Als de hond niet luistert dan kan hij een waarschuwing krijgen en dan trilt dat ding. Luistert hij weer niet dan kun je hem een korte stroomstoot geven. Luistert hij dan nog niet dan geef je hem een stroomstoot onafgebroken van 15sec.

Hij/zij geeft aan het ding op zijn hand te hebben gezet en het lijkt erop dat iemand met zijn nagels heel hard en fel in je knijpt. Dan heeft die hond dus het gevoel dat em de keel wordt dicht geknepen voor 15sec???
Ik heb gereageerd dat als iemand mij zo'n ding zou aanraden ik dan eerder bij mezelf te rade zou gaan of het ras wel zo goed bij me past en wat ik zelf dan verkeerd doe dat mijn hond niet luistert.
Of een GT inschakelen. ( heb ik bij onze hond ook moeten doen.... met resultaat) kost jezelf wat meer moeite maar het heeft wel resultaat op de lange termijn.
In mijn ogen stomp je zo'n hond af en leg je hem op dat moment alleen maar jouw wil op en heeft het niets met luisteren op de lange termijn te maken. Zou me niks verbazen als zo'n hond niet eens meer wil wandelen.
Mij is altijd geleerd het goede belonen en het foute negeren..en tuurlijk zijn daar uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ik heb een Bull die behoorlijk eigenwijs maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n martel ding te gebruiken.
Zouden jullie zo'n apparaat gebruiken ?