Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag jouw hond op de bank?
Moderator: moderatorteam
- Franck
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Seppe mag niet op de bank, maar als ik er niet ben (of boven ben) doet hij het uiteraard toch.
Nu krijg ik begin mei een nieuwe bank.
Wat ga ik doen? elke keer een plate erover heen trekken?Ik ben bang dat , dat niet gaat lukken. Ik loop
nog al eens naar boven.
Zo niet, hoe leer je een hond dat af?
Groetjes en fijn weekend,
Franck
Nu krijg ik begin mei een nieuwe bank.
Wat ga ik doen? elke keer een plate erover heen trekken?Ik ben bang dat , dat niet gaat lukken. Ik loop
nog al eens naar boven.
Zo niet, hoe leer je een hond dat af?
Groetjes en fijn weekend,
Franck
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Mag jouw hond op de bank?
hier mag alles op de bank. Dat doen ze ook graag.
Op dit moment ligt Hera met haar kop op mijn been. Heerlijk vind ik dat.
Op dit moment ligt Hera met haar kop op mijn been. Heerlijk vind ik dat.

Cash v Heiligental en Flow.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier ligt alles op de bank. Maae dingen afleren als je er niet bij bent, lukt alleen door de dingen te voorkomen. Leg wat ballonnen of krukjes oid op de bank; zodat hij er echt niet op wil liggen. Na verloop van tijd, als hij t 'gewoon' is elders te gaan liggen, kun je die dingen weer weglaten.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Hier ligt alles gezellig met elkaar op de bank, mensen, katten en honden.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
nee onze honden mogen niet op de bank.
de bank een aantal keer goed vol bouwen met spullen behalve 1 plekje daar zet je een blikje met een paar knikkers schroeven weet ik veel neer. als je hond op de bank wilt klimmen zal hij het daar doen omdat de rest vol gebouwd is. hij stoot het blikje om dit maar zo'n lawaai/onverwachte herrie dat je hond van schrik van de bank af springt. als hij een aantal keer zo is geschroken doen hij het vanzelf niet meer. tenminste zo hebben wij het ze geleerd.
de bank een aantal keer goed vol bouwen met spullen behalve 1 plekje daar zet je een blikje met een paar knikkers schroeven weet ik veel neer. als je hond op de bank wilt klimmen zal hij het daar doen omdat de rest vol gebouwd is. hij stoot het blikje om dit maar zo'n lawaai/onverwachte herrie dat je hond van schrik van de bank af springt. als hij een aantal keer zo is geschroken doen hij het vanzelf niet meer. tenminste zo hebben wij het ze geleerd.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
storm ligt bijna nooit op de bank... en dat heb ik liever ook niet omdat ie onrustig slaapt en ik mijn leven dan niet zeker ben
hij mag er dan ook alleen op als ie vraagt en meestal werk ik hem er na een minuut of 10 weer af.. roxy mag ook alleen op de bank als ze vraagt... maar ze vraagt niet altijd
hihi.. dan bonjour ik haar er weer af en dan moet ze op haar matje.. als ik weg ben of ze liggen nachts te slapen dan ligt ze op de bank natuurlijk.. (storm niet die ligt in zijn mand of op de bedbank) dus als we gaan slapen trekken we er een kleed over
hij mag er dan ook alleen op als ie vraagt en meestal werk ik hem er na een minuut of 10 weer af.. roxy mag ook alleen op de bank als ze vraagt... maar ze vraagt niet altijd
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
pepim
- Zeer actief
Mijn hond mocht in eerste instantie niet op de bank, vanwege ruimtetekort vond ik indertijd, maar op de één of andere manier is er wat fout gegaan denk ik.
Want ik heb tegenwoordig een dikke plaid/slaapzak (ze graaft) op de bank, waar ze heerlijk even uit het raam kan kijken of een dutje kan doen.
Mocht je echt niet willen, dat je hond op de bank kan komen, zou ik er iets opleggen, al lijkt me dat in jouw geval niet zo simpel. Maar goed ik zie, dat er al zinnige reacties zijn gepost, succes.
Mocht je echt niet willen, dat je hond op de bank kan komen, zou ik er iets opleggen, al lijkt me dat in jouw geval niet zo simpel. Maar goed ik zie, dat er al zinnige reacties zijn gepost, succes.
- Pippa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): - Friese Stabij/ Kooiker kruising: Pippa
- Rasechte vuilnisbak: Murdock
- Golden Retriever: Tobias - Locatie: Soest
Bij ons mag Pippa gewoon op de bank, ik heb geen idee hoe je het ze af moet leren. Idd misschien gewoon vol zetten ofzo

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja ze mogen op de bank. Jola doet het alleen niet zovaak. Odin ligt ongeveer de helft van de dag bij mij op de bank. Overigend ligt Jola dan weer wel op de bank als we er niet zijn en Odin echt alleen als wij op de bank zijn 
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja gezellig, hondje op de bank 
En ik mag er meestal ook bij, dan schuift ze een beetje op
En ik mag er meestal ook bij, dan schuift ze een beetje op
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- annelies661
- Actief
Nope...ik wil mijn kleding graag een beetje haarloos houden en met een stoffen bank gaat dat echt niet met honden op de bank 
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb ook een stoffen bank en vandaar slaapzak voor stukje waar zij mag liggen. Verder heb ik veel van die kleefrollers.annelies661 schreef:Nope...ik wil mijn kleding graag een beetje haarloos houden en met een stoffen bank gaat dat echt niet met honden op de bank
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
hier liggen ze alleen op de bank als ik er zit.
geen problemen mee vind het wel gezellig
geen problemen mee vind het wel gezellig
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
hier ligt Elmo ook op de bank, bij mijn ouders mag hij dat niet die leggen er stoelen op. Van de week toen ik met Elmo daar was, vonden we meneer achter de stoelleuning. Waarschijnlijk is ie via de bankleuning erop gekomen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
De honden (max & Shadow) in mn ouderlijk huis mogen niet op de bank. Alleen als wij het goed vinden dat ze komen knuffelen mogen ze alleen op schoot, en dit weten ze dan ook donders goed. Mn ouders vinden het zonde die nagels op de lederen bank 
Omdat je het snachts niet kan zien gaat er dan een zeil over
Hier aan boord mag Bikkel gewoon op de bank, heeft mijn vriend altijd goed gevonden en de banken zien er toch niet uit! en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om samen te knuffelen.
Ik denk ook wel dat ik Pulchra op de bank laat, al zitten we nog een beetje te twijfelen aangezien mn vriend graag wel wil bij dit (...) bedrijf en op een ander schip weet je niet met wat voor meubels je te maken krijgt en of de eigenaar van het schip het wel zo leuk vind als de honden op de bank komen. Maar goed het zou een slim hondje moeten zijn dus ik denk dat ik het tegen die tijd anders gewoon af leer of met een plaite ga werken
Omdat je het snachts niet kan zien gaat er dan een zeil over
Hier aan boord mag Bikkel gewoon op de bank, heeft mijn vriend altijd goed gevonden en de banken zien er toch niet uit! en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om samen te knuffelen.
Ik denk ook wel dat ik Pulchra op de bank laat, al zitten we nog een beetje te twijfelen aangezien mn vriend graag wel wil bij dit (...) bedrijf en op een ander schip weet je niet met wat voor meubels je te maken krijgt en of de eigenaar van het schip het wel zo leuk vind als de honden op de bank komen. Maar goed het zou een slim hondje moeten zijn dus ik denk dat ik het tegen die tijd anders gewoon af leer of met een plaite ga werken

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Yep hier mogen ze op de bank. Ik vind het zelf heerlijk als ik op de bank zit en de honden komen bij me liggen.
Ooit heb ik het bij een hond geprobeerd af te leren (praat ik over bijna 20 jaar geleden) toen we ook een nieuwe
bank kregen. Nou vergeet het maar
Zodra wij onze kont keerden, lag zij op de bank. Stoelen die we erop
legden, gooiden ze er net zo hard van af.
Ooit heb ik het bij een hond geprobeerd af te leren (praat ik over bijna 20 jaar geleden) toen we ook een nieuwe
bank kregen. Nou vergeet het maar
legden, gooiden ze er net zo hard van af.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto mag op de bank, behalve als ik met het bord op schoot zit te eten. Ik heb hem er een paar keer vanaf gezet en nu blijft hij netjes op de vloer terwijl ik zit te eten.

Groetjes,
Sandra
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Ik heb geen bank (meer), alleen maar stoelen, maar als ik wel een bank had, zouden de honden daar ook gewoon op mogen.
groeten,
Caroline

Caroline

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Nilsson mag niet de bank.
Soms is de verleiding errug groot maar wij krijgen volgende week een nieuwe bank en die wil ik netjes houden.
Als ik wil dat hij lekker bij mij komt liggen dan ga ik wel op de grond zitten.
Soms is de verleiding errug groot maar wij krijgen volgende week een nieuwe bank en die wil ik netjes houden.
Als ik wil dat hij lekker bij mij komt liggen dan ga ik wel op de grond zitten.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Wij wilden Ohana als pup van de bank houden, maar als wij ons nog niet eens omgedraaid hadden lag ze er al weer op. Zo ging het 5 keer achter elkaar en ze lag zooooo lief
Dus ik keek vriendlief aan, en we hadden beiden zoiets van... laat ook maar. Dus mevrouw ligt hier ook op de bank.
Ze weet wel dondersgoed wanneer ze er af moet. Ze probeert het wel. Als we bezoek hebben staat ze ons of het bezoek te hypnotiseren, zo van: ga eraf ik wil erop. Even naar de plaats sturen werkt dan goed. Ze weet dat ze dan niet op de bank mag. Maar proberen kan altijd he
Wij hebben dan ook altijd bankstellen van de kringloop winkel. Als er 70 kilo hond met een rotvaart de bank op springt in de gekke 5 minuten dan gaan de banken niet zo heel lang mee hahahaha.
Ze heeft een kussen en daar ligt ze graag op. Maar als we naar bed gaan ligt madame binnen 5 seconden opgekruld op de bank. een 3 zits en zij neem 1 zitje in beslag dan
Heerlijk met zon grote hond
Groetjes Marieta.
Ze weet wel dondersgoed wanneer ze er af moet. Ze probeert het wel. Als we bezoek hebben staat ze ons of het bezoek te hypnotiseren, zo van: ga eraf ik wil erop. Even naar de plaats sturen werkt dan goed. Ze weet dat ze dan niet op de bank mag. Maar proberen kan altijd he
Wij hebben dan ook altijd bankstellen van de kringloop winkel. Als er 70 kilo hond met een rotvaart de bank op springt in de gekke 5 minuten dan gaan de banken niet zo heel lang mee hahahaha.
Ze heeft een kussen en daar ligt ze graag op. Maar als we naar bed gaan ligt madame binnen 5 seconden opgekruld op de bank. een 3 zits en zij neem 1 zitje in beslag dan
Groetjes Marieta.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja, de honden (en het konijn ook) mogen op de bank.
De honden liggen eigenlijk de hele dag op de bank.
Het konijn ligt er vaak als het warm is dan vindt ze het te warm buiten en de leren bank is lekker koel.
Ik vind het altijd wel gezellig zo met zijn allen op de bank.
De honden liggen eigenlijk de hele dag op de bank.
Het konijn ligt er vaak als het warm is dan vindt ze het te warm buiten en de leren bank is lekker koel.
Ik vind het altijd wel gezellig zo met zijn allen op de bank.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee mijn honden mogen niet op de bank en die heb ik dat vanaf het begin niet toegestaan en dus hoefde ik het ze ook niet af te leren 
ze liggen op een van de kleden, in de mand of in de bench net wat ze willen.
ze liggen op een van de kleden, in de mand of in de bench net wat ze willen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Franck
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
- Contacteer:
bellabeest schreef:nee onze honden mogen niet op de bank.
Hey, dat is een goeie tip! dat ga ik proberen. Bedankt!
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Hier liggen zowel de honden als de katten gezellig bij ons op de bank. Als het nodig is, zoals met visite, dan sturen we ze naar hun plaats, waar ze dan even mopperen (het is juist zo leuk als er visite is) en vervolgens tevreden gaan slapen. Als de visite het leuk vind, mogen ze er gewoon bij liggen.
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- Maxine
- Zeer actief
Aura mocht enkel op de bank wanneer er een deken op lag of wanneer ze op onze schoot kwam zitten maar anders niet.
Ze had haar eigen 'ligzetel' waar ze altijd op mocht gaan liggen en dat vond ze prima zo omdat ze van daaruit altijd ons in het oog kon houden. Daarom had ze ook geen behoefte om op de andere zetels te gaan liggen.
Ze had haar eigen 'ligzetel' waar ze altijd op mocht gaan liggen en dat vond ze prima zo omdat ze van daaruit altijd ons in het oog kon houden. Daarom had ze ook geen behoefte om op de andere zetels te gaan liggen.

-
chrico
- Zeer actief
Hier mogen ze allemaal op de bank
zolang zij opstaan of opschuiven als 1 van ons wil zitten heb ik daar geen probleem mee
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja hoor, lekker knus op de bank. Heb juist speciaal voor leer gekozen omdat ze op de bank liggen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Hier mag ook alles op de bank, wij zitten toch veel aan de eettafel of op de grond

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik zou op een deel van de bank het kussentje van je hond neerleggen, zodat ze weet dat ze alleen daar mag liggen. Wie weet gaat dat lukken.Franck schreef: Wat ga ik doen? elke keer een plate erover heen trekken?Ik ben bang dat , dat niet gaat lukken. Ik loop
nog al eens naar boven.
Bij mij mogen ze op de bank. Lumi doet het alleen wanneer wij er zijn, ze doet alsof ze er zonder onze hulp niet op kan komen en heeft altijd een 'kontje' nodig
Beetle en Vincent komen alleen op de bank als je er niet bent. Dus als je inderdaad niet wilt dat er krassen op komen, dan moet er altijd wat overheen. Een matrashoes kun je er bijv. vrij gemakkelijk overheen trekken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee hier mag het niet, hoewel het wel eens voorkomt hoor. Maar ze gaan er niet uit zichzelf op. Nora deed dat vroeger wel. Toen deden wij de zitkussens van de bank omhoog als we weg waren