Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Test voor Sophia Snuffel College

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Test voor Sophia Snuffel College

Ongelezen bericht door corason del perro »

Een tijdje terug heb ik Jola en mij opgegeven als vrijwilliger voor het Sophia Snuffel College. Het houd kort in dat je les geeft over honden en hun lichaams taal en hoe kinderen dit kunnen herkennen en er het beste mee om kunnen gaan. Voordat je dit kan gaan doen moet je hond door een test heen (heel logisch) en die hebben we net achter de rug. Dus even een kort verslagje:

Ik was inmens zenuwachtig en ik heb het idee dat dit wel op Jola doorsloeg. We kwamen binnen en er zaten een aantal mensen in een kringetje. Ik moest een beetje door de zaal lopen met een losse lijn en Jola mocht wel wat snuffelen. Dat ging wel ok. Blijven zitten als iemand een praatje komt maken ging ook prima. Toen moest ik gaan zitten op een stoel en Jola naast me laten zitten. En kwamen er allerlei testjes, kammen, aaien, geroepen worden door andere mensen. Tja misschien omdat ik Jola eigenlijk nooit commando's geeft als ik zit en/of omdat ik zo zenuwachtig was. Maar zitten bleef ze dus niet ze liep rustig en geintreseert op de mensen af om zich lekker te laten aaien.

Vreemde geluiden, mensen negeren met langslopen, hoera roepen, vliegende dingen negeerde ze wel allemaal en bleef keurig liggen. Met aaien was ze af en toe was onzeker, maar wel rustig. Ze zocht tussen door wel steeds steun bij mij iets wat ze normaal niet zo doet.

Ik hoor pas over 1 a 2 weken of Jola het gehaald heeft. Maar zelf zou ik het echt niet weten :19: Het blijft nog even spannend dus.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Test voor Sophia Snuffel College

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wat leuk om je voor op te geven! Ik hoop dat jullie geslaagd zijn! :ok:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Leuk hoor. Vriendinnetje van mij doet dit ook met haar hond!
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

:D bedankt, ik hoop zelf ook dat we door zijn want het lijkt me echt heel leuk om te doen :ok:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Een aantal jaren geleden is Chaos hiervoor geslaagd, met de opmerking dat hij wel wat druk was, inderdaad hij had bij binnenkomst in de hal in de hoek de A schutting zien staan. Dus hij was er vanaf het begin klaar voor om met het appel gedeelte aan de gang te gaan.... Hij liet alles wat er gebeurde over zich heen komen was er helemaal op gericht om aan het werk te gaan..
We gaan nu al een aantal jaren naar scholen hier in de buurt en het is altijd weer leuk, hij kent natuurlijk wat trucjes dus met de laatste les als de groepen niet al te groot zijn mogen de kinderen iets met hem doen, bal verstoppen bv. en laten zoeken. Dat vinden de kinderen en Chaos erg leuk.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

(Y) leuk zeg!

Ik had net me moeder aan de telefoon die is gister Jola op komen halen voor een logeer partijtje dat ze nu harstikke ziek is :ugh: Arm meisje ik hoop niet dat ze zich ook al beroerd voelde tijdens de test gister :(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”