Helaas vind ik dit niet eens het ergste.. de keer dat de lab bovenop Mitch dook hebben de eigenaren hem netjes bij ons thuis opgehaald (ja dit gebeurde bij ons op de oprit). Ze kwamen netjes hun excuus aanbieden maar daarna werd de lab heel hardhandig meegesleurd, de wei ingetrokken en even lekker afgeschopt door zoontje van 13
Gelukkig heb ik dit later niet meer gezien, maar het wordt weer mooier buiten dus komt ook de lab weer in zicht... zoals vandaag...
Ik had Mitch en Guus net naar buiten gedaan toen ik een donkere hond bij ons in de voortuin zag lopen, ik heb meteen een riem gepakt binnen en wilde erheen lopen. Helaas was de lab (van de overburen dus) al bij onze poort en Mitch ging helemaal door 't lint. De lab reageerde heel netjes, hij ging half op zijn rug liggen kwispelen. Ik heb Mitch naar binnen gedaan en heb de lab aan de riem naar huis gebracht.. Meneer stond lekker in de tuin te werken en zijn zoontje zat erbij. Hij schrok toen ik kwam aanlopen en zei dat hij vanaf volgende week harde maatregelen gaat nemen.. Er wordt een draad gespannen en de lab krijgt een stroomband om. Ik kon hier even niets op zeggen, moest er alleen bijna van kotsen. Deze mensen hebben alleen maar een hond als statussymbool en 'leuk voor de kinderen'.. het zijn een stelletje enorme kakkers! De vrouw heeft op cursus gezeten maar vond na 3 lessen dat ze alles wel wist, ik begrijp deze mensen echt niet! Ik ben weggelopen en vervolgens werd de lab hardhandig en luid piepend naar binnen gegooid
Ik voel me nu zo klote he... wat kan ik hier nou aan doen? deze mensen moeten gewoon geen hond nemen, het is echt een lief dier maar ze kunnen er gewoon niet mee omgaan..