Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trainen mbv stroomstoten.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

trainen mbv stroomstoten.

Ongelezen bericht door senna en odin »

Ik heb net met groot ongeloof zitten lezen op een ander forum over iemand die zijn hond onder controle houdt met een band met twee ijzeren pinnen op de keel. Die pinnen gaan door de vacht en zitten dan direct op de huid.
Als de hond niet luistert dan kan hij een waarschuwing krijgen en dan trilt dat ding. Luistert hij weer niet dan kun je hem een korte stroomstoot geven. Luistert hij dan nog niet dan geef je hem een stroomstoot onafgebroken van 15sec. :piew:

Hij/zij geeft aan het ding op zijn hand te hebben gezet en het lijkt erop dat iemand met zijn nagels heel hard en fel in je knijpt. Dan heeft die hond dus het gevoel dat em de keel wordt dicht geknepen voor 15sec???

Ik heb gereageerd dat als iemand mij zo'n ding zou aanraden ik dan eerder bij mezelf te rade zou gaan of het ras wel zo goed bij me past en wat ik zelf dan verkeerd doe dat mijn hond niet luistert.
Of een GT inschakelen. ( heb ik bij onze hond ook moeten doen.... met resultaat) kost jezelf wat meer moeite maar het heeft wel resultaat op de lange termijn.

In mijn ogen stomp je zo'n hond af en leg je hem op dat moment alleen maar jouw wil op en heeft het niets met luisteren op de lange termijn te maken. Zou me niks verbazen als zo'n hond niet eens meer wil wandelen.
Mij is altijd geleerd het goede belonen en het foute negeren..en tuurlijk zijn daar uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ik heb een Bull die behoorlijk eigenwijs maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n martel ding te gebruiken.

Zouden jullie zo'n apparaat gebruiken ?
Groetjes Belinda
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: trainen mbv stroomstoten.

Ongelezen bericht door tura »

:pop: :lief:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja ik denk dat als je een bull neemt dat je ook voorbereid moet zijn om alles in drievoud in te dienen,
zou ik beried zijn zo`n ding te gebruiken zoals ik er nu voor sta niet, maar dat komt omdat ik ook niet zo heel veel van mijn hond wil, en wat ik van hem wil dat doet hij gaarne :wink:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

zoek even op TT of teletac of stroomband, zijn al genoeg discussies over geweest.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tot nu toe nog nooit een tt gebruikt maar ik zou hem wel gebruiken indien nodig ja.
Niet door een stoot van 15 seconde te geven trouwens :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Over het algemeen, nee. Is het de enige wijze waarop ik mijn hond de kans kan geven om los te lopen, dan wel. Maar alleen onder deskundige begeleiding.

Zoals jij het beschrijft, never nooit niet. Het kan allemaal best hoor, dat het iets is als nagels in de huid boren. Maar het gaat niet alleen om de correctie zelf, maar om de controle die toegepast wordt. Ik zou dan ook volgaarne deze figuur zo'n ding omdoen en dan een lang verhaal afsteken over de schoonmoeder van de zus van de collega van mijn vriendin. En dan elke keer een correctie zodra hij wegkijkt, of niet op het juiste moment oh en ah zegt. :ok:
senna en odin
Zeer actief

S@ndr@: yep dat klopt en in dit geval ging het ook over een bull( op het andere forum). Daarom zei ik ook ( tegen TO) dat je dan misschien moet nadenken of het ras wel zo bij je past :wink:
Als je je van te voren in het bullenras verdiept ben je op het ergste voorbereid en moet je niet de hond achteraf erop afrekenen.
Hahaha en ik kan het weten want ik ben op die lekkere kop afgegaan ipv op het karakter. Wat komt dat komt en daar dealen we op dat moment mee. Hond gaat never nie meer weg..ik heb gekozen en hond kan niets aan zijn karakter doen. Dan moet IK er mee om zien te gaan op een goede manier voor mijzelf en voor de hond.
Groetjes Belinda
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

@ Selena: sorry....niet op gelet.
Heb in mijn "verbijstering" een topic geopent. :roos:
Groetjes Belinda
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ach kind ik zou alles geven als ik zo`n eigenwijs mormel tot een goede leeftijd zou kunnen krijgen :cry: , dan zou ik het zo weer doen :I: , want naast eigenwijs zijn ze zo verschrikkelijk leuk en lief en hebben ze humor en alles wat ik leuk vind in een hond.
maar ik durf niet meer :oeps:
senna en odin
Zeer actief

I Know...heb het verhaal met een knoop in mijn keel gelezen. En die dikke van mij een helemaal suf geknuffelt. Vreselijk als je zo snel achter elkaar twee van lieverds moet afgeven.
Kan me voorstellen dat je dan even de durf kwijt bent.
Hoop dat de fijne herinneringen aan Tjoek en Baco op den duur het verdriet overheersen en je met veel liefde aan ze kunt terug denken :roos:
Groetjes Belinda
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ja als als het nodig is gebruik ik hem maar dan wil ik er wel voldoende in zijn onderricht.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier nog nooit gebruikt en we hebben er niet eens een. Maar als het nodig is zou ik dat wel gebruiken. Zou eerst andere dingen proberen.
Maar soms is een klein schokje ermee dat je daarmee beter resultaat hebt dan dat je eerst naar je hond meot rennen en dan straffen dan ben je al te laat.
Maar zou hem nooit 15 sec ingedrukt houden of heel hard zetten. Maar zolang het zonder kan hier blijven wij gewoon zonder trainen, maar mocht het nodig zijn zou ik er gebruik van maken maar wel met iemand er bij die weet hoe hiermee om te gaan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bij een hond die anders nooit meer los kan (jagen bijvoorbeeld) zou ik het wel overwegen, als ik zou denken dat het bij die hond goed zou kunnen werken.

Om dingen te perfectioneren in training voor je eigen hobby, nooit. Zie me al een stroomstoot op Vera zetten omdat ze kauwt op de bal bij afgeven :piew:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

senna en odin schreef:

Als de hond niet luistert dan kan hij een waarschuwing krijgen en dan trilt dat ding. Luistert hij weer niet dan kun je hem een korte stroomstoot geven. Luistert hij dan nog niet dan geef je hem een stroomstoot onafgebroken van 15sec. :piew:

Hij/zij geeft aan het ding op zijn hand te hebben gezet en het lijkt erop dat iemand met zijn nagels heel hard en fel in je knijpt. Dan heeft die hond dus het gevoel dat em de keel wordt dicht geknepen voor 15sec???
Misschien moet diegene de band ook maar eens om zijn nek doen? Iemand anders de bediening geven en diegene bedenkt dan wij hij niet mag... Bijvoorbeeld niet zijn hand uitsteken als iemand hem wat wil geven. Als hij 'niet luistert' bovenstaande procedure uitvoeren. Kijken of hij dat leuk vindt.

Ik vind dat een redelijk verschil namelijk met het apparaat op je hand zetten en zelf de knoppen bedienen.
S@ndr@
Zeer actief

moet je maar eens statisch geladen zijn en af en toe een schokje krijgen onverwacht, dat is grappig :Q: , ik vind er geen zak aan ook al doet het niet echt pijn :ugh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ja, ik gebruik het en vind het zelfs nog erg goed werken ook.
maart
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
senna en odin schreef:

Misschien moet diegene de band ook maar eens om zijn nek doen? Iemand anders de bediening geven en diegene bedenkt dan wij hij niet mag... Bijvoorbeeld niet zijn hand uitsteken als iemand hem wat wil geven. Als hij 'niet luistert' bovenstaande procedure uitvoeren. Kijken of hij dat leuk vindt.

Ik vind dat een redelijk verschil namelijk met het apparaat op je hand zetten en zelf de knoppen bedienen.
als je hem zo gebruikt, gebruik je hem natuurlijk mis.
Maar als je visie niet verder gaat dan deze manier, dan houdt het natuurlijk op. Blijf er dan maar van af ja :wink:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

maart schreef:
Maar als je visie niet verder gaat dan deze manier, dan houdt het natuurlijk op. Blijf er dan maar van af ja :wink:

:ok: :E:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

senna en odin schreef:Ik heb net met groot ongeloof zitten lezen op een ander forum over iemand die zijn hond onder controle houdt met een band met twee ijzeren pinnen op de keel. Die pinnen gaan door de vacht en zitten dan direct op de huid.

Ik heb gereageerd dat als iemand mij zo'n ding zou aanraden ik dan eerder bij mezelf te rade zou gaan of het ras wel zo goed bij me past en wat ik zelf dan verkeerd doe dat mijn hond niet luistert.
Of een GT inschakelen. ( heb ik bij onze hond ook moeten doen.... met resultaat) kost jezelf wat meer moeite maar het heeft wel resultaat op de lange termijn.

In mijn ogen stomp je zo'n hond af en leg je hem op dat moment alleen maar jouw wil op en heeft het niets met luisteren op de lange termijn te maken. Zou me niks verbazen als zo'n hond niet eens meer wil wandelen.
Mij is altijd geleerd het goede belonen en het foute negeren..en tuurlijk zijn daar uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ik heb een Bull die behoorlijk eigenwijs maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n martel ding te gebruiken.

Zouden jullie zo'n apparaat gebruiken ?
ja dat heet een Teletact en ik train er mee...
en nee het is geen martelding, stroomstoot van 15 sec. :denken: daar ben je zelf bij hoe lang je hem indrukt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik had hem vanmorgen best willen hebben voor Tessa.
Ze had een eend met jongen te pakken (in de bosjes), als ik in de buurt kwam liet ze de eend los en ging er vandoor, voor ik haar te pakken kon krijgen, waarna ze weer op de eend afging. Dit herhaalde zich een paar keer totdat de eend eindelijk de vijver had bereikt en Tessa zich vast had gelopen in de struiken.
Luisteren ho maar en ja op dat moment had ik graag een mogelijkheid gehad om haar op afstand aan te kunnen pakken. Die komt dus voorlopig niet meer los in het park.

Ik ben op zoek gegaan naar eend en jongen en die zwommen allemaal in de vijver, zo te zien zonder veerscheuren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb zo'n band vorig jaar met de doedag aan mijn wang gevoelt en het is mij ontzettend meegevallen. De eerste standen voelde ik niet eens. Als je dat ding op zo'n stand zet dat die hond het gevoel heeft dat de keel wordt dichtgeknepen, gebruik je hem naar mijn mening heel verkeerd. 15 Sec is mishandeling wat mij betreft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

maart schreef:als je hem zo gebruikt, gebruik je hem natuurlijk mis.
Er zijn ook veel mensen die prima weten hoe je het moet gebruiken en er voor kiezen om het niet te doen. Dit als toevoeging omdat de toon in zo'n topic regelmatig neigt naar 'mensen die veel trainen met de hond en zeer bekwaam zijn gebruiken een TT, alle andere dommerts doen dat niet en moeten dat ook niet doen' :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Ik heb zo'n band vorig jaar met de doedag aan mijn wang gevoelt en het is mij ontzettend meegevallen. De eerste standen voelde ik niet eens. Als je dat ding op zo'n stand zet dat die hond het gevoel heeft dat de keel wordt dichtgeknepen, gebruik je hem naar mijn mening heel verkeerd. 15 Sec is mishandeling wat mij betreft.
Raadseltje: waarom denk je dat een TT niet alleen maar die eerste standen heeft als die hogere standen toch niet gebruikt worden? :wink: En tweede raadseltje: als je een hond die vol in drift zit ervan wilt weerhouden om iets te doen. Denk je dan dat hij hiervan af te brengen is door lichte trillingen? Beetje flauw en kinderlijk geformuleerd natuurlijk, maar ik verbaas me er over dat mensen denken dat een TT gemiddeld in handen van deskundigen is die geen hoge standen gebruiken. Niet dat die TT zoveel uitmaakt natuurlijk (er zijn genoeg andere correctiemogelijkheden), maar het lijkt allemaal wat professioneler he, zo'n afstandbediening.

O en of ik de TT zou gebruiken. Wel als dat het verschil maakt tussen wel of niet loslopen als het gaat om jagen en ik al het andere al geprobeerd heb. Ja, dan zou ik een TT zeker overwegen. Maar niet met de illusie dat de hond er zo van zou genieten. Dat dan weer niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik denk dat ik er bijzonder weinig plezier in zou hebben om op zo'n manier mijn hond(en) te trainen. Maar misschien piep ik wel heel anders als er 1 vreselijk hardnekkig iets is dat de hond doet en dat hem in zijn vrijheid en welzijn beperkt. Ik weet niet of ik me ertoe zou kunnen zetten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Liesbeth schreef:
Raadseltje: waarom denk je dat een TT niet alleen maar die eerste standen heeft als die hogere standen toch niet gebruikt worden? :wink: En tweede raadseltje: als je een hond die vol in drift zit ervan wilt weerhouden om iets te doen. Denk je dan dat hij hiervan af te brengen is door lichte trillingen? Beetje flauw en kinderlijk geformuleerd natuurlijk, maar ik verbaas me er over dat mensen denken dat een TT gemiddeld in handen van deskundigen is die geen hoge standen gebruiken. Niet dat die TT zoveel uitmaakt natuurlijk (er zijn genoeg andere correctiemogelijkheden), maar het lijkt allemaal wat professioneler he, zo'n afstandbediening.

O en of ik de TT zou gebruiken. Wel als dat het verschil maakt tussen wel of niet loslopen als het gaat om jagen en ik al het andere al geprobeerd heb. Ja, dan zou ik een TT zeker overwegen. Maar niet met de illusie dat de hond er zo van zou genieten. Dat dan weer niet.
Dat is op de Doedag ook tot den treure uitgelegd vorig jaar, maar goed schijnbaar weet jij erg duidelijk wat daar verteld is zonder zelf deze workshop gevolgd te hebben. Dat kan dus wel, hooguit niet met pakwerk maar ook daar zijn mijn honden nog nooit volle bak gecorrigeerd, niet nodig gaat om de kleine dingen. Overigens loopt Xena hier voor het jagen ook met TT om en die heeft echt geen zware stand nodig om te weten wat ook alweer de bedoeling was.
Een klein tikje (ter info: 20 van de 127) is ruim voldoende en absoluut geen zeer zware correctie, daar is het helemaal de hond niet voor. Antwoord op jouw vraag: ja dus ook voor een hond die behoorlijk in drift zit kan dus een lichte tik ruim voldoende zijn. Het gaat om het moment waarop.
Wat bedoel je met 'het staat profesioneler, zo'n afstandsbediening'?
Klinkt mij zoals vaker bij jou weer behoorlijk neerbuigend tov africhters. Maar misschien lees ik het verkeerd....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Okay dan, al hebben we deze discussie natuurlijk al tot in den treure gevoerd. Je mag van mij antwoorden voor jezelf, maar ik mag toch aannemen dat je zelf ook wel weet hoe de TT ook gebruikt wordt? Dat er wel degelijk snoeihard mee gecorrigeerd wordt op hoge standen? Want, en daar ga je niet op in, als die standen nooit gebruikt worden, waarom zitten ze er dan op? Als tikje 20 genoeg is, wat een onzin dan om dat ding tot 127 te maken. Maar weet je, ik maak me niet zo druk meer om die TT. Haal je de TT weg, dan zijn er nog prikbanden of spijkerbanden. Haal je die weg, dan zijn er slipkettingen, een voet of een riem. Als je een hond pijn wilt doen, dan lukt je dat toch wel. Wat mij een tijd gestoord heeft aan de TT is de sfeer er omheen dat het door en voor kenners is. Dat een 'leek' rustig gaat staan toekijken bij een training waar een hond stroomstoten krijgt (want het zijn professionals he, met die afstandbediening), maar als de hond geschopt wordt is het wel mishandeling. Ik vind dat precies hetzelfde, maar wat maakt dat eigenlijk uit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Okay dan, al hebben we deze discussie natuurlijk al tot in den treure gevoerd. Je mag van mij antwoorden voor jezelf, maar ik mag toch aannemen dat je zelf ook wel weet hoe de TT ook gebruikt wordt? Dat er wel degelijk snoeihard mee gecorrigeerd wordt op hoge standen?
Nee bijna niet meer nee... ik moet heel erg gaan nadenken wanneer ik de laatste keer gezien heb dat een hond zwaar werd gecorrigeerd, oftewel bij ons oftewel op een andere vereniging... dat zou dan minimaal een jaar geleden moeten zijn maar volgens mij langer... Maar goed, je zult me toch wel niet geloven dat mensen nieuwere manieren van trainen hebben (BB) en dat die zware correcties daar niet meer inpassen..zeker om het beeld dat de hond geeft. Zeker niet meer in de IPO.
Want, en daar ga je niet op in, als die standen nooit gebruikt worden, waarom zitten ze er dan op? Als tikje 20 genoeg is, wat een onzin dan om dat ding tot 127 te maken.
die TT wordt toch niet speciaal voor mij gemaakt bijv.? Ze worden ook in de jacht gebruikt, ook in de KNPV, misschien worden ze daar wel gebruikt :19: Ja dat kan ... maar dat wil niet zeggen dat deze dus wekelijks in bijv. de IPO gebruikt worden 'omdat' ze er op zitten...
Maar weet je, ik maak me niet zo druk meer om die TT. Haal je de TT weg, dan zijn er nog prikbanden of spijkerbanden. Haal je die weg, dan zijn er slipkettingen, een voet of een riem. Als je een hond pijn wilt doen, dan lukt je dat toch wel. Wat mij een tijd gestoord heeft aan de TT is de sfeer er omheen dat het door en voor kenners is. Dat een 'leek' rustig gaat staan toekijken bij een training waar een hond stroomstoten krijgt (want het zijn professionals he, met die afstandbediening), maar als de hond geschopt wordt is het wel mishandeling. Ik vind dat precies hetzelfde, maar wat maakt dat eigenlijk uit :wink:
Jij gebruikt het woord 'professionals' ik niet... de TT wordt over het algemeen (en ja uitzonderingen zijn er altijd en overal) gebruikt door mensen die weten wat ze doen. Ook weten wat ze moeten doen als een hond niet zo reageert als ze verwachten, etc.
Dat jij een hulpmiddel gelijkstelt aan mishandeling, tja... prima... dan beschuldig je hier veel mensen van dierenmishandeling, onterecht.
En ik geloof dat het alleen maar goed is toch dat alleen mensen die weten wat ze doen met een TT werken en geen leken?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Er zijn ook veel mensen die prima weten hoe je het moet gebruiken en er voor kiezen om het niet te doen. Dit als toevoeging omdat de toon in zo'n topic regelmatig neigt naar 'mensen die veel trainen met de hond en zeer bekwaam zijn gebruiken een TT, alle andere dommerts doen dat niet en moeten dat ook niet doen' :mrgreen:
Dat beweer ik nergens. Ik gebruik hem op het trainingsveld ook niet bij Fax, omdat ik er de meerwaarde niet van in zie op dit moment. Misschien binnenkort wel, alleen ben ik daar nog niet over uit.

Als je echter de werking ervan omschrijft als volgt:
Iemand anders de bediening geven en diegene bedenkt dan wij hij niet mag... Bijvoorbeeld niet zijn hand uitsteken als iemand hem wat wil geven. Als hij 'niet luistert' bovenstaande procedure uitvoeren.
Dan gebruik je hem echt wel niet juist. (is er van 'gebruik' op zich in mijn ogen om te beginnen al geen sprake).
Als dat bijgevolg je visie is over het gebruik van een TT, dan blijf je er beter van uit de buurt. Als de tt zo gebruikt werd, dan gebruikte ik hem immers ook niet.

Net als dat ik zeg maar wat een bench niet dient om je hond in op te sluiten telke male hij iets fout doet en je hem wilt straffen. Als dat je visie ervan is, blijf je er beter ook van uit de buurt :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat beweer ik nergens. Ik gebruik hem op het trainingsveld ook niet bij Fax, omdat ik er de meerwaarde niet van in zie op dit moment. Misschien binnenkort wel, alleen ben ik daar nog niet over uit.

Als je echter de werking ervan omschrijft als volgt:
Iemand anders de bediening geven en diegene bedenkt dan wij hij niet mag... Bijvoorbeeld niet zijn hand uitsteken als iemand hem wat wil geven. Als hij 'niet luistert' bovenstaande procedure uitvoeren.
Dan gebruik je hem echt wel niet juist. (is er van 'gebruik' op zich in mijn ogen om te beginnen al geen sprake).
Als dat bijgevolg je visie is over het gebruik van een TT, dan blijf je er beter van uit de buurt. Als de tt zo gebruikt werd, dan gebruikte ik hem immers ook niet.

Net als dat ik zeg maar wat een bench niet dient om je hond in op te sluiten telke male hij iets fout doet en je hem wilt straffen. Als dat je visie ervan is, blijf je er beter ook van uit de buurt :wink:
tja dat weten wij (maar dat mag je weer niet zeggen) maar als je het uitlegt is het ook weer niet goed...
vind het allemaal wel best... mensen weten alles zo goed zonder er ooit mee in aanraking te zijn geweest...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”