Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel geven jullie?
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hoeveel geven jullie?
Kenzo is echt veel te zwaar. Hij was begin dit jaar 22 kilo nu 32 kilo.... Hij is zoveel aangekomen sinds hij prednoral krijgt. Hij krijgt al minder KVV. Mijn vraag is dan ook hoe zwaar is je hond en hoeveel gram KVV geef je per dag? Ander voer is absoluut geen optie ivm zijn maagproblemen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hoeveel geven jullie?
Ik voer weinig, maar ze krijgen ook aardig wat tussendoortjes, en regelmatig wat groenten of andere tafelrestjes bij hun eten.
Jack weegt 22-23 kilo en krijgt ongeveer 250 gram kvv per dag, Lilo weegt iets van 13-14 kilo en krijgt ongeveer 200 gram per dag. Ze zijn mooi op gewicht, bij beweging zie je af en toe een ribbetje, bij Jack meer dan Lilo, maar hij moet ook echt goed slank blijven in verband met z'n rotte poten.
Jack weegt 22-23 kilo en krijgt ongeveer 250 gram kvv per dag, Lilo weegt iets van 13-14 kilo en krijgt ongeveer 200 gram per dag. Ze zijn mooi op gewicht, bij beweging zie je af en toe een ribbetje, bij Jack meer dan Lilo, maar hij moet ook echt goed slank blijven in verband met z'n rotte poten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
tsja, Cash krijgt dus 1200 gram kvv (smuldier) op een dag. maar dat is nog een pup.
Ghaya kreeg zo'n 500 a 600 gram op een dag, dat was Carnibest. edit; zij schommelde altijd tussen de 25 a 30 kg qua gewicht.
Ghaya kreeg zo'n 500 a 600 gram op een dag, dat was Carnibest. edit; zij schommelde altijd tussen de 25 a 30 kg qua gewicht.

Cash v Heiligental en Flow.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Max is 80kg en Macho is 30kg en ze krijgen allebei 800 gram per dag.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
James weegt zo'n 15 kilo en krijgt 500 gram kvv (en is bijna een jaar).
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Bram is bijna 2 jaar en weegt 11.5 kilo en krijgt 260-270 gram Barfmenu per dag. Taiga is 11.5 jaar en weegt 28 kilo en krijgt bijna 600 gram Barfmenu per dag. Mochten ze iets krijgen tussendoor, dan voeren we minder.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
bella weegt 35 kilo en is iets te zwaar ze krijgt nu 500gr kvv per dag.
kopo weegt 35 kilo is mooi op gewicht en krijgt 1kg kvv per dag
kopo weegt 35 kilo is mooi op gewicht en krijgt 1kg kvv per dag
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils krijgt 800 gram KVV- smuldier of AHV, en de nodige tussendoortjes, voor het trainen 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
20 gram per kilo gewenst lichaamsgewicht
- Bonnie F
- Zeer actief
Zappa is anderhalf weegt 32 kg en krijgt ongeveer een kilo kvv. Buiten dat krijgt hij nogal eens wat extra. Boterham, hondenkoekje, kauwstaaf.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Fin
- Zeer actief
Chris weegt nu 39 kilo en krijgt 600-700 gram smuldier plus het één en ander aan tussendoortjes. Hij is nog iets te zwaar maar we kunnen er beiden mee leven.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Guinnie, schotse herdershond, 13 jaar, gesteriliseerd, krijgt 2 x per dag ca 150 gram Smuldier, dus in totaal 300 gram per dag. Ze weegt ongeveer 21 kg
Suzanne
Suzanne
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Timo weegt ongeveer 18 kilo en krijgt 250/300 gram smuldier.
Dalí weegt nu ongeveer 32 kilo en zijn we aan het afbouwen van 900/1000 gram smuldier naar ?? ik gok 500/600 gram.
Myra krijgt 400 gram en zij weegt ongeveer 28 kilo.
Dalí weegt nu ongeveer 32 kilo en zijn we aan het afbouwen van 900/1000 gram smuldier naar ?? ik gok 500/600 gram.
Myra krijgt 400 gram en zij weegt ongeveer 28 kilo.
- Moos
- Zeer actief
Vera zit ergens tussen de 26 en 28 kilo, kreeg altijd 800 gram kvv, maar mevrouw woog laatst bijna 30 kilo (ik vond d'r al een klein speklaagje krijgen
), dus nu krijgt ze 600 gram.
Saar krijgt iets van 2 volle eetlepels op een dag, weet niet precies hoeveel dat is. Dat gaat overigens af van die 600 gram van Vera
Meestal krijgen ze smuldier, soms Rodi. Rodi vaak als ik vind dat er wel iets af mag, is minder vet volgens mij.
Saar krijgt iets van 2 volle eetlepels op een dag, weet niet precies hoeveel dat is. Dat gaat overigens af van die 600 gram van Vera
Meestal krijgen ze smuldier, soms Rodi. Rodi vaak als ik vind dat er wel iets af mag, is minder vet volgens mij.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als Bram iedere dag KVV zou krijgen, zou hij 300 gram per dag krijgen. Hij weegt 13,8 kilo.
Izzie zou denk ik 400 gram per dag krijgen, maar haar gewicht weet ik nu niet exact. Ik denk iets van 19 kilo.
Izzie zou denk ik 400 gram per dag krijgen, maar haar gewicht weet ik nu niet exact. Ik denk iets van 19 kilo.

Linda, Izzie en Bram
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Toen ik nog kvv voerde kregen ze allebei een dikke kilo per dag.
Dat was vóór de castratie.
Nu krijgen ze ong. 800 gram nrv per dag.
Dat is nog best veel voor een gecastreerde hond.
Beide honden wegen zo'n 43 kilo.
Jakko iets meer, Lola wat minder.
Dat was vóór de castratie.
Nu krijgen ze ong. 800 gram nrv per dag.
Dat is nog best veel voor een gecastreerde hond.
Beide honden wegen zo'n 43 kilo.
Jakko iets meer, Lola wat minder.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bente weegt rond de 26 kg en krijgt op Smuldierdagen zo'n 350 gram.Ze is 11 jaar en gecastreerd.
Max weegt ook ongeveer zoiets en krijgt het zelfde.Als ik ze minder zou geven gaan ze spugen,dus ik hou het daar op.
Op barfdagen krijgen ze het equivalent van die 350 gram Smuldier.Ze zijn allebei niet de magersten maar liever dit dan constant gespuug.
Als je vanwege de Prednoral enz vast zit aan dit voer zou ik iets minder geven,maar aan de andere kant heb ik dan liever een hond die iets te dik is dan een zieke.
Max weegt ook ongeveer zoiets en krijgt het zelfde.Als ik ze minder zou geven gaan ze spugen,dus ik hou het daar op.
Op barfdagen krijgen ze het equivalent van die 350 gram Smuldier.Ze zijn allebei niet de magersten maar liever dit dan constant gespuug.
Als je vanwege de Prednoral enz vast zit aan dit voer zou ik iets minder geven,maar aan de andere kant heb ik dan liever een hond die iets te dik is dan een zieke.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rebble
- Zeer actief
Toevallig van de week gewogen omdat ik voor mezelf wilde weten wat ze weegt. Ze is 2 jaar en weegt 14,4kg. Ze is in principe goed maar er mag van mij iets af. Ze krijgt 200 gram smuldier per dag. En omdat wij een aantal commando's aan het perfectioneren zijn
belonen wij 's avonds bij de lange wandeling en loslopen met worst of kaas.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Houdt hij trouwens niet gewoon veel vocht vast door de Prednoral?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik heb het ook al eens in een ander topic geschreven maar volgens mij hebben die van mij een Lintworm
.
Perry weegt 6 kilo en krijgt 250-300 gram smuldier per dag :N: .
Cento weegt 40 kilo en krijgt nu 800 gram, hij is nu bijna 11 en beweegt een stuk minder, dus dat klopt wel aardig.
Mikey weegt ongeveer 27 kilo en krijgt 1200-1500 gram smuldier per dag.
En alleen Cento mocht een kilootje of 2 minder zijn, hoeft niet echt, die andere 2 zijn broodmager.
Als ik ze 20 gram per gewenste kilo lichaamsgewicht zou geven dan vielen ze om. Perry krijgt daarnaast ook nog de nodige beloningkjes voor de opvoeding
en zijn verschillende trainingen.
Ik voer altijd op het oog, zo krijgt Cento nu dus eventjes iets minder.
Cento weegt 40 kilo en krijgt nu 800 gram, hij is nu bijna 11 en beweegt een stuk minder, dus dat klopt wel aardig.
En alleen Cento mocht een kilootje of 2 minder zijn, hoeft niet echt, die andere 2 zijn broodmager.
Als ik ze 20 gram per gewenste kilo lichaamsgewicht zou geven dan vielen ze om. Perry krijgt daarnaast ook nog de nodige beloningkjes voor de opvoeding
Gr. Aniek

- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
sidney bijna 7 jaar oud 20 kg krijgt 450 gram per dag
Milan bijna 3 jaar oud 30 kg krijgt 800 gram per dag.
ze krijgen carnibest aangevuld met barf en af en toe smuldier ed.
Milan bijna 3 jaar oud 30 kg krijgt 800 gram per dag.
ze krijgen carnibest aangevuld met barf en af en toe smuldier ed.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk het dus wel. Hij krijgt al jaren 600 gram kvv. Viel alleen maar af door zijn maagproblemen. Toen kreeg hij daar ( een lage doses) prednoral bij en echt binnen een paar maanden 10 kilo zwaarder terwijl we hem nog maar 400 gram geven. Ik denk dus dat het niets met het voer te maken heeft, maar dat het echt de prednoral is en daar ga ik echt niet mee stoppen op dit moment.marian* schreef:Houdt hij trouwens niet gewoon veel vocht vast door de Prednoral?
Wat zit er trouwens een verschil in wat iedereen geeft, zal uiteraard ook wel met de leeftijden te maken hebben van de honden, maar het viel me gewoon op.
Cujo is 48 kilo en krijgt 600 gram kvv, Lila is 28 kilo en krijgt ook 600 gram (moet aankomen) en Izzy is echt te mager, ze is 16 kilo en krijgt 800 gram kvv, maar komt helemaal niks aan (waarschijnlijk door de leishmania)
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer eigenlijk ook altijd op het oog, maar mijn oog zag ook dat Kenzo steeds dikker en dikker werdBudkes schreef:Ik heb het ook al eens in een ander topic geschreven maar volgens mij hebben die van mij een Lintworm![]()
.
Als ik ze 20 gram per gewenste kilo lichaamsgewicht zou geven dan vielen ze om. Perry krijgt daarnaast ook nog de nodige beloningkjes voor de opvoedingen zijn verschillende trainingen.
Die 20 gram per kilo lichaamsgewicht zou normaal gesproken wel werken voor mijn honden, alleen voor Kenzo nu niet, want dan zou ik hem nog meer moeten voeren. Zijn gewenste gewicht is nl max. 28 kilo
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Benthor is 4 jaar, 32 kilo en krijgt 600 gram smuldier per dag. Over het algemeen weinig tussendoortjes.
Iarik is 3 jaar, 47 kilo en krijgt 900 gram smuldier per dag. Net als Benthor verder weinig tussendoortjes.
Iarik is 3 jaar, 47 kilo en krijgt 900 gram smuldier per dag. Net als Benthor verder weinig tussendoortjes.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Demi schreef:Ik voer eigenlijk ook altijd op het oog, maar mijn oog zag ook dat Kenzo steeds dikker en dikker werdBudkes schreef:Ik heb het ook al eens in een ander topic geschreven maar volgens mij hebben die van mij een Lintworm![]()
.
Als ik ze 20 gram per gewenste kilo lichaamsgewicht zou geven dan vielen ze om. Perry krijgt daarnaast ook nog de nodige beloningkjes voor de opvoedingen zijn verschillende trainingen.
Ik voer altijd op het oog, zo krijgt Cento nu dus eventjes iets minder.Maar ik denk idd dat hij vocht vasthoudt.
Die 20 gram per kilo lichaamsgewicht zou normaal gesproken wel werken voor mijn honden, alleen voor Kenzo nu niet, want dan zou ik hem nog meer moeten voeren. Zijn gewenste gewicht is nl max. 28 kilo
En dat vind ik dan wel weer erg lastig maar ook sneu, want dat hij dikker wordt door de medicijnen houdt natuurlijk niet in dat hij dan geen honger heeft. Sperciebonen dan maar
Sneu hoor.
Tsja en Perry en Mikey zijn denk ik ook wel bovenmatig actief, Mikey is altijd in de weer plus zijn werktraining en Perry beweegt ook wel heel erg veel, elke voetbalwedstrijd en training van zoonslief loopt ie anderhalf a twee uur achter zijn tennisbal aan (4xper week), hij heeft zijn zoekhondentraining en sinds vorige week ook nog behendigheid met Simon. Daar moet wel wat voer in om op gewicht te blijven.
Gr. Aniek

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Hier krijgen ze allebei lotgering.
Jace, 5 jaar, 20 kilo: 400 gram per dag
Meagan, 2 jaar, 15 kilo: 280 gram per dag
Jace, 5 jaar, 20 kilo: 400 gram per dag
Meagan, 2 jaar, 15 kilo: 280 gram per dag
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Wat een verschillen he, het is echt per zoooo hond verschillend!!
Hier 2 ridgebacks,
teefje, 33 kg krijgt 400-500 gram
reutje, 44kg krijgt een kilo per dag
Hier 2 ridgebacks,
teefje, 33 kg krijgt 400-500 gram
reutje, 44kg krijgt een kilo per dag

http://www.Adebowale.nl
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier krijgen ze allebei 600 gram per dag. Smorgens een half pakje en in de avond een heel pakje per hond. Ze wegen allebei 22 kilo volgens mij. Ze zijn wel heel actief. Eva is nu weer vrij mager ineens en Cleo iets te dik. Maar wat ik te dik vind vindt een ander normaal en wat ik mager vind vindt een ander geloof ik uitgemergeld
Als ze iets te dik zijn houd ik dezelfde hoeveelheden aan maar dan voer ik Rodi, daar worden ze snel mager van zonder minder te moeten eten
Als ze iets te dik zijn houd ik dezelfde hoeveelheden aan maar dan voer ik Rodi, daar worden ze snel mager van zonder minder te moeten eten
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds, 5,5 jaar, 33 kg - 500 gram KVV
Fax, 20 maanden, 40 kg - 1500 gram per dag (wel vers)
Fax, 20 maanden, 40 kg - 1500 gram per dag (wel vers)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie (gec. reu, 15 jaar) 22 kilo krijgt 500 gram per dag. En hij is mager.
Pasha (intact teefje, 9 jaar) 16 kilo eet 400 gram per dag. Is goed op gewicht en erg actief.
Ze krijgen als hoofdmoot carnibest en dat aangevuld met barfjes.
Pasha (intact teefje, 9 jaar) 16 kilo eet 400 gram per dag. Is goed op gewicht en erg actief.
Ze krijgen als hoofdmoot carnibest en dat aangevuld met barfjes.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl