Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vanmiddag even met mijn kippenvriendin in de theetuin gezeten, er loopt vanalles aan kippen rond.
Hanen, hennen, glad, kruveer, bruin, wit, noem maar op. Een genot van elke kippenliefhebber!
Hier wat foto's van de schitterende krulveerhanen en nog wat ander gespuis.
Iemand enig idee wat voor rassen er allemaal (gemengd?) inzitten?
Da's ook toevallig, zo'n haan heb ik gisteren op de kibo binnengekregen!
Het is een oudhollandse baardkuifhoen, krulvederig.
Wij hebben er niks aan want wij hebben de ongebaarde kuifhoentjes (ook krulvederig) dus als iemand interesse heeft, kom maar ophalen
son-pei schreef:Da's ook toevallig, zo'n haan heb ik gisteren op de kibo binnengekregen!
Het is een oudhollandse baardkuifhoen, krulvederig.
Wij hebben er niks aan want wij hebben de ongebaarde kuifhoentjes (ook krulvederig) dus als iemand interesse heeft, kom maar ophalen
Wel een kuifhoen? Geweldig, wij vroegen ons al af hoe hij aan zijn gigantische kuif kwam! Prachtbeest!
Nanna schreef:De foto's zijn prachtig, maar ik vind zo'n kip met krullen er wel wanstaltig uitzien :N:
Dat kan ik mij heel goed voorstellen! Ik had ze nooit eerder in het echt gezien en vond ze ook heel lelijk, tot gisteren dus. Het was even wennen maar ik vind hem nu wel lachen!
son-pei schreef:Ja, ik vind ze ook wel leuk. Wij noemen ze altijd Pino-kippen
Dit zijn onze krulveertjes, dus zonder baard:
Die zijn ook enig!!!
Misschien ga ik naast mijn grote liefde de zijdehoenders wel voor een krulveer cochin....ik moet namelijk wel een theemutsmodel met pootbevedering!
Er zijn ook krulvederige zijdehoentjes hoor, dan sla je twee vliegen in één klap
Er bestaan officieel geen krulveer zijdehoenders, het is er ingefokt en nog lang niet mooi. Heb al eens broedeieren van de krulveer zijdehoen gehad, kwamen zijdevederige cochins uit
Ik vind ze ook gaaf! Die krulkuikentjes
Hier ook zijdehoenders, maar de afgelopen tijd zijn er veel gaan hemelen. Heb het idee dat ze toch niet zo sterk zijn als de "gewone" huistuinenkeukenrassen.
Trouwens, nu hier nog al wat kippenliefhebbers in dit topic kijken , wil ik graag nog wat vragen. Mijn opa had vroeger kippen en hij noemde ze Araucana's, maar ze hadden een staart en een kam en zonder de gekke plukjes op hun kop. Ze legden groene eieren en de kippen zelf waren statig en zwart met een prachtige groene glans. Eigenlijk hele normale kippen dus, maar als ik ooit kippen zou willen, dan zou ik eigenlijk die kippen willen... Het lijkt me eigenlijk sterk dat het Araucana's waren, dus heeft iemand enig idee wat voor kippenras het dan wel was? Mijn opa en oma zijn helaas overleden, dus ik kan het niet navragen.
-Gaby- schreef:Trouwens, nu hier nog al wat kippenliefhebbers in dit topic kijken , wil ik graag nog wat vragen. Mijn opa had vroeger kippen en hij noemde ze Araucana's, maar ze hadden een staart en een kam en zonder de gekke plukjes op hun kop. Ze legden groene eieren en de kippen zelf waren statig en zwart met een prachtige groene glans. Eigenlijk hele normale kippen dus, maar als ik ooit kippen zou willen, dan zou ik eigenlijk die kippen willen... Het lijkt me eigenlijk sterk dat het Araucana's waren, dus heeft iemand enig idee wat voor kippenras het dan wel was? Mijn opa en oma zijn helaas overleden, dus ik kan het niet navragen.
-Gaby- schreef:Trouwens, nu hier nog al wat kippenliefhebbers in dit topic kijken , wil ik graag nog wat vragen. Mijn opa had vroeger kippen en hij noemde ze Araucana's, maar ze hadden een staart en een kam en zonder de gekke plukjes op hun kop. Ze legden groene eieren en de kippen zelf waren statig en zwart met een prachtige groene glans. Eigenlijk hele normale kippen dus, maar als ik ooit kippen zou willen, dan zou ik eigenlijk die kippen willen... Het lijkt me eigenlijk sterk dat het Araucana's waren, dus heeft iemand enig idee wat voor kippenras het dan wel was? Mijn opa en oma zijn helaas overleden, dus ik kan het niet navragen.
Dankjewel! Ik zag dat met staart een niet erkende variëteit is en die wit-zwart columbia haan die er staat lijkt er qua bouw erg op inderdaad! Alleen ik kan ze niet vinden zonder de plukjes...
Rinne Roos schreef:Ik vind ze ook gaaf! Die krulkuikentjes
Hier ook zijdehoenders, maar de afgelopen tijd zijn er veel gaan hemelen. Heb het idee dat ze toch niet zo sterk zijn als de "gewone" huistuinenkeukenrassen.
Een zijdehoen zou gemiddeld zo'n 12 jaar moeten worden, behoorlijk oud voor een kip.