Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
.......
Moderator: moderatorteam
-
Baily&Luna
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: moe wordt ik ervan
Mijn tip? Geef die hond een keer een schop. Sneu voor het hondje hoor, maar nu zijn die van jou de dupe. En dan een flinke stemcorrectie geven, wie weet laat het hondje het dan uit dr hoofd de volgende keer 
-
Baily&Luna
- Zeer actief
.......
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 05 sep 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Probeer dan eerst eens alleen een stemcorrectie. Gewoon heel boos en hard 'FOEI!!' roepen. Ik vind dat ook wel eng, andermans hond aanraken als ze zo in de aanval schieten. Maar hier in de buurt hebben we meerdere van die etters en meestal werkt het wel als ze eens flink worden gecorrigeert. Zelfs een stemcorrectie van een vreemde kan al heel veel doen!Baily&Luna schreef:nou Peter zei de vorige keer uit frustratie "de volgende keer schop ik die hond weg bij mijn honden"Maeve schreef:Mijn tip? Geef die hond een keer een schop. Sneu voor het hondje hoor, maar nu zijn die van jou de dupe. En dan een flinke stemcorrectie geven, wie weet laat het hondje het dan uit dr hoofd de volgende keer
waarop die vrouw zegt: "ja doe maar, leert ie misschien van![]()
Maar dat durf ik niet joh, haha!
als Peter erbij zou zijn dan zou die hem wel weg"schoppen" ja
- Moos
- Zeer actief
Ik zou zo'n klein ding inderdaad ook zelf gewoon weghouden bij je honden. Eerst kijken of je groot maken en dreigend brullen werkt, en anders je been ertussen steken. Hoeft niet echt schoppend, maar een beetje zo'n maaibeweging zeg maar 

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik heb ook zo'n situatie. Hier in de buurt woont een Border Collie. Er wordt weinig met het beest gedaan en meestal lopen de kinderen met hem. Het is een gefrustreerd hondje, voor mensen heel lief, maar voor honden
(en dan in het bijzonder mijn bullterrier Luna)
Meestal gaat het zo; ik loop met Luna aan de riem en die kinderen lopen met dat hondje. Dat hondje is altijd los en als hij Luna ziet, komt hij aangerend en gaat voor Luna zitten. Luna wordt dan gelijk enthousiast en begint te kwispelen. Vervolgens trekt dat hondje zijn lip op en begint te bijten en rare geluiden te maken. Luna snapt het niet, die wil echt alleen maar spelen, maar dat hondje doet echt gemeen. Ze heeft al een paar keer een wondje gehad.
Ik vind het ook sneu om die kinderen daarvoor op hun kop te geven, dus liep ik altijd door en zei dat ze hun hondje even bij zich moesten houden.
Laatst kwam ik uit mijn werk (Luna gaat altijd mee) en bij de parkeerplaats stonden die kinderen met het hondje. En hup, gelijk op mijn Luna af en bijten! Toen was ik het zat, want Luna begrijpt er niets van. Dus ik riep hard de naam van dat hondje en zei nee. Het had geen effect dus ik zette mijn voet ertussen en gaf hem een zetje terwijl ik nog een keer boos zijn naam zei. Hij kwam nog 1 keer terug en toen zei ik ......(naam van het hondje), nu opzouten!!! en gaf hem nog een zet met mijn voet. Het hondje begreep de boodschap en die kinderen geloof ik ook.
Als die vrouw het niet doet, moet jij het maar doen hoor! Ik zal het ook zeker weer doen als dat hondje uit mijn verhaal het nog eens doet. Mijn Luna doet echt geen vlieg kwaad en dat wil ik graag zo houden. Ik wil het niet laten verpesten door een hondje die sociaal gestoord is en geen uitdaging krijgt van de baasjes.
Meestal gaat het zo; ik loop met Luna aan de riem en die kinderen lopen met dat hondje. Dat hondje is altijd los en als hij Luna ziet, komt hij aangerend en gaat voor Luna zitten. Luna wordt dan gelijk enthousiast en begint te kwispelen. Vervolgens trekt dat hondje zijn lip op en begint te bijten en rare geluiden te maken. Luna snapt het niet, die wil echt alleen maar spelen, maar dat hondje doet echt gemeen. Ze heeft al een paar keer een wondje gehad.
Ik vind het ook sneu om die kinderen daarvoor op hun kop te geven, dus liep ik altijd door en zei dat ze hun hondje even bij zich moesten houden.
Laatst kwam ik uit mijn werk (Luna gaat altijd mee) en bij de parkeerplaats stonden die kinderen met het hondje. En hup, gelijk op mijn Luna af en bijten! Toen was ik het zat, want Luna begrijpt er niets van. Dus ik riep hard de naam van dat hondje en zei nee. Het had geen effect dus ik zette mijn voet ertussen en gaf hem een zetje terwijl ik nog een keer boos zijn naam zei. Hij kwam nog 1 keer terug en toen zei ik ......(naam van het hondje), nu opzouten!!! en gaf hem nog een zet met mijn voet. Het hondje begreep de boodschap en die kinderen geloof ik ook.
Als die vrouw het niet doet, moet jij het maar doen hoor! Ik zal het ook zeker weer doen als dat hondje uit mijn verhaal het nog eens doet. Mijn Luna doet echt geen vlieg kwaad en dat wil ik graag zo houden. Ik wil het niet laten verpesten door een hondje die sociaal gestoord is en geen uitdaging krijgt van de baasjes.

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
Mojuan
- Zeer actief
Pas geleden liep er een stukje voor mij een witte herder los, op een bepaald moment draaide hij zich om en keek naar mijn honden, toen ik zag dat hij een stap wilde zetten zei ik heel duidelijk: BLIJF
Gelukkig bleef hij toen staan en zag zijn vrouwtje mij en riep hem netjes met zich mee.
Maar zo'n bijtend hondje, die had ik al lang een keer een schop(je) gegeven om eerlijk te zijn.
In mijn geval dan niet zozeer om de schade die mijn honden zouden lijden, maar om het hondje tegen zichzelf te beschermen. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn honden het beestje te grazen nemen als ze het zat zijn.
Gelukkig bleef hij toen staan en zag zijn vrouwtje mij en riep hem netjes met zich mee.
Maar zo'n bijtend hondje, die had ik al lang een keer een schop(je) gegeven om eerlijk te zijn.
In mijn geval dan niet zozeer om de schade die mijn honden zouden lijden, maar om het hondje tegen zichzelf te beschermen. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn honden het beestje te grazen nemen als ze het zat zijn.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
wil je storm een keer lenen 
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Moos schreef:Ik zou zo'n klein ding inderdaad ook zelf gewoon weghouden bij je honden. Eerst kijken of je groot maken en dreigend brullen werkt, en anders je been ertussen steken. Hoeft niet echt schoppend, maar een beetje zo'n maaibeweging zeg maar
-
Baily&Luna
- Zeer actief
.......
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 05 sep 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Haar hond bijt wel, ook al zegt ze van niet.
Jouw honden bijten niet, dus zeg je gewoon van wel.
Voor een klein korstje zou ik niet direct aanbellen, tenzij je hondje er echt last van heeft.
Jouw honden bijten niet, dus zeg je gewoon van wel.
Voor een klein korstje zou ik niet direct aanbellen, tenzij je hondje er echt last van heeft.
- dagmar88
- Zeer actief
Ben de andere kant op gelopen en nóg kwam dat etterbakje mee.
Charlie heeft het zelf opgelost en inmiddels houdt de mevrouw wel angstig haar hondje weg bij mijn agressieve pitbull
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier ook... als ik het niet doe, doet mijn hond het, alleen dan met zijn tandjes... en meestal zijn dat formaat hondjes daar niet tegen bestand dus dan kan ik het beter oplossen.Nanna schreef:Die kreeg van mij zo'n fikse hollewipper dat ie niet meer in een straal van 200 meter durft te komen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Eigenlijk verdienen die mensen een schop onder zijn kont. Misschien leren ze dan wel hun honden op te voeden.
Verschrikkelijk zulke eigenwijze mensen. En onze honden zijn er de dupe van.
Verschrikkelijk zulke eigenwijze mensen. En onze honden zijn er de dupe van.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
ja, dat is ook wel een optie misschienStormenRoxy schreef:wil je storm een keer lenen
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Ja, fijn mens zeg! 
Ik denk dat ik m ook een keer een trap onder z'n hol zou geven!
Ik vind het soms echt zwaar irritant. Ik heb vaak het idee dat mensen met kleine hondjes veel te licht erover denken. Want wat als mijn herder serieus wat terugdoet? Tja, dan is hij ineens de agressieve herder, terwijl dit nooit gebeurt zou zijn als de eigenaar van dat kleine valse krengetje haar hondje gewoon vast zou hebben aangelijnd.
Ik merk dat ook Haakon iets tegen JR's heeft en dat komt gewoon, omdat die altijd zo overduidelijk aan Haakon moeten laten merken dat ze m niet mogen. Terwijl ie als pup nog met dezelfde JR's heeft gespeeld.
Ik val niet iedereen aan met kleine hondjes, maar de baasjes met de felle (kleine) hond(jes) die hun hond niet gewoon aangelijnd houden. Maar ik geloof ook niet zo snel dat mensen op dit forum hiervoor verantwoordelijk zijn.
Ik denk dat ik m ook een keer een trap onder z'n hol zou geven!
Ik vind het soms echt zwaar irritant. Ik heb vaak het idee dat mensen met kleine hondjes veel te licht erover denken. Want wat als mijn herder serieus wat terugdoet? Tja, dan is hij ineens de agressieve herder, terwijl dit nooit gebeurt zou zijn als de eigenaar van dat kleine valse krengetje haar hondje gewoon vast zou hebben aangelijnd.
Ik merk dat ook Haakon iets tegen JR's heeft en dat komt gewoon, omdat die altijd zo overduidelijk aan Haakon moeten laten merken dat ze m niet mogen. Terwijl ie als pup nog met dezelfde JR's heeft gespeeld.
Ik val niet iedereen aan met kleine hondjes, maar de baasjes met de felle (kleine) hond(jes) die hun hond niet gewoon aangelijnd houden. Maar ik geloof ook niet zo snel dat mensen op dit forum hiervoor verantwoordelijk zijn.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Spuitbusje met af/uitwasbare verf [ knalkleurtje.] meenemen en over zijn rug spuiten.
Of een goedje brouwen [ rotte eieren lucht. ? ] wat ongelooflijk stinkt en over hem heen spuiten.

Of een goedje brouwen [ rotte eieren lucht. ? ] wat ongelooflijk stinkt en over hem heen spuiten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
borst vooruit straal dominantie uit en geef een harde brul tegen de hond.
meestal hebben ze het dan wel snel gezien.....
meestal hebben ze het dan wel snel gezien.....

blijf vragen stellen
- DogMa
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Wij hebben dat in onze oude buurt ook wel eens gehad. Die mevrouw liet haar hond altijd los lopen, maar hij viel altijd andere honden aan. Toen ik er een keer wat van zei, zei ze dat ze dat wel wist en vervelend vond. Een paar weken later kwamen we haar weer tegen en toen viel die hond Pepper aan. Die had flinke gaten in zijn achterpoot. Ik heb de honden thuisgebracht en ben bij haar aan gaan bellen, heb het hele verhaal gedaan, de verwondingen ietwat overdreven, gezegd dat ik maandag wel met de rekening van de weekenddierenarts zou langs komen en haar een visitekaartje gegeven van een webshop waar ze een riem kon bestellen. Ik was er helemaal zenuwachtig van dat ik zomaar aangebeld had en dat allemaal had gezegd, maar sindsdien liep het hondje wel aan de lijn.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
haha, lijkt me wel leuk om te doenbouvierpoedel schreef:Spuitbusje met af/uitwasbare verf [ knalkleurtje.] meenemen en over zijn rug spuiten.![]()
Of een goedje brouwen [ rotte eieren lucht. ? ] wat ongelooflijk stinkt en over hem heen spuiten.![]()
maar helpt het ook dan? wordt het hondje misschien nog bozer van
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misschien voor de hond niet maar voor de baas wel dat ze haar hond voortaan bij haar houd. 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misschien ook een leuke.?/
Vroeger woonde er een vrouw bij ons en die liet altijd haar hond voor op het gras poepen.
Affijn je weet wel kinderen onder de strond en dergelijk.
Wij met een paar buren hebben iedere keer haar hond zijn strond op geschept.
En na een week zat de emmer aardig vol.
En toen hebben we alles bij haar door de brievenbus gepropt en natuurlijk de voordeur onder gesmeerd.
hahaha nooit geen last meer gehad..
Vroeger woonde er een vrouw bij ons en die liet altijd haar hond voor op het gras poepen.
En toen hebben we alles bij haar door de brievenbus gepropt en natuurlijk de voordeur onder gesmeerd.

-
Baily&Luna
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Misschien ook een leuke.?/
zo ene hebben wij hier ook ja,
een modder vette rottweiler die nog nooit verder is gekomen dan dat grasveld, hun laten hem ook altijd daar poepen.
dat grasveld ligt recht voor hun huis.
is zo'n zielige hond als je die ziet lopen