Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een beauceron kopen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

een beauceron kopen?

Ongelezen bericht door Annette1986 »

hoi,

We denken eruit te zijn, na een hoop gezoek zijn mijn vriend en ik eruit, we willen een Beauceron.
Een hoop gelezen op forums en websites over deze honden en het spreekt ons erg aan.

tot we gister een man tegen kwamen die zei dat ie een beauceron heeft en dat als we er een willen kopen we er wel rekening mee moeten houden dat we dan een hond kopen die de eerste 4 jaar van zijn leven volop aan het puberen is en dat het een hond is die je altijd zal willen proberen de baas te blijven/te domineren.
Verder hebben we niet veel met de beste man gesproken, want we kennen hem verder ook niet. Maar dit deed mij wel een beetje schrikken.

Kijk dat je werk aan een hond hebt vind ik prima, dat ze een beetje dominant kunnen zijn is ook geen probleem. Maar ik heb er geen zin in om elke week met de hond te moeten vechten om te laten merken dat ik toch echt wel de baas ben :(

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit ras en mij kunnen vertellen of dit allemaal waar is?
Want is het dan nog wel zo'n goed idee om voor dit ras te gaan? :denken:

ik hoor graag jullie mening!

Annette
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Re: een beauceron kopen?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Dat is toch iets wat (uitgebreid) beschreven wordt in de rasomschrijving? Heb je die gelezen?
Afbeelding
Annette1986
Actief

ik heb op verschillende sites rasomschrijvingen gelezen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens ben tegengekomen dat dit het geval is. Er staat over het algemeen dat het een hond is die graag werkt, die je bezig moet houden en dat het verstandig is ermee op cursus te gaan omdat ze niet allemaal even makkelijk zijn. En dat het een hond is die een concequente opvoeding nodig heeft.
Nu is dat allemaal iets wat we zowiezo willen voor een hond en we zochten juist een hond om cursussen en trainingen mee te doen omdat wij dat ook erg leuk vinden. Dus dat is voor ons het probleem niet.

Maar als er staat dat een hond een concequente opvoeding nodig heeft, daar haal ik niet uit dat ze mega dominant zijn en dat je er tegen moet blijven vechten zeg maar.
Ik snap best dat honden, zeker reuen, op een bepaalde leeftijd zullen komen dat ze willen kijken of ze niet de baas kunnen worden. Maar normaal gesproken druk je dat de kop in en zullen ze het over het algemeen niet meer, of iig niet regelmatig proberen.
Of zie ik dat nou verkeerd?
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoeveel Beaucerons heb je in het echt gezien? Ik zou voordat je tot aanschaf overgaat goed kennismaken met het ras omdat je ze nou eenmaal niet veel tegen komt. Zelf vind ik het bepaald geen makkelijke honden, het zou niet bij mij passen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik vind het ook geen makkelijk ras ;-) en teven zijn daarin niet veel makkelijker dan reuen. Mag ik vragen waarom de keus op de beauceron gevallen is? Als ik weet wat je zo aantrekt in het ras kan ik beter je vragen proberen te beantwoorden.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Annette1986
Actief

hoi!

wat ons aantrekt in de beauceron is dat het een hond is met een eigen karakter, dat ze zelf nadenken en niet 'slaafs' zijn maar toch ook niet wegloperig zijn.
Dat een hond niet de makkelijkste is dat is nog niet een probleem, ik wil er graag mee en voor werken. Maar er is voor mij wel een verschil tussen niet makkelijk en echt moeilijk.

We zijn op de Beauceron gekomen omdat we op zoek zijn naar een middel tot groot formaat hond. Waar we leuk mee naar cursus kunnen en waarmee je lekker het bos in kan en (mits hij volgroeid is natuurlijk) lekker een eind kan gaan fietsen.
Daarbij wilden we wel een hond die gehoorzaam is en niet wegloopt. En (zeker) voor de gehoorzaamheid willen we ook graag op cursus met een hond.

Maar we willen dus wel een hond om plezier aan te hebben en ik heb helmaal geen moeite met een wat moeilijkere hond, daarom willen we juist op cursus. Ik heb er alleen geen zin in om steeds weer strijd te moeten leveren. En als de kans groot is dat dat met een Beauceron wel nodig is, ben ik bang dat we moeten aan kijken naar een andere hond.

Ik vind het alleen wel heel prettig dat ze nog niet zo bekend zijn in nl en dus ook niet zo doorgefokt als een duister vaak is.
Ik ben met die grote honden gewoon zo bang voor klachten als HD en dergelijke.
Daarnaast is mijn vriend niet gek op jachthonden (retrievers, tollers of staanders) en ik niet op duitse en belgische herders. Na een behoorlijk gezoek zijn we toen op de Beauceron uitgekomen. Maar ik heb graag jullie eerlijke mening als jullie denken dat we beter voor een andere hond kunnen gaan zoeken.

Want als ik een hond koop wil ik wel dat die het naar zijn zin heeft bij me en dat ie krijgt wat hij nodig heeft.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Vanuit je eerste bericht dacht ik even....misschien beter van niet, maar dit zo lezende denk ik dat je wel zou zou kunnen vinden in de beauceron wat je zoekt. Ze zijn beslist niet makkelijk te noemen, maar dat is wellicht meer een "way of life" dan een feit. Met een flinke dosis humor, veel geduld en respect kom je veel verder dan met verwachten (en vooral het hardhandig áfdwingen) van slaafsheid. Ze sluiten zich dan voor je af. Als je eenmaal inzicht hebt in hoe ze het beste te bereiken zijn en leren is het natuurlijk niet meer moeilijk ;-). Wie vergelijkt met een duitser qua karakter komt steevast bedrogen uit.

Er zijn wel beaucerons die hun hele leven proberen wie de baas is, maar dat is toch beslist niet de gemene deler. Een beauceron hoort braaf en gehoorzaam te zijn, en de vraag is waarom zo'n hond het zo lang volhoudt.
Mijn Yanthe is niet dominant, alhoewel onderdanig ook niet echt een etiket is dat goed past. Ze bouwen een band met je op op basis van respect en vertrouwen. Wel is de opvoeding echt een hele intensieve tijd, uiteraard een beetje afhankelijk van welke pup je treft. Yanthe was als pup echt niet niet niet makkelijk, wel heel heel leuk :mrgreen:. Snap je? Nee, haha.

De opvoeding duurt inderdaad lang, en ze zijn laat af. Maar je hebt er al wel veel eerder een hele fijne hond aan dan dat ze "af" zijn hoor. Ik vind ze het mooist als je ze ruimte geeft om dat eigen karakter ook te laten zien. Ze hebben veel lol in het leven en genieten des te meer als je meegeniet en lacht om hun streken zonder daarin in aan leiderschap te verliezen. Dat kan dan bijvoorbeeld gaan om iets dat niet mag. Meelachen met de streken van je hond en vervolgens zeggen...ja, haha, maar we gaan nu tóch even daarmee stoppen dame !! (heer). Dan krijg je als beloning zo'n zelfbewuste schavuitige blik, van ja, haha, ik wist dat eigenlijk wel, maar het was wel echt grappig he baas??!! . Geen straf nodig geweest. En toch verlies je zo geen respect, maar groeit het dan juist.

Toch is het het eerste jaar soms wel echt een "strijd". Cursus is nuttig, en zoek dan een school die positief traint. Ze zijn loeisterk en LOMP. Ik vroeg me op een gegeven moment af hoe anderen hun beauceron veilig groot kregen :roll: . Zonder te kijken van muren storten, in water springen, in volle vaart op een bankje knallen...Heerlijk, die onbezorgdheid, maar ook een tikkeltje verontrustend soms ;-)

Weglopers zijn het niet. Absoluut niet. In Frankrijk noemt me ze vaak liefkozend: "pot de colle" (potje lijm).
Wandelen, zwemmen, rennen, vliegen, langs de fiets, alle actie kunnen ze als de beste. Ze luisteren heel gemakkelijk buiten, want horen bij jou. Ze hechten heel sterk aan je.
Met andere honden zijn ze vaak heel leuk, ook vaak ongeinteresseerd, Ze beginnen niet snel een gevecht, maar durven een uitdaging wel aan te pakken. Er zijn ook linkerds tussen, die wel zelf uitvallen en aanvallen en die wil je niet treffen, al ben je er voor een groot deel zelf bij hoe de hond zich ontwikkelt.

Het is een ras waarbij je goed moet zoeken naar een stabiele oudercombinatie. En ik zou beginnen met eerst veel beauceronmensen spreken en wat honden ontmoeten. Ik zou zeggen, meld je aan op ons forum en stel daar nog wat vragen. Ik denk dat men je graag helpt om de juiste keuze te maken.

In dit topic heb ik ook al wat vertelt over het karakter van de beauceron. link
Met de zoekfunctie moet je hier ook meer kunnen vinden en let dan vooral op bijdragen van de andere beauceron-eigenaren hier: Sieneke en chaos.

Het zijn heerlijke honden voor wie weet waar ze aan beginnen, maar makkelijk...nee
Ik ben verkocht aan ze :I:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie net in de link die erbij zette dat ik daar het beauceronboek noem. Geen overbodige luxe dat boek aan te schaffen, echt een must voor de beginnende (maar ook ervaren) beauceroneigenaar. Heel volledig en gaat ook uitgebreid op het karakter in. Ik heb ervan gesmuld en het van kaft tot kaft gelezen. En terug :F:
Afbeelding
Annette1986
Actief

wat jij me verteld over ze, klinkt precies de hond die ik zoek eigenlijk.
Ze hoeven niet maik ben per slot van rekening ook veel terriers gewent, en die zijn (dan wel op een andere mannier) ook niet makkelijk en daar kom je ook verder mee met een flinke doses humor.

Ik vind het echt niet erg om een uitdaging in een hond te hebben, en mijn vriend ook niet. Maar ik wil gewoon echt geen hond die ik niet los durf te laten omdat hij te dominant is of omdat ik bang ben dat ie een andere hond grijpt of wat dan ook. En wat ik van jou begrijp is dat ook niet het geval.
Tuurlijk moet je het treffen in een pup, maar aan een juiste opvoeding heb je meer dan aan de geaardheid. Zoveel weet ik wel.

Ik ben absoluut voor de positieve mannier van opvoeden, en daar hoort ook die humor bij. Slaan en schreeuwen is (vaak) onmacht, en ik wil ook niet dat het nodig is. En als je hond zoals ik denk dat een beauceron is, je echt zo gaat hechten aan je, dan is een teleurstelling vaak een betere straf dan een tik op de neus oid.

Ik zal me zo ook zeker aan gaan melden op je forum, maar naar jou verhaal denk ik dat we dan toch de juiste keus aan het maken zijn.
dank je wel!!! :ok:
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik kan even in het topic niet terugvinden of TS al een fokker heeft bezocht of een houder van dit ras. Volgens mij is dat een goed doorslaggevend middel, eens een middag doorbrengen met een aantal van deze honden.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Annette1986 schreef:wat jij me verteld over ze, klinkt precies de hond die ik zoek eigenlijk.
Ze hoeven niet maik ben per slot van rekening ook veel terriers gewent, en die zijn (dan wel op een andere mannier) ook niet makkelijk en daar kom je ook verder mee met een flinke doses humor.

Ik vind het echt niet erg om een uitdaging in een hond te hebben, en mijn vriend ook niet. Maar ik wil gewoon echt geen hond die ik niet los durf te laten omdat hij te dominant is of omdat ik bang ben dat ie een andere hond grijpt of wat dan ook. En wat ik van jou begrijp is dat ook niet het geval.
Tuurlijk moet je het treffen in een pup, maar aan een juiste opvoeding heb je meer dan aan de geaardheid. Zoveel weet ik wel.
Pas hier mee op in de beauceron. Karakter is voor een groot deel erfelijk. Het beauceronkarakter is moeilijk, maar helemaal zo als het hoort. Angst is ook bewezen erfelijk. Er zit angst in het ras (wat natuurlijk níet hoort) en daarbij ook angstbijten. Dat is het soort geaardheid waar je maar heel weinig tegenop kunt opvoeden. Zeker als dat smanegaat met een paar moeilijke beaucerontrekjes.
De moeilijke pup (als in raseigenwijs moeilijk) is vaak juist later een hele fijne hond! De moeilijkheid zit hem in de natuurlijke aanleg, dat ze eigenzinnig zijn en het "allemaal zelf wel kunnen", ze verzinnen oplossingen waar je bijstaat en zijn erg nieuwsgierig. Het is een soort berghondachtige zelfstandigheid en als je een pup treft die ook nog eens niet erg onder de indruk is van schreeuwen, boze stem, etc etc....dan heb je een moeilijke pup die misschien toch wel een topkarakter heeft. Maar er zijn ook pups die wel reageren op Eheh :neenee: , haha.
Een ángstige pup reageert waarschijnlijk heel snel op eheh :neenee: (en slaat volkomen dicht bij erger), maar is minder onbevangen en onbesuisd. Makkelijker, maar of dat nu is wat je zoekt.... al was het maar (juist!) omdat het niet prettig is voor de hond om bang te zijn.
Ik ben absoluut voor de positieve mannier van opvoeden, en daar hoort ook die humor bij. Slaan en schreeuwen is (vaak) onmacht, en ik wil ook niet dat het nodig is. En als je hond zoals ik denk dat een beauceron is, je echt zo gaat hechten aan je, dan is een teleurstelling vaak een betere straf dan een tik op de neus oid.

Ik zal me zo ook zeker aan gaan melden op je forum, maar naar jou verhaal denk ik dat we dan toch de juiste keus aan het maken zijn.
dank je wel!!! :ok:
Minstens net zo'n goede reden om je aan te melden toch?? :mann: :F:
Afbeelding
Annette1986
Actief

ok, we moeten dus ook zeker kijken naar karaktereigenschappen in de bloedlijnen van een pup. Dat is natuurlijk altijd wel belangrijk, maar we moeten dus oppassen voor een angstige pup.
En idd het is voor jou misschien makkelijker, maar echt niet prettig voor je hond als die angstig is, het belemmerd ook zoveel vrijheid van de hond, dat wil ik echt zien te voorkomen.

Ik heb net het boekje waarover je vertelde al besteld :lol1: en zal me zo gaan aanmelden op het forum.

Zoals ik eerder al zei is dat ik zeker geen slaafse hond wil en daarom vind ik het juist super als een hond nieuwsgierig is en een zekere mate van zelfstandigheid toont. Absoluut geen probleem, juist leuk eigenlijk.
DebbieZ schreef:Ik kan even in het topic niet terugvinden of TS al een fokker heeft bezocht of een houder van dit ras. Volgens mij is dat een goed doorslaggevend middel, eens een middag doorbrengen met een aantal van deze honden.
ik heb nog geen meetings of fokkers bezocht, maar dat zullen we zeker een keer doen voor we tot aanschaf overgaan! Je kan er idd over praten tot je een ons weegt, maar in real life maak je een hond toch het beste mee!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Annette1986 schreef:ok, we moeten dus ook zeker kijken naar karaktereigenschappen in de bloedlijnen van een pup. Dat is natuurlijk altijd wel belangrijk, maar we moeten dus oppassen voor een angstige pup.
En idd het is voor jou misschien makkelijker, maar echt niet prettig voor je hond als die angstig is, het belemmerd ook zoveel vrijheid van de hond, dat wil ik echt zien te voorkomen.

Ik heb net het boekje waarover je vertelde al besteld :lol1: en zal me zo gaan aanmelden op het forum.

Zoals ik eerder al zei is dat ik zeker geen slaafse hond wil en daarom vind ik het juist super als een hond nieuwsgierig is en een zekere mate van zelfstandigheid toont. Absoluut geen probleem, juist leuk eigenlijk.
DebbieZ schreef:Ik kan even in het topic niet terugvinden of TS al een fokker heeft bezocht of een houder van dit ras. Volgens mij is dat een goed doorslaggevend middel, eens een middag doorbrengen met een aantal van deze honden.
ik heb nog geen meetings of fokkers bezocht, maar dat zullen we zeker een keer doen voor we tot aanschaf overgaan! Je kan er idd over praten tot je een ons weegt, maar in real life maak je een hond toch het beste mee!
Als ik het zo hoor gaan jullie fijne bazen zijn voor een beauceron :ok:
Afbeelding
Annette1986
Actief

Nanna schreef: Je kunt op 5 juni in Hulten terecht (openluchtshow)
Da's een show van de KC de Baronie.
helaas ga ik de 5e zeevissen en zit ik op een boot in de waddenzee, maar we gaan zeker een keer een dergelijke dag bezoeken, lijkt me superleuk!! :lol1:
Madelief schreef:
Als ik het zo hoor gaan jullie fijne bazen zijn voor een beauceron :ok:
ik hoop het echt!!!! maar dank je wel!!! :E:
we hebben heel veel aan je informatie en tips
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Hé wat leuk :mrgreen:

Ik bedacht me laatst dat ik maar eens wat verder moest zoeken over het karakter van een beaucheron, omdat het me echt leuke honden lijken. En door dit topic te lezen, wordt het alleen maar interessanter en leuker. :mrgreen:

Een hond met humor...daar kies ik nou graag voor. Een hond het liefst wel uit rasgroep 1, maar minder baasgericht als dat een Border Collie is. Een hond waarbij wederzijds respect en veel lol de uitgangspunten zijn van een goede relatie/vertrouwensband. Een hond die alles wat ie doet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vindt. Een hond die zelf initatief durft te nemen.

Hmm misschien moeti k me ook maar eens aamelden op het beaucheron forum :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:Hé wat leuk :mrgreen:

Ik bedacht me laatst dat ik maar eens wat verder moest zoeken over het karakter van een beaucheron, omdat het me echt leuke honden lijken. En door dit topic te lezen, wordt het alleen maar interessanter en leuker. :mrgreen:

Een hond met humor...daar kies ik nou graag voor. Een hond het liefst wel uit rasgroep 1, maar minder baasgericht als dat een Border Collie is. Een hond waarbij wederzijds respect en veel lol de uitgangspunten zijn van een goede relatie/vertrouwensband. Een hond die alles wat ie doet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vindt. Een hond die zelf initatief durft te nemen.

Hmm misschien moeti k me ook maar eens aamelden op het beaucheron forum :mrgreen:
Dan moet je wél eerst even je spelling aanpassen :pffff: :pffff: , :mrgreen:
Beauceron dus :ok: en niet beaucheron.

Ja, echt humor, without a doubt. Heerlijk! Verder vooral minder eye dan een border collie, en daardoor beter zelf vermaken. Totaal andere soort binding denk ik. De verschillen zie je ook goed bij de schapen. Een border wil (heb ik me uit laten leggen) dat ze in godsnaam maar stil blijven staan en drijft op commando. Daarom raken ze soms vast gelockt. Omdat ze onzeker zijn of ze de schapen aan kunnen en nu blij zijn dat ze stil staan.
De beauceron maakt contact met de schapen en werkt op basis van overwicht/respect. Gaat ook gewoon zelf wat doen. Yanthe twijfelt helemaal niet of ze de schapen wel aankan. Toen ze 8 maand was al niet.
Je zegt het wel leuk: Een hond die alles wat ie doet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vindt Zo kun je het echt wel zien (ook dan weer, dan moet je dus voorál geen angsthaas treffen natuurlijk, want ik besef steeds meer hoe ik het getroffen heb met mijn Yanthe (en Sieneke met Huette)...

Maar ook minder baasgericht dan een duitser of mechelaar. En daarbij dan wel die hele sterke band met de baas...haha, lekker paradoxaal. Yanthe vindt trouwens een beauceron heel leuk voor Shibby :mann: :mann: . Maar ze zegt wel, dat hij moet beseffen dat een beauceron STOKKEN ook leuk vindt :F:
Laatst gewijzigd door Madelief op 27 mei 2010 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Madelief schreef:
Shibby schreef:Hé wat leuk :mrgreen:

Dan moet je wél eerste even je spelling aanpassen :pffff: :pffff: , :mrgreen:
Ohhh wat slecht, die fout maak ik nooit meer. :oeps: :mrgreen:
Ja, echt humor, without a doubt. Heerlijk! Verder vooral minder eye dan een border collie, en daardoor beter zelf vermaken.
Oh heerlijk die humor, ik zie dat bij Shib en bij sommige andere honden, heb daar echt een zwak voor. :mrgreen:
Dat zelf vermaken is ook wel wat ik bij een volgende hond sterker aanwezig wil hebben dan zoals Shib dat nu heeft.
Totaal andere soort binding denk ik. De verschillen zie je ook goed bij de schapen. Een border wil (heb ik me uit laten leggen) dat ze in godsnaam maar stil blijven staan en drijft op commando. Daarom raken ze soms vast gelockt. Omdat ze onzeker zijn of ze de schapen aan kunnen en nu blij zijn dat ze stil staan.
De beauceron maakt contact met de schapen en werkt op basis van overwicht/respect. Gaat ook gewoon zelf wat doen. Yanthe twijfelt helemaal niet of ze de schapen wel aankan. Toen ze 8 maand was al niet.
Nee precies, gewoon doen en niet nadenken. Yanthe snapt dat soort dingen tenminste. :pffff:

Je zegt het wel leuk: Een hond die alles wat ie doet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vindt Zo kun je het echt wel zien (ook dan weer, dan moet je dus voorál geen angsthaas treffen natuurlijk, want ik besef steeds meer hoe ik het getroffen heb met mijn Yanthe (en Sieneke met Huette)...
Jaap heeft Shibby zo ooit weten te omschrijven en dat is ook echt precies Shibby en dat is ook echt iets waar ik voor val. :mrgreen:
Maar ook minder baasgericht dan een duitser of mechelaar. En daarbij dan wel die hele sterke band met de baas...haha, lekker paradoxaal. Yanthe vindt trouwens een beauceron heel leuk voor Shibby :mann: :mann: . Maar ze zegt wel, dat hij moet beseffen dat een beauceron STOKKEN ook leuk vindt :F:
Shib is bereid om stokken te delen, zeker als het een lekker teefje is :mann:, maar hij wil niet zo'n irritante truttebol die koste wat kost alles wat van hem is af moet pakken. :boos:

Heb me net ook aangemeld op het Beauceron forum :ok:
En wellicht, als Shibjes rustperiode is afgelopen(nog een week of 4), dat het een idee is om eens te kijken wat hij van de beauceron vindt. :mrgreen:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
Madelief schreef:
Dan moet je wél eerste even je spelling aanpassen :pffff: :pffff: , :mrgreen:
Ohhh wat slecht, die fout maak ik nooit meer. :oeps: :mrgreen:
Ja, echt humor, without a doubt. Heerlijk! Verder vooral minder eye dan een border collie, en daardoor beter zelf vermaken.
Oh heerlijk die humor, ik zie dat bij Shib en bij sommige andere honden, heb daar echt een zwak voor. :mrgreen:
Dat zelf vermaken is ook wel wat ik bij een volgende hond sterker aanwezig wil hebben dan zoals Shib dat nu heeft.
Totaal andere soort binding denk ik. De verschillen zie je ook goed bij de schapen. Een border wil (heb ik me uit laten leggen) dat ze in godsnaam maar stil blijven staan en drijft op commando. Daarom raken ze soms vast gelockt. Omdat ze onzeker zijn of ze de schapen aan kunnen en nu blij zijn dat ze stil staan.
Nee precies, gewoon doen en niet nadenken. Yanthe snapt dat soort dingen tenminste. :pffff:

Jaap heeft Shibby zo ooit weten te omschrijven en dat is ook echt precies Shibby en dat is ook echt iets waar ik voor val. :mrgreen:

Shib is bereid om stokken te delen, zeker als het een lekker teefje is :mann:, maar hij wil niet zo'n irritante truttebol die koste wat kost alles wat van hem is af moet pakken. :boos:

Heb me net ook aangemeld op het Beauceron forum :ok:
En wellicht, als Shibjes rustperiode is afgelopen(nog een week of 4), dat het een idee is om eens te kijken wat hij van de beauceron vindt. :mrgreen:
Het is je vergeven :cheer:
Ik vond Shib altijd al leuk, maar hij klinkt ook echt heerlijk zo! Ik heb alleen even gemist waarom hij moet rusten??
Wij zijn altijd in voor een wandeling!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Echt, die boosjes hebben gewoon véél van wetters :8):

Maar dat wist je al, Madelief, en het is volslagen off topic.
Het viel me alleen even op in je beschrijving :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat grappig Madelief, het lijkt net of je Rhodin beschrijft. Maar dan zonder de lompheid. :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Mocht je echt op zoek willen gaan naar een beauceron, raad ik je echt aan verschillende fokkers te bezoeken, de diversiteit onder het ras is groot wat betreft fysieke verschijning, werklust en het karakter...dat valt me telkens weer op als ik er meerdere bij elkaar zie.
Ik ben sinds een anderhalf jaar de huisgenoot van een beauceron dame en ik kan niet anders zeggen dan dat het een geweldig leuk ras is, eigenzinnig maar erg aanhankelijk, sterk, stoer, waanzinnig sportief, waaks maar als je het goed is, is het ook goed. Zoekt geen ruzie maar laat zich beslist de kaas niet van het brood eten..ik heb haar meerdere keren de strijd zien aangaan met 1 van mijn andere honden en dan gaat ze er ook vol in...er gaat dan echt een knop om.
Ze zijn inderdaad laat af en dat moet je je denk ik wel realiseren. Lomp is nog een milde omschrijving, ze stampen als een olifant over alles en iedereen heen, niet met opzet maar het gebeurd wel. Als ze me wil laten weten dat ze gek op me is dan gebeurd dat met heel haar hebben en houden...en dat is nogal wat.
Ze wil uitdaging, er echt bij horen ( ze zit wel eens in de kennel maar echt leuk vind ze dat niet, met je neus er bovenop staan bij alles wat de baas of zijn gezin doet is het betere werk)

Wat me verder aan mijn beauceron opvalt is dat je er geen sloot fatsoenlijk mee voorbij kunt komen, zwemmen, poedelen, als een waanzinnige door het water racen dat is pas leuk...
Die van mij heeft meer jachtpassie dan ik in het ras had gezocht, dus daar zijn we mee bezig :F:
Ze zien totaal geen gevaar, ze storten zich overal vanaf en in, misschien zal dat nog beter gaan worden.
Werken met de baas is leuk...maar als ze er zat van zijn, zijn ze er zat van...het lijken belastbare honden maar een boos woord van de baas raakt ze tot het diepst van hun ziel...je kan dan bijna wel stoppen met trainen voor dat moment. Daar waar mijn duitse herder er nog even een tandje bijzette als hij merkte dat ik wat boos werd, kan ik dat van een beauceron niet verwachten, ze kan daar niet mee omgaan en sluit zich dan verder af.

Maar ik ben over het algemeen erg blij dat ik voor de beauceron gegaan ben, geen dag is hetzelfde :lol:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Hoi Annette,

Als je echt geschrokken bent van die 3 tot 4 jaar puberen en handhaven, een middelgroot ras zoekt, geen zin in hebt om steeds weer strijd te moeten leveren etc. vraag ik me toch wel af of een beauci jullie gelukkig zal maken. Het is echt niet zo dat die strijd een hondenleven duurt, het hoeft ook geen drie jaar te duren, mits je het goed aanpakt, maar een jaar lang is ook best lang en ik ken maar weinig hondenscholen die je daar in een cursus mee kunnen helpen, het zal dus ook in jullie moeten zitten ;). Zelf vind ik het overigens geweldige honden, maar het zijn geen beginners honden en met een cursus ben je zeker niet klaar. Met een beetje pech krijg je er een met werklust en jachtpassie en dan heb je je handen er meer dan vol aan, samen met je hond fietsen is dan niet voldoende zegmaar. Het is echt niet zo dat het merendeel van de beauci's problemen opleveren of dat hebben, maar de kans is er en kan beter niet worden onderschat, ook heel belangrijk bij de fokkerkeuze, want er zijn ook fokkers die zich juist richten op de werkkwaliteiten. En een hond die graag werkt zul je ook moeten laten werken, want anders gaan ze net als andere werkrassen zelf werkjes verzinnen (en dat valt niet de kop in te drukken, zeker niet als ze eenmaal iets verzonnen hebben) en daar wordt je met zo'n grote sterke zelfstandige hond niet vrolijk van... En als ik eerlijk ben vind ik over werken met je hond niks in jullie wensen terug.
Persoonlijk vind ik ze overigens baasgerichter dan de mechelaar of de duitser, maar wellicht dat dat te maken heeft met de honden waar ik zelf ervaring mee heb, ze zijn iig niet zo vergevingsgezind als de duitse en mechelse variantjes.
Succes met overwegen en als jullie er voor gaan, het zijn werkelijk prachthonden, dan wens ik jullie er veel plezier van!

Groetje Bennie.
Shibby
Zeer actief

Madelief schreef:Het is je vergeven :cheer:
Ik vond Shib altijd al leuk, maar hij klinkt ook echt heerlijk zo! Ik heb alleen even gemist waarom hij moet rusten??
Wij zijn altijd in voor een wandeling!
Shib is wat dat betreft ook echt een heerlijk mormel :I:
Veel mensen denken ook nog steeds dat hij hooguit 2 jaar is, geeft leuke reacties als ik dan met een grote lach zeg dat hij 6,5 is. :mrgreen:

Hij loopt al een tijdje moeilijk te doen met zijn achterpoten, af en toe krampen en trekken als hij opstaat. Ik heb foto's van al het mogelijke laten maken en daar is niks op te vinden, ook geen artrose of wat dan ook. Ik probeer hem nu 6 weken rustig te houden, of in ieder geval in die zin dat hij niet als een idioot achter speeltjes (frisbees, stokken, piepjes wat dan ook) aan rent en springt. Shib denkt niet, Shib doet en als dat betekent dat je 3 meter de lucht in moet springen, dan moet dat ook volgens Shib. :roll:

En die wandeling gaat er zeker komen dan over een aantal weken! :D
Afbeelding
Annette1986
Actief

@bennie

Ik snap heel goed dat je met een grote hond met flink energie moet werken, en dat hij de beweging en uitdaging die hij nodig heeft ook moet krijgen. Dat willen we ook, we willen lekker lopen, fietsen, spelen, ravotten met de hond en daarnaast nog cursussen gaan volgen (eerst puppy maar als de hond ouder is ook behendigheid, agility, gehoorzaamheid en dat soort cursussen) dus ik ben niet zo bang dat hij beweging of aandacht te kort gaat komen.

Verder hebben anderen me ook al verteld dat ze idd wat langer puberen dan andere rassen en dat het kan verschillen kwa hond hoe lang dat is. Maar het soort strijd waar ik bang voor was stukke minder snel aanwezig is wanner je de hond gewoon concequent maar eerlijk opvoed.
Hier ben ik ondertussen al een stuk minder bang voor door alle positieve verhalen die ik heb gehoord.

Ik ga verder ook bij fokkers niet op zoek naar een op werken gefokte hond, maar mocht ik er een krijgen, dan ga ik er zeker mee aan het werk.
Dat risico loop je nu eenmaal als je een (wat voor dan ook)herder aanschaft.

We gaan zeker op bezoek bij verschilende fokkers voor we een pup aanschaffen, maar we zijn er al 99% zeker van dat het een Beauce wordt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”