Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kathytjeuh_newfy
nieuw lid
Mijn ras(sen): Newfoundlander

Gebeten!

Ongelezen bericht door kathytjeuh_newfy »

Ging rustig na m'n werk naar de Aldi boodschappen doen, als ik terug naar m'n auto ga zie ik op straat 2 klein-formaat herdershondjes lopen (ong. grootte van Staffordshire terrier) ik dacht direct 'ooh, puppy's...' ik ben toen gaan kijken maar na 't geblaf van een grote herdershond achter een hek liepen ze weg, langs 't kanaal. Ben daar een stukje ingereden en toen nog een stukje te voet gegaan naar de hondjes. Ben toch zo'n 100m voor hen blijven staan en dan geropen. Ineens komen daar 2 blaffende, grommende honden op me af en de één aarzelt niet en bijt in m'n been. Ik wist echt niet wat ik moest doen!!!! heb toen aan een deur gebeld en die mevrouw deed open op een kiertje en zei: 'ze zijn niet van mij ik ben er ook bang van, 2 huisjes verder pfffff' terwijl ik er probeer tussen te zeggen 'ja maar ik ben gebeten....' *BAM deur dicht*. Ik wou toen terug naar m'n auto gaan komen die 2 terug naar mij en ze pushden mij verder naar achter, ik ging alsmaar verder van m'n auto weg, 1 stap dichterbij en ik kreeg weer een beet in m'n been.
Misschien beetje kinderachtig en stom enzo dat ik me géén baas 'kon' tonen maar zo'n schriK schrik van 'n hond heb ik nog NOOIT gehad. Toen floot er iemand en de honden waren weg. *OEF* In de auto gestapt en naar huis gereden. Thuis gekomen bloedde mijn been, was ik half in shock en was aan't huilen, en onze buurvrouw kwam buiten en bekeek mij van: :piew: ?? "... Ik dacht tja we kunnen haar wel naar de maan schieten maar ik wou gewoon mijn verhaal kwijt. Doe ik het hele verhaal en ze zucht eens diep en zegt: "tja, ze zullen ruiken dat ge ook honden hebt hé..".... Whaaaaaaat??? dus elke hond op straat mag mij zomaar eens in 't beentje bijten??? :19:

Oké, nu mijn vraag... Ik weet waar de honden wonen. Ik ken de eigenaar niet maar 't ziet er nogal een ruig type uit. Moet ik met mijn verhaal naar de politie of naar de meneer met de hondjes? Ik vind dat zoiets niet kan, stel dat de honden een kind bijten, dan kon het veel erger zijn afgelopen!!! Ik denk nu wel van: gelukkig was ik 'het maar', maar het doet heel veel pijn en mijn vertrouwen in loslopende honden is een stuk verdwenen......
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Gebeten!

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik was naar de politie gegaan. En dan zoveel mogelijk informatie geven. Wie weet hebben ze dit al eerder geflikt en weten de agenten dus wie ze moeten hebben.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ja ik weet niet wat ik gedaan zou hebben. Ik denk dat ik dar naar toe zou gaan en is met de eiegnaar probeerde te praten.

Maar het blijft een moeilijk iets. pffff

Ik heb ook geen schrik van honden, maar dan zou ik ook bang zijn.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

Ik denk dat ik eerder naar de politie zou gaan, als naar die eigenaar.
Die eigenaar zal er mogelijks niets aan doen, want zijn honden lopen vaker los.
De politie zal er misschien wel naar omkijken omdat jij verwondingen hebt.
Zwijgen, lost niets op, wat als het kinderen geweest waren?

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ik zou naar de politie gaan zeker omdat de gene bij wie je aanbelde ook al angstig was dus het zal wel een terugkerend beeld zijn daar
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk nu wel van: gelukkig was ik 'het maar',
Zo moet je niet denken hoor..... :ugh: Oké, een kindje is ook heel erg, maar jij bent ook belangrijk!

Misschien eens een rondje politie als je denkt dat er niet met de eigenaar te praten valt. Misschien zijn er al meerdere incidenten geweest.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Alleen al het feit dat de honden geroepen worden zonder dat de eigenaar zich laat zien zegt mij dat die uit zichzelf niet gaat meewerken. Kom toch, als jij je honden zo ziet doen met een persoon erbij, dan vraag je toch even wat er is gebeurt en of ales goed gaat? Alleen al omdat dat niet is gebeurt zou ik naar de politie gaan. Dan maar zo.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou naar de politie gaan.

ik haal het topic hier wel weg en zet het in algemeen want het heeft niets met de regeling agressieve dieren te maken. :wink:

wel enorm rot voor je :blauwoog:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Was je op het terrein van de honden?

Zo niet, direct naar de politie ermee. ;)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou ook naar de politie gaan in dit geval.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom achtervolg jij loslopende honden buiten op straat? Of begrijp ik het verkeerd? :denken:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Valerie schreef:Waarom achtervolg jij loslopende honden buiten op straat? Of begrijp ik het verkeerd? :denken:
Zou ik ook doen als ik loslopende honden zie zonder eigenaar. Wie weet worden ze vermist en zwerven ze rond. Als ik zo'n hond dan kan pakken en afleveren bij een asiel, dan kan de eigenaar gevonden worden.

Maar om op de vraag van TS terug te komen, ik zou naar de politie en de huisarts gaan. Naar de huisarts voor een tetanusprik (mocht je die nog niet hebben gehad) en eventuele verdere wondverzorging en naar de politie voor de aangifte. Zoals ik uit je verhaal lees heeft het weinig zin om naar de eigenaar te gaan, die is waarschijnlijk toch niet voor rede vatbaar.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Bovendien dacht ze dat het pups waren als ik het goed begrijp.

Ik zou ook naar de politie gaan.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
bulldogje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): old english bulldog

Ongelezen bericht door bulldogje »

natuurlijk ik zou ook naar de politie gaan als een hond losloopt en zo reageert is dat niet normaal ongeacht wie het is volwassen of kind!
En je beten goed schoon houden of even langs de huisarts
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik sluit me er ook helemaal bij aan dat naar de politie gaan de juiste optie is,
dat de eigenaar niet even naar je toe kwam toen hij de honden terug floot en (neem ik aan) zag dat ze jou in het nauw dreven laat al zien dat het een flinke ... is, toch.
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik zou naar de eigenaar gaan en niet naar de politie. Welke eigenaar wil nou dat zijn honden iemand bijt? Kom je er niet uit met de eigenaar dan kun je alsnog naar de politie gaan.
Misschien dat de eigenaar van nix weet...

Sterkte met je been! :roos:
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik zou eerst een duidelijk verhaal willen weten voordat ik advies zou geven.... Ik kan er eigenlijk geen touw aan vast knopen.... :scratch: (en dat zal vast aan mij liggen :19: )
Afbeelding

Happy en Lemmi
anette
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix hondje
Duitse staande

Ongelezen bericht door anette »

Ik ben het met de meeste eens. zou niet wachten maar gelijk naar de politie en naar de dokter
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Fijne eigenaar :ok:
Die verdient een ernstig gesprekje met de politie lijkt mij,en ik zou naar de dokter gaan voor een tetanusprik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik weet niet of ik niet eerst zou proberen de eigenaar in te lichten, lijkt me wel zo eerlijk.Als die niet meewerkt kun je altijd nog naar de politie gaan.
Zo gek vind ik het verhaal trouwens niet, een kennis waar ik altijd mee ging wandelen is ook op een dergelijke manier aangevallen en gebeten; de hond zat bij haar auto en liet haar niet instappen.De later met enige moeite achterhaalde eigenaar deed verbaasd en moeilijk; haar hond ( een asielhond) deed zoiets nooit.Heeft wel na veel gedoe de rekening van de tetanusinjecties betaald.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waar liep jij? Op een erf? Zo komt het een beetje over op mij in ieder geval. Ook hebben die mensen buren die zeggen bang te zijn maar blijkbaar gebeurd er niks.
Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ben zelf nogal van laat het probleem van een ander lekker het probleem van een ander blijven. Straks komt de politie daar omdat hij aangifte gedaan hebt. Is meneer een enorme Tokkie en dan zit jij met je gegevens in die familie. Lijkt mij helemaal niks.

En je ging ook achter honden aan, achtervolgde die met de auto en daarna te voet om vervolgens te gaan fluiten (op het erf?). Dus je vraagt er natuurlijk wel een beetje om. Het is niet zo dat onschuldige passanten gebeten worden die daar alleen even lopen. Iemand die de honden achtervolgd met een auto, dan te voet en dan gaat fluiten en doen is toch wel iets anders. Dat is bedreigend voor de honden. Ik zeg niet dat het goed is wat er gebeurd is. De honden hadden natuurlijk achter een hek moeten zitten of het erf had dicht moeten zijn.

Maar zelf vraag ik me altijd af wat je wil bereiken met naar de politie gaan? :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw aan vastknopen.
Vreemd onsamenhangend verhaal.
Wat heb je nu precies gedaan? Achter twee honden aangelopen? Aangereden?
Ik snap er niets van.
:zweep:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Paulala schreef:Ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw aan vastknopen.
Ik snap er niets van.
Zoals ik het lees zag ze 2 honden lopen. Die liepen weg dus ze is daar met een auto achteraan gereden. Toen heeft ze de auto weggezet en is uitgestapt en te voet gaan zoeken naar die honden. Uiteindelijk is ze naar een huis gegaan en is daar de honden gaan roepen of fluiten en toen kwam er een hele andere hond, denk de moeder van de kleine herders en die heeft haar gebeten. Dat hoort niet maar als je andermans honden gaat achtervolgen en fluiten roep je wel een beetje over je af dat die honden dat niet trekken vind ik. Als ik ergens loop en ik zie honden heb ik niet de neiging die met de auto achterna te gaan en met welke reden ook?

Dus of ik begrijp het ook niet of het is wat ik denk :engel:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

MARC_S schreef:
Paulala schreef:Ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw aan vastknopen.
Ik snap er niets van.
Zoals ik het lees zag ze 2 honden lopen. Die liepen weg dus ze is daar met een auto achteraan gereden. Toen heeft ze de auto weggezet en is uitgestapt en te voet gaan zoeken naar die honden. Uiteindelijk is ze naar een huis gegaan en is daar de honden gaan roepen of fluiten en toen kwam er een hele andere hond, denk de moeder van de kleine herders en die heeft haar gebeten. Dat hoort niet maar als je andermans honden gaat achtervolgen en fluiten roep je wel een beetje over je af dat die honden dat niet trekken vind ik. Als ik ergens loop en ik zie honden heb ik niet de neiging die met de auto achterna te gaan en met welke reden ook?

Dus of ik begrijp het ook niet of het is wat ik denk :engel:
Ow haha zo heb ik het helemaal niet gelezen dat zou het inderdaad anders maken.
kathytjeuh_newfy
nieuw lid

Euh? Weet niet hoe jullie mijn verhaal dan precies lezen, ik zal voor alle duidelijkheid alle vragen/opmerkingen proberen te beantwoorden!

1. Als jullie één of meerdere honden zien lopen op straat, die het verkeer hinderen (maw op straat lopen) zonder iemand erbij, laten jullie dus gewoon lopen? Ik zou het zelf heel erg vinden moesten mijn honden op straat lopen en zou het ten zeerste apprecieren dat ze terug goed terechtkomen! Dus als ik een hond zie lopen op straat met niemand erbij, dan probeer ik die gewoon te roepen en bel dan de politie/dierenasiel.

2. De hondjes liepen op straat en ik stond op de parking van de Aldi. Ik zag hoe auto's bruusk moesten remmen om de beestjes te moeten ontwijken. Ze kwamen richting parking tot er een grote herder (achter een hek) blafte en de hondjes (die los liepen) deed schrikken, en ze liepen verder een straatje in.

3. Ik ben het straatje ingeslaan met mijn auto, heb mijn auto geparkeerd in't begin van de straat en ben dan een paar stappen naar voor gegaan en riep 'hondjes'. De honden liepen 100meter verder en kwamen op mij afgelopen, (heb al een paar keer honden van 't straat geplukt en dit was 'anders...') de ene beet direct in mijn been en samen bleven ze mij nadien wegdrijven en blaffen.
Ik heb toen aan de dichtsbijzijnde deur gebeld, vrouwtje deed open op een kiertje en zei 'ik ben er ook bang van' waarna de deur vakkundig werd dichtgeduwd, en ik nog altijd bij de (agressieve) hondjes stond. Wou mijn gsm nemen om iemand te bellen, vanaf ik één beweging verkeerd maakte werden ze nog agressiever. Mijn auto ging verder van mij weg, want ze kwamen steeds dichterbij.

4. Toen hoorde ik iemand fluiten en de hondjes waren weg, een man (nogal ruig type) keek even van zijn oprit en was dan niet meer te bespeuren.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op de "erf" van de hondjes gegaan, ik stond zelf nog ongeveer 300meter van de honden hun huis verwijderd, ...
kathytjeuh_newfy
nieuw lid

En om dan meteen ff een update te geven. Na veel denken/praten hebben we gisteren besloten om naar de eigenaar te gaan. *Stel dat mijn/jullie hond iemand bijt, zou ik toch het ook graag weten, misschien hadden de honden wel gevlucht van *iets*?*
Omdat het niet zo ver van onze deur verwijderd is zijn we te voet gegaan, met onze hond. Toen we aanbelden deed niemand de deur open. Na een paar minuten kwamen 5 kinderen tevoorschijn en 3 honden (waarvan 2 die ik 's middags al kennis mee had gemaakt...) en een mevrouw. Ik vroeg nog of de kinderen niet even weg konden gaan... Maar dat lukte niet. We hebben het de mevrouw uitgelegd, en die riep meteen haar man erbij en was nogal kwaad. De man kwam eraan, weer het hele verhaal gedaan... Waarna de oudste van de kindjes (amper? 5 denk ik) naar de hondjes schopte en sloeg, omdat ze nogal kabaal maakten. Tuurlijk deden de 4 kindertjes dat daarna ook na, waarna papa heel hard schreeuwde en plots was elke hond weg. De kindjes waren er wel nog en staken de vingertjes door 't hek en aaiden Luna (die natuurlijk niks doet... Maar dat weten zij natuurlijk niet op voorhand).
Meneer zei direct: 'dat kan niet, hij is amper 7 maand oud!!'.. *Ik toon mijn been*
Vol ongeloof heeft meneer toch nog sorry gezegd en erbij gezegd dat hij weet dat ze uitbreken.
:N: Ik durf er niet aan denken als de hond in z'n puberteit komt...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik maak er uit op dat ze twee jonge honden zag lopen. deze gingen na het blaffen van een hond achter hek, naar het kanaal toe. ze is ze gevolgd met auto. toen uitgestopt en de honden op 100 meter genaderd. toen kwamen er twee herdershonden. 1 beet haar in het been. toen is ze gaan aanbellen bij het dichtsbijzijnde huis. ik denk omdat ze gebeten was. deze persoon van dat huis zei dat de honden twee huizen verderop woonden. ze wilde zeggen dat ze gebeten was, maar de deur werd dichtgegooid. de herdershonden dreven haar van haar auto af. ze wilde bijten als ze probeerde richting haar auto te gaan. toen werden de honden geroepen en is ze in haar auto naar huis gereden. waarop haar buurvrouw een domme opmerking maakt, dat die honden haar hond zou hebben geroken, en dus hadden gebeten.

zo lees ik het.

of ze op ``eigen``terrein was of op de openbare weg/terrein kan ik er ook niet uit op maken. maar het feit dat daar meerdere woningen waren zal ze op de openbare weg zijn geweest?

als dat zo is, vind ik het heel kwalijk dat een hond haar bijt, op een openbare weg/terrein. ik zou als het mij overkwam niet eens meer naar dat huis toe durven gaan, om met die eigenaar te praten. ik zou gek zijn als daar twee honden loslopen, waarvan er net 1 in mijn been heeft gebeten tot bloedens aan toe.

ik zou wel langs de huisarts gaan, als het echt bloed, voor een tetanusprik en om te vragen wat je het best kunt doen. of je er aangifte van moet doen.
ik zou ook echt schrikken als een hond mij in mijn been bijt. stukje broekspijp kan ik wel tegen, maar als het een vleeswond oplevert, zou ik ook wel ff staan te bibberen hoor !
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Het is een nobele gedachte om honden te willen helpen die los op straat lopen maar je moet er toch voorzichtig mee zijn.
Honden kunnen schrikachtig zijn of niet benaderbaar. Door je actief te bemoeien met die honden neem je ook een risico vind ik...
tuurlijk mogen honden niet alleen op straat lopen en bijten, denk dat het goed is dat je naar de eigenaar bent gegaan.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Is er in jouw gemeente misschien een hondenwacht? Daar zou je dan ook heen kunnen met je verhaal.
Dj0w

Ongelezen bericht door Dj0w »

Ik snap heel goed dat je achter de honden bent aangegaan, dat doe ik ook altijd. Heb ook bij de dierenambulance gewerkt, maar als we dan een hond niet vertrouwde, lieten we die lopen, eigen veiligheid gaat dan toch voor. Waarschijnlijk had jij niet echt de kans om weg te lopen.

Ik was zeker naar de eigenaren gegaan, dat heb je ook gedaan zie ik, maar je beschrijft de situatie met de kinderen, dan zou ik alsnog naar de politie gaan, al is het maar voor de veiligheid van de kinderen.

Ik vraag me dan inderdaad af, hoe de honden worden als ze gaan puberen :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”