Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer los laten lopen?
Moderator: moderatorteam
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Wanneer los laten lopen?
Wat/wanneer gaf jouw het vertrouwen in je hond om hem/haar los te laten lopen?
Ik ken mensen in mijn omgeving die een pup van 8 weken meteen los laten lopen in het bos of uitlaat gebied. Zelf vind ik dat mijn hond eerst thuis goed moet luisteren voor ik hem los laat.
Wat vinden jullie belangrijk wat een hond moet kennen om hem los te laten lopen?
En zijn er hier mensen met honden die een groot jachtinstinct hebben los laten lopen in het bos? Hoe zorg je ervoor dat ze niet achter wild aangaan?
Ik ken mensen in mijn omgeving die een pup van 8 weken meteen los laten lopen in het bos of uitlaat gebied. Zelf vind ik dat mijn hond eerst thuis goed moet luisteren voor ik hem los laat.
Wat vinden jullie belangrijk wat een hond moet kennen om hem los te laten lopen?
En zijn er hier mensen met honden die een groot jachtinstinct hebben los laten lopen in het bos? Hoe zorg je ervoor dat ze niet achter wild aangaan?

-
roording
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford
Re: Wanneer los laten lopen?
Dat is een moeilijke denk ik haha ligt denk ik aan het soort hond en de omgeving waar je altijd wandeld.
Ik zelf heb hem eerst 2 weken aan het riempje gehad en thuis goed geoefend met hier komen. Daarna liet ik hem wel eens loslopen maar niet bij een weg waar auto's rijden of waar veel mensen en honden zijn.
Het blijft tenslotte een pup of jonge hond en die kunnen opeens zomaar de straat over rennen en dat wil ik echt voorkomen. (misschien ben ik wel een beetje schijterig)
Met me oudere hond heb ik hetzelfde gedaan maar die loopt nu alleen los in overzichtelijke gebieden. Als ik mensen aan ziet lopen dan lijn ik haar aan, hetzelfde geld voor fietsers en andere honden.
Ik weet dat ze heeeel graag iedereen wil begroeten en aflebberen en dat stelt niet iedereen op prijs en ik trouwens ook niet als een vreemde hond dat zou doen.
Ben benieuwd wat er nog meer getypt gaat worden ik lees mee....
Ik zelf heb hem eerst 2 weken aan het riempje gehad en thuis goed geoefend met hier komen. Daarna liet ik hem wel eens loslopen maar niet bij een weg waar auto's rijden of waar veel mensen en honden zijn.
Het blijft tenslotte een pup of jonge hond en die kunnen opeens zomaar de straat over rennen en dat wil ik echt voorkomen. (misschien ben ik wel een beetje schijterig)
Met me oudere hond heb ik hetzelfde gedaan maar die loopt nu alleen los in overzichtelijke gebieden. Als ik mensen aan ziet lopen dan lijn ik haar aan, hetzelfde geld voor fietsers en andere honden.
Ik weet dat ze heeeel graag iedereen wil begroeten en aflebberen en dat stelt niet iedereen op prijs en ik trouwens ook niet als een vreemde hond dat zou doen.
Ben benieuwd wat er nog meer getypt gaat worden ik lees mee....
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Bij mij gaan ze meteen los dus op een leeftijd van 8 wkn
Mijn ervaring is dat ze dan juist veel meer bij je blijven.
Zakken vol met kleine hondenkoekjes en iedere keer als ze komen roepen en snoepje erin.
Heb nog nooit geen problemen gehad met honden die niet meer kwamen
Mijn ervaring is dat ze dan juist veel meer bij je blijven.
Zakken vol met kleine hondenkoekjes en iedere keer als ze komen roepen en snoepje erin.
Heb nog nooit geen problemen gehad met honden die niet meer kwamen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Moos
- Zeer actief
Op veilige plekken gaan ze meteen los. Ik denk dat het juist heel belangrijk is dat ze van heel jong leren op jou te letten. Dus niet eens dat ze komen als je roept, maar dat ze je vanzelf in de gaten leren houden. Jonge pups doen dat vanzelf vaak al, en dan kan je daarop verder bouwen.
Dat lijkt mij juist veel lastiger leren als je na een paar maanden je pup opeens vrijheid gaat geven.
Zou ik nou een pup hebben die zodra de lijn los ging dacht "toedeloe" en waar verder ook geen contact meer mee te krijgen was dan, dan zou ik die denk ik niet zomaar los gooien nee
Maar de pups die ik gehad heb waren niet zo 
Dat lijkt mij juist veel lastiger leren als je na een paar maanden je pup opeens vrijheid gaat geven.
Zou ik nou een pup hebben die zodra de lijn los ging dacht "toedeloe" en waar verder ook geen contact meer mee te krijgen was dan, dan zou ik die denk ik niet zomaar los gooien nee

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ook hier gaan de pups meteen los waar dat veilig kan en zitten mijn zakken vol met lekkers.
Herplaatsers heb ik pas los gelaten als ik ze terug kon roepen aan de lange lijn. Ook daarbij, komen, koekje! Knappe hond!
De eerste keer los, bij voorkeur op omheind terrein. Tja en dan is het proberen he?
Ik heb er een gehad die prima luisterde aan de lange lijn, maar eenmaal los ging hij maar al te graag op eigen benen de wijde wereld in! Die kwam daarna niet meer los.
Herplaatsers heb ik pas los gelaten als ik ze terug kon roepen aan de lange lijn. Ook daarbij, komen, koekje! Knappe hond!
De eerste keer los, bij voorkeur op omheind terrein. Tja en dan is het proberen he?
Ik heb er een gehad die prima luisterde aan de lange lijn, maar eenmaal los ging hij maar al te graag op eigen benen de wijde wereld in! Die kwam daarna niet meer los.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nilo was zo'n pup die met met 8 weken als het ware uitzwaaide als ik hem los liet, dus dat hebben we eerst thuis geoefend. Maar die liep toch ook al wel los met 10 weekjes hoor. En daarna inderdaad erop geoefend dat hij op mij let. Dus eens verstoppen, ineens een andere kant op lopen. Resultaat is dat hij mij nu inderdaad heel goed in de gaten houd, zelfs als hij op behoorlijke afstand is.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Sam heb ik pas losgelaten toen hij ouder was, en hij heeft nooit echt perfect los kunnen lopen. Hij kon het wel, maar als hij wat zag, dan was hij weg. Dat heb ik dus anders aangepakt met James. Toen hij kwam als pupje van 7,5 week heb ik hem direct losgelaten, en iedere keer een koekje erin als hij kwam. Zo ging dat prima en nu heb ik een hond die vrijwel altijd op mij let en die ik perfect los kan laten
Bij een volgende hond zou ik het precies zo doen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
gelijk zodra ze hier zijn alleen even goed uitkijken voor de slootkant enzo
, maar ik vind los leren lopen heel belangrijk en een pup volgt meestal heel trouw, en het is lekker als dat op de harde schijf staat 
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
Giorgio is op 7 weken bij ons gekomen en liep los van dag één...uiteraard op veilige plekken hé...ging prima!
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
O jee, gaat ie weer...Al mn hondjes liepen meteen al los. Waar t veilig kon enzo. 
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb ook altijd vanaf dag 1 mijn puppen los gelaten en adviseer dat ook aan pupkopers.
Moet er wel bij zeggen dat mijn woonomgeving in Nl dat ook toeliet omdat we in een dooloopend straatje wooonden en zo de polder in konden lopen waar geen verkeer kon komen. Maar het is gewoon zo dat een pup op die leeftijd de baas als veilig baken ziet en dus bij 'gevaar' direct terug zal komen. Als je ze altijd aan de riem hebt leren ze naar mijn gevoel ook niet om op je te letten omdat die riem ze met je in contact houdt en dat dus 'veilig' is an als ze dan eenmaal los mogen vergeten ze gewoon om op de baas te letten.
Aanvulling; ik heb 1 hond die echt niet los kan zonder dat ze gaat jagen/eigen route kiest maar die is ook pas op latere leeftijd bij ons gekomen en heeft ook echt een jachtbrevet dus heeft ze een excuus
Moet er wel bij zeggen dat mijn woonomgeving in Nl dat ook toeliet omdat we in een dooloopend straatje wooonden en zo de polder in konden lopen waar geen verkeer kon komen. Maar het is gewoon zo dat een pup op die leeftijd de baas als veilig baken ziet en dus bij 'gevaar' direct terug zal komen. Als je ze altijd aan de riem hebt leren ze naar mijn gevoel ook niet om op je te letten omdat die riem ze met je in contact houdt en dat dus 'veilig' is an als ze dan eenmaal los mogen vergeten ze gewoon om op de baas te letten.
Aanvulling; ik heb 1 hond die echt niet los kan zonder dat ze gaat jagen/eigen route kiest maar die is ook pas op latere leeftijd bij ons gekomen en heeft ook echt een jachtbrevet dus heeft ze een excuus
Laatst gewijzigd door empyree op 23 apr 2010 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik heb Frenk vanaf kleins af aan los gegooid (uiteraard op veilige plekken). Hij is een tijdje wat vaker weer aangelijnd toen we even een kleine miscommunicatie hadden over luisteren en meelopen
maar als pup meteen los 

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
roxy liep van pups af aan los.. ze blijft ook altijd bij mij toen ook we hebben haar wel gewoon met riem leren lopen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De JR waar ik altijd mee liep al 1 van de 1e keren. Ze was erg gefocused op mij en om haar te laten opletten verstopte ik me wel eens.
Hoe je die hond blij moest zien zijn dat ze los mocht lopen, dat mocht ze anders nooit.
Vind wel dat het aan de hond ligt wanneer je hem los laat lopen.
Hoe je die hond blij moest zien zijn dat ze los mocht lopen, dat mocht ze anders nooit.
Vind wel dat het aan de hond ligt wanneer je hem los laat lopen.
-
miekmiek
meteen los. ze moesten eerst ook rustig wennen aan een riempje. tot nu toe heb ik enkel honden gehad die lekker met me meehobbelde. ok, ik moest wel eens wachten tot ze die 'reuze interessante grasspriet' onderzocht hadden, maar het totaal de andere kant oplopen begon pas met een maand of vijf.
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Na een paar weken. Ik was de eerste weken huiverig om Noa los te laten. Maar juist als ze nog klein zijn blijft hun aandacht op jou gevestigd en komen ze ook nog bij je waardoor je ze gelijk kan belonen. Ik denk dat dat de beste manier van trainen is.
Succes!
Succes!

-
Lillith
- Zeer actief
Ik ben altijd voor het zo snel mogelijk loslaten van de hond/pup, in een veilige omgeving natuurlijk!!!
Lillith mijn Tibetaan, heb ik nu 6wkn. is een herplaatster (van 10mnd.), sinds 3wkn. loopt ze gewoon los, nadat ze het commando HIER goed door had en ik zeker wist dat ze niet meer schrok van grote zwarte honden? en paarden,
.
Vroeger wel een wildspoorder gehad en ook die liep gewoon los het duurde wat langer voor die terug kwam
.
Lillith mijn Tibetaan, heb ik nu 6wkn. is een herplaatster (van 10mnd.), sinds 3wkn. loopt ze gewoon los, nadat ze het commando HIER goed door had en ik zeker wist dat ze niet meer schrok van grote zwarte honden? en paarden,
Vroeger wel een wildspoorder gehad en ook die liep gewoon los het duurde wat langer voor die terug kwam
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik laat een pup altijd zo snel mogelijk los, op plekken waar dit verantwoord is dus niet langs een weg of fietspad of zo.
Gelukkig heb je hier in de buurt meerdere van die plekken, zodat vanaf het moment dat ik een pup heb (of vanaf het moment dat hier de andere pups zijn uitgevlogen, of wanneer ik er nog eentje heb die later opgehaald wordt) de pup gelijk los kan. Met de andere 2 erbij gaat dit eigenlijk helemaal vanzelf, de pup houdt niet alleen mij maar ook de andere 2 honden in de gaten en leert zo vanaf dag 1 dat ze in de buurt hoort te blijven.
Gelukkig heb je hier in de buurt meerdere van die plekken, zodat vanaf het moment dat ik een pup heb (of vanaf het moment dat hier de andere pups zijn uitgevlogen, of wanneer ik er nog eentje heb die later opgehaald wordt) de pup gelijk los kan. Met de andere 2 erbij gaat dit eigenlijk helemaal vanzelf, de pup houdt niet alleen mij maar ook de andere 2 honden in de gaten en leert zo vanaf dag 1 dat ze in de buurt hoort te blijven.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier 2 windhonden , 1 ( samara) geadopteed op de leeftijd van ca 4 jaar oud en de andere ( bowie) als pup zijnde.
Samara heb ik na een half jaar voor het eerst losgelaten op een terrein wat geheel omheind was... pas na driekwart jaar los op het strand en na het rennen direkt weer vast... ik had het geluk dat ze graag alleen wilde rennen als ze net los was en mij als middelpunt nam voor haar rondes... en daarna kwam ze weer naar mij toe, ze vind andere mensen namelijk niet zo leuk.... met haar heb ik niks getraind kwa loslopen alleen ben ik haar vertrouwenspunt dus z ekomt terug naar mij, maar het blijft opletten, als w eop het strand lopen en ze gaat op een gegeven moment turen in de duinen dan lijn ik haar aan.
Bowie heb ik als pup geadopteerd, in het begin luisterde ze erg goed en kon ik haar op redelijk veel plekken loslaten mits er voldoend eruimte was.. na de leeftijd van 8 maand ofzo was dat voorbij en ging ze jagen.... toen kon ze alleen maar op omheind terrein los of als er een hond bij was die ze leuk genoeg vond om meetespelen en waardoor ze nie=t aan het jagen dacht.
Voordeel is dat ook Bowie een dikke schijtbak is en dus niet weg zal lopen, maar ik zal haar nooit op een onveilig terrein loslaten, een windhond is zo snel, zo staan ze naast je en zo zijn ze weg en je rent het ook niet even snel bij he
Bowie heb ik veel getraint aan de lange lijn en met lekkertjes, leuke aandachtsoefeningetjes en op een goede hondenschool geweest... als jonge hond zijnde dacht ik echt dat er nooit wat van terecht zou komen maar nu ze 3 is merk ik dat onze trainingen toch nut hebben gehad want ze doet het hardstikke geod en luisterd vrij goed voor een windhond.
Samara heb ik na een half jaar voor het eerst losgelaten op een terrein wat geheel omheind was... pas na driekwart jaar los op het strand en na het rennen direkt weer vast... ik had het geluk dat ze graag alleen wilde rennen als ze net los was en mij als middelpunt nam voor haar rondes... en daarna kwam ze weer naar mij toe, ze vind andere mensen namelijk niet zo leuk.... met haar heb ik niks getraind kwa loslopen alleen ben ik haar vertrouwenspunt dus z ekomt terug naar mij, maar het blijft opletten, als w eop het strand lopen en ze gaat op een gegeven moment turen in de duinen dan lijn ik haar aan.
Bowie heb ik als pup geadopteerd, in het begin luisterde ze erg goed en kon ik haar op redelijk veel plekken loslaten mits er voldoend eruimte was.. na de leeftijd van 8 maand ofzo was dat voorbij en ging ze jagen.... toen kon ze alleen maar op omheind terrein los of als er een hond bij was die ze leuk genoeg vond om meetespelen en waardoor ze nie=t aan het jagen dacht.
Voordeel is dat ook Bowie een dikke schijtbak is en dus niet weg zal lopen, maar ik zal haar nooit op een onveilig terrein loslaten, een windhond is zo snel, zo staan ze naast je en zo zijn ze weg en je rent het ook niet even snel bij he
Bowie heb ik veel getraint aan de lange lijn en met lekkertjes, leuke aandachtsoefeningetjes en op een goede hondenschool geweest... als jonge hond zijnde dacht ik echt dat er nooit wat van terecht zou komen maar nu ze 3 is merk ik dat onze trainingen toch nut hebben gehad want ze doet het hardstikke geod en luisterd vrij goed voor een windhond.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum heb ik direct met 8 weken los laten lopen op veilige stukjes. De eerste keer samen met de buurvrouw en haar labrador omdat ik het een beetje eng vond, eerste hondje 
Dat ging eigenlijk prima, ze bleef heel erg bij me in de buurt en elke keer zodra ze omkeek naar mij of naar mij toekwam kreeg ze een koekje. Zo heb ik ook heel snel het commando 'hier' erin gekregen, gewoon door steeds een koekje te geven als ze naar me toekwam en 'hier' erbij te zeggen.
Dat ging eigenlijk prima, ze bleef heel erg bij me in de buurt en elke keer zodra ze omkeek naar mij of naar mij toekwam kreeg ze een koekje. Zo heb ik ook heel snel het commando 'hier' erin gekregen, gewoon door steeds een koekje te geven als ze naar me toekwam en 'hier' erbij te zeggen.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Lieuwe met 8 weken meteen los in veilige omgeving. Pups hebben namelijk van nature het instinct om bij de roedel te willen blijven, dus het is de meest gemakkelijke manier om het ze te leren. Anders moet je later (gebaseerd op gehoorzaamheid) ze alsnog leren om bij je te blijven als ze los lopen en dat is veel moeilijker.
Overigens kwam Rokus als herplaatser bij mij toen hij ca een jaar was. Was Nauwelijks gewend los te lopen. Heb hem diezelfde dag nog los gelaten in het bos. Eerst met de lijn er nog aan, maar dat ging zo goed dat ik hem na een half uurtje er af gehaald heb. Liep hij met halsband( met naamkoker) Nooit problemen gehad met weglopen, alleen in het begin wilde hij nog wel eens een spurt achter een vogel aantrekken, maar aangezien ik doorliep wist hij al gauw beter.
Overigens kwam Rokus als herplaatser bij mij toen hij ca een jaar was. Was Nauwelijks gewend los te lopen. Heb hem diezelfde dag nog los gelaten in het bos. Eerst met de lijn er nog aan, maar dat ging zo goed dat ik hem na een half uurtje er af gehaald heb. Liep hij met halsband( met naamkoker) Nooit problemen gehad met weglopen, alleen in het begin wilde hij nog wel eens een spurt achter een vogel aantrekken, maar aangezien ik doorliep wist hij al gauw beter.

-
Angelique.
pups vanaf dag 1 uiteraard in een veilige omgeving.
bij de herplaatsers lag het echt aan de hond zelf, de 1 sneller als de ander maar uiteindelijk lopen ze nu allemaal los
bij de herplaatsers lag het echt aan de hond zelf, de 1 sneller als de ander maar uiteindelijk lopen ze nu allemaal los
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
pup gaat bij mij ook vanaf het begin los op veilige plekken, met de herplaatsers hangt het van de hond af, de een kan meteen los de ander moet toch wel een paar weken aan de lijn blijven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jakko
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Contacteer:
Hier ook meteen los (op veilige plek zonder auto's enzo). Zoals hierboven al gezegd zitten ze dan in een fase waarin de buitenwereld best wel eng is en de baas lekker veilig. Dus meestal komen ze vanzelf weer naar je toe en houden ze je ook best wel goed in de gaten.
Yvonne
Yvonne
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nando ging als pupje vanaf dag 1 meteen los.
Met Cariño heb ik vanaf dag 1 aan een lange lijn getraind en na 3 weken los gedaan.
Het is een Galgo, maar zijn jachtinstinct is (tot nu toe) niet bepaald groot te noemen.
Ik doe hem voor de zekerheid niet los op tijden en plekken met veel knijntjes.
De Galgo heb ik geleerd bij me te blijven en niet direct op andere honden af te stuiven.
Met Nando blijft dat lastig, dus ik laat hem niet los op een stuk met enorm veel honden.
Dan raakt hij snel overprikkelt (het is nogal een spring in 't veld).
Oppashondjes gaan los in overleg met de eigenaren, maar nooit op dag 1 al (of op omheind terrein).
Wat ik belangrijk vind is redelijk op mij letten en geen andere mensen lastig vallen.
Andere hondjes mogen even begroet worden, maar ze moeten daarna wel doorlopen.
Ze gaan alleen los in losloop gebieden.
Met Cariño heb ik vanaf dag 1 aan een lange lijn getraind en na 3 weken los gedaan.
Het is een Galgo, maar zijn jachtinstinct is (tot nu toe) niet bepaald groot te noemen.
Ik doe hem voor de zekerheid niet los op tijden en plekken met veel knijntjes.
De Galgo heb ik geleerd bij me te blijven en niet direct op andere honden af te stuiven.
Met Nando blijft dat lastig, dus ik laat hem niet los op een stuk met enorm veel honden.
Dan raakt hij snel overprikkelt (het is nogal een spring in 't veld).
Oppashondjes gaan los in overleg met de eigenaren, maar nooit op dag 1 al (of op omheind terrein).
Wat ik belangrijk vind is redelijk op mij letten en geen andere mensen lastig vallen.
Andere hondjes mogen even begroet worden, maar ze moeten daarna wel doorlopen.
Ze gaan alleen los in losloop gebieden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb ze allebei als pup gekregen en ze gingen ook meteen op veilige plaatsen los.Vanaf dag 1 dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- annelies661
- Actief
Met vreemde mensen tast ik het ook eerst in de tuin wel effe af hoe goed ze luisteren (bijv loge)
Mijn eigen hond loopt zowiezo altijd al los sinds puppy af aan. Toen vond ie nl alles een beetje eng en plakte hij zowiezo aan mijn benen...Daarna met puppycursus (en de rest) alles aangeleerd.
Mijn nieuwe hondje wat half mei uit Roemenië komt gaat wel eerst aan de lijn tot ik haar vertrouwen heb en ze snapt wat er bedoeld wordt met uitlaten. (straathondje dus nooit bij mensen geweest) Daarna komt mijn gevoel vanzelf wel weer omhoog dat het goed zit en proberen we het los..
Mijn eigen hond loopt zowiezo altijd al los sinds puppy af aan. Toen vond ie nl alles een beetje eng en plakte hij zowiezo aan mijn benen...Daarna met puppycursus (en de rest) alles aangeleerd.
Mijn nieuwe hondje wat half mei uit Roemenië komt gaat wel eerst aan de lijn tot ik haar vertrouwen heb en ze snapt wat er bedoeld wordt met uitlaten. (straathondje dus nooit bij mensen geweest) Daarna komt mijn gevoel vanzelf wel weer omhoog dat het goed zit en proberen we het los..
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
James toen hij 10 maanden was en Jazz toen ze een half jaar was. Jules liet ik loslopen toen ze een week bij me was.
Ik heb gewoon slechte ervaringen met loslopen, dus ik durfde het niet.
Doe het nu ook alleen maar in losloopgebieden, open vlaktes.
Ik heb gewoon slechte ervaringen met loslopen, dus ik durfde het niet.
Doe het nu ook alleen maar in losloopgebieden, open vlaktes.