Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Machteloos...?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Machteloos...?

Ongelezen bericht door Crista »

Onze overburen hebben een bruine gecastreerde labrador reu. Hij is nu zo'n 2 jaar oud en er wordt helemaal niets mee gedaan. Soms ligt hij aan de ketting en soms mag hij los lopen door een stuk wei. Ze hebben een enorm huis en een heel groot stuk grond eromheen, nadeel is alleen dat het niet goed afgezet is. De lab kan onder de omheining door en dan via de sloot de weg op. Mitch heeft een jaar geleden een flinke aanvaring gehad met de lab (die toen nog niet gecastreerd was), Mitch zat op dat moment aan de lijn en de lab vloog bovenop hem. Dat leverde Mitch twee gaatjes op en de lab (gelukkig) niets. Sindsdien probeer ik deze mensen met hond te onwijken, dat lukt me heel goed want ze lopen bijna nooit met hem. Enige punt is dus dat hij kan ontsnappen..

Helaas vind ik dit niet eens het ergste.. de keer dat de lab bovenop Mitch dook hebben de eigenaren hem netjes bij ons thuis opgehaald (ja dit gebeurde bij ons op de oprit). Ze kwamen netjes hun excuus aanbieden maar daarna werd de lab heel hardhandig meegesleurd, de wei ingetrokken en even lekker afgeschopt door zoontje van 13 :eek: Ik heb meteen geschreeuwd dat dit echt niet kon en dat ze achterlijk bezig waren, waarop de moeder aangaf dat dit te maken had met rangorde.. de lab moest weten dat zoontje boven hem stond :M:

Gelukkig heb ik dit later niet meer gezien, maar het wordt weer mooier buiten dus komt ook de lab weer in zicht... zoals vandaag...
Ik had Mitch en Guus net naar buiten gedaan toen ik een donkere hond bij ons in de voortuin zag lopen, ik heb meteen een riem gepakt binnen en wilde erheen lopen. Helaas was de lab (van de overburen dus) al bij onze poort en Mitch ging helemaal door 't lint. De lab reageerde heel netjes, hij ging half op zijn rug liggen kwispelen. Ik heb Mitch naar binnen gedaan en heb de lab aan de riem naar huis gebracht.. Meneer stond lekker in de tuin te werken en zijn zoontje zat erbij. Hij schrok toen ik kwam aanlopen en zei dat hij vanaf volgende week harde maatregelen gaat nemen.. Er wordt een draad gespannen en de lab krijgt een stroomband om. Ik kon hier even niets op zeggen, moest er alleen bijna van kotsen. Deze mensen hebben alleen maar een hond als statussymbool en 'leuk voor de kinderen'.. het zijn een stelletje enorme kakkers! De vrouw heeft op cursus gezeten maar vond na 3 lessen dat ze alles wel wist, ik begrijp deze mensen echt niet! Ik ben weggelopen en vervolgens werd de lab hardhandig en luid piepend naar binnen gegooid :(:

Ik voel me nu zo klote he... wat kan ik hier nou aan doen? deze mensen moeten gewoon geen hond nemen, het is echt een lief dier maar ze kunnen er gewoon niet mee omgaan..
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Machteloos...?

Ongelezen bericht door Jacky »

ohh dat is zo moeilijk. Kan je niet eens een gesprekje met haar aanknopen over hoe averechts straffen werkt etc. Gewoon tussen neus en lippen door.
Verzin gewoon iets, over hoe fout je het zelf hebt gedaan in het begin en dat dat helemaal niet goed liep :engel:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje wat een rot situatie!

Je zou kunnen proberen met de mensen te praten, en te laten zien dat je wil helpen door evt goede adviezen te geven. Maar of ze daar voor open staan...

Dan ben ik bang dat je niets kunt doen als je niet kunt bewijzen dat de hond bijv. mishandeld wordt.

Of volgende x dat hij loslopt hondnappen en naar het asiel brengen, miss vinden ze dat dan wel oke en hebben ze zo iets van laat maar lekker zitten en heeft hij kans op een nieuwe baas ;) :mrgreen:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik zou die hond aan de riem doen lekker een weekendje naar men ouders gaan en hem daar bij een asiel afleveren.
Ben benieuwd hoelang het zou duren eer er een deftige afsluiting staat als ik dat zou flikken. Men ouders wonen in belgie :mrgreen:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik zou aan die mensen vragen wáárom ze een huisdier hebben als ze er toch niet voor zorgen of er plezier aan beleven. Even met ze praten, misschien brengen ze hem naar het asiel.

Als er nog een keer zoiets gebeurd moet je maar doen alsof hij weggelopen is en je hem niet gezien hebt terwijl hij gewoon bij jullie thuis op de bank ligt. :lol1:

Helaas zijn er heel veel van dit soort mensen.. ze kijken tv programma's, lezen boeken en denken dat ze alles weten. Maar ze halen alleen de slechte dingen eruit, en ze voeren het niet professioneel uit natuurlijk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als hij een "invisible fence" maakt, want dat is dat draadje gecombineerd met een halsband vermoed ik, vind ik die behandeling voor de hond veel minder extreem dat het arme beest in elkaar te laten trappen door het zoontje van 13.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

ranetje schreef:Als hij een "invisible fence" maakt, want dat is dat draadje gecombineerd met een halsband vermoed ik, vind ik die behandeling voor de hond veel minder extreem dat het arme beest in elkaar te laten trappen door het zoontje van 13.
ben ik het helemaal mee eens hoor, het gaat mij ook niet direct hierom.. het gaat mij er alleen om dat ze gewoon niet met de hond om kunnen gaan. Ze denken dat het met een draadje en stroomband klaar is en ze dan 'geen last meer hebben van die hond'.

Ik weet echt wel dat er honden zijn die het 100 keer erger hebben, maar ik kan er gewoon echt niet bij dat zulke mensen aan een hond beginnen... dit zijn ook mensen waarbij het geen zin heeft om een gesprek aan te knopen, al ga ik het wel proberen.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Crista schreef:
ranetje schreef:Als hij een "invisible fence" maakt, want dat is dat draadje gecombineerd met een halsband vermoed ik, vind ik die behandeling voor de hond veel minder extreem dat het arme beest in elkaar te laten trappen door het zoontje van 13.
ben ik het helemaal mee eens hoor, het gaat mij ook niet direct hierom.. het gaat mij er alleen om dat ze gewoon niet met de hond om kunnen gaan. Ze denken dat het met een draadje en stroomband klaar is en ze dan 'geen last meer hebben van die hond'.

Ik weet echt wel dat er honden zijn die het 100 keer erger hebben, maar ik kan er gewoon echt niet bij dat zulke mensen aan een hond beginnen... dit zijn ook mensen waarbij het geen zin heeft om een gesprek aan te knopen, al ga ik het wel proberen.
Dat begrijp ik.
Ik wens je succes.
Het is heel moeilijk om een bepaalde houding tegenover een hond om te turnen.
Wie weet lukt het je :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Een folder over positieve trainingen enzo binnen de deur gooien? :ok:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

wat belachelijk dat ze hun hond zo behandelen...

maar die onzichtbare afscheiding vind ik niet erg.. mijn tante heeft het ook voor haar 2 herders het is onmogelijk om hun grond stuk helemaal te omheinen dus het deel wat niet lukt.. hebben ze een onzichtbare afscheiding om te voorkomen dat de weg op gaat.. en het werkt heel goed
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het stroomdraadje is het probleem niet , maar de hele instelling tegenover hun hond wél.Helaas is dit een instelling die een heel groot deel van de mensen met een hond erop na houdt.Je doet er weinig aan.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zie ook niet zo het probleem van zo'n stroombandje, eigenlijk. Hebben ze iig 1 reden minder om boos op m te worden. :wink: En tsja, verder is er gewoon niets aan te doen. Hun hond, hun methode. In iedergeval zou ik er persoonlijk verder niets aan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”