Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duits kampioen

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Duits kampioen

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Wie kan me uitleggen hoe dat zit? Je hebt 5 punten nodig voor VDH-Duits kampioen maar je kunt ook clubkampioen worden en hoe werkt dat dan? En een 1U in je klasse levert je een VDH-punt op, toch? En als je je klasse wint op de Europasiegershow, tellen die dan dubbel of tellen alleen de CAC's dubbel. Kortom, als er iemand is die het weet.... ik zou het graag weten.

En wat een gedoe was het in Dortmund afgelopen zaterdag, met het toekennen van de CAC's en de keuring van de jeugdklas in een andere ring tegelijkertijd met de keuring van de OK reuen en OK teven, waardoor mensen met meerdere inschrijvingen gewoon in de problemen raakten. Niets geen Deutsche Grundlichkeit, had daar meer van verwacht.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Duits kampioen

Ongelezen bericht door jores »

Om VDH kampioen te worden heb je 5 VDH punten nodig, Drie van de 5 punten moeten behaald zijn op een nationale of internationale show. Het VDH punt wat je op de europasieger of bundessieger behaalt telt inderdaad dubbel

Tussen het eerste en laatste punt moet 1 jaar en 1 dag tussen zitten. Je mag maar 1 reserve punt omruilen naar een hele als de 1U al VDH kampioen is.

Om club kampioen te worden heb je 4 club CAC's nodig, maakt niet uit op welke show behaald. Ook hier geld 1 jaar en 1 dag tussen eerste en laatste en je mag maar 1 reserve omzetten in een hele.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Bas Rouge
Zeer actief

jores schreef:
Om VDH kampioen te worden heb je 5 VDH punten nodig, Drie van de 5 punten moeten behaald zijn op een nationale of internationale show.
Je kunt dus ook VDH punten krijgen op niet nationale of internationele shows, wat zijn dat dan voor shows?
jores schreef: Het VDH punt wat je op de europasieger of bundessieger behaalt telt inderdaad dubbel
Da's fijn, dan heeft Huette haar eerste 2 VDH punten binnen, want geplaatst met 1U in Tussenklasse.
jores schreef: Om club kampioen te worden heb je 4 club CAC's nodig, maakt niet uit op welke show behaald. Ook hier geld 1 jaar en 1 dag tussen eerste en laatste en je mag maar 1 reserve omzetten in een hele.
Maar wat zijn dat dan, clubshows? Clubmatches van de rasvereniging?
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Club CAC's krijg je op nationale en internationale shows (als je hondje meeloopt tegen degene uit de andere klassen met 1U VDH CAC) en andere shows zijn de SRA's Spezial Rasse Ausstellung, wij hebben regelmatig zulke shows, daar zijn bij ons dan alleen spanielen aanwezig.

Je moet eens kijken op de site van de rasvereniging van jouw ras. Daar staat aangegeven wanneer en waar zo'n SRA is.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

club CAC's worden enkel aan de beste teef en reu gegeven mits de show mede georganiseerd wordt door de rasvereniging ( in geval van alle rassen show zoals dortmund ) of alleen door de rsavereniging.
de exacte regels zijn per RV verschillend, zo dingen honden uit de kampioensklasse bij de basenji klub wel mee voor het CAC en bij de windhondenclub niet ;)
voor de jeugdklasses zijn er de jeugd klub CAC's , je kan dus ook jeugdklubkampioen worden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Geen idee eigenlijk. Mij werd verteld dat Nilo's Reserve CAC als een heel CAC geld omdat het op de Europasieger is behaald en dus dubbel telt. Maar in ieder geval gefeliciteerd :mrgreen:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

De hele uitleg hoe je VDH-kampioen wordt staat in de catalogus die je in Dortmund hebt gekregen en op de site van de VDH:
http://www.vdh.de/en/ausstellungen/tite ... mungen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De titel clubkampioen verschilt per rasvereniging; wij kunnen bijv. wel in iedere klasse een club-CAC krijgen; mits de show is aangewezen als Sonderschau.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

under the red sky schreef:
De titel clubkampioen verschilt per rasvereniging; wij kunnen bijv. wel in iedere klasse een club-CAC krijgen; mits de show is aangewezen als Sonderschau.
bij de basenjiklub geldt dat ook, bij de windhondenklub niet dan is het klub CAC voor beste reu en teef en dus niet uit de kampioensklasse.
fijn al die verschillende regeltjes he? :ugh: :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Bas Rouge
Zeer actief

under the red sky schreef:De hele uitleg hoe je VDH-kampioen wordt staat in de catalogus die je in Dortmund hebt gekregen en op de site van de VDH:
http://www.vdh.de/en/ausstellungen/tite ... mungen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank jullie wel allemaal. Ik denk dat ik in bovenstaande link alles kan vinden w.b. VDH kampioenschap.
Plaats reactie

Terug naar “Show”