten wel moeite doen om hun kat weer te krijgen...
en mss laten ze hem dan niet meer zo snel buiten
je komt er dan mss neit achter maar de baasjes moeten wel moeite doen om hun kat weer te krijgen...
en mss laten ze hem dan niet meer zo snel buiten
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ai, dat is ook lekker zeg.
Maar ik geef je ook weinig kans hoor.... bewijs jij idd maar dat het die kat was.
Maar ik geef je ook weinig kans hoor.... bewijs jij idd maar dat het die kat was.

Cash v Heiligental en Flow.
-
miekmiek
was het bij jou in de buurt? dan kan je misschien door rondvragen nog achterhalen van wie de kat is. al geef ik je weinig kans dat de eigenaren de kat dan ook daadwerkelijk binnen gaan houden, waarschijnlijk krijg je een 'daar kan ik niets aan doen' antwoord, of zoiets.
sterkte bij de DA, hoop dat het meevalt.
sterkte bij de DA, hoop dat het meevalt.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Alweer zo'n Almeerse Kamikaze kat, hier ook al een paar weken terug maar toen zonder schade gelukkig.....
Zou inderdaad proberen de kat te vangen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Of inderdaad de huizen langs gaan, wie weet heb je mazzel.
Zou inderdaad proberen de kat te vangen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Of inderdaad de huizen langs gaan, wie weet heb je mazzel.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
Ik denk niet dat het moeilijk te bewijzen is welke kat het was, het was echt een pittig ding die geen cm week. Dit zal die wel vaker doen vermoed ik.
Het is moeilijker om de eigenaar te vinden
Ik kan hem wel naar het asiel brengen (als ik dat beest ooit weer vind) maar hoe kom ik dan zelf in contact met de eigenaar? Ik denk niet dat het asiel zich daarvoor leent.
Met mijn meisje komt het denk ik wel goed. Dat zal wel een anti biotica zalfje worden denk ik maar dat hoor ik om 6 uur. Het is alleen geen leuk eerste contact met een kat.
Het is moeilijker om de eigenaar te vinden
Met mijn meisje komt het denk ik wel goed. Dat zal wel een anti biotica zalfje worden denk ik maar dat hoor ik om 6 uur. Het is alleen geen leuk eerste contact met een kat.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dat is wel vaker zo tussen honden en katten 
- Valerie
- Zeer actief
Dat zal vast maar dat maakt het nog niet goed dat mijn hond IN haar oog gekrabd word. Als het andersom was geweest, stafford bijt kat was er een heksenjacht begonnen.S@ndr@ schreef:tja dat is wel vaker zo tussen honden en katten
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hoop dat het oog van je hondn snel opknapt en er geen blijvende schade is.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik denk niet dat het van tevoren zo gepland was, ik zou het afschrijven als een ongelukje, hoe vervelend ook
was de haal over zijn neus geweest had je misschien je schouders opgehaald,
maar nu die paar centimeter , maakt het wel vervelender, maar een kat is nu eenmaal niet nauwkeurig met richten.
Ik begrijp je wel hoor, en ogen zijn kwetsbaar, maar daar waar dieren( die elkaar niet kennen )
bij elkaar komen kan wel eens wat gebeuren
was de haal over zijn neus geweest had je misschien je schouders opgehaald,
maar nu die paar centimeter , maakt het wel vervelender, maar een kat is nu eenmaal niet nauwkeurig met richten.
Ik begrijp je wel hoor, en ogen zijn kwetsbaar, maar daar waar dieren( die elkaar niet kennen )
bij elkaar komen kan wel eens wat gebeuren
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou er ook goed van balen hoor, potdorie zeg!Valerie schreef:Dat zal vast maar dat maakt het nog niet goed dat mijn hond IN haar oog gekrabd word. Als het andersom was geweest, stafford bijt kat was er een heksenjacht begonnen.S@ndr@ schreef:tja dat is wel vaker zo tussen honden en katten

Linda, Izzie en Bram
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik lees hier dat er gezegd word: vang de kat, naar het asiel brengen.
Probeer dat maar eens, even een vreemde kat vangen.., dat gaat je niet lukken ben ik bang.
Ik heb een superlief katje, een knuffel van hier tot ginder, maar no way
dat hij zich buiten laat vangen door een vreemde.
Valerie: sterkte voor je grietje, ik hoop dat haar oogje vlug geneest.
Probeer dat maar eens, even een vreemde kat vangen.., dat gaat je niet lukken ben ik bang.
Ik heb een superlief katje, een knuffel van hier tot ginder, maar no way
Valerie: sterkte voor je grietje, ik hoop dat haar oogje vlug geneest.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja en al het een beetje tegenzit, zit hij daar tot het einde van het jaar, de vakanties komen er aan , dat is leuk
alle is straks mudvol
zijn weer heel wat mensen die hun dieren nog even gaan dumpen tussen nu en zeg eind juli
alle is straks mudvol
zijn weer heel wat mensen die hun dieren nog even gaan dumpen tussen nu en zeg eind juli
-
Neeltje
Ellendig. Maar kat vangen is inderdaad geen optie.
Tirsa is ook 'n keer door 'n kat aangevallen en dat beest wilde niet eens vertrekken ook. Gelukkig zijn Tirsa en ik met de schrik vrij gekomen toen.
Tirsa is ook 'n keer door 'n kat aangevallen en dat beest wilde niet eens vertrekken ook. Gelukkig zijn Tirsa en ik met de schrik vrij gekomen toen.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Hopelijk wordt het oog van je hond snel beter
- Valerie
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat ik het niet eens durf om die kat te vangen. Ze kunnen vaak flink bijten en krabben.
Ik moet over 2 uurtjes naar de dierenarts en daar zal ik ook wel vragen of zij misschien meer weten. Het is toch in de buurt daar gebeurd.
Maar goed eerste zorg is haar oog, daar zit een vliesje op. Ik denk dat het niet al te ernstig is maar dat horen we straks. Ze heeft er wel last van maar dat vind ik niet gek.
Het vervelende is, dat we wel vaak langs de plek moeten lopen waar het gebeurd is en ik dit liever niet nog een keer meemaak.
Ik moet over 2 uurtjes naar de dierenarts en daar zal ik ook wel vragen of zij misschien meer weten. Het is toch in de buurt daar gebeurd.
Maar goed eerste zorg is haar oog, daar zit een vliesje op. Ik denk dat het niet al te ernstig is maar dat horen we straks. Ze heeft er wel last van maar dat vind ik niet gek.
Het vervelende is, dat we wel vaak langs de plek moeten lopen waar het gebeurd is en ik dit liever niet nog een keer meemaak.
-
S@ndr@
- Zeer actief
is een klein waterpistooltje een optie, katten haten water, is maar een idee hoor 
- Valerie
- Zeer actief
Nou deze sprong vanuit de bosjes op haar hoofd
Ik ontloop sowieso katten want ik vind dat geen goede combinatie met vreemde honden maar dit zag ik echt niet aankomen (ik schrok me ook echt halfdood).
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ik word ook elke ochtend opgewacht door twee katten.Ze zitten samen in een boom.
En echt in tijgersluipgang komen ze op ons af.
Ben bang dat mijn honden dat gaan verliezen en vangen??? Forget it.
Sterkte met je hond hopelijk is haar oog weer snel genezen.
En echt in tijgersluipgang komen ze op ons af.
Ben bang dat mijn honden dat gaan verliezen en vangen??? Forget it.
Sterkte met je hond hopelijk is haar oog weer snel genezen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
chrico
- Zeer actief
Nou lekker dan :N:
Ik denk dat als je rond vraagt en je achterhaald de eigenaar op die manier dat die ook wel zal weten hoe zijn/haar kat is. Een beetje eigenaar zal de verantwoording nemen en anders aangifte doen
Ik denk dat als je rond vraagt en je achterhaald de eigenaar op die manier dat die ook wel zal weten hoe zijn/haar kat is. Een beetje eigenaar zal de verantwoording nemen en anders aangifte doen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Valerie
- Zeer actief
Nou de nagel is door het hoornvlies heen gegaan. Ze heeft dus een gat in haar oog. Het witte dat ik zag was gestold oogvocht.
Ze heeft een anti biotica kuur in pillen en een zalfje voor haar oog. Ook moet ze aan de rymadil. Als ik denk dat het slechter gaat moet ik morgen weer op controle komen, anders vrijdag. Ze blijft een litteken houden maar hopelijk klein. Ik moet haar erg goed in de gaten houden, er zijn ook allemaal doem scenario's maar daar denk ik liever niet aan.
Ze heeft een anti biotica kuur in pillen en een zalfje voor haar oog. Ook moet ze aan de rymadil. Als ik denk dat het slechter gaat moet ik morgen weer op controle komen, anders vrijdag. Ze blijft een litteken houden maar hopelijk klein. Ik moet haar erg goed in de gaten houden, er zijn ook allemaal doem scenario's maar daar denk ik liever niet aan.
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Re: Kat krabt hond - Update: gat in oog
Tjee wat een pech zeg, zoiets verzin je niet
Veel beterschap voor je meissie
!
Groetjes!

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Kat krabt hond - Update: gat in oog
ze ruimen ook nog heel wat plaagdieren op hoor,Tara schreef:Goh, dat is balen!!!
Zo'n kat, die even maar in de gauwigheid schade aanricht, waar jij en je hond vervolgens voor opdraaien.
Je bent er maar mooi klaar mee!
Hopelijk loopt het nu verder allemaal goed af met het oogje...![]()
En daarom heb ik het gewoon niet zo op katten die vrij door de wereld struinen.
In de stad zijn ze andere mensen tot last, en op het platteland vormen ze een bedreiging voor weidevogels en jonge dieren.
En niemand die daar de verantwoording voor neemt helaas...
schade van mijn katten deze week 5 muizen en 1 momfert de mol.
-
blondie
- Zeer actief
oh.. jemig wat erg zeg! Ook dat ze zowiezo een litteken houdt.. dat betekent neem ik aan dat haar zicht dus ook anders zal worden?Valerie schreef:Nou de nagel is door het hoornvlies heen gegaan. Ze heeft dus een gat in haar oog. Het witte dat ik zag was gestold oogvocht.
Ik hoop dat je erachter komt wie de eigenaar is.. maar dan nog zal het wellus nietus zijn denk ik.. hoop dat het oog snel en goed opknapt!
- Valerie
- Zeer actief
Dat ligt eraan, de kras is niet in haar lens maar in haar ooghoek zeg maar. Ik moet nu goed opletten, ook op haar lens of die niet te klein word enzo maar als alles goed gaat word haar zicht niet beïnvloed. In het ergste geval verschrompelt haar oog en is ze halfblind.blondie schreef:oh.. jemig wat erg zeg! Ook dat ze zowiezo een litteken houdt.. dat betekent neem ik aan dat haar zicht dus ook anders zal worden?Valerie schreef:Nou de nagel is door het hoornvlies heen gegaan. Ze heeft dus een gat in haar oog. Het witte dat ik zag was gestold oogvocht.
Ik hoop dat je erachter komt wie de eigenaar is.. maar dan nog zal het wellus nietus zijn denk ik.. hoop dat het oog snel en goed opknapt!
Ik ga inderdaad wel proberen de eigenaar te zoeken zodat dit voorkomen kan worden. Dit is gewoon echt niet leuk. Jammer genoeg is er geen wetgeving mbt katten dus kan hier weinig aan gedaan worden