Zijn er meer mensen wiens hond het ook heeft/had?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Demodex -het is echt weg! Nu alleen nog een AB-kuurtje...-
Moderator: moderatorteam
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Demodex -het is echt weg! Nu alleen nog een AB-kuurtje...-
Net met Luna naar de DA geweest en ze heeft demodex
Ze moet nu een maand lang om de 5 dagen gewassen worden. Ik hoop dat het dan over is.
Laatst gewijzigd door Luna87 op 20 jun 2010 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Demodex
Caja heeft het ook gehad.
Heb je ectodex meegekregen?
Dan oppassen hoor, is erg giftig spul.
Vooral de weerstand van je hond verhogen is belangrijk.
Heb je ectodex meegekregen?
Dan oppassen hoor, is erg giftig spul.
Vooral de weerstand van je hond verhogen is belangrijk.

-
Luna87
- Zeer actief
Ja, dat heb ik meegekregen. Ze zei dat ze er behoorlijk suf van kon worden en dat het inderdaad een vrij agressieve behandeling is.
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik haar weerstand een beetje verhogen?

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Hier kun je veel informatie vinden: http://www.dierenziekenhuis.nl/html/docdb.asp?id=97" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Luna87
- Zeer actief
Bedankt voor de link... Ik schrik me rot! Ik heb vanavond wat te doen geloof. Wil hier eerst meer over weten voordat ik haar ga wassen.

- pammetje
- Zeer actief
hier ook demodex gehad
en ik heb toen nog met tictac gewassen
is ook zeer agressief
bob had er nog een longontsteking bij
maar verder hier geen problemen gehad
en bob had het flink:

en ik heb toen nog met tictac gewassen
is ook zeer agressief
bob had er nog een longontsteking bij
maar verder hier geen problemen gehad
en bob had het flink:

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Luna87
- Zeer actief
Oh, dat is inderdaad wel heftig!!! Zo erg is het bij Luna niet, de plekjes zijn klein, maar het werden er de afgelopen week steeds meer.
Luna heeft afgezien van een hartruisje geen andere dingen.
Luna heeft afgezien van een hartruisje geen andere dingen.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vooral goede voeding en eventueel supplementen, echinacea complex bv. En voorlopig zeker NIET laten enten en geen prednison oid.Inez87 schreef:Ja, dat heb ik meegekregen. Ze zei dat ze er behoorlijk suf van kon worden en dat het inderdaad een vrij agressieve behandeling is.
Succes met je hond, gaat vast goedkomen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Waar ben je van geschrokken??Inez87 schreef:Bedankt voor de link... Ik schrik me rot! Ik heb vanavond wat te doen geloof. Wil hier eerst meer over weten voordat ik haar ga wassen.
Mijn vorige hond heeft het in heeeel erge mate gehad (veel erger dan Bob) en is er helemaal bovenop gekomen.
-
Luna87
- Zeer actief
Ze is in december nog geent, dus dat hoeft voorlopig niet meer. Die supplementen, zijn die op internet te bestellen?Liesbeth schreef:Vooral goede voeding en eventueel supplementen, echinacea complex bv. En voorlopig zeker NIET laten enten en geen prednison oid.Inez87 schreef:Ja, dat heb ik meegekregen. Ze zei dat ze er behoorlijk suf van kon worden en dat het inderdaad een vrij agressieve behandeling is.

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd weerstand verhogen
Zorgen voor een goede oogzalf als je hond gewassen word ivm de rotzooi die het is
En zelf handschoenen aandoen
Kun je nagaan wat voor een rotzooi het is
En je hond niet naspoelen, maar zo laten drogen
Dus verwarming hoog en lekker een stapel handdoeken en vetbedden in de bench ( als je die gebruikt anders mand)
Zorgen voor een goede oogzalf als je hond gewassen word ivm de rotzooi die het is
En zelf handschoenen aandoen
Kun je nagaan wat voor een rotzooi het is
En je hond niet naspoelen, maar zo laten drogen
Dus verwarming hoog en lekker een stapel handdoeken en vetbedden in de bench ( als je die gebruikt anders mand)
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
-
Luna87
- Zeer actief
Dat het best wel een vervelend beestje is, die parasietLiesbeth schreef:Waar ben je van geschrokken??Inez87 schreef:Bedankt voor de link... Ik schrik me rot! Ik heb vanavond wat te doen geloof. Wil hier eerst meer over weten voordat ik haar ga wassen.
Mijn vorige hond heeft het in heeeel erge mate gehad (veel erger dan Bob) en is er helemaal bovenop gekomen.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb sindsdien zelf Echinacea Extra Forte van Bloem in huis. Die kan je meestal ook bij een drogist kopen of bestellen, dat kan je in de (verzends)kosten schelen.Inez87 schreef:Ze is in december nog geent, dus dat hoeft voorlopig niet meer. Die supplementen, zijn die op internet te bestellen?Liesbeth schreef:Vooral goede voeding en eventueel supplementen, echinacea complex bv. En voorlopig zeker NIET laten enten en geen prednison oid.Inez87 schreef:Ja, dat heb ik meegekregen. Ze zei dat ze er behoorlijk suf van kon worden en dat het inderdaad een vrij agressieve behandeling is.
-
ticho
- Vaste gebruiker
me 'vriendin haar hond heeft het ookInez87 schreef:Net met Luna naar de DA geweest en ze heeft demodexZe moet nu een maand lang om de 5 dagen gewassen worden. Ik hoop dat het dan over is.
en hier werd er een half jaar aan geraden om te wassen
daarna weer afkrapsel doe bij de DA
het wormtje verplaast zich eigen
je bent er niet na een maand van af
het spul is zo erg dat je na het wassen met je hondje gaat wandelen dat er
geen ander hondjes in de beurt komen
na een maand wassen groeit het haar er weerop
maar let wel op het is dan nog niet weg
het is zeer hard nekkig
succes en heel veel knuffels voor je hondje
-
Luna87
- Zeer actief
Een half jaar
Poeh, dat is nogal wat.
Ik heb wat zitten lezen en ben er inmiddels achter dat het een hardnekkig iets is, die mijt. En wat een gedoe zeg, dat wassen! Mag het niet eens uitspoelen. Niet afdrogen, niets. Bah, kon ik haar maar vertellen dat het voor haar eigen bestwil is, want ze gaat dit zeker niet leuk vinden!
Ik heb wat zitten lezen en ben er inmiddels achter dat het een hardnekkig iets is, die mijt. En wat een gedoe zeg, dat wassen! Mag het niet eens uitspoelen. Niet afdrogen, niets. Bah, kon ik haar maar vertellen dat het voor haar eigen bestwil is, want ze gaat dit zeker niet leuk vinden!

-
ticho
- Vaste gebruiker
ja is erg hardnekkigInez87 schreef:Een half jaarPoeh, dat is nogal wat.
we hebben in totaal 8 flessen mee gekregen
me vriendin gaat na het wassen een uurtje lopen voor het droog maken[drooglopen]
dan is de lucht ook weg rond haar lijf
zo kan ze ook niet gaan likken
het spul is zo erg dat als er een mijt tijdig het wassen er afvalt dat die
helemaal versteent
- Liesbeth
- Zeer actief
Je hebt geluk dat je nu in het betere seizoen zit. Op een droge (zonnige) dag, waste ik Kevin vlak voor het uitlaten zodat hij dan verder kon drogen. Volgens mij mag je je hond wel handdoekdroog maken en zelfs föhnen, maar het is al zo lang geleden dat ik dát niet meer zeker weet. Je moet er wel voor zorgen dat de ectodex zijn werk op en in de huid kan doen. Dus wassen en een aantal minuten in laten trekken, voordat je de handdoek pakt.Inez87 schreef:Een half jaarPoeh, dat is nogal wat.
Ik waste Kevin vooraf met allerderm shampoo, dat is een shampoo die de poriën goed open maakt, dan kan de ectodex beter zijn werk doen.
Pas je wel op dat Luna niet gaat likken, Kevin vond dat spul lekker en ik moest hem er echt van weerhouden om ervan te drinken
-
Luna87
- Zeer actief
Het is zeker ook slecht als ze gaan likken? Dat wordt wandelen dan! Maar dan is het ook minder erg dan dat ik haar in haar bench op moet sluiten. Nou, laat het lekker weer maar komen, aan dit druilerige weer heb ik ook niks 

-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Mijn Shih Tzu heeft op het moment ook demodex. Ze had al hele lange tijd steeds terugkerende ontstekingen op de pootjes. Eindelijk kwam ik bij een dierenarts die de helderheid van geest had om een afkrapsel te nemen. Ik was inmiddels al 5 weken met Ectodex. Er beginnen weer haartjes te groeien. Het afkrapsel vorige week was negatief. Er was nog 1 dode mijt te zien. Bij de vorige afkrapsel zag je er wel een stuk of 10, echt heel erg.
Je kan de hond inderdaad Echinaforce geven, maar niet langer dan 6 weken anders werkt het juist averechts. Dit vertelde mijn holistisch dierenarts me laatst.
Je kan de hond inderdaad Echinaforce geven, maar niet langer dan 6 weken anders werkt het juist averechts. Dit vertelde mijn holistisch dierenarts me laatst.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Wat trouwens erg belangrijk is dat je de ruimte waar je de hond wast goed geventileerd is. Ook de ruimte waar de hond opdroogt moet goed geventileerd zijn. Hierdoor raken ze minder snel versufd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
kun je ze niet beter buiten wassen dan, met een tuinslang of zo
veel meer ventilatie als dat gaat niet lukken
- Liesbeth
- Zeer actief
Buiten kan wel, je hebt namelijk geen tuinslang hiervoor nodig. Je maakt een bepaalde hoeveelheid oplossing klaar en daarmee sop je de hond af. Liefst met de poten in een bak, zodat de voeten ook goed gedaan worden en je nog wat uit die bak kan gebruiken, om de huid goed nat te maken.S@ndr@ schreef:kun je ze niet beter buiten wassen dan, met een tuinslang of zo![]()
Maar met de temperaturen van de laatste dagen zou ik het toch binnen doen
-
Luna87
- Zeer actief
Nou inderdaad. Ik baal er wel van dat het van dat flutweer is. Drooglopen ga ik met deze temp. ook maar niet doen. Dus dan moet ze maar drogen in de bench, ik leg er wel een paar flessen met warm water bij.Liesbeth schreef:Buiten kan wel, je hebt namelijk geen tuinslang hiervoor nodig. Je maakt een bepaalde hoeveelheid oplossing klaar en daarmee sop je de hond af. Liefst met de poten in een bak, zodat de voeten ook goed gedaan worden en je nog wat uit die bak kan gebruiken, om de huid goed nat te maken.S@ndr@ schreef:kun je ze niet beter buiten wassen dan, met een tuinslang of zo![]()
Maar met de temperaturen van de laatste dagen zou ik het toch binnen doen.

-
ticho
- Vaste gebruiker
niet in de bench laten drogen de lucht van de shampoo is niet te hardenInez87 schreef:Nou inderdaad. Ik baal er wel van dat het van dat flutweer is. Drooglopen ga ik met deze temp. ook maar niet doen. Dus dan moet ze maar drogen in de bench, ik leg er wel een paar flessen met warm water bij.Liesbeth schreef:Buiten kan wel, je hebt namelijk geen tuinslang hiervoor nodig. Je maakt een bepaalde hoeveelheid oplossing klaar en daarmee sop je de hond af. Liefst met de poten in een bak, zodat de voeten ook goed gedaan worden en je nog wat uit die bak kan gebruiken, om de huid goed nat te maken.S@ndr@ schreef:kun je ze niet beter buiten wassen dan, met een tuinslang of zo![]()
Maar met de temperaturen van de laatste dagen zou ik het toch binnen doen.
zodra het niet regen de hond wassen en gaan lopen
ze zijn zo droog
hoe langer nat hoe erger voor de huid voor de hond zodra ze droog is
heeft de hond zelf ook geen last van de shampoo
-
Luna87
- Zeer actief
De eerst wasbeurt is ook gebeurd. Het was niet leuk, maar het zit er op. Mijn vriend is toch maar lekker met haar gaan lopen buiten en ze was zo droog. Over 4 dagen weer 

-
Luna87
- Zeer actief
Luna is wel wat duffig nu. Ze had vanmorgen geen zin om uit te gaan en ging bij thuiskomst gelijk in de bench. Toen ik naar mijn werk ging moest ik echt met de koekjes rammelen en eenmaal bij mijn werk wilde ze niet uit de auto.
Met uitlaten in de pauze had ze ook totaal geen zin en liep een beetje traag. Ze kijkt een beetje stoned en ik vind haar echt zielig
Met uitlaten in de pauze had ze ook totaal geen zin en liep een beetje traag. Ze kijkt een beetje stoned en ik vind haar echt zielig

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
De Bull terrier van onze voormalige buren heeft het ook, nu weer heel erg, het lijkt per seizoen op en neer te gaan.
Hun hebben tictac
gebruikt of zoiets, best wel agressief spul, het heeft even geholpen maar nu zit ie weer vol met kale, jeukende plekken.
Ik hoop voor je enn je hond dat het wassen zoden aan de dijk gaat zetten
, sterkte. 
Hun hebben tictac
Ik hoop voor je enn je hond dat het wassen zoden aan de dijk gaat zetten

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Luna87
- Zeer actief
Dank je. Ik houd nog steeds goede hoop dat we er vroeg bij waren en dat die paar keer wassen gewoon helpt (plus de weerstand verhogende pogingen natuurlijk).wendy71 schreef:De Bull terrier van onze voormalige buren heeft het ook, nu weer heel erg, het lijkt per seizoen op en neer te gaan.
Hun hebben tictacgebruikt of zoiets, best wel agressief spul, het heeft even geholpen maar nu zit ie weer vol met kale, jeukende plekken.
![]()
Ik hoop voor je enn je hond dat het wassen zoden aan de dijk gaat zetten, sterkte.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik had dat met Kevin ook, maar dat trekt vrij snel bij. Hoe vaker ze ermee gewassen worden, hoe minder je dit effect ziet.Inez87 schreef:Luna is wel wat duffig nu. Ze had vanmorgen geen zin om uit te gaan en ging bij thuiskomst gelijk in de bench. Toen ik naar mijn werk ging moest ik echt met de koekjes rammelen en eenmaal bij mijn werk wilde ze niet uit de auto.
Weerstand verbeteren is ongeveer de helft van de behandeling.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ligt het aan het seizoen of bv aan de entingen die de hond gehad heeft??wendy71 schreef:De Bull terrier van onze voormalige buren heeft het ook, nu weer heel erg, het lijkt per seizoen op en neer te gaan.
Hun hebben tictacgebruikt of zoiets, best wel agressief spul, het heeft even geholpen maar nu zit ie weer vol met kale, jeukende plekken.
![]()
Ik hoop voor je enn je hond dat het wassen zoden aan de dijk gaat zetten, sterkte.
Vaccineren is een enorme aanvechting van het immuunsysteem en dat systeem houdt de mijten nou juist in toom.
Als de hond de basis entingen gehad heeft, zou ik de herhalingen zelf niet meer geven.
Overigens was Tictac in mijn tijd, zo'n 13 jaar geleden (toen Kevin behandeld moest worden) verboden om op dieren te gebruiken. Het mocht/mag wel gebruikt worden om bv stallen schoon te maken, maar het zou te lastig te doseren te zijn om op dieren te gebruiken (instabiel).