Ging rustig na m'n werk naar de Aldi boodschappen doen, als ik terug naar m'n auto ga zie ik op straat 2 klein-formaat herdershondjes lopen (ong. grootte van Staffordshire terrier) ik dacht direct 'ooh, puppy's...' ik ben toen gaan kijken maar na 't geblaf van een grote herdershond achter een hek liepen ze weg, langs 't kanaal. Ben daar een stukje ingereden en toen nog een stukje te voet gegaan naar de hondjes. Ben toch zo'n 100m voor hen blijven staan en dan geropen. Ineens komen daar 2 blaffende, grommende honden op me af en de één aarzelt niet en bijt in m'n been. Ik wist echt niet wat ik moest doen!!!! heb toen aan een deur gebeld en die mevrouw deed open op een kiertje en zei: 'ze zijn niet van mij ik ben er ook bang van, 2 huisjes verder pfffff' terwijl ik er probeer tussen te zeggen 'ja maar ik ben gebeten....' *BAM deur dicht*. Ik wou toen terug naar m'n auto gaan komen die 2 terug naar mij en ze pushden mij verder naar achter, ik ging alsmaar verder van m'n auto weg, 1 stap dichterbij en ik kreeg weer een beet in m'n been.
Misschien beetje kinderachtig en stom enzo dat ik me géén baas 'kon' tonen maar zo'n schriK schrik van 'n hond heb ik nog NOOIT gehad. Toen floot er iemand en de honden waren weg. *OEF* In de auto gestapt en naar huis gereden. Thuis gekomen bloedde mijn been, was ik half in shock en was aan't huilen, en onze buurvrouw kwam buiten en bekeek mij van:

?? "... Ik dacht tja we kunnen haar wel naar de maan schieten maar ik wou gewoon mijn verhaal kwijt. Doe ik het hele verhaal en ze zucht eens diep en zegt: "tja, ze zullen ruiken dat ge ook honden hebt hé..".... Whaaaaaaat??? dus elke hond op straat mag mij zomaar eens in 't beentje bijten???
Oké, nu mijn vraag... Ik weet waar de honden wonen. Ik ken de eigenaar niet maar 't ziet er nogal een ruig type uit. Moet ik met mijn verhaal naar de politie of naar de meneer met de hondjes? Ik vind dat zoiets niet kan, stel dat de honden een kind bijten, dan kon het veel erger zijn afgelopen!!! Ik denk nu wel van: gelukkig was ik 'het maar', maar het doet heel veel pijn en mijn vertrouwen in loslopende honden is een stuk verdwenen......