Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke hulphonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

29996D

Leuke hulphonden

Ongelezen bericht door 29996D »

Er is weer een nieuw therapiehondentraject opgestart bij Hulphond Friesland.
Ik zag net een lijst met rassen die worden gebruikt, en daar zitten een aantal ongebruikelijke bij dit keer: een Polski Owczarek Nizinny, een Rottweiler kruising, een Flatcoat, Shelties en natuurlijk de doodles en de Collies.
Dat worden leuke trainingen ;)
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Leuke hulphonden

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik kan de lijst niet vinden, kwam wel deze pagina tegen
http://www.hhfrl.nl/index.php?option=co ... &Itemid=55" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een droppies die wachten op een nieuw huisje, die vizsla!
Maar moet beslist mee gefokt worden :19:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

*Evie* schreef: Maar moet beslist mee gefokt worden :19:
Dat zou me wel tegenhouden..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik weet toevallig van een ander forum, dat er nu een Rottweiler bezig is met opleiding blindengeleidehond..
Afbeelding
White
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door White »

Ik weet wel van een stichting die hulphondjes opleidt voor kinderen, maar die honden worden gesteriliseerd of gecastreerd.

Vraag me af waarom er persé met die Vizla moet worden gefokt, wat als ze nou eens niet geschikt is?
groetjes Daan en een poot van Mike
Afbeelding
29996D

LéonieHonden schreef:
Komt omdat het hun enige Vizsla teef is. Ze gebruiken de Vizslas nu al als therapiehond, maar omdat ze niet goed aarden in een kennel hebben ze de Vizslas het liefst in een gezin. En dan willen ze inderdaad nog één of twee nestjes met haar fokken.
29996D

White schreef:Ik weet wel van een stichting die hulphondjes opleidt voor kinderen, maar die honden worden gesteriliseerd of gecastreerd.

Vraag me af waarom er persé met die Vizla moet worden gefokt, wat als ze nou eens niet geschikt is?
Is ze wel ;) Maar dat klopt, de honden die worden geplaatst bij een kind zijn inderdaad gecastreerd.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

MissDorien schreef:
LéonieHonden schreef:
Komt omdat het hun enige Vizsla teef is. Ze gebruiken de Vizslas nu al als therapiehond, maar omdat ze niet goed aarden in een kennel hebben ze de Vizslas het liefst in een gezin. En dan willen ze inderdaad nog één of twee nestjes met haar fokken.
Nou nee maar welke hond dan ook, zou me niet aantrekken om er per sé mee te 'moeten' fokken. Dat moeten zou me tegen staan.
29996D

LéonieHonden schreef:
MissDorien schreef:
LéonieHonden schreef:
Nou nee maar welke hond dan ook, zou me niet aantrekken om er per sé mee te 'moeten' fokken. Dat moeten zou me tegen staan.
Tja, dat is de voorwaarde die wordt gesteld. Wij hebben ook zo'n 'fokhond' ;) Alleen da's een reutje :D
Hen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spanil

Ongelezen bericht door Hen »

je hebt het over HHfrl... klopt het dat ze probleem hebben gehad met de MBO opleiding Jonge Honden.. ik ben daar een bericht over tegen gekomen, http://www.archiefleeuwardercourant.nl/ ... Cfrysl%E2n" onclick="window.open(this.href);return false;. Wat sneu voor z'n organisatie om zo in het nieuws te komen. Ze willen graag goed doen, volgens mij...
29996D

Hen schreef:je hebt het over HHfrl... klopt het dat ze probleem hebben gehad met de MBO opleiding Jonge Honden.. ik ben daar een bericht over tegen gekomen, http://www.archiefleeuwardercourant.nl/ ... Cfrysl%E2n" onclick="window.open(this.href);return false;. Wat sneu voor z'n organisatie om zo in het nieuws te komen. Ze willen graag goed doen, volgens mij...
Ja, klopt. Ik ga daar niet zo wat over op het forum smijten, als je meer wilt weten PB je maar ;)
Hen
geregistreerd lid

Ik heb je pb gestuurd. Ik vind dat wel zorgelijk. Na zoeken kwam ik nog meer negatieve reacties tegen... ik weet niet of ik dan nog met zo'n instantie in zee zou gaan...
Hen
geregistreerd lid

Om niet alle communicatie achter de schermen te doen... In mijn omgeving is de ervaring met HHfrl niet echt goed. De hond is een schat echt, heerlijk. Alleen de communicatie van A. en begeleiding laat echt te wensen over.

Maar goed net wat ik zei, leven en laten leven, ieder zijn keuze... wel is het raadzaam om niet na een gesprek met een organisatie in zee te gaan... bouw een relatie op zodat je weet met wie je te maken hebt... je neemt een hond in huis voor jaren.. die keuze moet goed zijn... zeker voor een autist... je hebt maar een kans om het goed te doen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”