Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nationale d'Elevage 2010-beaucerons

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Nationale d'Elevage 2010-beaucerons

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Afgelopen weekend, in de buurt van Marseile vond het jaarlijks grootste beauceronevenement ter wereld plaats. Ik ben geweest maar zonder Huette. Ik vond het te ver rijden en had geen mogelijkheid er een vakantie aan vast te plakken. Ik ben dus, samen met een beauceronvriendin met het vliegtuig gegaan, luxe hoor.
Het was een meer dan geweldig weekend, ik heb genoten! Prachtige en leuke honden, 'slechts' 500 ingeschreven beaucerons dit jaar.
Ook beleefden we een mooi avontuur doordat wij de eer hadden op een prachtige reu te passen. De broer van de uiteindelijke beste reu van dit jaar. De oppasreu Vissouk leeft een sober, eenvoudig bestaan samen met zijn baas. Zij werken samen in de nachtbewaking en aangezien de man in de buurt van de NE woont, heeft de fokker geregeld dat Vissouk, die nooit eerder gekeurd is, aanwezig was. Zijn eigenaar had geen idee dat zijn hond zo ver zou komen bij alle testen en keuringen op zaterdag al en wilde de hond 's middags weer meenemen. Maar ja, Vissouk was al zover gekomen dat de fokker erg graag wilde dat hij bleef voor het 'coup de feu' op zaterdagmiddag en de eindkeuring op zondag. Lang verhaal inkorten, wij kregen Vissouk mee. Dat was geenszins een straf, het was een kanjer van een hond. Bij de eindkeuring, hij stond in openklasse reuen belandde ie bij de laatste 9 van de 104 reuen in zijn klasse. Niet onverdienstelijk voor een sober verzorgde hond die onvoorbereid een hele hoop mee moet maken en doen.

Hier volgen wat foto's van het weekend
Terrein
Afbeelding

Afbeelding

Vissouk
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens zijn karaktertest
Afbeelding

Huette's oma
Afbeelding

en haar vader (dus Huette's overgrootvader)
Afbeelding

Huette's zus (uit het nest van 2006) rechts en een dochter van haar links op de foto
Afbeelding

een halfzusje van Huette (via vader) tijdens het CSAU (een werkaanleg- en karakterproef)
Afbeelding

De beste reu en beste teef
Afbeelding

De beste teef en beste reu, teef werd uiteindelijk de BOB
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Nationale d'Elevage 2010-beaucerons

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toch jammer dat Huette niet mee kon doen! Maar super om mee te maken natuurlijk. Moet erg wennen aan die oren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Toch jammer dat Huette niet mee kon doen!
Heb ook wel gevoelens van spijt moeten wegduwen hoor, het is zo'n groot beauceronfeest, uniek! Maar, volgend jaar doet ze weer mee. Hopelijk nu wat minder zuidelijk.
Zoek stok! schreef: Maar super om mee te maken natuurlijk. Moet erg wennen aan die oren.
Dat snap ik, de Fransen moeten nog steeds vreselijk wennen aan die hangoren en stiekem vinden ze er geen klap aan. Beaucerons, vinden ze, horen met gecoupeerde oren. Het geeft de honden een heel andere uitstraling en de belijning van het hoofd komt mooier uit. Honden van 2003 en eerder zijn dan ook allemaal gecoupeerd.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

De hele Huette-famille verzameld! Leuk overzicht en wat heeft die oude Nouba nog een uitstraling hè?

Ja, erg jammer dat je Huette niet mee hebt kunnen nemen. Ze zit zo schitterend in haar vel dat ze het vast heel goed had gedaan!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! De NE's zijn altijd een heel leuk evenement vind ik.
Jammer dat huette niet mee kon doen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Bas Rouge
Zeer actief

Madelief schreef:De hele Huette-famille verzameld! Leuk overzicht en wat heeft die oude Nouba nog een uitstraling hè?
Geweldig he, dertien jaar is ie nu. En hij is nog altijd schitterend.

Afbeelding
Madelief schreef: Ja, erg jammer dat je Huette niet mee hebt kunnen nemen. Ze zit zo schitterend in haar vel dat ze het vast heel goed had gedaan!
We zullen het nooit te weten komen, maar volgend jaar gaan we kijken hoe ze het doet, in competitie met een hele boel teven in de Openklasse (dit jaar 98 exemplaren).
Bas Rouge
Zeer actief

P!nki schreef:Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! De NE's zijn altijd een heel leuk evenement vind ik.
Ik las net dat jij ook bent geweest en met succes, gefeliciteerd met Lune :ok: , waar zaten jullie?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Een Beauceron paradijsje! Geweldig!
Lijkt me super om mee te maken. Mooi om de familie van Huette te zien.
Mooie foto's, prachtige honden!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een prachtige honden met een geweldige uitstraling.
En nee, ik weet het, het hoort niet, en ik zou het ook noit doen, maar stiekem vind ik die gecoupeerde oren ook mooier. :mep:
Gr. Aniek

Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Bas Rouge schreef:
P!nki schreef:Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! De NE's zijn altijd een heel leuk evenement vind ik.
Ik las net dat jij ook bent geweest en met succes, gefeliciteerd met Lune :ok: , waar zaten jullie?
Wij zaten in saint remy sur durolle. De Auvergne. Mooi gebied ;) Iets minder zuidelijk haha.
1060 km om te rijden. Was te doen in 1 dag ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat gaaf, zoveel beaucerons bij elkaar :ok: Super ook dat het meer dan alleen een uiterlijk keuring is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat zijn het toch mooie honden! :I: Is het daar een populair ras? Er zijn er vast meer dan hier in Nederland in ieder geval :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Show”