Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frontline en tekenband
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Frontline en tekenband
Vorige week heb ik beide honden een pipet Frontline combo op gedaan. Vanwege de dagopvang moet ik ze zo nu en dan tegen vlooien behandelen (ze waren ook aan het krabben). Maar tegen teken helpt het geen klap. Ik had gehoopt dat het teken een aantal weken zou tegenhouden dan wilde ik de tekenband om doen.
Ik kan me voorstellen dat het niet goed is om te kort na Frontline de tekenband om te doen. Maar teken zijn ook niet goed. Kan ik nu toch de Scalibor band omdoen deze week of nog even wachten?
Ik kan me voorstellen dat het niet goed is om te kort na Frontline de tekenband om te doen. Maar teken zijn ook niet goed. Kan ik nu toch de Scalibor band omdoen deze week of nog even wachten?

Linda, Izzie en Bram
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Frontline en tekenband
Als er al een week tussen zit, dan zou ik ze die band gewoon omdoen.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb nu Effipro , bij de DA gehaald. Werkt 4 weken tegen teken en 8 weken tegen vlooien.
Normaal ben ik niet zo vlooierig/tekerig spul frequent gebruiken maar mijn god...ik word helemaal gek van die teken. Bij bosjes haal ik ze er af of ik heb zo'n smerige blauwe druif hier in huis ( of in bed
) kachelen die ik dus gemist had. :M:
Dit spul werkt wel heel goed. Die teken zie ik wel op ze maar ze zitten niet meer vast.
Ik kan ze er zo vanaf jassen en mocht ik er 1 gemist hebben dan hangt dat ding ergens tussen de haren.
Wel werkt het echt maar 4 weken tegen de teken hier , da's effe jammer.
Ik vind een band niet zo fijn wegens het happen van de honden in elkaar .
Normaal ben ik niet zo vlooierig/tekerig spul frequent gebruiken maar mijn god...ik word helemaal gek van die teken. Bij bosjes haal ik ze er af of ik heb zo'n smerige blauwe druif hier in huis ( of in bed
Dit spul werkt wel heel goed. Die teken zie ik wel op ze maar ze zitten niet meer vast.
Ik kan ze er zo vanaf jassen en mocht ik er 1 gemist hebben dan hangt dat ding ergens tussen de haren.
Wel werkt het echt maar 4 weken tegen de teken hier , da's effe jammer.
Ik vind een band niet zo fijn wegens het happen van de honden in elkaar .
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zit even te denken, maar volgens mij grijpen die van mij elkaar niet bij de hals. Maar kan me er wel iets bij voorstellen.MJ schreef:Ik vind een band niet zo fijn wegens het happen van de honden in elkaar .
Ik doe die band dan toch maar om. Allemaal vergif natuurlijk, maar ik pluk elke dag teken van ze af op het moment. Ook op vervelende plekken zoals op de snuit en vlak boven het oog.

Linda, Izzie en Bram
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb er op vakantie de da voor gebeld, zelfde verhaal bij Kelly. Was volgens de assistente geen probleem.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
miss een domme vraag
maar wat is nu precies het voordeel van een band of druppels? volgens mij voorkomt het niet dat de hond teken krijgt, je moet de teken er toch ook zelf afhalen? of zorgt de band er wel voor dat de teken zich niet vastzuigen?
ik ben ook benieuwd of een band of druppels kunnen voorkomen dat de hond besmet raakt met de ziekte van lyme?
ik ben ook benieuwd of een band of druppels kunnen voorkomen dat de hond besmet raakt met de ziekte van lyme?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Met de band om heeft Bram vorig jaar geen teken gehad. Het voorkomt dus idd dat ze zich op de hond hechten.

Linda, Izzie en Bram
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Dit staat op de site van Scalibor
Ze kunnen/zullen zich dus wél vasthechten.Een enkele teek kan wel vasthechten. Deze teek zal echter binnen 48 uur afgedood worden. Echter een teek geeft een eventuele ziekte niet direct door bij aanhechting, maar pas als hij volgezogen is (reflux van maaginhoud).

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Zou hem al omdoen
Hier ook met scalibor band geen enkele teek en Harley zonder zit continu onder.
Hier ook met scalibor band geen enkele teek en Harley zonder zit continu onder.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik denk ook dat je hem wel om kan doen. Ik moet zeggen dat die banden bij mijn honden helemaal in hun vacht verdwijnen dus als ze spelen raken ze hem niet zo snel aan en ik raak het ook niet aan met aaien dus dat valt wel mee.
Odin had gister wel ineens 2 teken
maar ik heb er zelf ook al 2 gehad dus zal het bos wel weer vol zitten zonder band waren het er zeker veel meer geweest
Odin had gister wel ineens 2 teken
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik zou het anders even aan je da vragen of je hem al om mag doen, geen idee eigenlijk. Hier hielp de frontline combo ook niet tegen teken, nu met de scalibor hebben ze ze niet meer.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vraag het donderdag voor de zekerheid wel even aan Leida, daar kom ik heel wat vaker dan bij mijn gewone dierenartssuzan25 schreef:Ik zou het anders even aan je da vragen of je hem al om mag doen, geen idee eigenlijk. Hier hielp de frontline combo ook niet tegen teken, nu met de scalibor hebben ze ze niet meer.

Linda, Izzie en Bram
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
nog een voordeel van de band is dat zie een half jaar werkt, de druppels hooguit een maand.mariaa schreef:miss een domme vraagmaar wat is nu precies het voordeel van een band of druppels? volgens mij voorkomt het niet dat de hond teken krijgt, je moet de teken er toch ook zelf afhalen? of zorgt de band er wel voor dat de teken zich niet vastzuigen?
daarbij is de band dan relatief goedkoop in vergelijking met de druppels, via internet ronde de 14 euro per band en de druppels rond de 20 euro per 3 maanden.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja